Mielenterveys en tiiä miten selviin tästä

huchu

she/they
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
233
Reaktioarvo
244
tw / seksuaalinen ahdistelu

mua seksuaalisesti ahdisteltiin aika pahasti viikonloppuna ku olin ryyppäämässä ja nyt sen jälkeen on ollut aika hemmetin kova ahdistus ja dissosiaato päällä ja tosi lamaantunu olo. pelottaa et romahdan aivan totaalisesti enkä tiiä miten pystyn jatkaa elämää normaalisti. ku ensinnäki ite syytän itteäni tästä asiasta ja toiseks niin syyttää tän ahdistelijan avovaimo, joka varmaan myös levittää musta paskaa kaikille. ei mun mielenterveys oikeesti kestä tätä
 

huchu

she/they
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
233
Reaktioarvo
244
en oo saanu nukuttuukaa pariin päivään kun nään painajaisia ja heräilen paniikkikohtauksiin ja jaksaminen alkaa senkin kantilta olla aika vähissä.... huolestuttaa
 

huchu

she/they
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
233
Reaktioarvo
244
mitä taoahtui?
okei aika graphic description incoming, varotus vaan

tää tyyppi kosketteli mua kun nukuin ja hiero kyrpäänsä mun persettä vasten, ja kun heräsin niin yritti painostaa siihen et harrastaisin seksiä hänen kanssaan. makas mm. mun päällä ja siinä vaiheessa olin varma et se raiskaa mut. jouduin sanoo lähemmäs 10 kertaa ei ennen ku luovutti.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
hae apua ja puhu jollekin. tollaset traumat vaikuttaa ihmisiin eri tavalla ja harvoin vain katoaa ilman että käsittelet sitä asiaa jonkun kanssa. mua on myös käytetty hyväksi teininä enkä aluksi itse edes tajunnut sitä. jälkikäteen olen tajunnut että holtiton seksuaalinen käytös oli trauman seurausta, jonka jälkeen tuli totaalinen romahtaminen mikä näkyi itsetuhoisuutena monella tavalla ja lopuksi sitten kieltäminen ja asian vältteleminen mikä on jatkunut tähän päivään asti. ja noista tapahtumista on vuosia aikaa.

ensinnäkin mikään tosta ei oo sun vika, vaikka kuka sanoisi mitä. toiseksi niin hae apua ja puhu jollekin, ystävälle, perheelle, koulun psykologille tai terveydenhoitajalle tai varaa terveyskeskukseen aika. myös matalan kynnyksen ilmaispalveluita on monilla paikkakunnilla olemassa. tsemppiä tosi paljon <3
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
En tiiä mitä pitäs sanoa, kun meen aina ihan shokkiin jos joku kertoo tämmöstä. Jotenki nousee heti karvat pystyyn ja tulee vaan sellanen viha, vaikkei itelle oo käyny mitään samankaltasta. Järkyttää se miten joku pystyy tekemään toiselle seksuaalisia tekoja ilman suostumusta. Ja vaikka siinä olikin kyse ryyppäämisestä ja baariympäristöstä, niin se ei koskaan oo mikään oikeutus. Vaikka olis kuinka kännissä, niin laki on aina sama ja käytöstavat on samat. Tai niin sen pitäs todellakin mennä, mutta valitettavasti joillakin tuo ei näköjään mee edelleenkään kalloon, että jos ei osaa käyttäytyä humalassa niin sit ei pidä juoda niin paljon (en tosin tiedä oliko se kuinka kännissä mutta kuitenkin). On myös todella käsittämätöntä että avovaimo puolustaa sitä ahdistelijaa D: Toki siinä on se mahdollisuus, että tää ahdistelija on vääristelly hänelle totuutta tai kertonu ihan täysin eri tarinan kun miten sen viikonlopun tapahtumat oikeesti meni. Toki oon kuitenkin sitä mieltä, ettei sillä avovaimolla tai kellään oo mitään oikeutta syyllistää sua, koska ei kukaan muu kun sinä ja se ahdistelija voi tietää mitä tapahtu. Ehdottomasti oon sitä mieltä että sun pitäs puhua tuosta jonkun ammattilaisen kanssa, koska tommoset asiat tuskin katoaa jos et käsittele niitä. Toki myös lähipiirille kannattaa kertoa (niille joille pystyt ja haluat) ja eri matalan kynnyksen palvelujakin on olemassa, mihin voi vaikka soittaa jos tuntuu siltä. Ehkä jos mietin itteeni sun tilanteessa niin selkeintä ja helpointa ois varata aika Terveyskeskukseen. Oon super pahoillani tuosta mitä siulle tehtiin ja toivon että saat kunnon apua siihen, lähetän ison voimahalin ja jaksamista täältä D: <3
 

huchu

she/they
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
233
Reaktioarvo
244
hae apua ja puhu jollekin. tollaset traumat vaikuttaa ihmisiin eri tavalla ja harvoin vain katoaa ilman että käsittelet sitä asiaa jonkun kanssa. mua on myös käytetty hyväksi teininä enkä aluksi itse edes tajunnut sitä. jälkikäteen olen tajunnut että holtiton seksuaalinen käytös oli trauman seurausta, jonka jälkeen tuli totaalinen romahtaminen mikä näkyi itsetuhoisuutena monella tavalla ja lopuksi sitten kieltäminen ja asian vältteleminen mikä on jatkunut tähän päivään asti. ja noista tapahtumista on vuosia aikaa.

