Taivaansini
Asiantuntija
- Reaktioarvo
- 1,422
Mä pääsin opiskelemaan media-alan ja kuvallisen ilmaisun perustutkintoa mediapalveluiden toteuttajaksi. Pisteet mulla oli siihen 22 ja pisteraja oli 11. Tiesin et sinne on helppo päästä ja et varmasti pääsisin mut silti äiti stressas siitä ja sano ettei voi tietää niin kannattaa silti laittaa neljä muuta vaihtoehtoa vaikka toi oli noista vaihtoehdoista kaikkein helpoin. :D Tokana mulla oli semmosen lukion taidelinja. Siitä mietin pääsisinköhän sinne vain en, mutta oikeastaan se meni ihan hyvin. Pisteitä sai 10 taideopinnoista, pääsykokeista ja haastattelusta ja sen verran pisteitä, mikä oli lukuaineiden keskiarvo. Mä sain pisteiks 16.25 eli sain jopa 9 pistettä pääsykokeista, haastattelusta ja taideopinnoista eli melkein täydet. :O Sitte mulla oli lähilukio(jonne ei muuten pystyis enää hakee tän vuoden jälkeen, koska se lakkautetaan ja siirrytään kauemmaksi yhdistäen noi molemmat kunnan lukiot) ja koska sinne on vaan seiskan keskiarvoraja niin totta kai oisin päässyt sinnekkin. :D Sit mulla oli kauempana toisessa kaupungissa tekstiili- ja muotialan perustutkinto, mutta sinne ois kyl pitänyt mennä bussilla aika pitkään niin vaikka sinne kovasti haluisinki niin nukkuminen on myös kivaa. Sinne mun pisteet oli 20, koska ei ollut ykkösvaihtoehdon kahta pistettä mukana ja pisteraja oli sielläkin vain 13. Luulin et ois korkeempi, ku on sentään aika suosittu ja Helsingissä. :D En ymmärrä, kuinka huonot arvosanat on oikein oltava, että on noin pieni pisteraja. Ehkä sitten se johtuu siitä, jos sinne menee joitain joilla ei ole peruskoulun jälkeistä kuuden pisteen etua. Viimenen vaihtoehto oli mulla sitten sama tutkinto ku ekassa, mutta kuvallisen ilmaisun osaamisala. Mun pisteet oli siinä 6 ja että olis päässyt jatkoon niin pisteiden olis pitäneet olla vähintään 7. :) Siitä sitten olis ollut sen jälkeen vielä haastattelu ja niiden perusteella ois sit valittu.
Mua harmittaa toi taidelinja, ku haluisin siihen yhtä paljon, kuin tohon ekaan, mutta kun oli pakko valita jompi kumpi ekaksi. :( Mutta toisaalta haluan media-alalle ammattikorkeakouluun niin toi tutkinto varmaan tulee auttamaan mua sitten pääsykokeissa ja työkokemuksen saamisessa, kun tolla alalla kuitenkin arvostetaan työkokemusta ja jos käyn ton niin ehin saada sitä jo aiemmin. Ja kun sanoin äidille et harmittaa, ku en voi mennä molempiin niin se alko ihan sikana yrittää sanoo mulle, että etten vain menisi taidelinjalle mieluummin ja se voi kyllä soittaa koulun rehtorille ja kysyä... -_- No, mutta. Minne muut varaanit menee? :) Ja millanen luokka teillä tulee olemaan? Mun kanssa samalla luokalla on mun entinen eskarikaveri, jonka kanssa oltiin myös samassa liikanryhmässä. Sit siel on 11 tyttöö, 2 poikaa ja 6 jotka ei halunneet et niitten nimeä kerrotaan. Luulin edellisten valintojen ja valmistuvien perusteella että ois enemmän poikii ja muutenki vähemmän ihmisii, mut onneks noin, koska tuun tyttöjen kanssa paremmin toimeen. :) Samassa koulussa on mun lisäks myös yks ärsyttävä tyttö ja yks ärsyttävä poika kavereineen... No, onneks sentään eri tutkinnoissa, mutta silti ei kivaa. :/ Toivoin pääseväni niistä eroon. Etenki siitä pojasta... Ja mun kaveritki pääs ykkösvaihtoehtoihin. :) Paitsi et yks ei päässyt ja oon siitä surullinen. :( Vaikka en ookkaan jutellut sen kanssa niin paljoo eli se ei ollut niin läheinen kaveri. Ja ku autoin mun toista läheisempää kaveria kirjottamaan motivaatiokirjeen ja kaikkee niin aloin miettii, et oisko pitänyt auttaa totakin, jos se oliski sen avulla päässyt sisään, ku kuitenkin kyseessa sama koulu, johon haki. :/ He he, sori mun pitkät höpöttelyt. Herättää vaan niin paljon ajatuksia nää yhteishaun tulokset. :D
Mua harmittaa toi taidelinja, ku haluisin siihen yhtä paljon, kuin tohon ekaan, mutta kun oli pakko valita jompi kumpi ekaksi. :( Mutta toisaalta haluan media-alalle ammattikorkeakouluun niin toi tutkinto varmaan tulee auttamaan mua sitten pääsykokeissa ja työkokemuksen saamisessa, kun tolla alalla kuitenkin arvostetaan työkokemusta ja jos käyn ton niin ehin saada sitä jo aiemmin. Ja kun sanoin äidille et harmittaa, ku en voi mennä molempiin niin se alko ihan sikana yrittää sanoo mulle, että etten vain menisi taidelinjalle mieluummin ja se voi kyllä soittaa koulun rehtorille ja kysyä... -_- No, mutta. Minne muut varaanit menee? :) Ja millanen luokka teillä tulee olemaan? Mun kanssa samalla luokalla on mun entinen eskarikaveri, jonka kanssa oltiin myös samassa liikanryhmässä. Sit siel on 11 tyttöö, 2 poikaa ja 6 jotka ei halunneet et niitten nimeä kerrotaan. Luulin edellisten valintojen ja valmistuvien perusteella että ois enemmän poikii ja muutenki vähemmän ihmisii, mut onneks noin, koska tuun tyttöjen kanssa paremmin toimeen. :) Samassa koulussa on mun lisäks myös yks ärsyttävä tyttö ja yks ärsyttävä poika kavereineen... No, onneks sentään eri tutkinnoissa, mutta silti ei kivaa. :/ Toivoin pääseväni niistä eroon. Etenki siitä pojasta... Ja mun kaveritki pääs ykkösvaihtoehtoihin. :) Paitsi et yks ei päässyt ja oon siitä surullinen. :( Vaikka en ookkaan jutellut sen kanssa niin paljoo eli se ei ollut niin läheinen kaveri. Ja ku autoin mun toista läheisempää kaveria kirjottamaan motivaatiokirjeen ja kaikkee niin aloin miettii, et oisko pitänyt auttaa totakin, jos se oliski sen avulla päässyt sisään, ku kuitenkin kyseessa sama koulu, johon haki. :/ He he, sori mun pitkät höpöttelyt. Herättää vaan niin paljon ajatuksia nää yhteishaun tulokset. :D