Mielenterveys Ylipaino ahdistaa

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Olen ollut kesän ns. vanhempien ruokinnassa ja olen ehtinyt lihoa monta kiloa. Mulle tarjoillaan hyvää ruokaa about koko ajan enkä osaa kieltäytyä ja syön aina liikaa.

Tää alko ahdistaa jo niin paljon että sanoin äidille asiasta ja riidaksi se tietty meni. Nyt ei sitten muka tarjoilla enää mitään ruokaa 😅

Riitely on tietty aina perseestä, mutta mun on pakko kattoo mitä syön ku lihoon tosi helposti. Mä oon ihan fine sen kanssa että ostan ja teen omat ruuat. Ja jos ostan jotain herkkuu liikaa nii se on mun oma syy. En haluis syyttää siitä ketää muuta.

Toivottavasti en pahoittanu äitini mieltä liian pahasti ja se leppyis pian. Toivottavasti mun olotila normalisoituis nopeesti kans. Vituttaa tällane jännä awkward ahdistus riitojen jälkee ku tahtoisin ite tietty tehdä sovinnon mahdollisimman nopeesti 😔
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
itellä kans ollu aina kamppailua painon kans, tiiän niin hyvin miltä tuo tuntuu D: oon nyt saanu oman pt:n ja kolmas viikko meneillään kun koitan noudattaa hänen liikuntasuunnitelmaa (paitsi pelkästään maanantaina pystyin noudattamaan, kun korona iski tiistaina) ja vasta kerran ollaan treenattu yhessä salilla. siitä on tullu kyllä omanlaista lohtua ja helpotusta. silti tälläkin hetkellä tekee kauheesti mieli jätskiä, vaikka tiedän ettei ehkä kannattas ottaa, kun oon tässä joka päivä ottanu jotain viime aikoina D: tavallaan sitä tahtoa on, mutta jos yritän, niin heittäydyn mukaan liian täysillä ja tuun siitä pakkomielteiseks. koen että kaikkien muutosten pitäs tapahtuu heti. ja kun tämmönen ei onnistu, niin mielenkiinto ja motivaatio menee ihan nollaan.
 

hiiri

jäkälää
Liittynyt
3.5.2022
Viestejä
1,064
Reaktioarvo
793
itellä kans ollu aina kamppailua painon kans, tiiän niin hyvin miltä tuo tuntuu D: oon nyt saanu oman pt:n ja kolmas viikko meneillään kun koitan noudattaa hänen liikuntasuunnitelmaa (paitsi pelkästään maanantaina pystyin noudattamaan, kun korona iski tiistaina) ja vasta kerran ollaan treenattu yhessä salilla. siitä on tullu kyllä omanlaista lohtua ja helpotusta. silti tälläkin hetkellä tekee kauheesti mieli jätskiä, vaikka tiedän ettei ehkä kannattas ottaa, kun oon tässä joka päivä ottanu jotain viime aikoina D: tavallaan sitä tahtoa on, mutta jos yritän, niin heittäydyn mukaan liian täysillä ja tuun siitä pakkomielteiseks. koen että kaikkien muutosten pitäs tapahtuu heti. ja kun tämmönen ei onnistu, niin mielenkiinto ja motivaatio menee ihan nollaan.
en osaa liikunnasta sanoa, mutta jäätelön kanssa jos joka päivä ottaa vähän, niin himo pysyy paremmin kurissa. paketista kippoon ja syö siitä.
 
Ylös Pohja