Keho Aiotko ottaa tai oletko jo ottanut koronarokotteen?

Liittynyt
12.5.2021
Viestejä
97
Reaktioarvo
91
Jos koronarokote pelottaa terveyden takia, niin pelkäisin kyllä koronaa enemmän. Ihan jos katsoo, miten iso osa koronapotilaista joutuu tehohoitoon ja vertaa sitä koronarokotteen takia tehohoitoon joutuneisiin, niin suhdeluku on aika murskaava.
No siis tämä. Riski sairastua vakavaan koronaan / kuolla siihen / saada pahoja pysyviä jälkioireita on paljon isompi ku mitä siinä ite rokotteessa on. Toi tauti on tappanu ihan täysin terveitäki ihmisiä vaikka muuten oliski "tähän asti pärjänny", jos pahasti omalle kohalle sattuu. Sen lisäks se tapa, mil koronaan kuolevat kuolee on ihan järkyttävä (käytännössähän ne "hukkuu sisältä päin").
 

Kertokaapliis

Asiantuntija
Liittynyt
13.3.2021
Viestejä
280
Reaktioarvo
153
En ota, mulla rokotuskammo ja koen että en sillä mitään tee kun en muiden ihmisten kanssa ole missään tekemisissä
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,583
Reaktioarvo
6,487
Kyllä mää kai sen otan jos mun äiti ja iskä niin päättää
Ku mulle itelle on aivan sama otanko vai en niin annan vanhempien päättää tällä kertaa, toki voihan se ihan omastakin mielestä se rokote olla ihan hyödyllinen ja mun äitiki on ottanu sen (joskus keväämpänä) ku se on töissä sairaalassa infektio-osastolla ja se on kaiken lisäksi raskaana.
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,881
Reaktioarvo
1,406
Ite en kyllä ota sitä kirveelläkään, pelkään rokotteita, ja se on kehitetty niin nopeasti että ei voi olla kovin turvallinen ja oon muutenkin vitunmoinen foliohattu että en luota tämmösiin, sitä paitsi en ikinä ees käy missään niin mitäpä sillä teen.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
33,489
Reaktioarvo
2,892
Aika vaikea on lukujen perusteella kääntää asia toisinpäin, i'm sorry
En väittänyt mitään sellaista. On siitä huolimatta varmaan oma asiani jos en siitä huolimatta aio rokotetta ottaa. Tietääkseni se on kuitenkin aika lailla vapaaehtoista, mitä nyt mulkun leiman siitä varmaan saa mutta muuten.
 

varjojenmaa

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
300
Reaktioarvo
305
En väittänyt mitään sellaista. On siitä huolimatta varmaan oma asiani jos en siitä huolimatta aio rokotetta ottaa. Tietääkseni se on kuitenkin aika lailla vapaaehtoista, mitä nyt mulkun leiman siitä varmaan saa mutta muuten.
Okei, tulkitsin väärin kun kirjoitit totta tuokin kai, ajattelin, että kyseenalaistit väitteeni. Totta kai siulla on vapaus toimia juuri niin kuin itsestä parhaalta tuntuu.
 
