Aihe vapaa Katsoin juuri lapsuuteni traumatisoivimman videon(My little pony)

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Eli siis joskus ku olin pieni, noin 7-8-vuotias, selailin youtubea. Meil ei ollut Netflixsiä, telkkaria, mitään mistä My little ponya olisi voinut katsoa. Yritettiin sitten ettii jotain My little pony-videoida youtubesta ja siel oli ainaki niitä lauluja. Mutta sitten päädyttiinkin katsomaan erästä todella järkyttävää videota. Sain siitä elinikäiset traumat, mutta kukaan muu ei muista sitä.

Mun traumatisoivin katsovani elokuva on Henkien kätkemä ja toisiksi traumatisoivin Liisa ihmemaassa. Videoista traumatisoivin on toi ja toisiksi traumatisoivin JossuTossun Aliisa ihmemassa parodia. En tiiä kumpi on kammottavampi, toi video vai Henkien kätkemä. Ne ovat eri tavalla pelottavia, mutta molemmat karmivia ja trsumatisoivia...

Sit viime vuonna näin joskus demissä keskustelun, jossa joku isosisko kerto, et sen pikkusisko oli kattonut semmosen My little pony-videon Youtubesta, jossa Pinkie Pie oli leikellyt Rainbow Dashiä ja se oli järkyttynyt siitä. Tunnistin siitä heti sen videon samaksi, joten menin sinne kertomaan omista traumaattisista kokemuksistani. Jotkut linkkaili jotain videoita siihen, mikä se vois olla mut mikään ei ollut ollenkaan sellainen, tai sopinut kuvailuihin.

Nyt sit päätin ite yrittää ettiä sen jospa pääsisin uudelleen katsomalla sen lievittämään traumojani. Ja löysin sen heti. Muistikuvat mulla siis tästä oli, että Pinkie Piellä oli suorat hiukset. Kun myöhemmin näin tubessa videon, jossa ponejen söpöysmerkit vaihtu niin Pinkie Piellä oli Apple Jackin söpöysmerkki ja suorat hiukset. Siitä tuli mieleen heti toi video ja vieläki Pinkien suorien hiuksien katsominen on karmaisevaa katsottavaa just ton takii. D:

Sit kans muistin siitä videosta, että Pinkie tosiaan leikkeli Rainbow Dashia ja etenki sen et se irrotti sen siivet. Ja muistan, kuinka Raimbow oli ihan kauhuissaan ja se itki, mutta Pinkiellä oli semmonen karmiva leveä hammashymy ja se vaan jatko. Sit mulla oli hämärä muistikuva siitä et se ois polttanut niitä siipiä sen irrottamisen jälkeen, mut en tästä ollut ihan varma. Sit muistin kans, et se video olis ollut noin pari minuuttii ja sen jälkeen muistelin et se ois ehottanut jotain jatko-osaa sille mutten kyllä semmosta löytänyt mistään.

Ja siis tää video täsmää ihan kaikessa niin sen on pakko olla tää. Mut se siipien polttaminen varmaan tuli siitä, kun Pinkie Pie otti jostain kiukaalta jotain työkaluja. Ja siis se on jonkin verran yli kaks minuuttii ja tuli sillon, kun olin 7.

Ja tässä siis se video:
Kertokaa mitä mieltä ootte tosta ja ootteko nähneet lapsena. Mä näin kans pienenä jotain SinäTuubaPaska-videoita, enkä niistäkään tykännyt, mut ei niistä sentään traumoja tullut ja nyt ku oon niistä muutaman kattonut niin on osa jutuista ihan hauskoja.

Mut siis laitoin tolle videolle alapeukun, koska se aiheuttaa traumoja ja siis oikeesti en yhtään ymmärrä mikä saa ihmisen tekemään jonkun tollasen videon tai tykkäämään siitä. En oikeesti nää tossa sa mitään hyvää vaan se on mun mielestä sairas. Kuka saa jotain nautintoa nähdessään söpön ponin tappamassa raa'asti ystävänsä? Kammottavaa. Ja vieläki se näyttää musta niin hirveeltä se video ja vähän itkinki sit katsoessani. En kyl varmaan ois siitä hirveesti välittänyt, jos en ois pienenä saanut traumoja.

