Opiskelu Inhoon ryhmätöitä

Opiskelu ja itseopiskelu

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Meidän pitää palauttaa 28. päivä 3 raporttia. Oon kirjoittanu suurimman osan niistä ja laitoin myös niille valmiita kaavoja sinne, koska löysin ne nopee ja aattelin et se helpottaa muiden työtä.

Me ei olla nähty vähän yli kuukauteen(?). Mitään informointia viime tapaamisen jälkeen ei ollut. Sitten lähetin sähköpostia kaikille 15. päivä ja yks vastas 16. päivä, että sovitaan tapaaminen tälle viikolle (sain viestin viikonloppuna). Vastasin siihen heti sunnuntaina, eli seuraavana päivänä kun olin nähnyt sen, että joo, mulle sopii ennen 22. päivää, koska muuten en pääse tietokoneelle. Sitten joku teki 20. päivä wappiryhmän ja siellä kysyttiin miten jaetaan nämä työt. Ehotin, että teen vaikka asian x. Kaikki on nähnyt viestin ja kukaan muu ei oo kommentoinu tekevänsä yhtään mitään.

No oon tehnyt aika paljon siitä. Meillä on 28 osiota mihin pitää kirjoittaa tehtävien ratkaisuja. 3 näistä me tehtiin kun tavattiin viime kerroilla. Meidän pitää tehä vielä 25 ja oon tehnyt 12 osiota niistä, koska mulla vaan sattu olemaan aikaa. Näihin en laskenu tehtäviä mihin laitoin valmiita kaavoja.

Kun jokainen ryhmäläinen (meillä on neljän hengen ryhmä) on yrittäny vaan sivuuttaa noita tehtäviä, niin mulle tulee mieli poistaa suurimman osa tekstistä minkä tein. Poistin jo kaikki kaavat ja jotkut taulukot mitkä tein, koska oon tehnyt mielestäni aika tarpeeks. Mä en tiiä miksi, mutta mua pelottaa että ryhmäläiset jättää mut pois tai palauttaa tehtävät ilman mun nimeä niissä.

Ja siis se, että tein paljon tehtäviä ei varmaan haittaa ketään. Noi on vaikuttanut erittäin laiskoilta ja vastahakoisilta tehdä yhtään mitään. Onneks mulla on kaikki todisteet mitä pystyisin heittämään opettajalle, jos jotain pahaa tapahtuisi.

Mun on pitänyt juoda pari päivää, koska inhoan tällaista toimintaa niin paljon. Ryhmätöiden liiallinen teko aina puukottaa selkään. En tehnyt toisen ryhmän rynmätyössä liikaa ja pidin tosi vankasti siitä kiinni. Se ryhmätyö meni tosi hyvin. Nyt taas aattelin että seen vähän extraa ja siitä koituu tietenkin vaan hyvää, no eipäs. Niin vinkki kaikille: Älkää tehkö enempää kuin muut ryhmätyössä IKINÄ :/ Sori jos teksti on sekavaa.
 
Viimeksi muokattu:

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Kuulostaapa paskalta 😬

Joko ne aikoo jättää vikaan päivään ja palauttaa, tai vaan olettaa että sä teet sen. Joten: et tosiaankaan enää tee sitä tai ees yritä nähä niitä, oot tehny paljon enemmän ko tarpeeks!!
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Kuulostaapa paskalta 😬

Joko ne aikoo jättää vikaan päivään ja palauttaa, tai vaan olettaa että sä teet sen. Joten: et tosiaankaan enää tee sitä tai ees yritä nähä niitä, oot tehny paljon enemmän ko tarpeeks!!
Joo. Oon mun mielestä kommunikoinukin ihan selkeesti. En koe et mulla olis minkäänlaista syytä enää tehdä enää alotusta keskusteluunkaan. Harmi vaan jos eivät heränneet aikaisin. En ite haluis jäädä tekemään ryhmätöitä joulun ja uudenvuoden välissä :P. En luota yhtään näihin heppuihin, koska en tunne niitä tai oo koskaan keskustellu näiden kanssa.
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Miksi mun pitää olla hermoilija? Mulla ei oo ollu päivääkään milloin en olis nyt miettinyt sitä. Palautuspäivä on 28. päivä kello 23:59. Lähetin tänään, keskityön jälkeen viestin ryhmään ja kerroin et oon tehnyt reippaasti tehtäviä ja laittanu niiden tehtävien viereen kommentit. Kukaan ei vastannut ja kaikki näki sen.

En oo tehnyt lisää tehtäviä. Lähetin vaan viestin. Oon suunnitellut, että laitan huomenna ryhmään viestin missä kerron että selitän opettajalle tilanteen ja pyydän lisäaikaa. Oikeesti en usko et ne tekee mitään, niin saatan tehdä ite tehtävät, sillee etten jaa niitä muille ja palautan vaan omalla nimellä. Sitten selitän opettajalle tilanteen ja kysyn voinko tehdä yksin. Mulla on onneks monisteita mitä ne tarvis, eikä palauttaminen onnistu ilman niitä. En oo jakanut niitä niille missään, enkä aio ellei ne kysy niitä.