ensinnäkin mikään tosta ei oo sun vika, vaikka kuka sanoisi mitä. toiseksi niin hae apua ja puhu jollekin, ystävälle, perheelle, koulun psykologille tai terveydenhoitajalle tai varaa terveyskeskukseen aika. myös matalan kynnyksen ilmaispalveluita on monilla paikkakunnilla olemassa. tsemppiä tosi paljon <3
kiitos ❤❤ oon jutellu muutaman ihmisen kanssa tästä mutta ammattiapua oon kans miettiny. niin jännä ku on mulle periaatteessa tapahtunu muitakin traumaattisia asioita mut tää tuntuu niin paljon pahemmalta ja vieläpä näin nopeesti aivot on ees tajunnu tilanteen...
 

huchu

she/they
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
233
Reaktioarvo
244
En tiiä mitä pitäs sanoa, kun meen aina ihan shokkiin jos joku kertoo tämmöstä. Jotenki nousee heti karvat pystyyn ja tulee vaan sellanen viha, vaikkei itelle oo käyny mitään samankaltasta. Järkyttää se miten joku pystyy tekemään toiselle seksuaalisia tekoja ilman suostumusta. Ja vaikka siinä olikin kyse ryyppäämisestä ja baariympäristöstä, niin se ei koskaan oo mikään oikeutus. Vaikka olis kuinka kännissä, niin laki on aina sama ja käytöstavat on samat. Tai niin sen pitäs todellakin mennä, mutta valitettavasti joillakin tuo ei näköjään mee edelleenkään kalloon, että jos ei osaa käyttäytyä humalassa niin sit ei pidä juoda niin paljon (en tosin tiedä oliko se kuinka kännissä mutta kuitenkin). On myös todella käsittämätöntä että avovaimo puolustaa sitä ahdistelijaa D: Toki siinä on se mahdollisuus, että tää ahdistelija on vääristelly hänelle totuutta tai kertonu ihan täysin eri tarinan kun miten sen viikonlopun tapahtumat oikeesti meni. Toki oon kuitenkin sitä mieltä, ettei sillä avovaimolla tai kellään oo mitään oikeutta syyllistää sua, koska ei kukaan muu kun sinä ja se ahdistelija voi tietää mitä tapahtu. Ehdottomasti oon sitä mieltä että sun pitäs puhua tuosta jonkun ammattilaisen kanssa, koska tommoset asiat tuskin katoaa jos et käsittele niitä. Toki myös lähipiirille kannattaa kertoa (niille joille pystyt ja haluat) ja eri matalan kynnyksen palvelujakin on olemassa, mihin voi vaikka soittaa jos tuntuu siltä. Ehkä jos mietin itteeni sun tilanteessa niin selkeintä ja helpointa ois varata aika Terveyskeskukseen. Oon super pahoillani tuosta mitä siulle tehtiin ja toivon että saat kunnon apua siihen, lähetän ison voimahalin ja jaksamista täältä D: <3
kiitos paljon ❤
tää avovaimo siis kuvittelee että minä olisin tätä tyyppiä yrittänyt, ei tiedä mitä on tapahtunu. sinänsä hyvä kun se kuvittelee että kyseessä on ihan vaan joku viaton juttu koska ois varmaan vielä vihasempi. oletan et tää jätkä on siis selittäny et mä lähestyin häntä niin 🤷🏻‍♀️
mutta kyllä, harkitsen ammattiavun hankkimista erittäin paljon.
 

huchu

she/they
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
233
Reaktioarvo
244
update

näin eilen sitä baarissa ja pakkohan sitä sen jälkee oli vetää jäätävä känni päälle vaikka tarkotus oli ottaa rauhassa, oisin muuten kuollu paniikkikohtaukseen tai jotai. jatkoilla avauduin sit parille sen kavereist siit mitä se tyyppi teki ja miten kusipää se on ja nyt vaa toivon et ne unohtas mitä oon puhunu koska joo ei.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
oon tosi pahoillani, että jouduit kokemaan tollasta. kuten sanottu, mut mun mielestä tätä ei voi sanoa liikaa: tuo ei ollut _mitenkään_ sun syy. ei missään nimessä. ahdistelija on paska ja syyllinen, sinä et.

mä oon myös sitä mieltä, että mee puhumaan ammattilaisen kanssa jos vaan suinkin pystyt. pääasia on se, että sun ei tarvitse eikä kannata jäädä tän asian kanssa yksin!
 
Ylös Pohja