Ja siis kommenteissa ihan hirveen moni sanoo joko tykänneensä tästä lapsena, tai että sai traumat lapsena, mutta nykyään tykkää, tai ei välitä. Mulle tuli vaan traumat takas mieleen. D: Ja siis oikeesti ton videon pitäis olla ikärajoitettu. Videon alussa oli kyllä varoitus mut enhän mä sitä tajunnut, kun en mä noin pienenä englantia osannut.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
No, niin vastatkaahan joku. En voi olla yksin tämän traumani kanssa. D:
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,951
Reaktioarvo
5,745
Mullakin oli yksi video jossa esim fluttershy oli tappanut kaikki eläimensä ja niiden luurangot oli seinille ja kaikkee muuta
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,951
Reaktioarvo
5,745
Nyt löysin sen.
Muistan kun kaveri näytti tän mulle ja sit pelättiin ja kerrottiin sen äidille ja sit illalla kun en pystynyt nukkumaan menin itkien äidin viereen ja kerroin nähneeni tuollaista unta koska aattelin etten olis saanu kattoo sitä
 
Viimeksi muokattu:

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Muistan kun kaveri näytti tän mulle ja sit pelättiin ja kerrottiin sen äidille ja sit illalla kun en pystynyt nukkumaan menin itkien äidin viereen ja kerroin nähneeni tuollaista unta koska aattelin etten olis saanu kattoo sitä
Voi... :( Tuliko vahingossa vastaan vai tarkotuksellako katoitte tommosen? En siis yhtään ymmärrä, miks joku haluu tehä jotain tommosia videoita. :/
 

Haamukaapu

Kokenut
Liittynyt
27.2.2021
Viestejä
131
Reaktioarvo
155
Muistan kun itse katsoin noita raakoja MLP-videoita ynnä muita youtubesta, tosin itse olin tarpeeksi vanha että pidin niistä aika paljonkin. Niiden pitäis kumminkin olla ikärajoitettuja, vaikka jotkut tykkäiskin niin kyllä joku pieni välttämättä eksyy sinne, etsiessään ponivideoita :c
Joskus lapsena katsoin jotain random videoita ja suosituksissa ilmestyi yksi Happy Tree Friends -jakso :'D En traumatisoitunut, mutta kyllähän se järkytti. Tietämättömille tosiaan tuo sarja on värikäs piirretty, joka aina alkaa syyttömästi ja kääntyy raa'aksi. Tää kyseinen jakso oli se, missä kaksi hahmoa pystyttää limonadikojun, mutta kyltti tippuessaan repii yhdeltä kasvot irti, sitruunamehut tippuu päälle ja toinen (sokea?) puristaa sen silmämunista lisää "sitruunamehua"
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
867
Reaktioarvo
1,569
itse en oo noita uusia my little ponyja katsonut, mutta muistan lapsuudesta nää 90-luvun my little ponyt ja oli yks jakso mikä silloin pelotti mua, jossa siinä oli joku kummitus joka jahtas niitä poneja...huvittavaa nyt näin vanhempana mutta lapsena pelkäsin.

on aika paljon vanhoja lastenohjelmia joista oon saanut traumoja, tai no pelkäsin kuollakseni silloin.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Muistan kun itse katsoin noita raakoja MLP-videoita ynnä muita youtubesta, tosin itse olin tarpeeksi vanha että pidin niistä aika paljonkin. Niiden pitäis kumminkin olla ikärajoitettuja, vaikka jotkut tykkäiskin niin kyllä joku pieni välttämättä eksyy sinne, etsiessään ponivideoita :c
Joskus lapsena katsoin jotain random videoita ja suosituksissa ilmestyi yksi Happy Tree Friends -jakso :'D En traumatisoitunut, mutta kyllähän se järkytti. Tietämättömille tosiaan tuo sarja on värikäs piirretty, joka aina alkaa syyttömästi ja kääntyy raa'aksi. Tää kyseinen jakso oli se, missä kaksi hahmoa pystyttää limonadikojun, mutta kyltti tippuessaan repii yhdeltä kasvot irti, sitruunamehut tippuu päälle ja toinen (sokea?) puristaa sen silmämunista lisää "sitruunamehua"
Miten pystyt tykkäämään tommosista? :D Todellakin pitäis olla ikärajoitettuja! En ookkaan koskaan kuullut tommosesta, vähänkö ällö. D: Tuli äsken just mieleen se, kun olin pienenä yrittänyt ettiä Simpsoneita Youtubesta ja sit siihen tuli joku ihme Simposonit-kiroiluvideo ja sit äiti kuuli sen ja tuli ihmettelemään mitä me oikein katotaan. Sit se sano, et jos haluutte kattoo Simpsoneita niin se ettii ne oikeet Simpsonit meille ja sit se etti. :D
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
itse en oo noita uusia my little ponyja katsonut, mutta muistan lapsuudesta nää 90-luvun my little ponyt ja oli yks jakso mikä silloin pelotti mua, jossa siinä oli joku kummitus joka jahtas niitä poneja...huvittavaa nyt näin vanhempana mutta lapsena pelkäsin.