Mä en oikeesti tiiä mitä pitäis tehdä.
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Miksi mun pitää olla hermoilija? Mulla ei oo ollu päivääkään milloin en olis nyt miettinyt sitä. Palautuspäivä on 28. päivä kello 23:59. Lähetin tänään, keskityön jälkeen viestin ryhmään ja kerroin et oon tehnyt reippaasti tehtäviä ja laittanu niiden tehtävien viereen kommentit. Kukaan ei vastannut ja kaikki näki sen.

En oo tehnyt lisää tehtäviä. Lähetin vaan viestin. Oon suunnitellut, että laitan huomenna ryhmään viestin missä kerron että selitän opettajalle tilanteen ja pyydän lisäaikaa. Oikeesti en usko et ne tekee mitään, niin saatan tehdä ite tehtävät, sillee etten jaa niitä muille ja palautan vaan omalla nimellä. Sitten selitän opettajalle tilanteen ja kysyn voinko tehdä yksin. Mulla on onneks monisteita mitä ne tarvis, eikä palauttaminen onnistu ilman niitä. En oo jakanut niitä niille missään, enkä aio ellei ne kysy niitä.

Mä en oikeesti tiiä mitä pitäis tehdä.
Laita opettajalle viestiä että oot tehny oman osuuden! Lähetät palautuspäivänä sen etkä enää yritä saada niitä muita hommiin..
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Nyt tuli keskusteluun viestiä :) Kaiken lisäks tein karjalanpaistia, pidin sitä KOLME tuntia uunissa ja siitä tuli MAUTONTA.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Anteeksi myöhäisestä viestistä, mutta pakko tähän keskusteluun on viestiä laitettava. Ärsyttävä tilanne kieltämättä toi on, eikä valitettavasti tuollainen satu olemaan yksittäistapaus kouluelämässä. On ollut kammottavaa lukea netissä tällaisia korkeakoulujen ryhmätyökokemuksia, kun lukiossa aikoinaan niistä sai kärsiä tarpeeksi. :'D Silloin ryhmätyöt oli lähinnä minitehtäviä oppitunneilla. Pöyristyttävää on, että korkeakoulussa harrastetaan vielä tällaista lorvimista. :/

Hillasuon kanssa komppaan siinä, että missään nimessä ei passaa toistaisuudessa paiskia ylitöitä ryhmätöissä lusmujen takia. Ja on erittäin hyvä, että sulla on kirjalliset todisteet tästä tilanteesta, mikäli opettajalle täytyy tehtäväsuoristusta selventää. Muista ehdottomasti lomasta nauttia, äläkä paina mieltäsi opiskelutehtävillä. ❄
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Anteeksi myöhäisestä viestistä, mutta pakko tähän keskusteluun on viestiä laitettava. Ärsyttävä tilanne kieltämättä toi on, eikä valitettavasti tuollainen satu olemaan yksittäistapaus kouluelämässä. On ollut kammottavaa lukea netissä tällaisia korkeakoulujen ryhmätyökokemuksia, kun lukiossa aikoinaan niistä sai kärsiä tarpeeksi. :'D Silloin ryhmätyöt oli lähinnä minitehtäviä oppitunneilla. Pöyristyttävää on, että korkeakoulussa harrastetaan vielä tällaista lorvimista. :/

Hillasuon kanssa komppaan siinä, että missään nimessä ei passaa toistaisuudessa paiskia ylitöitä ryhmätöissä lusmujen takia. Ja on erittäin hyvä, että sulla on kirjalliset todisteet tästä tilanteesta, mikäli opettajalle täytyy tehtäväsuoristusta selventää. Muista ehdottomasti lomasta nauttia, äläkä paina mieltäsi opiskelutehtävillä. ❄

On kyllä ärsyttävää, varskinkin kun palautuksen määräaika on laitettu lomalle, niin lusmuilijathan käyttää sen kaiken ajan minkä saa. Toivottavasti toi ryhmätyö lähtisi rullaamaan, sillä nyt siitä on syntynyt hieman keskustelua whatsappissa, mihin en kuitenkaan aio osallistua ellei oo jotain mikä koskee erityisesti minua.

Mulle tää tilanne on tuntunut suht stressaavalta, vaikka ei tääkään ole läheskään mikään maailmanloppu. Arvostan tosi paljon teijän kummankin vinkkejä. Toivottavasti näitä ryhmätöitä ei tulis enää hirveästi tulevaisuudessa.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
On kyllä ärsyttävää, varskinkin kun palautuksen määräaika on laitettu lomalle, niin lusmuilijathan käyttää sen kaiken ajan minkä saa. Toivottavasti toi ryhmätyö lähtisi rullaamaan, sillä nyt siitä on syntynyt hieman keskustelua whatsappissa, mihin en kuitenkaan aio osallistua ellei oo jotain mikä koskee erityisesti minua.

