Syvälliset avautumista

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
miulla on niin tylsää D: en keksi mitään semmosta tekemistä, mikä vois saada ajatuksia pois kaikesta ikävästä. tulee mieleen vaan uimahalliin meneminen ja shoppailu, mutta en jaksa mennä uimaan ja just eilen kävin äitin kans naapurikaupungin isossa kauppakeskuksessa. voisin maalata, mutta sekään ei oikein kiinnosta just nyt. eikä kävely. eikä myöskään leipominen tai ruoanlaitto, kun meillä ei oo kaikkia tarvikkeita enkä jaksas lähtee hakemaan niitä. miulla siis on ideoita, mutta jostain syystä mitään ei vaan jaksa tällä hetkellä eikä mikään oo tarpeeks kivaa D: tätä on kestäny monta päivää nyt ku on loma, ja väittäsin että miulla muutenki on usein tämmönen eikä tää tylsyyden ja jaksamattomuuden tunne oo ainoo ongelma miun voinnissa, listaan tähän muitakin:

-ihmissuhdeasia (se kusipää poika) josta avauduin täällä pyörii edelleen mielessä. onneks oon kuitenki pysyny järissäni puhumalla miun äitille ja parhaalle kaverille, ja alkanu näkemään asioita niinku ne oikeesti on. en enää niin paljoo syyttele itteeni tai tuu sokeeks sen pojan tekemille ja sanomille asioille. toki mua ärsyttää nähdä häntä koulussa ja välillä hän aiheuttaakin miussa voimakkaita tunteita, ennen kaikkee hämmennystä ja epätietosuutta, mut kai tästä vielä noustaan D: ja osaanpahan jatkossa tunnistaa ehkä paremmin narsistin / narsistisen ihmisen ja nähä niitä red flageja.
psykologillekin oon puhunu ja hän totes kanssa mm. sen, että kyseisen pojan käytös on törkeetä. vielä on paljon asioita avaamatta, joka ehkä häiritseekin mua tässä tilanteessa kaikista eniten. tuntuu että haluisin kertoo kaiken mahdollisen yhellä kertaa, mutta tiiän myös, että se ois vaan huono asia, koska miulla on taipumus vatvoo asioita ja se menee jo liian pakonomaseks ja stressaavaks jos kerron KAIKEN. pakko aina rajata sitä jotenkin.

-(TW) mua ahdistaa miun keho ja ulkonäkö ylipäätään, ja ennen kaikkee se et oon lihonu. toki myös äidin on taas pitäny alkaa huomauttelemaan tästä ja velikin huomautti pari kertaa :) just eilen äidin piti mainita että miulle, että syön hänen mielestä turhan isoja annoksia, miulle on tullu lisää mahaa, hän pelkää et miun terveys menee ja häntä harmittaa miun puolesta jos en mahdu kesällä samoihin vaatteisiin mitä ennen... totta kai mua harmittaa etten saa hallittua miun syömistä ja haluisin kyllä tehä muutoksen, mutta äidin piikittely ja veljeni "oot vaan laiska, se on omasta asenteesta kiinni" -kommentit ei kauheesti auta. ja voi kuulkaa, nuo edellä mainitut kommentit ei ees oo ainoita mitä se on viime aikoina maininnu, mut tuossa on ne uusimmat. luuletteko etten vittu yritä tai että tää ois miun oma päätös?! miusta vaan on tuntunu jo muutaman kuukauden, että syömisen hallinta on tosi vaikeeta ja liikunta ei kiinnosta yhtään. tunnen itteni huonoks ihmiseks ku mikään miun elämäntavoissa ei onnistu. toisaalta esim. tuo herkkujen liiallinen ja liian usein toistuva syöminen sekä isommat ruokamäärät on todella ymmärrettäviä, koska miun keho oli tosi sekasin sen pojan takia, josta tuossa aikasemmin mainihin. saatoin olla jopa 7-8h syömättä koska joko a) en muistanu syödä ja en tuntenu nälkää tai b) halusin vaan olla hänen kanssa. sit kun se ruokaväli oli jo venyny ihan liian pitkäks, nii menin äkkiä hakemaan jotain epäterveellistä syömistä, kun tuntu että pyörryn siihen huonoon oloon. uskon että miun keho oli sillon aika pahasti säästöliekillä ja välissä taas sain sitä epäterveellistä ruokaa itteemi, joten elimistö koittaa jälkeenpäin korjata sitä vahinkoa mitä aiheutin itelleni tahattomasti.