on aika paljon vanhoja lastenohjelmia joista oon saanut traumoja, tai no pelkäsin kuollakseni silloin.
Mä muistan kans kattoneeni pienenä vähän tota vanhaa My little ponyy. Muistan siitä kyl vaan sen, kun välillä dubbaus oli huonoa ja ponin suu liikkui eikä ääntä kuulunut ja sit muistan jakson, jossa etsittiin kadonnutta prinsessaa. :D Mut just tommosii juttui sitä tulee pelättyäkin pienenä, mutta suurin osa niistä ei enää vanhempana pelota.
 

Meikävaan

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,726
Reaktioarvo
2,673
Aa meitsi nähny nuo kans. Muistan ne mut en kyllä koe järkyttyneeni erityisemmin. Ehkä se on vähän eri miten sen otti nuorena 🤔
 

Haamukaapu

Kokenut
Liittynyt
27.2.2021
Viestejä
131
Reaktioarvo
155
Miten pystyt tykkäämään tommosista? :D Todellakin pitäis olla ikärajoitettuja! En ookkaan koskaan kuullut tommosesta, vähänkö ällö. D: Tuli äsken just mieleen se, kun olin pienenä yrittänyt ettiä Simpsoneita Youtubesta ja sit siihen tuli joku ihme Simposonit-kiroiluvideo ja sit äiti kuuli sen ja tuli ihmettelemään mitä me oikein katotaan. Sit se sano, et jos haluutte kattoo Simpsoneita niin se ettii ne oikeet Simpsonit meille ja sit se etti. :D
Teiniangsti tekee ihmeitä ;) Lapsille ja aikuisille tarkoitetut videot sekoittaa joskus toisiinsa ärsyttävän helposti että niitä pitäisi erottaa selkeämmin, mutta en tiedä onnistuisko ikärajoitus käytännössä kun Youtube handlaa nämä asiat aivan kamalan huonosti. Muistan kun lapsille tarkoitettuja videoita siirrettiin lapsiversioon, niin totta kai piirretyt laskettiin mukaan ja siellä pysyi aika kauankin pari cupcakes-tyylistä videota.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Aa meitsi nähny nuo kans. Muistan ne mut en kyllä koe järkyttyneeni erityisemmin. Ehkä se on vähän eri miten sen otti nuorena 🤔
Niin. Kuinka vanha sä olit sillon? Ehkä mä sit vaan järkytyin herkemmin, ku jotkut muut. Oon aina ollut aika herkkä.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Teiniangsti tekee ihmeitä ;) Lapsille ja aikuisille tarkoitetut videot sekoittaa joskus toisiinsa ärsyttävän helposti että niitä pitäisi erottaa selkeämmin, mutta en tiedä onnistuisko ikärajoitus käytännössä kun Youtube handlaa nämä asiat aivan kamalan huonosti. Muistan kun lapsille tarkoitettuja videoita siirrettiin lapsiversioon, niin totta kai piirretyt laskettiin mukaan ja siellä pysyi aika kauankin pari cupcakes-tyylistä videota.
Niin pitäiski. Miks ne ees halus käyttää jotain lasten hahmoja tollasissa? Voi kaikkia niitä lapsiraukkoja, jotka on nähneet noi videot. :( Totta, Youtubehan on sitä mieltä, että piirretyt ja etenkin My little ponyt kuuluu sinne lasten osioon...

