Hirveimpiä lempinimityksiä asioille joihin ootte törmänneet

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Huomasin äsken jonkun käyttävän vauvasta nimitystä sinappikone.
Masuasukki on myös kamala. Kertokaa tekin omanne.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Meillä on kotona "lista" kielletyistä sanoista ja masuasukkin on siellä selkeästi. Kun nyt muistais mitä muita siellä on...jotkut sanoo sipulia sipetiksi, ja sit kelttu, pinku, sinkku, vihru...
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Paskasakset, mutta mulle ei ole ihan täysin selvinnyt, tarkoitettiinko sillä takamusta, vai jalkoja kokonaan, vai jotain ihan muuta.

Nahkalompakko on myös inha.

Ja etupylly maailman typerin.


Nää on nyt vähän anatomiapainotteisia, kerron muita jos tulee mieleen.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Paskasakset, mutta mulle ei ole ihan täysin selvinnyt, tarkoitettiinko sillä takamusta, vai jalkoja kokonaan, vai jotain ihan muuta.

Nahkalompakko on myös inha.

Ja etupylly maailman typerin.


Nää on nyt vähän anatomiapainotteisia, kerron muita jos tulee mieleen.
Noi muut on kamalia mut pienenä käytiin noita etu- ja takapyllyjä kun en tienny miks muuksikasn sanoa kun en pilluksi ja perseeksi kehdannut/osannut sanoa:D
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Noi muut on kamalia mut pienenä käytiin noita etu- ja takapyllyjä kun en tienny miks muuksikasn sanoa kun en pilluksi ja perseeksi kehdannut/osannut sanoa:D
Sä saat anteeksi, mutta sun vanhempia kyllä syytän! :D

Ei se ole mikään pylly!
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Sä saat anteeksi, mutta sun vanhempia kyllä syytän! :D

Ei se ole mikään pylly!
Mä en tiedä mut mä veikkaan et voi olla myös vähän omia "keksintöjä" kun muustelen että vanhemmat ei juuri noita käyttäneet:D
No mikä se sitten on jos ei pylly? Perse ei oikein sovi 5voitiaan sanavarastoon...:D
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Mä en tiedä mut mä veikkaan et voi olla myös vähän omia "keksintöjä" kun muustelen että vanhemmat ei juuri noita käyttäneet:D
No mikä se sitten on jos ei pylly? Perse ei oikein sovi 5voitiaan sanavarastoon...:D
Perse on pylly, mutta tarkoitin että pillu ei kyllä ole mikään edessä oleva pylly! :D

Musta lapselle sopii sanana esim. pimppi ihan hyvin. Pimppi, pippeli, pylly tai peppu. Yksinkertaista!
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
En tiedä ja jusväskyläläiset käyttävät sanasta "eka" nimitystä "eppu"
Esim: "eppuluokkalaiset" tai "Martti oli täällä eppuna"
Tämmöstä en oo ikinä kuullut kenenkään käyttävän.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Perse on pylly, mutta tarkoitin että pillu ei kyllä ole mikään edessä oleva pylly! :D

Musta lapselle sopii sanana esim. pimppi ihan hyvin. Pimppi, pippeli, pylly tai peppu. Yksinkertaista!
En tiiä se vaan oli helpompaa kun en uskaltanut jostain syystä käyttää sanaa pimppi lol
 

Meikävaan

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,726
Reaktioarvo
2,673
En vain tiedä ketään julkkiksia:'D
Mitäs vittua, eppu normaali? Onko tuttu :D
Martti Ilmari Syrjä on suomalainen muusikko ja näyttelijä, joka on suomirockyhtye Eppu Normaalin keulakuva, laulaja ja sanoittaja. Syrjä on Eppu Normaalin perustajajäseniä. Yhtyeen kitaristi Mikko ”Pantse” Syrjä on Martin veli, ja rumpali Aku Syrjä on veljesparin serkku.
Tästä tietoa! Sivisty…
 
Ylös Pohja