AMK Vaihto-opiskelu 2021 --->

AMK, ammattikorkeakoulu.

Cieli

Weteraani
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
318
Reaktioarvo
384
Demissä oli aikoinaan hyvin vilkkaita vaihtarikeskusteluita ja keskustelua oli niin paljon, että muutaman vuoden ajan oli ihan oma foorumikin pystyssä vaihto-oppilasaiheisille kesuille, mutta se valitettavasti loppui.

Olen ollut YFU:n kautta vaihto-oppilaana lukioaikoina ja nyt tänä vuonna olisi tarkoitus mennä korkeakouluvaihtoon.

Kevään 2021 vaihto peruttiin, mutta sain sähköpostia kohdeyliopistolta, jossa luki, että vaihto on mahdollista nyt kesällä 2021 ja myöhemmin syksyllä. Eli voisin mahdollisesti mennä jo nyt kesällä ja olla pelkästään kesävaihdossa ja myös jatkaa syksylle.

Aion keskustella vaihdosta oman AMKin kanssa ensi viikolla ja päättää, että mitä teen. Haluan ehdottomasti mennä, vaikkei ihan täysin normaalia vaihtokokemusta tänä vuonna luultavasti saakaan.

Oletko ollut vaihdossa tai haluaisitko mennä vaihtoon joskus?
 

meikä

takapihan stalkkeri
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
224
Reaktioarvo
188
Haluaisin ehdottomasti mennä ja pitää sitten kylläkin tutustua oman AMKin tarjontaan, mikäli pääsen opiskelemaan! lol :d
 

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
Haluaisin todella paljon mennä parin vuoden päästä!
Raha vain tulee vastaan, joten tässä olis pari vuotta aikaa sitä kerätä jotenkin D:
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Oon harkinnut Japaniin vaihtoa korkeakoulussa. En oo tosin varma suunnitelmasta, koska en ole lainkaan rohkea tutustumaan uusiin ihmisiin, Japani on vieras maa mulle ja etänä olisi perseestä opiskella ulkomailla. Siis olis tyhmää mennä ulkomaille hetkeks aikaa, jos opiskelu olis vaan etänä tietokoneen äärellä. :D
 

Cieli

Weteraani
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
318
Reaktioarvo
384
Kiva kuulla, että joitain kiinnostaa vaihtoasiat.

Yritän nyt siis itse selvittää, että koska voisin mennä ja pystynkö olemaan kahta lukukautta aiemmin suunnitellun yhden sijaan.

Mulle tarjottiin virtuaalivaihtoa keväälle, mutta en ottanut sitä vaihtoa, koska haluaisin ainakin mahdollisuuden olla paikan päällä opiskelemassa, vaikka olisikin sitten etäopetusta. En ala opiskelemaan "vaihdossa" omalta kotisohvalta käsin, koska se periaatteessa ainoa vaihtomahdollisuus menee sitten siinä.

Ainakin omalla kohdalla kesävaihdossa opiskellaan etänä, mutta maahan siis voi matkustaa ja tässä vaihdossa asutaan poikkeuksellisesti isäntäperheen kanssa, joten siitä sitten saisi tuttavia ja kai siellä etäopiskelussakin voisi saada kavereita, joiden kanssa nähdä vapaa-ajalla. Ja koska olen jo saanut ns. normaalin vaihtokokemuksen aiemmin, niin voisin nyt olla valmis vähän erilaisempaan kokemukseen. Ymmärrän täysin, jos joku ei halua vaihtoon, jos se on pelkkää etäopetusta. Mutta jos on mahdollista mennä paikan päälle, niin sittenhän se voi olla ihan ok, jos rajoitukset on sellaisia, että voi elää suht normaalisti.

Syksyllä voisi ehkä jo olla opetusta paikan päällä. Vielä ei tiedetä varmasti.
 

Nairne

Shagger
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
162
Reaktioarvo
293
Piti mennä viime syksynä Uuteen-Seelantiin, mutta se peruutettiin. Sitten tuli vaihtoehto Hong Kongiin menosta mutta se meni etäopetukseen eikä se kiinnostanut tippaakaan. Harmittaa paljon koska hain tähän omaan yliopistoon juuri näiden vaihto-opiskelu mahdollisuuksien takia :(
 

e71347

Uusi
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
59
Reaktioarvo
73
Lukioikäisenä ei tullut mieleenkään, en olisi ollut silloin vielä valmis lähtemään vaihtoon. Yliopistossa opiskelin sellaista alaa, että vaihtovuosi oli käytännössä kirjoittamaton sääntö, joten silloin tuli sitten lähdettyä. Suurimmilta osin en muistele sitä vuotta mitenkään positiivisin mielin mutta tulipahan tehtyä sekin. Se oli opiskelun kannalta todella turhauttava vuosi koska tuntui vaan siltä että jumitan paikallani enkä oikein osannut valita sellaisia kursseja jotka olisivat edistäneet mun tutkintoa Suomessa. Vaihtovuosi sattui myös sellaiseen ikävaiheeseen että menohaluja olisi ollut vapaa-ajan puolella vaikka miten paljon mutta en osannut ystävystyä oikein kenenkään kanssa niin ei tullut sitten missään tapahtumissakaan ravattua siihen malliin kuin olisin toivonut ja olin vähän harmistunut :D Mutta opettavainen kokemus joka tapauksessa.
 

