Muu huonot asiakaspalvelukokemukset

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
jaetaan tänne meidän kokemuksia huonoista / ärsyttävistä tms. asiakaspalvelijoista :D

tää ei sinänsä ollu mikään kovin huono kokemus mutta erikoinen ainakin. kävin tänään äidin kans kiertelemässä kaupoilla ja kun mentiin body shoppiin, niin siellä oli varmaan ärsyttävin myyjä jonka oon ikinä tavannu.. sellanen n. 30-v överimeikattu nainen, joka veti leveän tekohymyn naamalle ja siristeli silmiään jotenkin ihmeellisesti. sit tää alko puhumaan kunnon tekopirteellä ja yli-ilosella kimitysäänellä, kaiken lisäks vielä hihitteli välillä ja alko tuputtamaan muutamia tuotteita (tai en tiedä oliko se hänen tarkotus mutta itelle kuitenkin jäi sellanen olo). tuli kieltämättä mieleen että a) kuinkahan monta asiakasta hän on jo karkottanu ja b) miten tommosia edes otetaan töihin? anteeks jos kuulostan kauheen negatiiviselta mutta aaaa en vaan kestä :D samantyyppisiä on monesti (nuorille) naisille tarkotetuissa vaatekaupoissa

tää seuraava on semmonen mitä en voi vieläkään uskoo todeks. menin kultaliikkeeseen muutama viikko sit, ja siellä oli tämmönen hieman vanhempi myyjä, oisko ollu n. 60-v. hän käyttäyty niinkun ei ois nähnykään että tulin koko liikkeeseen, vaikka ihan selvästi hän kuitenkin huomas miut. hällä oli koko ajan naamalla semmonen tympeä ja työhönsäkyllästyny ilme, ja asiakkaana voin sanoa että alko tulla itellekin huono fiilis siitä kun toinen koko ajan suunnilleen murjotti. sit kun hän kysy vähän ajan päästä et voisko auttaa jotenkin, niin vastasin että etin rengaskorviksia joissa on kimalletta / timantteja. sit kun sellasia ei löytyny siitä liikkeestä niin sanoin että "no eipä sille voi mitään, kiitos kuitenkin. miepä kattelen muita tuotteita vielä", MUTTA en edes kerenny sanoo koko lausetta loppuun kun hän jo oli seuraavan asiakkaan kimpussa. todella välinpitämätön, tympeä ja kaikin puolin vaan epämukavan olonen ihminen.
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
715
Reaktioarvo
824
Monissa liikkeissä työntekijöitä valmennetaan tuohon käytökseen, on pidetty jopa kursseja ja vahdittu että myyjät tuputtaa mahdollisimman paljon ja tarjoaa apua. Suurinta osaa asiakkaista tuo ärsyttää eli tuskin on kovin tehokas tyyli mutta pakko mikä pakko.

Mulla ei ihme kyllä oo paljoakaan huonoja kokemuksia mutta tuli mieleen yks tatuoija, oli muuten ihan asiallinen mutta ravasi moneen kertaan tupakalla kahden tunnin työn aikana. Ei mua niinkään haitannu ku itekki olin ketjupolttaja silloin mutta vähän pöljää kun kumminki tatuoinnin hintaan vaikuttaa paljon työhön käytetty aika joka sit tuommosesta tottakai venyy.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Monissa liikkeissä työntekijöitä valmennetaan tuohon käytökseen, on pidetty jopa kursseja ja vahdittu että myyjät tuputtaa mahdollisimman paljon ja tarjoaa apua. Suurinta osaa asiakkaista tuo ärsyttää eli tuskin on kovin tehokas tyyli mutta pakko mikä pakko.