Ja siis mulle tuu noita videoita katsoessa aina hirveet Rainbow-empatiat ja melkein tunnen(en siis tunne fyysisesti mutta psyykkisesti tunnen tosi hyvin) miltä toi tuntuu. Ja sit ku viel se on joku ystävä, joka tekee noin ja kuinka inhottavaa on olla jumissa tollasessa asennossa ja sit, ku ei heti kuole vaan joutuu kitumaan ihan sika kauan. :(

Mikä muuten toi Cupcakes-juttu on? Siis ku miten kuppikakut liittyy ponejen raakaan tappamiseen? :D Ja näin et joku oli laittanut kommentteihin jotain "haha rainbow cupcakes" eli sateenkaarimuffinssit et niinku Rainbow Dashistä tulis sateenkaarimuffinssei, mut niinku... Eihän Pinkie niissä leivo vaan kiduttaa ystäväänsä? :D En tajuu.
 

Bella

Asiantuntija
Liittynyt
27.2.2021
Viestejä
236
Reaktioarvo
205
Mulla oli sama ja sitten joku ihme kamala lasten ohjelma joka tuli telkkarista missä koko ajan joku kuoli ja veri räisky kunnolla D:
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Tuli tästä keskustelunaiheesta mieleen tämä TED talk (aiheena Youtuben pelottavat "lasten"videot ja miten algoritmit johdattavat lapsia näiden pariin):

Itse olen kasvanut ysärillä ja kosketukseni nettimaailmaan oli aika rajallinen pienenä lapsena, mutta kyllä mullekin sattui joitakin pelottavia asioita. Oli esim. sellaista, että linkitettiin vaikkapa jokin hauska testi, peli tms. ja sitten kun oli sen pariin syvästi keskittyneenä, näytölle pamahti yhtäkkiä kovaääninen screamer. Kerran mulle tuli tuollainen kun olin yksin kotona, itkua vääntäen sitten odottelin vanhempia kotiin. :D

Ihan muuten vaan pelottavista lastenohjelmista tulee ekana mieleen Hopeanuoli, tosin eipä se nyt vissiin oikeasti lastenohjelma ollutkaan (tosi moni ikäiseni kuitenkin katsoi sitä). Veri vaan lensi ja mulle tuli siitä ihan kamala karhupelko, oli sitten hauskaa maaseudulla asuessa kävellä säkkipimeässä bussipysäkille aamuisin. :D Muumien Jäärouvaa pelkäsin myös.

// Edit. Tuli vielä mieleen aloitusviestissä mainitusta Henkien kätkemästä, että itse pelkään vielä nykyäänkin Kasvotonta ja erityisesti sitä kohtausta, kun Kasvoton alkaa syödä kylpylän asukkaita ja lopulta jahtaa Chihiroa pitkin kylpylää. Kelaan aina sen kohtauksen ohi. :D
 
Viimeksi muokattu:

Bella

Asiantuntija
Liittynyt
27.2.2021
Viestejä
236
Reaktioarvo
205
Löysin yhen myös mitä ite katoin aika paljonki kavereiden kanssa sellanen ku Happy tree friends
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,889
Reaktioarvo
1,408
Joo muistan ku katoin tän ties kuinka monta kertaa lapsena, kun olin kuunnellut tän creepypastan, mutta en ikinä saanut traumoja, tykkäsin vaan muuten tosta videosta ja muistan jopa leikelleeni jotain poni lelua ton katsomisen jälkeen :D Hirvee nostalgia
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Noista Pinkie Pien suorista hiuksista tulee Pinkamena Diane Pie mieleen. Tietääkseni se on joku Pinkie Pien creepypasta-versio, sillä siitä on jonkinlainen creepypasta tehty. En oo kuitenkaan kyseiseen tarinaan koskaan perehtynyt. Sitä vaan, että voisko toi lapsena näkemäsi video perustua siihen creepypastaan.

EDIT: Katoin nyt ton videon, ja aika häiritsevältä se kyl vaikutti. Ei nyt tietenkään ollut minulle näin aikuisena erityisen pelottava, mutta kyllä jollekin lapselle, kuten sulle aikoinaan, toi voi olla todella ahdistava tekele.
 
