Syvälliset Itkettää tuo Koskelan murha

Tumppetus

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
150
Reaktioarvo
144
Oon jo vuosia ollut aika turtunut niin, ettei kuolema tai väkivalta herätä mussa paljoa tunteita ja saatan vaikuttaa tosi julmaltakin joskus (kuten saatan ollakin). Tämä tapaus kuitenkin toi näköjään tunteita takaisin pintaan jostain sisältäni, ja oon nyt itkeskellyt ja surrut oikein kunnolla eilisestä lähtien. Pöydällä palaa kynttilä. Vietin itse vuosia tosi samanlaisessa porukassa kuin uhrikin on viettänyt, joten mun ei ikävä kyllä ole yhtään vaikea ymmärtää mitä niiden päässä on liikkunut (sekä uhrin että murhaajien). Käy niin hirveästi sääliksi, että sen piti päättyä noin. En ole uskovainen, mutta nyt toivon silti, että olisi jokin parempi paikka, jonne hän on päässyt.
 

varjojenmaa

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
300
Reaktioarvo
305
Ihan hirveä tapaus, ja pahimmalta tuntuu ettei kukaan oo puuttunut tilanteeseen. Tekis mieli ryhtyä sijaisvanhemmaksi että vois vaikuttaa huostaanotettujen nuorten tulevaisuuteen.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Itse en ole tätä tilannetta seuraillut, mutta kun Wikipediasta katselin tietoa asiasta, niin kyllä hirveä tapaus on. Siis eiks tätä uhria oltu kiusattu aiemmin pitkään koulussa? Nimittäin KiVa-koulun tehottomuudesta on viitattu tän tapauksen rinnalla.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,981
Reaktioarvo
8,476
Näissä tilanteissa pitäisi olla häpeärangaistus osana elinkautista. Tosin nämä jantterithan eivät istu kuin ehkä kaksi vuotta ja jatkavat samoilla metkuilla.

Itse en ole tätä tilannetta seuraillut, mutta kun Wikipediasta katselin tietoa asiasta, niin kyllä hirveä tapaus on. Siis eiks tätä uhria oltu kiusattu aiemmin pitkään koulussa? Nimittäin KiVa-koulun tehottomuudesta on viitattu tän tapauksen rinnalla.
KiVa-koulu on vuosikausia ollut vasemmistolainen vitsi siirtää kiusaaminen pois kiusaajien harteilta kiusattujen harteille. Opettajat (jotka yleensä ovat vasemmistolaisia) pääsevät pälkähästä ja pääsevät syyttämään vanhempia. Samasta syystä opettajat eivät myöskään saa poistaa oppilaita luokasta fyysisesti.
 

varjojenmaa

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
300
Reaktioarvo
305
Näissä tilanteissa pitäisi olla häpeärangaistus osana elinkautista. Tosin nämä jantterithan eivät istu kuin ehkä kaksi vuotta ja jatkavat samoilla metkuilla.


KiVa-koulu on vuosikausia ollut vasemmistolainen vitsi siirtää kiusaaminen pois kiusaajien harteilta kiusattujen harteille. Opettajat (jotka yleensä ovat vasemmistolaisia) pääsevät pälkähästä ja pääsevät syyttämään vanhempia. Samasta syystä opettajat eivät myöskään saa poistaa oppilaita luokasta fyysisesti.
Onhan se niinkin että vanhemmat on lapsen ensisijaiset kasvattajat ja opettajat on valitettavasti lapsen elämässä melko lailla sivuroolissa. Mutta se ei tarkoita tietenkään sitä etteikö kiusaamiseen pitäisi puuttua ja siitä rangaista. Lasten pitää oppia jos ei kotoa niin sitten koulussa, että teoistaan joutuu kantamaan vastuun. Itselleni tarjottiin kiusatuksi joutumiseen liittyvää keskustelutukea vasta 9. luokalla, sitä pitäisi myös tarjota kaikille kiusaamisen uhreille.
 

titi-uuh

"jee"
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
237
Reaktioarvo
401
Luin eilen hesarin artikkelin oikeudenkäynnistä ja sain tietää ihan liikaa. Sydän on ollut särki uhrin tähden ja nyt on vielä enemmän. Tuntuu ettei mitkään sanat oikein riitä kuvaamaan sitä mitä tää tapaus saa mut tuntemaan.

Skidisti mietityttää, mikä on mahtanut mennä murhaajien elämässä niin vinoon.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Näissä tilanteissa pitäisi olla häpeärangaistus osana elinkautista. Tosin nämä jantterithan eivät istu kuin ehkä kaksi vuotta ja jatkavat samoilla metkuilla.


KiVa-koulu on vuosikausia ollut vasemmistolainen vitsi siirtää kiusaaminen pois kiusaajien harteilta kiusattujen harteille. Opettajat (jotka yleensä ovat vasemmistolaisia) pääsevät pälkähästä ja pääsevät syyttämään vanhempia. Samasta syystä opettajat eivät myöskään saa poistaa oppilaita luokasta fyysisesti.
Joo, oon kuullut monien kokemuksista, et kiusattuja pidetään KiVa-hankkeessa taakkana ja vika pistetään aina niiden niskoille. :( Itelläkin on huonoi kokemuksii kyseisestä hankkeesta yläasteella sen takia, koska opet eivät käyttäneet sitä oikein.

