Opiskelu Varasijan koodarit?

Opiskelu ja itseopiskelu

varjojenmaa

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
300
Reaktioarvo
305
Onko täällä yhtään koodausta opiskelevaa/opiskellutta? Suoritan omassa koulutusohjelmassani opiskeleville vahvasti suositeltua ohjelmointikurssia ja oon kyllä tykännyt! Paitsi silloin kun koodi ei toimi D: onko nykyään kouluissa koodaamista ja jos, niin millaista?
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Mä olin tänä vuonna semmosessa lyhyessä valinnaisessa, jossa aiheena oli pelien koodaus. Ei sitä toisaalta voi ehkä ihan koodaamiseksi sanoo kun me vaan käytettiin siinä Scratchii. :D Sit matikan tunneilla on välillä semmosella sivustolla kotain kilpikonnan liikutteluu ja kuvioiden piirtämistä.
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Olin yläasteella valinnaisessa tietotekniikassa, ja ysillä koodattiin omat kotisivut. Ensiksi luotiin kansio, johon lisättiin muistilehtiöllä tehdyt html-tiedostot koodeineen, kuvat, taustamusiikit ja kaikki mahdolliset jutut joita kotisivuihin tarvittiin. Niistä tuli aika hienot ja sain hyvän arvosanan, mutta enää en valitettavasti muista miten homma toimi. Tulikohan alkuun <html> ja loppuun </html> ?
 

Dalai_Mama

Uusi
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
65
Reaktioarvo
115
Oon datanomi mutten koodaukseen suuntautunut vaan käyttötukeen (ihan kamalaa duunia, en suosittele kellekään :D) mutta silti opinnoissa koodaillut html:llä yksinkertaiset nettisivut ja omalla ajalla aloittelin javalla koodausta mutten kiireiden takia oo vaan ehtinyt päästä siinä kauheen pitkälle. Alotan nyt syksyllä opinnot it-tradenomiksi joka on aika koodauspainotteinen, en kyl tiiä haluanko olla koodari vai suuntautua johonkin muuhun it-alalla.
 

varjojenmaa

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
300
Reaktioarvo
305
Oon datanomi mutten koodaukseen suuntautunut vaan käyttötukeen (ihan kamalaa duunia, en suosittele kellekään :D) mutta silti opinnoissa koodaillut html:llä yksinkertaiset nettisivut ja omalla ajalla aloittelin javalla koodausta mutten kiireiden takia oo vaan ehtinyt päästä siinä kauheen pitkälle. Alotan nyt syksyllä opinnot it-tradenomiksi joka on aika koodauspainotteinen, en kyl tiiä haluanko olla koodari vai suuntautua johonkin muuhun it-alalla.
Se voi olla että tykästyt koodaukseen :D
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Meillä joutuu matikassa hyvin paljon koodaamaan robottia. Vex iq tai mikälie nyt onkaan, muistuttaa kovasti Scratchia, jota olen joskus itsekseni huvikseen pyöritellyt. Joskus oli käsitöissä ihan pakollisena osa-alueena robotiikka ala-asteen puolella.
 
Ylös Pohja