Jäi aika jännät fiilikset yo-tuloksista

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Meni aika lailla niin kuin odotinkin, mukaan mahtui sekä pettymyksiä että positiivisia yllätyksiä. Äikkä jäi pisteen päähän E:stä ja englanti 4 pisteen päähän M:stä. Psykologia ei mennyt aivan nappiin, joten C oli odotettavissa. Hätiköity tehtävänvaihto ei onneksi vaikuttanut tulokseen kun M:n ja C:n rajojen väli on niin iso. Lyhyestä matikasta tuli täpärä L ja venäjästä yllättäen E, vaikka luulin sitä ihan mahdottomuudeksi.

Olen kyllä iloinen englannin esseen 97 pisteestä, kirjoitin kursseilla yleensä sellaisia 85-90 pisteen tekstejä.
 

huchu

she/they
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
233
Reaktioarvo
244
onnea!!

vähän sama fiilis itsellä. äikästä M, englannista E, keskipitkästä ruotsista ja psykologiasta C :-) kaikkiin muihin oon tyytyväinen paitsi psykologiaan (yks piste lisää niin olis ollu M.... 😔)
luulin että äikkä ois alustavasta M tippunut jopa B mutta oli ihan kiva yllätys! myös ruotsin korkeat pisterajat yllätti kun odotin M mutta ei voi mitään, ei näillä nyt niin väliä!
 

varjojenmaa

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
300
Reaktioarvo
305
Minäkin sain aikoinaan venäjästä E:n, kirjoititko pitkän vai lyhyen? Itellä oli pitkä, kuuntelu meni penkin alle mutta kirjallinen tosi hyvin :)
 

Haamukaapu

Kokenut
Liittynyt
27.2.2021
Viestejä
131
Reaktioarvo
155
Onnea hyvistä tuloksista :D

Itsellä meni miten odotinkin, mutta vaikka läpipääsy oli päätavoitteena niin silti jäi pieni pettymys. Olisin toivonut enkusta korkeampaa kuin M:ää, mutta voi voi :( Sain kirjoitelmasta kumminkin yllättävät 93 pistettä, olin ihan varma että se loppuunpalanut jaarittelu olisi pudottanut pisteitä runsaammin
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Minäkin sain aikoinaan venäjästä E:n, kirjoititko pitkän vai lyhyen? Itellä oli pitkä, kuuntelu meni penkin alle mutta kirjallinen tosi hyvin :)
Lyhyen, aloin lukemaan jo peruskoulussa mutta täällä ei ole lukion a-venäjää tarjolla. Mulla taas meni kuuntelu normaalia paremmin, kertauskurssilla en saanut mistään kuuntelusta 70 pistettä ja varsinkin ne paperisten vihkojen avoimet tuntuivat hankalilta :D
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,950
Reaktioarvo
5,744
onnea!!

vähän sama fiilis itsellä. äikästä M, englannista E, keskipitkästä ruotsista ja psykologiasta C :-) kaikkiin muihin oon tyytyväinen paitsi psykologiaan (yks piste lisää niin olis ollu M.... 😔)
luulin että äikkä ois alustavasta M tippunut jopa B mutta oli ihan kiva yllätys! myös ruotsin korkeat pisterajat yllätti kun odotin M mutta ei voi mitään, ei näillä nyt niin väliä!
Millasta on psykan opiskelu ja millaisia tehtäviä oli kirjotuksissa?
 

huchu

she/they
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
233
Reaktioarvo
244
Millasta on psykan opiskelu ja millaisia tehtäviä oli kirjotuksissa?
ihan kivaa! mulla valitettavasti surkeat opettajat niin opiskelu jäi aika viime tippaan. tunnetuimpien suuntauksien ja tutkijoiden opiskelu helppoa mutta mun on ainaki vaikee soveltaa sitä perustietoa :D

ite tein tehtävät arkitiedon ja tieteellisen tiedon eroista, kehityspsykologian käsitteistä, nuoruusiän seksuaali-identiteetistä, elämänkaaripsykologiasta ja vapaasta tahdosta. vaihtoehtoina olis ollut myös välittäjäaineista jne muista biologisista asioista mutta niitä en edes jaksanu opiskella :D
usein kirjotuksissa nuoruus vaikuttaa olevan toistuva teema + tehtävät mielenterveydestä ja tutkimuksista ymmärtääkseni myös. on perustehtäviä ja sit soveltavia. emt, psyka on sinänsä helppo aine kirjottaa kunhan vaan osaat määritellä käsitteitä ja yhdistellä eri suuntauksien/tutkimuksien tietoja toisiinsa ja perustella niillä asioita.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,950
Reaktioarvo
5,744
ihan kivaa! mulla valitettavasti surkeat opettajat niin opiskelu jäi aika viime tippaan. tunnetuimpien suuntauksien ja tutkijoiden opiskelu helppoa mutta mun on ainaki vaikee soveltaa sitä perustietoa :D

ite tein tehtävät arkitiedon ja tieteellisen tiedon eroista, kehityspsykologian käsitteistä, nuoruusiän seksuaali-identiteetistä, elämänkaaripsykologiasta ja vapaasta tahdosta. vaihtoehtoina olis ollut myös välittäjäaineista jne muista biologisista asioista mutta niitä en edes jaksanu opiskella :D
usein kirjotuksissa nuoruus vaikuttaa olevan toistuva teema + tehtävät mielenterveydestä ja tutkimuksista ymmärtääkseni myös. on perustehtäviä ja sit soveltavia. emt, psyka on sinänsä helppo aine kirjottaa kunhan vaan osaat määritellä käsitteitä ja yhdistellä eri suuntauksien/tutkimuksien tietoja toisiinsa ja perustella niillä asioita.
Kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta!
Ìtse olisin ehkä voinut kirjoittaa jotain välittäjä aineista koska tykkään biologiasta(tosin en kyllä niistä juuri tiedä yläasteen biologialla...)
Kannattaako kirjoittaa jos kiinnostuksen kohteita on psyka(voi olla aökuintoa koska en ole koulussa opiskellut), biologia, ja ehkä ensiapu jutut(=siis ensihoitaja amk tutkinto)
 

huchu

she/they
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
233
Reaktioarvo
244
Kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta!
Ìtse olisin ehkä voinut kirjoittaa jotain välittäjä aineista koska tykkään biologiasta(tosin en kyllä niistä juuri tiedä yläasteen biologialla...)
Kannattaako kirjoittaa jos kiinnostuksen kohteita on psyka(voi olla aökuintoa koska en ole koulussa opiskellut), biologia, ja ehkä ensiapu jutut(=siis ensihoitaja amk tutkinto)
mun mielestä kannattaa todellaki kirjottaa jos vaan kiinnostaa!! psykaa voi myös hyödyntää niin monilla eri aloilla imo
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,950
Reaktioarvo
5,744
mun mielestä kannattaa todellaki kirjottaa jos vaan kiinnostaa!! psykaa voi myös hyödyntää niin monilla eri aloilla imo
Joo pistän harkintaan kun kai siitä olis ensihoidon/sairaanhoidon puolella kuitenkin hyötyä. Ja onhan se mielenkiintosta
 
Ylös Pohja