Viimeksi muokattu:

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Mullakin oli yksi video jossa esim fluttershy oli tappanut kaikki eläimensä ja niiden luurangot oli seinille ja kaikkee muuta
Niin Dubbinaattorit joskus aikoinaan dubbas sen suomeks. Olin videon ekan kerran katsoessani 11-vuotias, eikä itseäni kyseinen video ei lainkaan pelottanut. Video oli mielestäni vain kiinnostava ja kivaa katseltavaa, ei tietty sen takii, että joku tappaa oman ystävänsä. Kyllä tosin aika ällöä oli, kun kuolleen Rainbow Dashin ruumiin toinen puolisko valui Fluttershyn vajan tuolilla. :'D Tietty olin tuolloin jo hieman vanha, enkä pieni lapsi, mikä on voinut vaikuttaa siihen, ettei video kammottanut minua lainkaan.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,951
Reaktioarvo
5,745
Niin Dubbinaattorit joskus aikoinaan dubbas sen suomeks. Olin videon ekan kerran katsoessani 11-vuotias, eikä itseäni kyseinen video ei lainkaan pelottanut. Video oli mielestäni vain kiinnostava ja kivaa katseltavaa, ei tietty sen takii, että joku tappaa oman ystävänsä. Kyllä tosin aika ällöä oli, kun kuolleen Rainbow Dashin ruumiin toinen puolisko valui Fluttershyn vajan tuolilla. :'D Tietty olin tuolloin jo hieman vanha, enkä pieni lapsi, mikä on voinut vaikuttaa siihen, ettei video kammottanut minua lainkaan.
Juu nyt kun muistelen on mahdollista että on ollut se suomenkielinen versio mitä katottiin sillon. Ja tosissaan oisinko ollu ehkä 2 tai 3lk
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Mulla oli sama ja sitten joku ihme kamala lasten ohjelma joka tuli telkkarista missä koko ajan joku kuoli ja veri räisky kunnolla D:
Mulle tulee mieleen Popee the Performer. Et kyl varmaan tätä tarkottanut, mutta siinä just esim. silpotaan ihmisiltä käsiä ja jalkoja irti ja tehään kaikkea sairasta. En luojan kiitos nähnyt sitä lapsena, mutta Snipuxsin tekemiä reaktiovideoita oon siitä katsonut.
 

Bella

Asiantuntija
Liittynyt
27.2.2021
Viestejä
236
Reaktioarvo
205
Mulle tulee mieleen Popee the Performer. Et kyl varmaan tätä tarkottanut, mutta siinä just esim. silpotaan ihmisiltä käsiä ja jalkoja irti ja tehään kaikkea sairasta. En luojan kiitos nähnyt sitä lapsena, mutta Snipuxsin tekemiä reaktiovideoita oon siitä katsonut.
joo tää se oli :o
 

Haamukaapu

Kokenut
Liittynyt
27.2.2021
Viestejä
131
Reaktioarvo
155
Niin pitäiski. Miks ne ees halus käyttää jotain lasten hahmoja tollasissa? Voi kaikkia niitä lapsiraukkoja, jotka on nähneet noi videot. :( Totta, Youtubehan on sitä mieltä, että piirretyt ja etenkin My little ponyt kuuluu sinne lasten osioon...

Ja siis mulle tuu noita videoita katsoessa aina hirveet Rainbow-empatiat ja melkein tunnen(en siis tunne fyysisesti mutta psyykkisesti tunnen tosi hyvin) miltä toi tuntuu. Ja sit ku viel se on joku ystävä, joka tekee noin ja kuinka inhottavaa on olla jumissa tollasessa asennossa ja sit, ku ei heti kuole vaan joutuu kitumaan ihan sika kauan. :(

Mikä muuten toi Cupcakes-juttu on? Siis ku miten kuppikakut liittyy ponejen raakaan tappamiseen? :D Ja näin et joku oli laittanut kommentteihin jotain "haha rainbow cupcakes" eli sateenkaarimuffinssit et niinku Rainbow Dashistä tulis sateenkaarimuffinssei, mut niinku... Eihän Pinkie niissä leivo vaan kiduttaa ystäväänsä? :D En tajuu.
Just näin, ei ole hirveästi järkeä käyttää lastenohjelmien hahmoja tollasissa videoissa? Jotkut simpsonit ymmärtäisin, kun selvästi vanhemmalle yleisölle tarkoitettuja. Ja, joo, eihän tuollaset kidutus-aiheet edes sovi monelle vanhallekkaan :c

Toi Cupcakes oli yhdestä creepypastasta (tietojeni mukaan), eli ideana on se että Pinkie Pie leipoo muiden ponien elimistä kuppikakkuja. En muista oliko kidutuksella jokin muu tarkoitus kuin sadismi/"muuten vain"?
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Juu nyt kun muistelen on mahdollista että on ollut se suomenkielinen versio mitä katottiin sillon. Ja tosissaan oisinko ollu ehkä 2 tai 3lk
Aa, okei. No kyl tuossa iässä voidaan olla vielä aika herkkiä tuommoiselle raa'alle sisällölle, tai no, se riippui ihmisestä. Ite oon kyl todella herkkä, mutta toi video ei kammottanut mua lainkaan lapsena, ja katselinkin sitä todella usein. :D Tietty fanitin Dubbinaattoreita todella paljon, niin kylhän sitä tuli katottuu paljon niiden videoita.