-mua on kauheesti alkanu stressaamaan tulevaisuus ja myös miun nykynen elämä. on jotenki sellanen pelko, etten tuu saamaan töitä, miun opiskelut tulee menemään päin vittua, en tuu ikinä löytämään kavereita (tällä hetkellä oikeestaan vaan yks ihminen jonka luokittelen ystäväks) ja miun elämä vaan valuu ohi enkä pysty nauttimaan siitä, saavuttamaan mitään.

tässä ehkä ne isoimmat jutut tällä hetkellä, mitkä painaa mieltä D:
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
tulevaisuudesta puheen ollen mua ahdistaa sekin, etten tiedä, mihin haen yhteishaussa D: se yhteishaku pitäs tehä tän lomaviikon jälkeen melko pian. miulla on kyllä muutamia ideoita, mutta en tiiä haluunko lukioon vai amikseen ja mihin järjestykseen laitan. tässä ne mitä tuli mieleen:

-*miun asuinkaupungin* yhteiskoulun lukio
-lyseon lukio
-hius- ja kauneudenhoitoala
-elintarvikeala
-sosiaali- ja terveysala
-kasvatusala

ehkä ennen kaikkea haluisin semmoseen ammattiin, jossa voisin auttaa muita. joku ensihoitaja, psykologi, sosiaalityöntekijä... nuo kaikki vaatii aika paljon, ja esim. psykologiaa on hankala päästä lukemaan D: oon toki valmis tekemään asioita unelmien eteen, mutta en vaan tiiä tuleeko pää kestämään esim. lukiota (joka vaaditaan jos haluaa vaikka psykologiks tai sosiaalityöntekijäks). lisäks imen helposti kaikki muiden murheet itteeni ja tommoset muiden auttamiseen liittyvät työt vois olla henkisesti aika raskaita. haluisin, että miulla ois sellanen palkka, jonka kans pystyy elämään melko hyvin D: sellanen että ois varaa joskus matkustaakin ja ei ois pahemmin rahahuolia, mutta en mie mitään luksuselämää kaipaa.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
voi helkkari sentään... tänään pitäs mennä kaverin luo, kun aateltiin et mennään paljuun, leivotaan, meikataan ja pukeudutaan kivasti. mutta kun heräsin yöllä, nii tuli vaan yhtäkkiä sellanen vahva tunne siitä, etten haluukaan mennä. uskon et siellä ois kivaa, mut en tiiä mikä ihmeen henkinen este miulla on D:
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,951
Reaktioarvo
5,745
voi helkkari sentään... tänään pitäs mennä kaverin luo, kun aateltiin et mennään paljuun, leivotaan, meikataan ja pukeudutaan kivasti. mutta kun heräsin yöllä, nii tuli vaan yhtäkkiä sellanen vahva tunne siitä, etten haluukaan mennä. uskon et siellä ois kivaa, mut en tiiä mikä ihmeen henkinen este miulla on D:
Kannattaa mennä toi kuulostaa nimittäin tosi hauskalta:)
Yleensä siitä kuitenkin tulee kivaa, vaikka pakko ei tietysti ole
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
toivottavasti kaverin luona oli kivaa, ainakin suunnitelmat kuulosti tosi kivoilta D: onneksi sulla on ihmisiä, keil voit puhua ja purkaa sydäntä siit pojasta D: en voi myöskään tarpeeks painottaa vieläkään, että mite hyvä asia se on, et pääsit siitä eroon, kun se vaikutti jo sun syömiseenkin niin vahvasti D:

also, seuraavalla kerralla, ku sun veli ja/tai sun äiti sanoo sulle tyhmyyksiä, niin voit tehdä näin:
1. sano suoraan mitään ajattelematta, että "haista vittu"
2. toista kohta 1 tarvittaessa