Liittynyt
12.5.2021
Viestejä
97
Reaktioarvo
91
Ite en kyllä ota sitä kirveelläkään, pelkään rokotteita, ja se on kehitetty niin nopeasti että ei voi olla kovin turvallinen ja oon muutenkin vitunmoinen foliohattu että en luota tämmösiin, sitä paitsi en ikinä ees käy missään niin mitäpä sillä teen.
Eikös se syy miks se on "kehitetty nopeesti" oo se et käytännös se teknologia jne oli jo valmiina, ne vaan "maalas sen uudella värillä" niin sanotusti. Et ihan turvallinen se siinä mielessä on. Korjatkaa tietty jos oon väärässä.
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
6,011
Reaktioarvo
4,756
minkä ikäinen olet? kai esm. 16v saa itse ottaa ilman vanhempien lupaa, eihän sun ole pakko terveystietojasi edes jakaa vanhempien kanssa.
Terveyden- ja hyvinvoinninlaitoksen ohjeistuksen mukaan rokotteiden antaminen alaikäiselle, joka ei kykene itse päättämään hoidostaan, edellyttää yhden huoltajan suostumusta.
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,881
Reaktioarvo
1,406
Eikös se syy miks se on "kehitetty nopeesti" oo se et käytännös se teknologia jne oli jo valmiina, ne vaan "maalas sen uudella värillä" niin sanotusti. Et ihan turvallinen se siinä mielessä on. Korjatkaa tietty jos oon väärässä.
No oli miten oli, mun mielestä on hivenen sus että lääkäreille ei kerrota sen rokotteen ainesosia, eikä niitä kerrota niille jotka sen ottaa, koska ite vaatisin ainakin tietää että minkälaiset myrkyt ja kemikaalit ne muhun ois laittamassa.
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Eikös se syy miks se on "kehitetty nopeesti" oo se et käytännös se teknologia jne oli jo valmiina, ne vaan "maalas sen uudella värillä" niin sanotusti. Et ihan turvallinen se siinä mielessä on. Korjatkaa tietty jos oon väärässä.
Yleensä rokotteita testataan vuosia, että se on varmasti turvallinen. Koronarokote kehitettiin niin nopeesti, että siinä ajassa ei voi täysin varmistua siitä, onko se oikeesti turvallinen kaikille. Eri rokotteissa on kuitenkin eri aineita, ja vie aikaa selvittää mitä ne/niiden yhdistelmät tekee ihmiselle
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Yleensä rokotteita testataan vuosia, että se on varmasti turvallinen. Koronarokote kehitettiin niin nopeesti, että siinä ajassa ei voi täysin varmistua siitä, onko se oikeesti turvallinen kaikille. Eri rokotteissa on kuitenkin eri aineita, ja vie aikaa selvittää mitä ne/niiden yhdistelmät tekee ihmiselle
tottakai, mutta voidaan silti sanoa että se rokote on koronaa turvallisempi.
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,445
Reaktioarvo
2,334
Yritän ainakin, jos vain saisin ajan varattua :DD Hirvee jännitys aina näissä asioissa.
 

Oltermanni

𝓐𝓲𝓽𝓸 𝓳𝓪 𝓞𝓲𝓴𝓮𝓪
Liittynyt
13.2.2021
Viestejä
1,225
Reaktioarvo
828
Ensimmäisen sain eilen, venähti vähän pitkään ottaminen kun ollut todella paljon poissa kotoa ja aina kun koittanut varata niin ollut seuraavat viikot täynnä. No nyt sit sain ja toinen annos on sitten lokakuussa.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Jossain kohtaa olis tarkotus se ottaa. En pelkää koronaa, mutta en haluu, että muut joutuu siitä kärsimään ja haluisin jo et nää rajotukset loppuis ja sais vaan elää normaalia elämää, en enää edes muista, millaista se oli.
 

jokuvaan

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
4.4.2021
Viestejä
956
Reaktioarvo
993
ensimmäinen rokoteannos jo otettu. tosin jälkivaikutukset eivät olleet kovinkaan mieluisat: huuleni turposivat ja olin kuumeessa pari päivää, minkä takia jouduin käymään vielä koronatestissä vaikka olikin ilmiselvää mistä kuume johtui.
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
oon ottanu rokotteen ja syyskuun lopulla toinen!
mie vaan otin se :D ei oikeestaan mitään syytä. tai kun en oo sitä rokotettakaan vastaan, kun ei miulla oo siitä mielipidettä. oon tosi neutraali asian suhteen, joten se oli se ja sama ottaa se. tuli viesti ja varasin ajan.

miulle ei muuten rokotteesta tullu mitään! käsi oli oudolla tavalla kipee. sillee, ettei siihen sattunu, mutten mieluusti halunnu nukkuu sen päällä tms.
 
Liittynyt
12.5.2021
Viestejä
97
Reaktioarvo
91
ensimmäinen rokoteannos jo otettu. tosin jälkivaikutukset eivät olleet kovinkaan mieluisat: huuleni turposivat ja olin kuumeessa pari päivää, minkä takia jouduin käymään vielä koronatestissä vaikka olikin ilmiselvää mistä kuume johtui.
Hyh. D: huulien turpoominen on inhottavaa, varsinki jos ne kutisee lisäks.. toivottavasti tokasta ei tulis tommosia, vaik yleensä sanotaan et siit tulee pahempii oireita.. itellä onneks tuli tokasta vähemmän ku ekasta (josta siitäkään ei tullu tosiaan oikeen mitään..)
 
Ylös Pohja