Mä muistan, kun ollessani 10-vuotias yks mun luokkalainen kerto mulle ja ainakin yhdelle toiselle mun luokkalaiselle, kuinka juuri edeltäneenä viikonloppuna (?) hänen serkkunsa oli käskenyt häntä katsomaan YouTubesta hänen (ja muistaakseni muidenkin sukulaisten kaa) yhden "Pelästymisvideon". Video siis löyty YouTubesta tolloin tolla nimellä. Tää mun luokkalainen sanoi, kuinka siinä videossa vihreällä taustalla kiikkui keinutuoli, ja yhtäkkiä pongahtaa creepy naama esiin. Hänellä oli sit vaikee saada unta yöllä. Hän vieläpä väritti värikynällä revittyyn lappuun videon taustan värin ja kirjoitti videon nimen mulle, jotta voisin kattoo sen himassa. Hän myös ns. "ehdotti" videota katsottavaksi sille toiselle luokkalaiselle.

No, ite en tullut katelleeksi koko videota, mutta tää toinen luokkalainen katsoi. Hän kertoi, kuinka yhtäkkiä ruudulle paljastui valkosilmäiset kasvot. Mä kuitenkin löysin tän videon joskus yläasteella tai lukiossa yhdestä sinätuubapaskasta, ja tunnistin kyseisen klipin mun luokkalaisen tuntomerkeistä Pelästymisvideoksi. Sit YouTubesta myöhemmin löysin tän klipin kokonaisena videona. Sitä ei siis löydy suomeksi enää Pelästymisvideona. Kyl se video vähän karmitti, kun creepy hahmo yllättäen ryömii huoneen takaa ruutuun, tosin mun luokkalaiset kertoivat kasvojen pongahtaneen suoraan noin vaan ruudulle, ettei tää kauhutyyppi ryöminyt lainkaan. Mut siis ei se mitenkään valtavan ahdistava mulle ollut, ehkä sen takii, kun tiesin, mitä siinä videossa tuli tapahtumaan.

Tässä on siis se kyseinen video, jos jotakuta kiinnostaa:
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,951
Reaktioarvo
5,745
Aa, okei. No kyl tuossa iässä voidaan olla vielä aika herkkiä tuommoiselle raa'alle sisällölle, tai no, se riippui ihmisestä. Ite oon kyl todella herkkä, mutta toi video ei kammottanut mua lainkaan lapsena, ja katselinkin sitä todella usein. :D Tietty fanitin Dubbinaattoreita todella paljon, niin kylhän sitä tuli katottuu paljon niiden videoita.

Mä muistan, kun ollessani 10-vuotias yks mun luokkalainen kerto mulle ja ainakin yhdelle toiselle mun luokkalaiselle, kuinka juuri edeltäneenä viikonloppuna (?) hänen serkkunsa oli käskenyt häntä katsomaan YouTubesta hänen (ja muistaakseni muidenkin sukulaisten kaa) yhden "Pelästymisvideon". Video siis löyty YouTubesta tolloin tolla nimellä. Tää mun luokkalainen sanoi, kuinka siinä videossa vihreällä taustalla kiikkui keinutuoli, ja yhtäkkiä pongahtaa creepy naama esiin. Hänellä oli sit vaikee saada unta yöllä. Hän vieläpä väritti värikynällä revittyyn lappuun videon taustan värin ja kirjoitti videon nimen mulle, jotta voisin kattoo sen himassa. Hän myös ns. "ehdotti" videota katsottavaksi sille toiselle luokkalaiselle.

