Mielenterveys Epävakaa persoonallisuushäiriö

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Muita kenellä on epävakaa persoonallisuushäiriö?

Mua vituttaa niin saatanasti et tien et se et voin jatkuvasti vitun paskasti johtuu siitä et meijän äiti erityisesti on henkisesti ja fyysisesti pahoinpidelly mua lapsena sekä laiminlyöny tunteita ja tarpeita. Mun tunteidensäätelykyky on menny ihan vituiks sen takii miten mua on kohdeltu lapsena (koska se vaikuttaa lapsen aivojen kehitykseen niin et ne tulee aikuisenaki kärsimään). Olin kerenny olla yhen päivän tupakoimatta ku on ollu tarkotus lopettaa mut sit mul flippas äskön jostain pienestä asiasta niin pahasti et hakkasin tääl vaa itteeni täysil päätä ja totesin et mitä vitun välii sil on et poltanko jos toinen vaihtoehto on se et hyppään koht parvekkeelta.

Sori tosi karuu kielenkäyttöö mut ku oon vieläki niin vitun tunnekuohuissa et oikeesti pohdin tääl itsemurhaa ku tiiän ettei mun olo tuut tästä koskaan paranemaan koska en voi enää vaikuttaa siihen miten mun aivot kehittyy. Tietty terapialla vois oppii toimimaan toisin ku tunne edellyttää mut uskon et must tulee tuntuu aina ihan yhtä paskalta.

Joo sori kauhee rant mut ku vituttaa.
 

auringon_lasku

tyhjäntoimittaja
Liittynyt
2.7.2021
Viestejä
512
Reaktioarvo
308
ei oo mul epävakaata mut oot kyl joutunu kokee liikaa paskaa eikä se just oo sun vika ja kannatan puhumista, koska ain on mahdollista kehittyy johonkin. Kyl mä uskon et sul tulee viel parempia aikoja ja tsemppiä.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Terapiaan mars!!

Ja tsempit!<3
Terapia, esm. kelan tukema psykoterapia, on kyllä jees jos on tarpeeks hyväs kunnossa et pystyy sitoutumaan siihen. Ite yritin kaks kertaa ja mokasin molemmat tästä syystä. Jos tähän ei pysty niin joku psykologi tmv. vastaava olis hyvä. Mut joku hoitokontakti ois hyvä kyllä olla, ja lääkitys.

Vastaan vähän myöhemmin omia kokemuksia aiheesta kun saan itestäni sen irti.
 

mielikuvitusolento

Asiantuntija
Liittynyt
8.12.2021
Viestejä
308
Reaktioarvo
253
Siis mullahan on koko ajan vaativana lääkinnällisenä kuntoutuksena terapia hakuses mut ku sinne ei valitettavasti noin vaan "mennä". :(
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Mulla siis ei ole diagnosoitu epävakaata (vaan masennus, ahdistuneisuushäiriö, päihderiippuvuus, adhd ja teininä syömishäiriö). Mut teininä olin tosi impulsiivinen, karkailin, olin yöt ulkona ja lähdin miesten matkaan jotka käytti lopulta hyväksi ("tää ei oo mikään ilmainen yömaja"). Tästä saadut traumat vaan pahensi mun päihderiippuvuutta ja olin useasti sairaalassa ja putkassa ja sain useita yliannostuksia. Vedin riidat ihan yli, olin läheisriippuvainen, riidellessä saatoin yhtäkkiä vaan rikkoa peilin ja viiltää sillä itseäni. Tää käytös oli vuosia tosi holtitonta ja tein monia tyhmiä asioita ja nää kytkeytyy mun traumoihin ja huumeisiin. Kun jätin pirin pois elämä alko tasaantua ja nykyään en oo enää nii impulsiivinen mitä ennen, ehkä enemmän jopa ylivarovainen.

En tiedä millainen hoitokontakti sulla on mutta toivon että hyvä ja että pääsisit sinne terapiaan. Niitä terapeutteja on ihan liian vähän tarpeeseen nähden. En osaa oikein antaa mitään vinkkejä, ehkä joku rauhoittava pahimpiin kohtauksiin? Vai olisiko vaara että vedät sit purkin kerralla ja delaat. En tiedä. En osaa antaa vinkkejä mutta jos joskus haluat puhua niin laita viestiä! Se et ratkesit tupakkaan ei maailmaa kaada, yrität sit uudestaan kun tilanne parempi. <3
 
Ylös Pohja