ilmankos keho ja lihominen ahdistaa, kun joudut elämään tollasessa ympäristössä. kyllä, käytin sanaa "joudut". älä usko äläkä kuuntele mitään, mitä ne sanoo. tiedän milt se tuntuu, ku huomaa, että keho on muuttunu ja aattelee itse siitä, että vieläpä huonompaan suuntaan. mut se kuuluu elämään, kroppa muuttuu ja se on ihan ok. anna itselles ja sun keholle armoo. D: mut tottakai helpommin sanottu kuin tehty, ja tiedän, että tollasten kommentointien kanssa se varsinkaan ei ole helppoa. mä mietin, että auttaisko se, jos pyrkisit kehoneutraaliuteen? eli nimensä mukaisesti suhtautuisit kehoosi neutraalisti, ja niinku hyväksyisit, että tällainen se on ja siinä se. sä oot hyvä tuommoisena, älä unohda sitä! D:

ymmärrän, et tulevaisuus mietityttää - myös allekirjoittanutta... - mut mä oon varma, että kaikki järjestyy ja siihen uskaltaa luottaa. mul on ollu usein sellanen olo, että elämä lipuu ohi, mut sit otin yhen asian tavaksi: kirjoitan kalenteriin pieniä asioita, joita oon tehny. esim. "imuroin huonetta", "söin hyvän leivän aamupalaks" tai mitä vaikka oon tehny esim. animal crossingissa tai mitä oon piirtänyt. oon huomannut, et ku listaa pieniä asioita, mitä tekee, niin siit tulee yleensä parempi olo. se jotenki saa pysymään paremmin elämässä kiinni, ja ehkä alkaa ajatella, et hei, kyl tää tästä eikä päivät menekään vaan ohi ja voi oikeesti olla ylpeä, että on saanu asioita aikaan. mä koen, et ku huomaa ne pienet asiat mitä tekee, niin on helpompi uskoa parempiin päiviin ja ajatella positiivisemmin tulevaisuudesta muutenkin. toisaalta sekään ei ole siis paha asia, jos silt tuntuu eikä ole energiaa tehä mitään. se on myös ok. D: sä et oo huono ihminen, jos elämän tavoissa mikään ei tunnu onnistuvan. joskus kaiken energian tarvii vaan selviämiseen ja kuten sanoin, se on täysin ok.

tuohon varsinkin tartun, kun sun mielessä pyörii, ettet koskaan tulis saamaan ystäviä. en suostu mitenkään uskomaan, et sunlainen ihminen ei löytäis ystäviä. sä vaikutat tosi mukavalta ja empaattiselta ihmiseltä, eli uskon 100%, että löydät ystäviä, jotka osaa arvostaa niitä asioita D: uskoisin, että sun paras kaveri myös arvostaa näitä asioita sussa.

ja vielä tohon yhteishakuun liittyen; mitä jos vaikka listaisit kaikista aloista ja paikoista plussia ja miinuksia? entä oisko kaksoistutkinto hyvä vaihtoehto? tai sitten jos suorittaisitki lukion neljään vuoteen? vaihtoehtoja onneksi on vaikka kuinka, ja uskon, että löydät mieleisen D: tsemppiä joka tapauksessa yhteishakuun - ja elämään muutenkin!! D: lähetän myös ison virtuaalisen halauksen
 

aitosuomalainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.3.2021
Viestejä
500
Reaktioarvo
588
lisäks imen helposti kaikki muiden murheet itteeni ja tommoset muiden auttamiseen liittyvät työt vois olla henkisesti aika raskaita. haluisin, että miulla ois sellanen palkka, jonka kans pystyy elämään melko hyvin D:
Kuulostat ihan multa:D Ite juurikin pelkään sitä että alan ottamaan muiden asiat omille niskoilleni enkä osaa jättää työhommia töihin vaan vien ne töiden ulkopuolelle ja vatvon niitä kotonakin. Haluaisin ehkä psykologiksi, mutta juurikin tää seikka on jarrutellut mua. Oon siis lukion kakkosella. Toisaalta yhteiskunnalliset asiat on alkanu kiinnostaa vähän, joten miettisin et jos näistä kahesta sais väsättyä jonkinlaisen paketin missä yhdistyis molemmat. Monet mun isän suvusta on hyväpalkkasissa ammateissa ja on menestyviä yrityksiä ja pari on myös lääkäreitä mun isän sisaruksista. Tän vuoksi tunne pientä painetta et myös mun pitää kouluttautua sellaseen ammattiin mistä saa hyvää palkkaa vaikka ei se todellakaan ole se tärkein juttu siinä työnhaussa ja opiskelussa.
 
Ylös Pohja