Jännä kyllä, kuinka mediassa on nyt alettu kunnolla kritisoimaan KiVa-kouluhanketta.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,927
Reaktioarvo
2,892
Itselläni menee kyllä ihon alle muutkin tapaukset melko helposti ja ehkä vähän liikaakin joskus, en ole itkenyt kunnolla tätä mutta lievästi kyynel silmäkulmaan kohonnut kuitenkin. On se helvetin surullista ja oon vitun vihainen tälle yhteiskunnalle, jonka pitäs mukamas olla hyvinvointivaltio. Ei täällä kovin moni asia edes toimi hyvin, että voidaan lopettaa ihan samantien se hehkutus siitä kuinka Suomi on niiiiiiiiiiiiin hyvä paikka asua. Oon siis hyvinkin isänmaallinen ja mun suomalainen identiteetti on vahva ja rakastan kotimaatani suunnattomasti, mutta tää järjestelmä on aika paska edelleenkin.
 
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
92
Reaktioarvo
106
En ollu perehtyny tähän kovin hyvin, joten kävin äsken lukemassa Mtv:n artikkelin ja tuntuu että sain tietää liikaa. Tapaus on kamala ja todella sairas, sadistinen. Tommosta ei saa enää koskaan tapahtua, ja tää ykskin kerta oli liikaa. Hirveää myös se että uhria kiusattiin jo aiemmin monta vuotta, eikä tilanteeseen puututtu ja tarjottu hälle sitä tarvitsemaansa tukea. Nyt voidaan siis viimestään lopettaa se lässytys siitä kuinka "Suomi on maailman paras maa, täällä on kaikki todella hyvin!", sillä tää kyseinen järjestelmä on aivan täyttä kuraa. Sama koskee Vilja Eerikan tapausta, joka sekin saa miun sydämen särkymään.

Käy todellakin sääliks pojan vanhempia, kun heillä ei oo muitakaan lapsia ja oman lapsen menettäminen on varmasti pahinta ikinä. Toivon että uhrilla on hyvä olla siellä missä hän ikinä onkaan, rauha hänen sielulle <3
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
En ollu perehtyny tähän kovin hyvin, joten kävin äsken lukemassa Mtv:n artikkelin ja tuntuu että sain tietää liikaa. Tapaus on kamala ja todella sairas, sadistinen. Tommosta ei saa enää koskaan tapahtua, ja tää ykskin kerta oli liikaa. Hirveää myös se että uhria kiusattiin jo aiemmin monta vuotta, eikä tilanteeseen puututtu ja tarjottu hälle sitä tarvitsemaansa tukea. Nyt voidaan siis viimestään lopettaa se lässytys siitä kuinka "Suomi on maailman paras maa, täällä on kaikki todella hyvin!", sillä tää kyseinen järjestelmä on aivan täyttä kuraa. Sama koskee Vilja Eerikan tapausta, joka sekin saa miun sydämen särkymään.

Käy todellakin sääliks pojan vanhempia, kun heillä ei oo muitakaan lapsia ja oman lapsen menettäminen on varmasti pahinta ikinä. Toivon että uhrilla on hyvä olla siellä missä hän ikinä onkaan, rauha hänen sielulle <3
Tätä sun viestiä lukiessasi mulla tulikin mieleen Vilja Eerikan tapaus. Ihmiset yleensä oppivat virheistä, mutta on sääli, että yleensä siinä menee ihmisen henki ja hyvinvointi likoon, niin kuin tässä Koskelan ja Vilja Eerikan tapauksessa.

On kyl kumma mun mielestä, että Vilja pistettiin isänsä hoitoon, jolla oli jo entuudestaan pimeä tausta... Itseä ahdisti tää Vilja Eerikan tapaus niin paljon, kun kuulin siitä ekaa kertaa, että menetin yöuneni melkein kokonaan. :/
 

Maisie

:)
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
81
Reaktioarvo
80
Toi on niin huutava vääryys toi tapaus ja ihan kohtuutonta kärsimystä sille uhrille. Sil on ollu vastoinkäymisiä jo ennemmin ja sit kaikki loppuu noin. Oon näide ihmisten kans samana vuonna syntyny ja peilaan oman elämäni ihmisiä niihin, enkä voi ymmärtää kuka kykenis tappamaan toisen. Se vihantunne niitä tekijöitä kohtaan kasvaa varmaan vielä suuremmaks jos ne todella tuomitaan vaan törkeestä kuolemantuottamuksesta. Saisivat ite kärsiä ihan kunnolla että tajuaisivat millasia hirviöitä ovat olleet. Ei millään enää korvaa menetettyä ihmishenkee.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Tätä sun viestiä lukiessasi mulla tulikin mieleen Vilja Eerikan tapaus. Ihmiset yleensä oppivat virheistä, mutta on sääli, että yleensä siinä menee ihmisen henki ja hyvinvointi likoon, niin kuin tässä Koskelan ja Vilja Eerikan tapauksessa.

On kyl kumma mun mielestä, että Vilja pistettiin isänsä hoitoon, jolla oli jo entuudestaan pimeä tausta... Itseä ahdisti tää Vilja Eerikan tapaus niin paljon, kun kuulin siitä ekaa kertaa, että menetin yöuneni melkein kokonaan. :/
jos ihmiset oppisi virheistään niin näitä ei tapahtuisi jatkuvasti, vaikka yleensä tilanne ei eskaloidu näin äärimmäisyyksiin. kun jotain tapahtuu, ihmisiä kiinnostaa vain pienen hetken. sitä kauhistellaan muutama viikko ja sitten normaali arki vie mukanaan ja lapset ja nuoret ja muut haavoittuvassa asemassa olevat unohdetaan. sitten esitetään taas niin järkyttyneitä.

ei ihmiset halua nähdä tai tietää kun jotain näin kamalaa tapahtuu, on helpompi vaan katsoa pois päin.
 

aitosuomalainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.3.2021
Viestejä
500
Reaktioarvo
588
Aivan sairaan järkyttävää et vielä vuonna 2021 tapahtuu jotain tällasta... Ja oli vielä niin nuoriakin.
 
Ylös Pohja