Jenkkiautoista kiinnostuneita?

klovni

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
188
Reaktioarvo
129
En sitä tarkoittanut, että jenkkiauton ylläpitäminen olisi kallista, vaan yleisesti sitä ettei yhtikäs minkään auton tai kulkuneuvon pitäminen olisi ollut 6-vuoden aikana oikeastaan mahdollista. Muutenhan työttömätkin pärjää hyvin jenkkiautolla, eikä mitään suurempia kuluja synny muihin autoihin verrattuna.
Älä viitsi, kukaan työtön ei voi jenkkia pitää :'D Ei ainakaan, jos se on rekisterissä ja ajossa, ja että siitä menee kuluja. Ylipäätään työttömän on äärimmäisen vaikeaa pitää ihan minkälaista autoa vaan. Taidat olla aika nuori vielä?
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Vau, hienolta kuulostaa, että noin paljon vanhoja autoja liikenteessä! Piristää kyl katukuvaa varmasti :) Tuo todennäköisesti vaikuttaa, jos kotikaupungissasi on aina ollut vahva autoharrastuskulttuuri. Siihen en kyllä jaksa uskoa, että samat "entiset 80-luvun nuoret" siellä ajelisi, mutta ehkäpä esimerkiksi joidenkin heidän jälkikasvunsa huristelevat ympäriinsä :D
Tuolla aiemmin jo mainitsinkin, että mä en tarkemmin kerro missä asun.
Nuoria on muutamia, joilla on jenkkiauto, mutta periaatteessa noin 1 ihminen per ikäluokka.

Kyllä ne jo 80-luvulla jenkkiautoilun aloittaneet ajelee vieläkin. Tiedä sitten vaihtoivatko jo ysärillä johonkin "normaaliin", kun monet vanhat jenkkiautot ovat hävinneet. Yksi oli vuosi sitten nettiautossa myynnissä, joka on pyörinyt täällä kasarilla.
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Älä viitsi, kukaan työtön ei voi jenkkia pitää :'D Ei ainakaan, jos se on rekisterissä ja ajossa, ja että siitä menee kuluja. Ylipäätään työttömän on äärimmäisen vaikeaa pitää ihan minkälaista autoa vaan. Taidat olla aika nuori vielä?
Kyllä vanhemmilla on ollut aina jenkki ja myös työttömäksi jäämisen jälkeen aina tähän päivään asti. Eli yli 6-vuotta työttömiä ja voivat vielä ajella jenkillä kauppaan ja takaisin. Ainoastaan auton hajoaminen pysäyttäisi ajamisen, mutta asutaan niin kaukana kaupungista että auto on pakollinen hyödyke.

Olen 18-vuotta ja pian 19.
 

klovni

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
188
Reaktioarvo
129
Kyllä vanhemmilla on ollut aina jenkki ja myös työttömäksi jäämisen jälkeen aina tähän päivään asti. Eli yli 6-vuotta työttömiä ja voivat vielä ajella jenkillä kauppaan ja takaisin. Ainoastaan auton hajoaminen pysäyttäisi ajamisen, mutta asutaan niin kaukana kaupungista että auto on pakollinen hyödyke.

Olen 18-vuotta ja pian 19.
Joo no toi onkin ihan eri asia, kun on KAHDEN ihmisen työmarkkinatuet, jotka yhteenlaskettuna ovat suunnilleen sen verran, kun pienipalkkaisen alan yhden henkilön palkka. Mä puhuin siitä, että YKSI ihminen joka MAKSAA YKSIN kaiken ollessaan työtön, niin ei pysty pitämään jenkkiä, kun on monilla vaikeuksia pitää itsellään jopa tavallista autoa.
Joo huomaan, että olet nuori. Itse oon sua paljon vanhempi.
 

klovni

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
188
Reaktioarvo
129
Nuoria on muutamia, joilla on jenkkiauto, mutta periaatteessa noin 1 ihminen per ikäluokka.

Kyllä ne jo 80-luvulla jenkkiautoilun aloittaneet ajelee vieläkin. Tiedä sitten vaihtoivatko jo ysärillä johonkin "normaaliin", kun monet vanhat jenkkiautot ovat hävinneet. Yksi oli vuosi sitten nettiautossa myynnissä, joka on pyörinyt täällä kasarilla.
Osa tietysti on vaihtanut.
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Joo no toi onkin ihan eri asia, kun on KAHDEN ihmisen työmarkkinatuet, jotka yhteenlaskettuna ovat suunnilleen sen verran, kun pienipalkkaisen alan yhden henkilön palkka. Mä puhuin siitä, että YKSI ihminen joka MAKSAA YKSIN kaiken ollessaan työtön, niin ei pysty pitämään jenkkiä, kun on monilla vaikeuksia pitää itsellään jopa tavallista autoa.
Joo huomaan, että olet nuori. Itse oon sua paljon vanhempi.
Toinen vanhemmista ei saanut vuoteen mitään juuri mitään rahaa ja silti jenkki liikkui. Yksinkertaisesti siistä syystä ettei muuta autoa ole eikä tule. Ei ole tullu muuta sopivaa autoa kohdalle joka täyttäisi meidän kriteerit.
 

klovni

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
188
Reaktioarvo
129
Toinen vanhemmista ei saanut vuoteen mitään juuri mitään rahaa ja silti jenkki liikkui. Yksinkertaisesti siistä syystä ettei muuta autoa ole eikä tule. Ei ole tullu muuta sopivaa autoa kohdalle joka täyttäisi meidän kriteerit.
Jokainen tyylillään. Mahtoi elämä olla aikamoista kitkuttelua. Onneks nää kaikki on valintoja, ja ihanaa kun saa tehdä omanlaisensa :)
 
Ylös Pohja