Arvostelen Soturikissat saagat ja erityisseikkailut SPOILERS! duh....

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,441
Reaktioarvo
2,333
Erikoisseikkailuista en ole lukenut Vatukkatähden myrskyä ja Haukkasiiven taivalta. Saagoista lukematta on 5. loppu, 6. ja 7. Sisältää lieviä juonipaljastuksia.
Mennäänpä asiaan:

1. Saaga: Ennustusten alku
Arvosana: 5/5
Huomioita: Tulisydämen tarina pennusta klaanipäälliköksi on mukaansatempaava ja täynnä traagisia sekä onnellisia käänteitä. Kaikenkaikkiaan hieno alku pitkälle kirjasarjalle.

2. Saaga: Uusi profetia
Arvosana: 3/5
Huomioita: Tämäkin saaga on mielenkiintoinen, mutta jotenkin en pitänyt tästä yhtä paljoa kuin muista. Uusi profetia esittelee usean näkökulman yhdessä kirjassa, josta tulee seuraavien sarjojen voimakohta.
Pitäisi varmaankin lukea koko homma uudelleen, sillä olen unohtanut suuren osan tarinasta.

3. Saaga: Kolmikon mahti
Arvosana: 5/5
Huomioita: Juonenkäänteitä, supervoimia, aikamatkailua... What's not to like? Närhisulka, Leijonaroihu ja Paatsamalehti ovat kaikki hienosti kirjoitettuja hahmoja, vaikkakin Närhisulka loistaa kaikkien yli minun silmissäni.

4. Saaga: Tähtien enne
Arvosana: 5/5
Huomioita: Vakoilutehtäviä, uusi supervoimakissa, traagisia käänteitä! Huhhuh! Kaksi uutta näkökulmaa alati kasvavaan hahmokaartiin. Kyyhkysiipi ja Murattilampi tuovat kivasti lisäkirjoa näkökulmiin. Myönnän, että itkin lopputaistelun aikana.
Täplälehden uhraus todellakin iski suoraan sydämeen.

5. Klaanien synty (ensimmäiset 3 kirjaa)
Arvosana: 2/5
Huomioita: Tämäkin oli sitten hieman tylsempi. Nyt palataan muinaisaikoihin, kun klaanien esi-isät eroavat Kuohuvan Veden Heimosta. Suoraansanoen, en oikein välittänyt tästä saagasta, vaikka konseptina tarina olisikin mielenkiintoinen. Ei vain iskenyt.


Sitten seuraavaksi
Erikoisseikkailut:

Tulitähden tehtävä

Arvosana: 4/5
Huomioita: Tulitähti ja Hiekkamyrsky ovat tyylikäs pari, ja matkalla tapahtuu odotettavia ja odottamattomia käänteitä. Taivas/Taivaankajo on lempihahmoni koko kirjassa.

Taivasklaanin kohtalo
Arvosana: 3,5/5
Huomioita: Taivasklaani on kasassa, mutta kaikki jäsenet eivät ole tyytyväisiä ns. päiväsotureihin. Mielenkiintoinen luettava, syventää mukavasti Tulitähden tehtävän jälkeistä klaanin toimintaa ja selviytymistä.

Sinitähden tarina
Arvosana: 5/5
Huomioita: Traaginen romanssi, traagisia käänteitä, kunnon tragedia. I love it. Sinitähti on alusta asti ollut hyvin monipuolinen hahmo, ja tässä kirjassa syvennytään päällikön elämään ennen ensimmäisen saagan alkua. Sinitähti x Tammisydän on yllättävän toimiva ja hellyyttävä romanssi.

Väärätähden lupaus
Arvosana: 5/5
Huomioita: En oikein välittänyt Väärätähdestä ennen tätä kirjaa, mutta HOLY BALLSACK OF JESUS, Väärätähti on upeasti kirjoitettu hahmo. Myrskypennusta Vääräpennuksi, hyljeksityksi, vammautuneeksi pennurappanaksi. Klaanikissasta erakoksi ja takaisin, soturista klaanipäälliköksi. Tässä kirjassa taitaa olla ensimmäinen kunnon maininta Synkästä Metsästä.

Keltahampaan salaisuus
Arvosana: 5/5
Huomioita: Taas viisi kautta viisi. Keltahammas on soturi, joka kuitenkin kohtalon määräyksestä tuleekin parantajaksi, rikkoo lakia ja epäsuorasti aiheuttaa ensimmäisen saagan konfliktin. Keltahammaskin on yksi lempihahmoistani alusta alkaen, ja tämän kirjan käsiini saadessani olin kuin pikkulapsi jouluaattona :D

Pitkätähden kosto
Arvosana: 4/5
Huomioita: GAY! GAY! GAY! Jakke ja Pitkätähti ovat niin ihana pari, ja tämä selittää Pitkätähden kiintymyksen Tulisydämeen/-tähteen.
Sukellus Tuuliklaaniin on mielenkiintoinen (yllättävää :D) ja yllätyin tehtäväjaosta: kaivajat ja nummijuoksijat. Pitkätähti syntyy kaivajalle, mutta hänet koulutetaankin nummijuoksijaksi. Pitkätähti lähtee kostamaan isänsä kuolemaa ja tapaa matkallaan Jaken, jolle hänen sydämensä tulee ikuisesti kuulumaan <3

Perhon Lennon näky
Arvosana: 4/5
Huomioita: Perhon Lento on yksi tärkeimmistä kissoista sarjan historiassa. Hän löytää Emonsuun, Kuukiven ja Tähtiklaanin, ja tulee ensimmäiseksi parantajaksi. Toisin kuin viides saaga, tämä kirja oli minun mielestäni mielenkiintoinen, ja Perhon Lento on hyvä päähenkilö. Pääkissa? Anyway, 4/5.