Mulle tää tilanne on tuntunut suht stressaavalta, vaikka ei tääkään ole läheskään mikään maailmanloppu. Arvostan tosi paljon teijän kummankin vinkkejä. Toivottavasti näitä ryhmätöitä ei tulis enää hirveästi tulevaisuudessa.
Joo, lomalle pistetyt deadline-tehtävät kuulostavatkin hieman siltä, että opiskelijat käyttäisivät aikansa pitemminkin lomailuun kuin työskentelyyn. :/

Ainakin on hyvä, että ryhmätyöskentelyssä näkyy nyt jonkinlaista edistymistä. Ken tietää, miltä lopullinen työtulos tulee näyttämään. Mitä itse oon ryhmäläisistäsi ymmärtänyt, niin kuulostavat juuri sellaisilta, jotka jättävät asiansa viime tinkaan. Eikä useimmiten tällaisissa tapauksissa työjälki ole hyvää.

Toivotaan kuitenkin, että työnne sujuu hyvin! 🌸 Vaikka arvosanaksi voi tässä tapauksessa tulla mitä vaan, niin tärkeintä on päästä kurssista läpi. 😇 Toivottavasti toistaisuudessa vältyt tällaisilta nahistelijoilta ryhmätöissä.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
On kyllä ärsyttävää, varskinkin kun palautuksen määräaika on laitettu lomalle, niin lusmuilijathan käyttää sen kaiken ajan minkä saa. Toivottavasti toi ryhmätyö lähtisi rullaamaan, sillä nyt siitä on syntynyt hieman keskustelua whatsappissa, mihin en kuitenkaan aio osallistua ellei oo jotain mikä koskee erityisesti minua.

Mulle tää tilanne on tuntunut suht stressaavalta, vaikka ei tääkään ole läheskään mikään maailmanloppu. Arvostan tosi paljon teijän kummankin vinkkejä. Toivottavasti näitä ryhmätöitä ei tulis enää hirveästi tulevaisuudessa.
Ja ymmärrettävää, että tää tilanne ahdistaa. Lomalla olisi tarkoitus rentoutua eikä murehtia kouluasioita liikaa. Tällaiset isot tehtävät lomille on kyllä tosi inhottavia. Eivätkä ryhmätyöt olisi se mieluisin tehtävätyyppi loman ajalle. :/
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Ryhmätyö saatiin palautettua, kuulemma

En tiedä missä kunnossa ne on, koska en halua ajatella yhtään sitä enää. En haluu avata enää niitä tiedostoja. :cautious:
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Joo on se on kyl hirveintä silloin kun et tunne ryhmäläisiä :/ Onneks meillä ei ollu niitä hirveesti lukiossa. En muista ainuttakaan.
Ainakin nykyään lukiossa ryhmätyöt on lähinnä jotain pieniä oppitunnin mittasii tehtävii, joita ei välttis ees opelle palautettu arvioitavaksi. Sitten oli myös keskustelutehtäviä. Ruotsin tunneilla oli myös monien vihaamii video- ja äänitehtävii, jossa piti kameran tai mikin ees tehdä parin kaa pyydetty keskustelutehtävä. Onneks nää pysty tehä myös yksinkin, millä tavalla itse näitä useimmiten tein.

Eli juu, semmosii ikävii tehtävii lukiossa voi ryhmätöinä tulla eteen, mutta deadline-tehtävii harvoin siellä ryhmätöinä on.
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Ainakin nykyään lukiossa ryhmätyöt on lähinnä jotain pieniä oppitunnin mittasii tehtävii, joita ei välttis ees opelle palautettu arvioitavaksi. Sitten oli myös keskustelutehtäviä. Ruotsin tunneilla oli myös monien vihaamii video- ja äänitehtävii, jossa piti kameran tai mikin ees tehdä parin kaa pyydetty keskustelutehtävä. Onneks nää pysty tehä myös yksinkin, millä tavalla itse näitä useimmiten tein.

Eli juu, semmosii ikävii tehtävii lukiossa voi ryhmätöinä tulla eteen, mutta deadline-tehtävii harvoin siellä ryhmätöinä on.
Siis nuo äänitystehtävät on hirveimpiä ikinä😭😭
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Siis nuo äänitystehtävät on hirveimpiä ikinä😭😭
No älä! :'D Oli epämiellyttävää puhua mikkiin sönköttävällä äänellä ja huonolla kielitaidolla itsekseen tyhjässä huoneessa kotona. Vielä nolompaa oli, kun äänitin kerran tehtäviäni isosiskon kaa asuessa ja kerran porukoilla kyläillessä.

Mielikuva näistä tehtävistä parin tai ryhmän kaa kuulostaa kieltämättä inhottavalta. Tein kerran tällasen tehtävän parin kaa oppitunnin aikana, ja tosi hyvin meni. Kerran tein tällasen työn yksin. Jos tämmösiä tehtäviä joutuisi väsäämään pari- tai ryhmätyönä vapaa-ajalla, niin ei hyvä päivä. :'D
 
Ylös Pohja