No, ite en tullut katelleeksi koko videota, mutta tää toinen luokkalainen katsoi. Hän kertoi, kuinka yhtäkkiä ruudulle paljastui valkosilmäiset kasvot. Mä kuitenkin löysin tän videon joskus yläasteella tai lukiossa yhdestä sinätuubapaskasta, ja tunnistin kyseisen klipin mun luokkalaisen tuntomerkeistä Pelästymisvideoksi. Sit YouTubesta myöhemmin löysin tän klipin kokonaisena videona. Sitä ei siis löydy suomeksi enää Pelästymisvideona. Kyl se video vähän karmitti, kun creepy hahmo yllättäen ryömii huoneen takaa ruutuun, tosin mun luokkalaiset kertoivat kasvojen pongahtaneen suoraan noin vaan ruudulle, ettei tää kauhutyyppi ryöminyt lainkaan. Mut siis ei se mitenkään valtavan ahdistava mulle ollut, ehkä sen takii, kun tiesin, mitä siinä videossa tuli tapahtumaan.

Tässä on siis se kyseinen video, jos jotakuta kiinnostaa:
Joo no siis oon vieläkin aika "herkkä" kaikelle kauhulle eli en kato ees mitään kauhuelokuvia jne ja saatan saada itselleni luotua liiankin herkästi esim semmosen et on pakko kattoo jonnekin huoneeseen illalla ettei siellä oo ketään ja sit pitää pakottaa itsensä muuhun hommaan ettei pelottele itseään liikaa
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Tuli tästä keskustelunaiheesta mieleen tämä TED talk (aiheena Youtuben pelottavat "lasten"videot ja miten algoritmit johdattavat lapsia näiden pariin):

Itse olen kasvanut ysärillä ja kosketukseni nettimaailmaan oli aika rajallinen pienenä lapsena, mutta kyllä mullekin sattui joitakin pelottavia asioita. Oli esim. sellaista, että linkitettiin vaikkapa jokin hauska testi, peli tms. ja sitten kun oli sen pariin syvästi keskittyneenä, näytölle pamahti yhtäkkiä kovaääninen screamer. Kerran mulle tuli tuollainen kun olin yksin kotona, itkua vääntäen sitten odottelin vanhempia kotiin. :D

Ihan muuten vaan pelottavista lastenohjelmista tulee ekana mieleen Hopeanuoli, tosin eipä se nyt vissiin oikeasti lastenohjelma ollutkaan (tosi moni ikäiseni kuitenkin katsoi sitä). Veri vaan lensi ja mulle tuli siitä ihan kamala karhupelko, oli sitten hauskaa maaseudulla asuessa kävellä säkkipimeässä bussipysäkille aamuisin. :D Muumien Jäärouvaa pelkäsin myös.

// Edit. Tuli vielä mieleen aloitusviestissä mainitusta Henkien kätkemästä, että itse pelkään vielä nykyäänkin Kasvotonta ja erityisesti sitä kohtausta, kun Kasvoton alkaa syödä kylpylän asukkaita ja lopulta jahtaa Chihiroa pitkin kylpylää. Kelaan aina sen kohtauksen ohi. :D
Ite synnyin vasta kun 2000-lukua oli ollut jo hyvän aikaa ja oon niinku kasvanut tässä nettimaailmassa. :D Jo taaperona katoin Yle Areenaa, mutta kouluikäisenä aloin katsomaan myös youtubea. Aaa voi ei. :/ Toi video näyttää muuten tosi kiinnostavalta, mutta oon aika huono englannissa niin en varmaan sais tosta hirveästi irti. D:

Hopeanuolta en ole itse katsonut, kuulin siitä ekan kerran, kun ZoneVd teki siitä videon. :D Muumien jäärouva kyllä pelotti muakin. Tosi monet painottaa, kuinka hirveesti pelkäs Mörköä pienenä. Itelläni ei kuitenkaan oo mitään erityisii muistikuvii siitä, et oisin sitä pelännyt. Tai varmaan mä sitä jonkin verran pelkäsin, ku ensinhän kuulu se pelottava Mörkö-musiikki ja oli kylmempää ja sit yhtäkkii Mörkö oli siinä ihan lähellä. Mutta mitään Mörkö-traumoja ei kuitenkaan jäänyt ja olihan se Mörkö aika inhimillinen. Ei se tehnyt juuri pahaa ja kerranhan se pelasti Pikku Myynkin.

