Aihe vapaa En tiiä saatana

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Reaktioarvo
2,931
Peniskateus (saks. Penisneid) on psykoanalyyttiseen teoriaan sisältyvä käsitys, jonka mukaan miehen ulkoiset sukupuolielimet herättävät naisissa kateutta ja alemmuudentunnetta. Tyttöjen psyykkiseen ja seksuaaliseen kehitykseen vaikuttaa tyttöjen havainto siitä, ettei heillä ole siitintä.

”Tyttö tulee panneeksi merkille veljensä tai kanssaan leikkivän pojan silmäänpistävän, suureksi pyrkivän peniksen, oivaltaa sen heti oman pienen ja piilevän elimensä vastineeksi ja lankeaa siitä hetkestä peniskateuden pauloihin. – – Hänen mielipiteensä ja päätöksensä on samassa selvä: hän on nähnyt sen, hänellä ei ole sitä, hän tahtoo sen.”[1]

Teoria kuuluu Sigmund Freudin ajatuksista tunnetuimpiin. Hän käytti sanaa ensimmäisen kerran vuonna 1913 ja tarkasteli aihetta kirjoituksissaan ”Anatomisten sukupuolieroavuuksien psyykkisiä vastineita” (1925) ja ”Naisen sukupuolisuudesta” (1931).

Teoriaa on arvosteltu muun muassa siitä, ettei Freud tiedostanut, missä määrin teoria juontui patriarkaalisesta kulttuurista, eikä hän tutkinut yksityiskohtaisesti kuin poikien tilannetta.[2]

Ehkäpä mulla on tämä xd

qualitymonkey

Reaktioarvo
2,931
Mutta tosiaan mun mielestä se on aika luonnollinen maailmanjärjestys että naiset on miehiä alempana koska mun mielestä se kehon anatomia tosiaan onkin sellainen että kaikin tavoin se jo itsessään kielii sellaisesta nöyryytyksen tunteesta, myös yhdyntäkin on sellainen että mies työntyy naiseen ja just siis kehot on tollasia et kaikki tavallaan LUONNOSTAAN kielii naisen alempiarvoisuudesta, uskon että se on luontaista tuntea itsensä alempiarvoiseksi ei yhteiskunnan takia vaan siksi että joka ikinen asia kehossa puhuu sen puolesta. Kaikki naisessa on nöyryyttävämpää luonnostaan ja miehen kehossa taas ei ole oikein mitään nöyryyttävää. Koen et se taitaa olla luonnollinen asia. Niin se ei oo ihme että on patriarkaatti. Se on luonnollista. Se vaan on niin.

qualitymonkey

Reaktioarvo
2,931

Miksi kun luen ja katson tota niin musta tuntuu että mun pitää tehdä jotain oikein? Tätä mä en ymmärrä mistä tää tulee. Miten voisi tehdä jotain väärin? Mä en tajuu tätä.

Esim synnyttäminen olis väärin koska se pilaa sen ja muutkin asiat on väärin. Tuntuu et oon voimaton enkä osaa mennä elämässä mihinkään, kaikkea hallitsee pelko enkä tiedä mitä saan tehdä ja tarkkailen mun kehoa, mietin mitä sille käy ja mitä teen, sen ulkonäköä.... Lista jatkuu. Mikään ei oo niinkun normaalia.

qualitymonkey

Reaktioarvo
2,931
Mä mietin vain sitä että totunko mä mun sukupuoleen kuitenkin joskus. Ehkä mä en oo vaan tottunu vielä. Ehkä mä oon vielä niin nuori etten oo tottunu sukupuoleeni ja elämääni. Ehkä mun aivot on vain kehittynyt oudosti. Ehkä se tulee iän mukana. Totun ja sit mul ei oo enää mitään ongelmaa joidenkin vuosien päästä.

qualitymonkey

Reaktioarvo
2,931
Oon jo 26 mut silti ehkä joskus 30v alan tottuu tähän elämään ja omaan rooliini, siihen miten kaikki asiat on, ehkä silloin mulla ei enää oo mitään ongelmaa.

