Opiskelu Kokemuksia opiskelija-asuntolassa asumisesta (Liuta kysymyksiä)

Opiskelu ja itseopiskelu

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Olisi tosi kiva jos vastaisit! Mieluusti kuulisin kokemuksia niiltä, jotka ovat asuneet kansanopiston yhteydessä opiskelija-asunnossa. Mutta myös muidenkin kokemukset ovat erittäin tervetulleita.
-Oliko millaista niinku yleensä?
-Saitko kavereita? Pääsitkö helposti porukkaan?
-Nukuitko 1 henkilön vai 2 henkilön huoneessa?
-Mitä puuhasit vapaa-aikana asuntolassa?
-Oliko siellä jokin asia mitä toivoit, mutta joka jäi kuitenkin puuttumaan?
-Millainen fiilis oli ekana päivänä ja millainen fiilis vikana päivänä?

Saat kertoa jotain lisää jos tulee mieleen!!

Eniten mua kiinnostaa tällä hetkellä kysymykset:
-Miten muutit sinne?
-Millä kyydillä menit?
-Kuinka kauan opintojen alkamisesta muutit sinne?
-Paljonko otit vaatteita mukaan?
-Mitä otit mukaan?
-Asuitko siellä myös viikonloput vai lähditkö viikonloppuisin kotiin tai molempia välillä?

Olen kiitollinen kaikille niille jotka vastaavat!
 

Oltermanni

𝓐𝓲𝓽𝓸 𝓳𝓪 𝓞𝓲𝓴𝓮𝓪
Liittynyt
13.2.2021
Viestejä
1,229
Reaktioarvo
828
Kolmessakin eri asuntolassa asuneena koitan vastata parhaani mukaan.

Oliko millaista niinku yleensä? Yleensä heti sen jälkeen kun sai ystäviä niin oli mukavan leppoisaa. Oman itseni tuntien tähän ei mene kuin se viikko kaksi.
-Saitko kavereita? Pääsitkö helposti porukkaan? Sain kavereita ja porukoitakin syntyi, yleensä 3-4 hengen ryhmä rämiä.
-Nukuitko 1 henkilön vai 2 henkilön huoneessa? Molempia oli, nuorempana enemmän kahden hengen, mutta kun ikää karttui niin alvojat laittoivat / päästivät asumaan yksin.
-Mitä puuhasit vapaa-aikana asuntolassa? Pelailin, kävin kylällä, luin, opiskelin sitä sun tätä niin kuin kotonakin.
-Oliko siellä jokin asia mitä toivoit, mutta joka jäi kuitenkin puuttumaan? Ei tuu pahemmin mieleen, kaikissa pääsi pelaamaan bilistä niin mitä muuta sitä kaipaakaan.
-Millainen fiilis oli ekana päivänä ja millainen fiilis vikana päivänä? Aina ekana päivänä tosi jännittynyt, mutta se jännitys laukesi usein pois kun pääsi näkemään millaista porukkaa siellä on.

Saat kertoa jotain lisää jos tulee mieleen!!

Eniten mua kiinnostaa tällä hetkellä kysymykset:
-Miten muutit sinne? Ne oli kaikki kolme ammattikoulujen asuntoloita, kaikissa sai olla viikonloppuja joten olin useasti monia viikkoja putkeen ilman että kävin porukoilla.
-Millä kyydillä menit? Julkisilla pääsääntöisesti, vaari vei silloin tällöin kun halusi vain ajella.
-Kuinka kauan opintojen alkamisesta muutit sinne? Ensimmäisenä päivänä.
-Paljonko otit vaatteita mukaan? Laukullisen
-Mitä otit mukaan? Läppärin, hygieniavälineet, pyyhkeen, vaatteet opiskeluvälineet.
-Asuitko siellä myös viikonloput vai lähditkö viikonloppuisin kotiin tai molempia välillä? Asuin kuten jo mainitsin. Yleensä valvojat vaativat että ei asu liian lähellä, eli joku kilometri raja jonka yli jos menee niin saavat olla viikonloppuina, itsellä kaikki oli hyvinkin kaukana sen aikaisesta kotikunnasta.

Kokemusta siis ikävuosilta 15-21 asumisesta asuntolassa. Saa toki kysyä jos tulee spesifimpiä ajatuksia mitkä mietityttää. Muutin pois toisen ammattikouluni asuntolasta 21 vuotiaana, koska koin että tarvitsen jo oman kodin ja sellaisen siis hankin ja oli paras päätös ikinä ja nyt kohta viidettä vuotta omassa kämpässä.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Vastatkaa vaan muutkin.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
-Oliko millaista niinku yleensä?
Oli helppo tapa muuttaa uuteen paikkaan ja asuntolan työntekijöitä sai paljon tukea asioissa kuten pankkitilin avaaminen yms. Mutta itse asuinjärjestelmä oli kyllä kakkaa. Kallista, piti siivota muiden jälkiä, ei tuntunut että voit olla kuin kotonasi vaikka olit kotona.