Siinäpä ne, täysin turha keskustelu, johon käytin puolitoista tuntia elämästäni. Nauttikaa.
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Itsehän aikanaan aloitin lukemisen suoraan Tähtien enteestä, koska sen ensimmäinen osa taisi olla juuri ilmestynyt suomeksi, ja olin aivan pihalla. Myöhemmin luin sitten loput saagat ja aloin ymmärtääkin jotakin. Olen kyllä samaa mieltä suurimmasta osasta. Klaanien synnylle antaisin ehkä 3-4/5. Uuden profetian pisteitä ehkä jopa tiputtaisin. Luin sen saagan loppuun asti vain päästäkseni kärryille, itse juoni ei iskenyt. Olen tosin myöskin unohtanut isoimman osan siitä, ehkäpä juuri samasta syystä.

Erikoisseikkailuista olen lukenut kaikki paitsi Pitkätähden koston, ja nyt haluaisin lukea sen entistäkin enemmän. Ei löydy kirjastosta koskaan, pitäisi varmaan varata tai etsiä äänikirjana jostakin.

Oletko muuten lukenut Klaanien kirjoja? Itse olen lukenut Klaanien salaisuudet ja Klaanien laki, joka minulla on myöskin omana. Syventää hyvin tietoja koko sarjasta, olisin toivonut niitä jo silloin, kun vasta aloitin tutustumaan koko sarjaan, mutta niitä alkoi ilmestyä suomeksi vasta 2018.
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,441
Reaktioarvo
2,333
Itsehän aikanaan aloitin lukemisen suoraan Tähtien enteestä, koska sen ensimmäinen osa taisi olla juuri ilmestynyt suomeksi, ja olin aivan pihalla. Myöhemmin luin sitten loput saagat ja aloin ymmärtääkin jotakin. Olen kyllä samaa mieltä suurimmasta osasta. Klaanien synnylle antaisin ehkä 3-4/5. Uuden profetian pisteitä ehkä jopa tiputtaisin. Luin sen saagan loppuun asti vain päästäkseni kärryille, itse juoni ei iskenyt. Olen tosin myöskin unohtanut isoimman osan siitä, ehkäpä juuri samasta syystä.

Erikoisseikkailuista olen lukenut kaikki paitsi Pitkätähden koston, ja nyt haluaisin lukea sen entistäkin enemmän. Ei löydy kirjastosta koskaan, pitäisi varmaan varata tai etsiä äänikirjana jostakin.

Oletko muuten lukenut Klaanien kirjoja? Itse olen lukenut Klaanien salaisuudet ja Klaanien laki, joka minulla on myöskin omana. Syventää hyvin tietoja koko sarjasta, olisin toivonut niitä jo silloin, kun vasta aloitin tutustumaan koko sarjaan, mutta niitä alkoi ilmestyä suomeksi vasta 2018.
Klaanien kirjoja en ole tainnut lukea, vaikkakin yhden omistan :D Pitäisi muistaa lueskella sekin.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,565
Reaktioarvo
6,478
Oiiii rakastan Soturikissoja! :D Oon lukenu kaikki osat mitä on ilimestyny, saagat, erikoisseikkailut ja Klaanien kirjat
Kerta kaikkiaan upee sarja ja pakko nostaa hattua kirjottajille et jaksaa nii laajaa sarjaa kirjottaa yhä edelleen eteenpäin
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,870
Reaktioarvo
1,403
Rakastin soturikissoja ja luin niitä ties kuinka paljon joskus ala-aste aikoina, ja kaikki ne kirjat mitä sillon ostin on varmaan vieläkin jossain hyllyn nurkassa piilossa. Muistaakseni ensimmäisen ja toisen saagan luin silloin kokonaan, ja tykkäsin siitä ekasta ihan hirveesti, ja se toinenkin oli aika jees. Sit oon noista erikoisseikkailuista lukenut ainakin Sinitähden tarinan, Väärätähden lupauksen, Keltahampaan salaisuuden ja Tulitähden tehtävän, mutta en tainnut lukea sitä koskaan ihan loppuun saakka. Mun suosikki noista tais olla toi Väärätähden lupaus jos oikein muistan.
En oo lukenu noita kirjoja vuosiin, pitäis kai joskus kaivaa ne jostain esille ja lueskella läpi.
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,441
Reaktioarvo
2,333
Oiiii rakastan Soturikissoja! :D Oon lukenu kaikki osat mitä on ilimestyny, saagat, erikoisseikkailut ja Klaanien kirjat
Kerta kaikkiaan upee sarja ja pakko nostaa hattua kirjottajille et jaksaa nii laajaa sarjaa kirjottaa yhä edelleen eteenpäin
Pitäisi varmaan etsiä motivaatiota jatkaa eteenpäin itsekin :D Ei muuta kuin varailemaan kirjastosta!
 
Ylös Pohja