Suhteet Yliajattelenko taas?

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Tuntuu vaikealta kertoa vanhemmille mun säätöjutusta. Mun päässä taas laukkaa hirveesti ajatuksia. Oonko kauhee ihminen mun säätöä kohtaan kun hänkään ei tiedä etten ole kertonut ku ei vaan ole tullut puheeksi? Ei hänkään kyllä ole sanonut, että tietääkö hänen porukat.
Mun on vaan vaikea kertoa porukoille siitä että mulla on juttua. Ja juu tukeudun siihen ajatukseen, että tää on vasta säätövaiheessa eikä silloin todellakaan oo pakko kertoo. Ja jotenkin siinä piilee se ajatus, että jos mä aiheutankin mun vanhemmille pettymyksiä jos pahimmassa tapauksessa meidän juttu ei tuukkaan kestämään.
Vaikka oon itsenäinen aikuinen ihminen mut tää asia stressaa ihan vitusti.
Säädön kanssa tästä keskustelen kyllä sitten kun nähdään ensi viikolla vaik tuntuu loppujen lopuksi sillee aika vähäpätöiseltä asialta.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Ei kai sillä kiire ole? Kerrot sitten kun tuntuu hyvältä ja on varmempi olo, menee silloin myös paremmin kun voit itsevarmana esittää asian vanhemmillesi
Ei meillä oo kiirettä. Pelkään vaan et säätö tulkitsee tämän sillee etten haluais olla sen kaa. Itelläni vaan ottaa aikansa tämmöset keskustelut kun siihen liittyy niin suuria tunteita kuitenkin.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,947
Reaktioarvo
5,738
Ei meillä oo kiirettä. Pelkään vaan et säätö tulkitsee tämän sillee etten haluais olla sen kaa. Itelläni vaan ottaa aikansa tämmöset keskustelut kun siihen liittyy niin suuria tunteita kuitenkin.
Puhu sen kanssa? Voi olla ettei tosiaan itsekkään ole kertonut. En kyllä näkisi tarpeelliseksi itse vielä säätö vaiheessa (tai siis en loukkaantuisi) jos toinen ei haluaisi kertoa kun ei ole vielä mitään vakavaa. Ehkä on hyvä olla ottamatta painetta tuosta ja nauttia nyt vaan tuosta säätövaiheesta?
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Puhu sen kanssa? Voi olla ettei tosiaan itsekkään ole kertonut. En kyllä näkisi tarpeelliseksi itse vielä säätö vaiheessa (tai siis en loukkaantuisi) jos toinen ei haluaisi kertoa kun ei ole vielä mitään vakavaa. Ehkä on hyvä olla ottamatta painetta tuosta ja nauttia nyt vaan tuosta säätövaiheesta?
Kuulostaa hyvältä ajatukselta.
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Kai tämä on ihan normaalia.

Minustakin tuntuisi vaikealta kertoa. Eli en uskaltaisi heti kertoa. :D
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
820
Mä en oo koskaan kertonu edes seurustelusta, tulee kiusallinen olo eikä se tunnu niin isolta uutiselta että se ois tarpeellista erikseen mainita. Kammoan jo etukäteen naimisiin menoa, en haluais kertoa siitäkään kenellekään sukulaiselle.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Arvaan jo nyt että mun vanhemmille se ois kyllä melkone järkytys jos kertoisin. En haluu pilata ihanaa yhteiseloa sen takia, koska olen suhteessa. Siitä kuuluisi olla iloinen, mutta pelkäänpä että porukat ei sitä helpolla sulata. Ja sit tuntuu pahalta sanoa näin, mutta pahasti pelkään myös sitä ettei mun porukat hyväksy mun kumppania. Ainahan se pelko on olemassa ja ihan normaaliahan sitä on jännittää.
Mutta jos esimerkiksi mun pikkuveljellä ois tyttöystävä, mun porukat varmasti hyväksyis sen. Mutta jos mulla on mies (olenhan perheen esikoinen ja nainen) se herättäisi huolta mun vanhemmissa. Kyllähän heidän puheestaan olen kuullut kuinka sitä pidetään söpönä asiana jos mun veljellä ois joku. Mutta jos mulla ois, sitä pidettäisiin suurimpana huolenaiheena.
Epäreilua. En siedä tollaista ylisuojelua. Joten en oo kertomassa piiiiitkään aikaan.
 

Tietsikkan3r0

Kokenut
Liittynyt
12.3.2022
Viestejä
114
Reaktioarvo
47
Säädöstä nyt en tiedä onko mitään syytäkään raportoida. Vakituisesta suhteesta sitten ehkä joskus kun on sen aika.
 
Ylös Pohja