Cieli

Weteraani
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
318
Reaktioarvo
384
Aargh, tulen hulluksi kun en tiedä, että menenkö kesällä vaihtoon vai syksyllä vai menenkö molempiin vai menenkö syksyllä ja ensi keväällä vai mitä hittoa teen?!

En ole ihan varma, että onko mulla edes rahaa kahteen lukukauteen vaihdossa ja onko kesällä järkeä mennä, kun opetus on etänä...ja se voi syksylläkin olla etänä, mutta en voi venyttää ikuisesti vaihtoon menemistä, koska oon jo tylsä aikuinen ja joskus pitäisi mennä ns. oikeisiin töihin.

Kettu että osaa olla vaikeaa! Ja aikaisemmin oon saanut päätettyä vaihtoasiat helposti.
 

Likka123

Uusi
Liittynyt
10.2.2021
Viestejä
56
Reaktioarvo
51
En oo ollu vaihdossa, mut suunnitelmana ois muuttaa ulkomaille lukion jälkeen. Olen asunut ulkomailla ennenkin, joten ei oo mikään "suuri" muutos tai uus juttu mulle
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Minne oisit menossa? Itsekin olisin muuten jo hakenut joko vaihtoon tai työharjotteluun, mutta en sitten hakenutkaan kun alkoi näyttää ettei rajoituksista päästä mihinkään enkä sitten viitsinyt ottaa riskiä että oisin etäopiskelemassa jossain toisella puolella maailmaa :D aattelin katsoa myöhemmin uudestaan ja lisäksi aattelin että tekisin ainakin yhden työharjottelun Espanjassa, kun oon 2022 kesällä joka tapauksessa menossa sinne ainakin kuukaudeksi, joten olisi helppo sitten jäädä pidemmäksikin aikaa....saa nähdä miten käy. Vaihtovuosi kiehtoisi kans kovin, mutta en oikein osaa päättää minne lähtisin ja lisäksi vähän pelottaa kun mulla on opiskelu hiukan vaikeeta ollut muutenkin niin en sitten tiedä oisko liian iso pala purtavaksi
 

Cieli

Weteraani
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
318
Reaktioarvo
384
Minne oisit menossa? Itsekin olisin muuten jo hakenut joko vaihtoon tai työharjotteluun, mutta en sitten hakenutkaan kun alkoi näyttää ettei rajoituksista päästä mihinkään enkä sitten viitsinyt ottaa riskiä että oisin etäopiskelemassa jossain toisella puolella maailmaa :D aattelin katsoa myöhemmin uudestaan ja lisäksi aattelin että tekisin ainakin yhden työharjottelun Espanjassa, kun oon 2022 kesällä joka tapauksessa menossa sinne ainakin kuukaudeksi, joten olisi helppo sitten jäädä pidemmäksikin aikaa....saa nähdä miten käy. Vaihtovuosi kiehtoisi kans kovin, mutta en oikein osaa päättää minne lähtisin ja lisäksi vähän pelottaa kun mulla on opiskelu hiukan vaikeeta ollut muutenkin niin en sitten tiedä oisko liian iso pala purtavaksi
Pieni bustausvaarahan tässä on, mutta olen menossa Costa Ricaan.
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Pieni bustausvaarahan tässä on, mutta olen menossa Costa Ricaan.
AINIIN bustausvaara....mä oon heittänyt varovaisuuteni kaivosta alas sen jälkeen kun näytin pärstäni demissä kun aattelin että se kuitenkin loppuu....mutta rukoilen kuollakseni ettei tänne eksy tuttuja tai oon mennyttä D:

mutta ääääää oon kade itekkin haluisin juuri sinne tai sitten chile tai argentina kiehtoisi myös
 

Cieli

Weteraani
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
318
Reaktioarvo
384
Jännittää ihan saatanasti...hakemus pitäisi jo laittaa maaliskuun alussa ja perkeleen korona sotkee edelleen ja en tiiä että oonko oikeasti menossa mihkään.

Varmaan menee niin että rahat menee vaihtohommeloihin (tässä on etukäteen maksettavia maksuja) ja sitten tuleekin just ennen viesti, et "joo, kiitti rahoista, et menekään minnekään, sori" D;
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Olin 5 kk vaihdossa AMK-opinnoista ja sit lähdin vielä ulkomaille opiskeleen lisää.

Vaihtokokemus oli ihan hyvä, mutta olin aika yksin siellä kun oon suht huono tutustumaan ihmisiin. Mut viihdyn yksin kaupunki oli upea ja matkustelin vähän ja opin jotain, mitä en olis koskaan omassa koulussa oppinut, ja mikä on pysynyt isona osana elämää sen jälkeen, joten igan positiivinen juttu.
 
Ylös Pohja