Suhteet veli kiusaa

Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
92
Reaktioarvo
106
tässä ei oo kyse mistään sisarusten välisestä perus nahinasta, vaan oikeesta kiusaamisesta. hän aina haukkuu minuu läskiks ja sanoo sillon tällön, että "pitäsköhän siun jättää tuo syömättä" (jos otan vaikka kakkupalan). kärsin myös masennuksesta, jonka takia oon todella väsynyt ja yleensä saankin itteni kouluun vasta tunnin tai pari myöhässä. vaikka heräisinkin ajoissa, niin sit nukahan uudestaan yms. veljeni jaksaa nalkuttaa tästä joka hemmetin päivä, aina oon kuulemma laiska paska joka haluu vaan luistaa velvollisuuksista ja keksin tahallani näitä ongelmia ja lintsaan ja ties mitä. jesjes, hei tosi kiva juttu, nautinkin tästä tilanteesta ihan hirveesti. oon ehkä maailman tunnollisin ihminen ja haluun tehä asiat hyvin, niin mukavaa kuulla tommosta omalta veljeltä. kuka on niin hiton sairas muutenkaan, että keksii itelleen ongelmia?
1) miun syömiset ja koko ei todellakaan kuulu hälle, joten sais pitää suunsa kiinni
2) vois alkaa v***u ymmärtämään, että mie EN feikkaa masennusta tai muitakaan mt-ongelmia joita miulla on. ja vaikka ei ymmärtäs, niin vois vähintäänkin lopettaa sen helkkarin syyttelyn ja vähättelyn. en mene kouluun sen takia että en pysty, eikä se ole miun vika, mie EN voi sille mitään. ja vaikka kuinka yritän käydä koulua, en vaan välillä pysty siihen. nyt oon kylläkin saanut luvan käydä kevennetysti 9. luokan loppuun, joten miun ei tarvii käydä koululla enää kun vaan maanantaisin ja tiistaisin (toki teen sit kotona kouluhommia ja meen tekemään kokeet koululle).

onko kellään kokemusta sisaruksen kiusaamisesta, miten se vaikutti/vaikuttaa sinuun ja onko vanhemmat puuttunu? miun mielestä ehottomasti pitää aina ottaa tosissaan kun joku sanoo, että sisko tai veli kiusaa jotenkin. se ei oo aina sitä kuuluisaa "sisarusrakkautta" ja tavallista kähinää, vaan kyse voi olla jostain mikä oikeesti painaa mieltä. ja sillon se pitää saada loppumaan, se käytös ei oo ok jos siitä tulee paha mieli.

miun vanhemmat onneks uskoo, ja äiti onkin yrittäny monta kertaa takoo tätä miun tilannetta veljeni päähän sekä maininnu hälle siitä kuinka rumasti hän puhuu, mutta jostain syystä hän vaan haluaa olla vaikea.
muuten, mie oon 16 ja veli täyttää pian 19, joten vaikka oonkin nuorempi niin oon meiän perheessä se fiksumpi osapuoli.

oon super pahoillani, jos siellä on joku joka joutuu kokemaan sisarukseltaan kiusaamista (tai on kokenu joskus aiemmin ja siitä on jääny traumat) D:! tsemppiä ja voimahalit teille, ootte ihania ihmisiä <3 älkää ikinä antako kenenkään tallata teidän päälle ja pysykää omina ittenänne <3

p.s. pahottelut kielenkäytöstä. tää aihe vaan on sellanen mikä menee miulla yli hilseen, kun en voi sietää ilkeetä käytöstä ja toisten asioihin puuttumista.
 
Viimeksi muokattu:

snowflake

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
710
Reaktioarvo
925
en tiiä mitä sanoo, tosi ikävä kuulla. :( oot ihan oikeessa siinä että tollanen kohtelu on väärin, ei kenenkään pitäis kokee tollasta. ja se pitää saada loppumaan. sulla on varmasti muutenkin raskasta joten ymmärrän täysin että et jaksais yhtään enempää pahaa oloa, huonoa kohtelua. onneks sun vanhemmat uskoo sua ja yrittää auttaa, joten voit olla varma ettet oo yksin ton asian kanssa ja lisäks me kaikki ollaan täällä sun tukena! oon itekin joskus kokenu vastaavaa joten tiedän mistä puhut. loppuun vielä: pidäthän itestäs hyvää huolta, oot varmasti ihana ihminen ja todella kaunis! lähetän jaksuhaleja ja tsemppiä, muista se että oot todella vahva et heikko. et oo tullu tähän asti sen takia että sä nyt luovuttaisit, kaikki järjestyy vielä. <3
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,030
Reaktioarvo
8,492
Isoveljesi on mulkku, mutta todennäköisesti myös amis. Sellainen hieman pehmeä jokaisesta kulmasta, jos tökitään ja muuta elämää ei ole kuin dokaaminen ja joku pillusta puhuminen paskaringin muiden amisten kesken?
 
Ylös Pohja