Mutta Jäärouva oli kylmä ja jäädytti ihmisiä ja eläimiä. Ja sit viel ku piti varoa ettei kattois sitä silmiin. Mut en mä sitäkään mitenkään niin paljoa pelännyt. Eihän noi Muumi-hahmot vedä vertoja ponien raa'alle tappamiselle, tai kammottavalle tarinalle.

Itekki pelkään vielä Kasvotonta ja toi kohtaus on kyllä aika karmea. Ja sit ku se ahmii ruokaa, tulee ihan ällön näköseks ja sylkee jotain kultaa. D: Mutta mun mielestä alku(ekat 30 min) siinä on kaikkein pelottavin. Olis aivan sika pelottavaa, jos mulle kävis niin. Oisin vaan tavallisesti menossa oliko nyt uuteen kotiin vai loma-asuntoon, mutta sitten mun isä eksyiskin reitiltä ja mun vanhemmat pakottais mut paikkaan, josta mulla on pelottava aavistus.

Sitten käveltäis siellä, mutta sieltä löytyis jotain ruokakojuja ja mun vanhemmat alkais ahmimaan sitä ruokaa. Ja sit ne muuttuis sioiksi ja ilmestyis pelottavia tyyppejä ja joku sanois, et mun on lähettävä täältä ennen ku tulee pimeää, mutta vaikka kuinka juoksisin niin en ehtisi ajoissa ja yhtäkkiä olenkin ansassa jossain painajaispaikassa ja alkaisin muuttua näkymättömäksi. Ja kehenkään ei vois luottaa ja harkitsin vahvasti itsemurhaa. Mut samalla kuitenki pelottais, et jos tekisin itsarin niin jäisinki kummittelee siihen paikkaan enkä sitäkään kautta siis pääsis pois.

Ja sit ku on se pelottava noita, joka aikois tappaa mut. D: Ja se kun Chihiro joutuu menee sinne hämppiksen luo. Sen pitää yrittää pysellä piilossa ja sit ku se näkee siellä koneiden luona sen hämppiksen, niin pelottavaa! Ja ne pienet mustat työntekijät... Ja kaikki mitä Chihiro tekee on väärin.

Ja sit kylpylässä, ku sille annetaan se muta-asiakas ja kaikki inhoksuu Chihiroa. Ja kun se Chihiro menee pyytää siltä noidalta töitä. Ja se noita käskee sisään ja pitkällä teräväkyntisellä sormellaan noituu Chihiron sisään niin et se vaan liikkuu kovaa vauhtia sinne. Ja se sen noidan vauva...

Ja siis se et se on vieraassa paikassa, kaukana kotoa, ei tiiä miten sinne pääsee, vanhemmat saattaa olla mennyttä, kaikki hyljeksyy, on lähellä tulla tapetuksi... Kyllä sitä nyt vähemmästäki järkyttyis. D:

Ja en ymmärrä muuten sitä, kun Chihiro kutsu niitä noitia mummeiksi ja sitä hämppistä vaarikseen. Kun missä vaiheessa muka kerrottiin et ne ois jotain sukua? Ja sit se vauva kutsu sitä noitaa pappakseen vaikka... Sehän on tyttö?

Ja siis aattelin Chihiron ja sen lohikäärmepojan suhdetta sisaruksellisena, et se poika olis sille vähän niinku isoveli.(ja pienenä sen leffan katsoessani luulin et tää poika olis tyttö...) Mut sit yhtäkkii kun Chihiro pelasti sen niin se hämppisvaari sano jotain että "sitä se rakkaus teettää" ja vähän ihmettelin niitten käyttäytymistä mut aattelin et no onhan se semmosta sisaruksellista rakkautta. Mut sit yhtäkkii se toinen noita kutsuikin sitä poikaa Chihiron lohikäärmepoikaystäväksi?! Niinku mitä ihmettä?!

Ja ku katoin ton leffan viime vuonna helpottaakseni lapsuuden traumoja niin oikeesti ekat puol tuntii oli silkkaa kidutusta ja aivan kamalaa traumojen takaisin mieleen palaamista. Ja sit en muutenkaan tykkää ollenkaan animehahmojen suunliikkeistä. Ja siis se ku Chihiro jopa unohti oman nimensä... Ja sen piti tunnistaa sikojen joukosta vanhempansa tai se ei pääse pois ja mä oisin sitten vaan arvannut jotain ja jäänyt sen takia ikuisiksi ajoiksi tonne painajaissaarelle. D:
 
Ylös Pohja