Mulla ei ihme kyllä oo paljoakaan huonoja kokemuksia mutta tuli mieleen yks tatuoija, oli muuten ihan asiallinen mutta ravasi moneen kertaan tupakalla kahden tunnin työn aikana. Ei mua niinkään haitannu ku itekki olin ketjupolttaja silloin mutta vähän pöljää kun kumminki tatuoinnin hintaan vaikuttaa paljon työhön käytetty aika joka sit tuommosesta tottakai venyy.
nyt kun sanoit niin muistan lukeneeni jostain että heitä varta vasten koulutetaan ja vähintään ohjeistetaan yleensä tommoseen käytökseen, riippuen toki liikkeestä. aika järkyttävää kyllä jos joutuu kuitenkin vasten tahtoaan tekemään niin, pelkästään siksi että pomo on tyytyväinen ja että saa pitää työpaikan D: varmaan ainoo missä en oo tämmöseen törmänny on h&m, tai en ainakaan muista ainuttakaan kertaa että siellä ois oltu mitenkään tunkeilevia.

oli kyllä todella epäasiallista tuo tupakointi etenkin tatuointia tehdessä, kun se nimenomaan vaikuttaa siihen hintaan ja siitä oli sulle näin ollen haittaa D: ois edes voinu ottaa sen huomioon siinä hinnassa eikä antaa sulle lisämaksua puhtaasti oman tupakoinninsa takia.. ite oisin kyllä tehny jonkun valituksen tai ainakin sanonu hänelle ettei tommonen ole ok
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Mulla ei ole mitään huonoja asiakaspalvelukokemuksia, mutta ku luin noi sun kokemukset niin aloin vähän miettii, että olenkohan oikeesti tavannutkin tommosia asiakaspalvelijoita, mutta en vain ole kiinnittänyt huomiota, tai välittänyt. Mua kun ei kumpikaan noista käytöksistä häiritse vaikka luettuna toi jälkimmäinen kuulostaakin erittäin epäasialliselta. Ensimmäisestä en taas tiedä, tunnistaisinko edes onko käyttäytyminen noin epäaitoa. Välillä se on inhottavaa, kun on ainoana kaupassa ja myyjä kysyy voiko auttaa ja oikeesti ei ees oo vaikka rahaa mukana ja on tullut sinne vaan kattelemaan, tai ettii vaikka perhettään, joista kaikki liikkuu muissa kauppakeskuksen kaupoissa. D: Nykyään tosin sekään ei mua niin paljoa haittaa.
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Tämä ei ole tapahtunut minulle itselleni eikä Suomessa, mutta kerron nyt kuitenkin. Vanhempani olivat lomamatkalla Bulgariassa ja kävivät ravintolassa eräänä iltana. He tilasivat crispy chickeniä ja se oli hyvää. Myöhemmin samalla viikolla he päättivät mennä samaan ravintolaan syömään sitä samaa crispy chickeniä koska se oli ollut todella maukasta. No, tällä kertaa annos ei ollut läheskään samanlainen. Se oli puolikas kana joka oli vain läjäytetty siihen lautaselle, ei mitään lisukkeita tai mitään. Vain se kana. Ja kaiken lisäksi lähes täysin raaka. He valittivat annoksista tarjoilijalle, joka vei ne keittiöön tuhisten ja toi tilalle laskun, johon oli valmiiksi lisätty tippi. Heidät siis oikeastaan heitettiin ulos siitä syystä, että annos ei ollut syömäkelpoinen.
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Tämä ei ole tapahtunut minulle itselleni eikä Suomessa, mutta kerron nyt kuitenkin. Vanhempani olivat lomamatkalla Bulgariassa ja kävivät ravintolassa eräänä iltana. He tilasivat crispy chickeniä ja se oli hyvää. Myöhemmin samalla viikolla he päättivät mennä samaan ravintolaan syömään sitä samaa crispy chickeniä koska se oli ollut todella maukasta. No, tällä kertaa annos ei ollut läheskään samanlainen. Se oli puolikas kana joka oli vain läjäytetty siihen lautaselle, ei mitään lisukkeita tai mitään. Vain se kana. Ja kaiken lisäksi lähes täysin raaka. He valittivat annoksista tarjoilijalle, joka vei ne keittiöön tuhisten ja toi tilalle laskun, johon oli valmiiksi lisätty tippi. Heidät siis oikeastaan heitettiin ulos siitä syystä, että annos ei ollut syömäkelpoinen.
rare kana :DD
 
Ylös Pohja