qualitymonkey

Reaktioarvo
2,931
Ehkä kaikesta tulee oikeesti muutamassa vuodessa normaalia

Ehkä musta tulee normaali

qualitymonkey

Reaktioarvo
2,931
Transsukupuolisuutta ei pidetä nykyisin sairautena eikä häiriönä. Sukupuoli-identiteetin ja kehon väliseen ristiriitaan saattaa liittyä kuitenkin paljon henkistä kärsimystä ja psykososiaalisen toimintakyvyn laskua. Tällöin potilaalle annetaan seksuaaliterveyden häiriön diagnoosi, jotta hän olisi oikeutettu saamaan niin sanottuja lääketieteellisiä sukupuolenkorjaushoitoja.[9][10][11] Niin sanottu eheytyshoito, joka tähtää sukupuoli-identiteetin muuttamiseen on osoittautunut vaikutuksettomaksi sekä turhaa psyykkistä kuormitusta aiheuttavaksi[12]

Kun.... Mä en halua niihin hoitoihin. Mä en ihan aidon oikeesti halua niitä. Mä haluan tulla normaaliksi naiseksi niin kun mun pitääkin kuulemma olla. Sitä mä haluan. En hoitoihin. Mä haluun olla oma itseni. Sellasena mikä mä joudun olemaan, mutta mä haluaisin jonain päivänä edes vielä saada jotain iloakin siitä, olla iloinen naiseudesta, eikä niin että se on mulle pakollinen paha. Mä haluisin et kaikki tuottais enemmänkin iloa mulle. Niinku jotkut on tosi iloisia ja onnellisia niiden naiseudesta ainakin oon kuullu, et se on ikään kuin jonkinlainen voimavara. Mä haluaisin tehdä kaikesta siitä positiivista. Mä haluisin tehdä menkoistakin positiivisen jutun. Ihan aidosti. Haluisin et kaikki ois positiivista. Menkat on ehkä mun elämäni syvin häpeä ja mä haluaisin tehdä niistäkin positiivisen asian.

Mut miten se on mahdollista?

Mua ei monikaan asia ahdista yhtä paljon. Mutta mä haluaisin tehdä siitä positiivisen asian. Onkohan se mahdollista? Voiskohan se mitenkään olla mahdollista? En edes tiedä, miten.

qualitymonkey

Reaktioarvo
2,931
Ja mua ahdistaa niin kovaa. Koska mä en OSAA TEHDÄ OIKEIN. keho on niin hirveä asia joka pelottaa mua

qualitymonkey

Reaktioarvo
2,931
Did anyone else deal with period shame? (or puberty shame)

I hid my period from my family. So much so that I kept dirty pads in my room until garbage day.

My parents never intentionally shamed me, but when I did share things about my period, they reacted like it was an inconvenience to everyone.

Or when I got in trouble or expressed odd behavior, my dad would ask me if I was on my period.

I never had any support for puberty issues and took years for me to have a healthy relationship with my period.

Ehkä tää onkin yleistä

Mut että isoin häpeä elämässä. Mulla taitaa olla kyl. Tbh.

qualitymonkey

Reaktioarvo
2,931
Ei se oo kaikille naisille mut joillekin (muillekin näköjään) se taitaa olla asia joka täysin fucks you up psykologisesti.

qualitymonkey

Reaktioarvo
2,931
Mut se on ainakin romahduttanut ihan täysin, vielä pahemmin jopa nykyään kuin ennen .

qualitymonkey

Reaktioarvo
2,931
Joo, it fucked me up already, mut nykyään it fucked me up even more. En tiedä miten se voi vaikuttaa psykologisesti noin mut oon ite ainakin ihan menny sellaseen tilaan et päästä heittää jo vakavasti

qualitymonkey

Reaktioarvo
2,931
En oo elämässäni koskaan hävennyt mitään yhtä paljon. Elämäni syvin häpeä. On oltava. Taitaa olla joillakin muillakin sitten niin että se sekottaa sun psykologian jotenkin ihan kokonaan.

qualitymonkey

Reaktioarvo
2,931
En usko että on kaikille iso juttu mut toiset on niin paljon herkempiä kun toiset

qualitymonkey

Reaktioarvo
2,931
Onko normaalia että meinaa mennä ruokahalu kun näkee redditissä kuvia ihmisten pilluista ja kulleista

Ihme aseksuaali

qualitymonkey

Reaktioarvo
2,931
Todiste siitä että vanhemmat ihmiset on kuumempaa ku nuoremmat???

Tai

Jotain.

Tai todennäköisesti se on ehkä vaa se ihminen

Eikä ikä

Kuitenkin hyvännäkösiä ollu molemmat nuorempanakin

En tiiä

Ylös Pohja