-Saitko kavereita? Pääsitkö helposti porukkaan?
Sain pari kaveria jotka oli mun ikä luokkaa,muut oli sitten nuorempia ja ei edes puhunut mikä oli aika awkward kun yhteinen asunto jaettiin.

-Nukuitko 1 henkilön vai 2 henkilön huoneessa?
Meillä oli omat huoneet ja jopa omat vessat thank god!

-Mitä puuhasit vapaa-aikana asuntolassa?
Mä olin aika paljon omassa huoneessa tanssimassa, katsomassa sarjoja tai opiskelemassa. Toisinaan laitettiin ruokaa ja hengattiin olkkariasa yhden toisen tytön kanssa koska kukaan muu ei uskaltanut olkkaria käyttää. Käytiin toisinaan kuntosalilla joka oli asuntoloiden vieressä.

-Oliko siellä jokin asia mitä toivoit, mutta joka jäi kuitenkin puuttumaan?
No siivooja 🤣

-Millainen fiilis oli ekana päivänä ja millainen fiilis vikana päivänä?
Ekana päivänä jännätti. Muutin sinne aikasemmin kun muut koska mulla alkoi englannin kurssit pari viikkoa ennen ylippistoa. Siellä asui silloin vasta yksi mun lisäksi. Jänskätti ketä muuttaa sisään jne. Vikana päivänä ajattelin että never again.

Saat kertoa jotain lisää jos tulee mieleen!!

Eniten mua kiinnostaa tällä hetkellä kysymykset:
-Miten muutit sinne?
-Millä kyydillä menit?
-Kuinka kauan opintojen alkamisesta muutit sinne?
-Paljonko otit vaatteita mukaan?
-Mitä otit mukaan?
-Asuitko siellä myös viikonloput vai lähditkö viikonloppuisin kotiin tai molempia välillä?
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
-Oliko millaista niinku yleensä?
Oli helppo tapa muuttaa uuteen paikkaan ja asuntolan työntekijöitä sai paljon tukea asioissa kuten pankkitilin avaaminen yms. Mutta itse asuinjärjestelmä oli kyllä kakkaa. Kallista, piti siivota muiden jälkiä, ei tuntunut että voit olla kuin kotonasi vaikka olit kotona.

-Saitko kavereita? Pääsitkö helposti porukkaan?
Sain pari kaveria jotka oli mun ikä luokkaa,muut oli sitten nuorempia ja ei edes puhunut mikä oli aika awkward kun yhteinen asunto jaettiin.

-Nukuitko 1 henkilön vai 2 henkilön huoneessa?
Meillä oli omat huoneet ja jopa omat vessat thank god!

-Mitä puuhasit vapaa-aikana asuntolassa?
Mä olin aika paljon omassa huoneessa tanssimassa, katsomassa sarjoja tai opiskelemassa. Toisinaan laitettiin ruokaa ja hengattiin olkkariasa yhden toisen tytön kanssa koska kukaan muu ei uskaltanut olkkaria käyttää. Käytiin toisinaan kuntosalilla joka oli asuntoloiden vieressä.

-Oliko siellä jokin asia mitä toivoit, mutta joka jäi kuitenkin puuttumaan?
No siivooja 🤣

-Millainen fiilis oli ekana päivänä ja millainen fiilis vikana päivänä?
Ekana päivänä jännätti. Muutin sinne aikasemmin kun muut koska mulla alkoi englannin kurssit pari viikkoa ennen ylippistoa. Siellä asui silloin vasta yksi mun lisäksi. Jänskätti ketä muuttaa sisään jne. Vikana päivänä ajattelin että never again.

Saat kertoa jotain lisää jos tulee mieleen!!

Eniten mua kiinnostaa tällä hetkellä kysymykset:
-Miten muutit sinne?
-Millä kyydillä menit?
-Kuinka kauan opintojen alkamisesta muutit sinne?
-Paljonko otit vaatteita mukaan?
-Mitä otit mukaan?
-Asuitko siellä myös viikonloput vai lähditkö viikonloppuisin kotiin tai molempia välillä?
Mitä ihmettä tuo siivoojan puuttuminen? Aika outoo...
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Mitä ihmettä tuo siivoojan puuttuminen? Aika outoo...
Ei se koskaan olisi siihen kuulunutkaan. Meidän vastuulla siivota. Vaikka kuinka tehtiin siivousvuoro listoja, niin eipä kukaan muu siellä siivonnut kuin minä ja se mun kaveri. Ärsyttävintä oli että siivottiin aamulla ennen luentoa ja kun tultiin takaisin luennolla, oli keottiö jo kaaos.
 
Ylös Pohja