Hirveimpiä lempinimityksiä asioille joihin ootte törmänneet

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Martti Ilmari Syrjä on suomalainen muusikko ja näyttelijä, joka on suomirockyhtye Eppu Normaalin keulakuva, laulaja ja sanoittaja. Syrjä on Eppu Normaalin perustajajäseniä. Yhtyeen kitaristi Mikko ”Pantse” Syrjä on Martin veli, ja rumpali Aku Syrjä on veljesparin serkku.
Nolottaa myöntää, etten itekkään osannut yhdistää nimeä eppu normaaliin. Vaikka yhtyettä kyllä kuuntelen paljon. Ilmeisesti en ole kiinnostunut kuuntelemieni bändieni jäsenien henkilöllisyydestä.
 

Meikävaan

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,726
Reaktioarvo
2,673
Nolottaa myöntää, etten itekkään osannut yhdistää nimeä eppu normaaliin. Vaikka yhtyettä kyllä kuuntelen paljon. Ilmeisesti en ole kiinnostunut kuuntelemieni bändieni jäsenien henkilöllisyydestä.
Hui kamala D: miten martti on näin peitossa? Ensimmäisiä omia artistivalintojani oli martti ja saatoin räkättää menemään että laita se maltti ja muut soimaan! No mutta hyvä että musiikista pidät!
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Hui kamala D: miten martti on näin peitossa? Ensimmäisiä omia artistivalintojani oli martti ja saatoin räkättää menemään että laita se maltti ja muut soimaan! No mutta hyvä että musiikista pidät!
Minä kuuntelin lapsena pmmp:tä ja Nightwishiä
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Hui kamala D: miten martti on näin peitossa? Ensimmäisiä omia artistivalintojani oli martti ja saatoin räkättää menemään että laita se maltti ja muut soimaan! No mutta hyvä että musiikista pidät!
Lapsena en eppua kuunnellut ja luulin vielä yläasteellakin että eppu normaali on sen laulajan nimi (ja vielä sen jälkeenkin, en myönnä milloin totuus valkeni). En tajunnu sillo että se on bändi. Nyt naurattaa ihan.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Paskasakset, mutta mulle ei ole ihan täysin selvinnyt, tarkoitettiinko sillä takamusta, vai jalkoja kokonaan, vai jotain ihan muuta.

Nahkalompakko on myös inha.

Ja etupylly maailman typerin.


Nää on nyt vähän anatomiapainotteisia, kerron muita jos tulee mieleen.
Vastailen vähän myöhässä näihin mutta…
Paskasakset… mielikuvituksettomin ilmaisu perseelle koskaan (jos se ees tarkottaa persettä).
Ja etupylly on ihan kamala. Nahkalompakko myös.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Meillä on kotona "lista" kielletyistä sanoista ja masuasukkin on siellä selkeästi. Kun nyt muistais mitä muita siellä on...jotkut sanoo sipulia sipetiksi, ja sit kelttu, pinku, sinkku, vihru...
Kaikki tommoset ”väännökset” eri asioille ovat ihan hirveitä.
Sitten ambulanssista nimitys amppari 🤮
 

Meikävaan

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,726
Reaktioarvo
2,673
Lapsena en eppua kuunnellut ja luulin vielä yläasteellakin että eppu normaali on sen laulajan nimi (ja vielä sen jälkeenkin, en myönnä milloin totuus valkeni). En tajunnu sillo että se on bändi. Nyt naurattaa ihan.
:D minä luulin että jonkun hemmon nimi oli eppu normaali ja se tuli siitä. (Aika oikeassa nimittäin nuori frankenstein: abby normal :D) kyllä se siitä!
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
etupylly
masuasukki
nahkakukkarot tai kolikkokukkarot
jubailla
kärsä
 

kuljeskelija

Matkalla
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
888
Reaktioarvo
861
Mun entinen bestis ja sen perhe käytti sanaa 'sontikka'
Sontikka oli siis sateenvarjo..
En vaan voinu sietää sitä jostain syystä

Sit on pöksyt.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Mun entinen bestis ja sen perhe käytti sanaa 'sontikka'
Sontikka oli siis sateenvarjo..
En vaan voinu sietää sitä jostain syystä

Sit on pöksyt.
Mikä ihmeen sontikka? Kuulostaa joltain oulun murteelta (en ees tiiä onko se oulun murretta vaikka oon itekki oululainen lol).
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Mikä ihmeen sontikka? Kuulostaa joltain oulun murteelta (en ees tiiä onko se oulun murretta vaikka oon itekki oululainen lol).
Sontikka tulee mun muistaakaeni venäjän kielestä, joten arvelisin et se on itämurteita.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Mun entinen bestis ja sen perhe käytti sanaa 'sontikka'
Sontikka oli siis sateenvarjo..
En vaan voinu sietää sitä jostain syystä

Sit on pöksyt.
Minun mummuni käyttää sanaa sobtikka ja se hänelle (melkein 80v) hyväksyttäköön
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Ai niin, yksi vanha työkaveri kutsui tyttöystävää tyty-ydeksi :D

Toinen työkaveri taas kutsui hyvännäköisiä naisia kissoiksi, mikä ei sinällään oo niin paha, mut en uskoisi kenenkään oikeasti käyttävän tuota ihan arkikielessä, jollen olisi kuullut.
 

Syksysydän

Löylykauha
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
797
Reaktioarvo
624
Mun entinen bestis ja sen perhe käytti sanaa 'sontikka'
Sontikka oli siis sateenvarjo..
En vaan voinu sietää sitä jostain syystä

Sit on pöksyt.
Tosta sontikasta tuli mielee et joku on joskus sanonu sontikasta viel jonku "lempinimen" joka oli sitte sontatikku
En tiiä mist seki tuli mut jostaipaha vaa,,
 

ohojelma

Lohduton lohduttaja
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
136
Reaktioarvo
126
Meillä on kotona "lista" kielletyistä sanoista ja masuasukkin on siellä selkeästi. Kun nyt muistais mitä muita siellä on...jotkut sanoo sipulia sipetiksi, ja sit kelttu, pinku, sinkku, vihru...
Meilläkin on!! ':D
Sinne kuuluu vaikka mitä, ainakin:
- Broisku
- Rimpautella (ei nyt oo lempinimi mut.)
- dödö
- hanipöö
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Meilläkin on!! ':D
Sinne kuuluu vaikka mitä, ainakin:
- Broisku
- Rimpautella (ei nyt oo lempinimi mut.)
- dödö
- hanipöö
Hyi
-Broilerista myöskin broikkuli. Joka mua enemmänkin naurattaa. Broisku on kyllä hirveämpi.
-Rimpautella kuulostaa tosi epäilyttävältä.
-Dödö ei ärsytä sillee koska yläasteella käytettiin tota sanaa paljon.
-Vanha kunnon hanipöö tuo mieleen salkkareiden sallan kaikki muutkin ärsyttävät sanomiset.
 
Ylös Pohja