Syvälliset kokemuksia sisäistetystä naisvihasta

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
oon jotenki niin kyllästyny jauhamaan tästä asiasta, mut niin kauan mie tästä jauhan, kun tätä ei saada kitkettyy pois. haluun avautua sisäistetystä naisvihasta johon oon törmänny omassa kotonani, jota oon saanu miun omilta perheenjäseniltä.
avaudun tästä siks, että nimenomaan heidän kommentit on sattunu eniten ja kyllä ne edelleen aiheuttaa ahdistusta, kun ne tulee mieleen.
osan näistä oon kertonu esim. täällä (en kerro niitä nyt kovin pitkästi, mutta aion mainita lyhyesti nekin), mutta osan oon jo vuosia pitäny sisälläni - tai sitten jos oon sanonu perheelle, on vaan tullu hyssyttelyä ja vähättelyä, jopa naureskelua heiltä. minkäänlaista ymmärrystä en oikein oo saanu.

-tähän alkuun mainittakoon, että miulla on ollu aina melko iso peppu, koska se tieto on tärkeä tästä kerrottaessa. veljeni mainitsi joskus kun olin pienempi, kattoen mua paheksuvalla katseella, että ”miks siun pitää kävellä tolleen keikistelevästi” tmv. en koskaan mitenkään tahallani kävelly niin että miun perse ois korostunu, se nyt vaan on ja oli iso, joten… totta helvetissä se liikkuu kävellessä???
minkä takia miun veli seksualisoi miun vartaloa, sitä en edelleenkään ymmärrä. olin tuolloin oikeesti aika nuori, vaikken kyllä uskalla sanoo tarkkaan minkä ikänen, koska en muista tarkemmin. kuitenkin tästä on varmaan se 5 vuotta ja oon kohta 17…

-tästä ei oo ees kovin pitkä aika, joku pari vuotta.
käytin melko lyhyttä paitaa (siis sellanen oversize -tyyppinen paita, joka oli aika lyhyt mutta esim. kaula-aukko oli aika ylhäällä ja siis… ei todellakaan mielestäni mitenkään paha, mutta pituutta kyllä ois voinu olla hieman enemmän ihan vaan siks, että itestä tuntu se pituus hiukan epämukavalta).
veljeni päätti sitten kyseenalaistaa, että miks miulla pitää olla noin lyhyt paita.
en vaan kykene ymmärtämään, mikä siinä on kauheeta jos naisella näkyy mahaa :D::
muistan ku mumisin järkyttyneenä jotain, että mie tykkään sen paidan väristä ja siitä miten pehmee se oli, ja mie saan pitää sellasia paitoja ku haluan. myöhemmin mainitsin asiasta äidille ja hän sano hieman naureskellen, että ”jospa veljes mainihti tuosta paidasta sen takia, kun sillon ku käytit sitä, niin olit vähän isommassa kunnossa”.
pistää edelleen vihaks tuommonen kommentointi.

-äitini kerran kauhisteli sitä, kun yks entinen miesope tuli meitä vastaan yhessä kaupassa ja miulla oli aika lyhyt paita siinä päällä. hän kauhisteli sitä silleen tosi paheksuvasti ja järkytty siitä, kun miulla oli näkyvissä ehkä millin tissivako.
hän myös sano, että jos et haluu et se ope on jotenki outo sua kohtaan, nii älä sitten käytä tommosia vaatteita (pukeutuminenhan ei koskaan oo mikään oikeutus epäasialliselle käytökselle, mutta sanon silti, että miusta se miun pukeutuminen oli ihan ns. normaalia).
hän siis periaatteessa syytti mua pukeutumiseni takia siitä, että ope oli käyttäytyny aika epämääräsesti mua kohtaan. että semmonen ihana kommentti, toi satuttaa mua varmaan kaikista eniten.
myöhemmin äiti on vielä pyörtäny puheensa ja keksiny siihen jotain tekosyitä miksi sano mitä sano, mutta en kyllä jaksa uskoa.

-tätä oli jossain vaiheessa (vuos ja pari sitten?) paljon, mutta enää eivät jaksa mainita asiasta. näin tiivistettynä sekä äitini että veljeni valitti miulle siitä, että olin kotona esim. iltasin alushousuissa ja topissa.
se jotenkin lähti liikkeelle siitä, että tää oli veljelleni ongelma. hän ei siis mitenkään perustellu miks se haittas häntä, enkä kyllä keksi ainuttakaan järkevää syytä.
ei hän nyt ainakaan kiihotu miusta kun oon hänen sisko, joten ei voi senkään takia haitata.
ymmärtäsin vielä sen jos oisin jossain stringeissä tai vaikka makoilisin alasti sohvalla / istusin alasti tuolilla (koska hygieniasyyt ja oishan se nyt muutenkin muille ehkä hieman epämukavaa), mutta come on, miulla oli kuitenki mummopikkarit ja toppi, ei voi haitata noin paljoo se et miten pukeudun ja vielä kotioloissa.
muistan kun tää hänen ”nainen ei voi olla kotonakaan alushousuissa ja topissa” -ajattelunsa tarttu sitten äitiinkin, koska äiti alko puhumaan paheksuvasti, että ”no aattele miten mautonta se ois, jos miekin oisin täällä alushoususillaan!”🙄 kaikista eniten tää vituttaa mua siks, koska tiedän, että jos oisin poika, niin miun veljeä ei kiinnostas hevonvittuukaan mitkä vaatteet miulla on päällä.
koska oon tyttö niin tämmönen nyt tekeeki miusta yhtäkkiä ihan syntisen, hohhoijaa.

-äiti aina jaksaa kauhistella jos pukeudun jotenki paljastavammin ku mitä hän haluis. ja sit jos en vaikka peitä miun tissivakoa kokonaan / pidä liivejä (koska hyvät on pesussa) tms. niin hui kauhistus.
hän on myös sitä mieltä että miun on turha valittaa katseista jos vaikka tissivako näkyy, vaikkei se ikinä näy miulla paljoo. siis ei siinä oo sinänsä mitään pahaa jos joku kattoo, mutta hienovaranen vilkasu on eri asia kun se, että joku kattoo semmosella kuolaavalla ilmeellä. äitini mielestä kuitenkin fakta on se, että miun pitää vaan sietää jos joku tuijottaa pervosti, koska itsepähän olen sen valinnut.

-tää nyt ei liity minuun, mutta sanon silti. veljeni oli konsertissa ja sano sen jälkeen äidilleni, että ”ne nuoret naiset oli semmosia huoria, kun kaikilla näky tissivako”… äitini vaan naurahti ja vaikutti olevan samaa mieltä :/

-miun paino. ah, nyt on sellanen aihe mistä riittäs kerrottavaa. tiivistettynä oon saanu kärsii monta vuotta piikittelyä miun painosta ja sitä on monesti perusteltu sillä että he ois huolissaan, mutta kyllä se äänensävy on mielestäni ollu ilkeetä.

huhhuh, tuntuu että näitä tarinoita ois pilvin pimein, mutta ehkä jätän tän toistaseks tähän ja jatkan myöhemmin, jos tulee mieleen jotain.
miulla vaan kiehuu nää kaikki kokemukset tosi pahasti päässä.
painukoot äiti ja veli vaikka vittuun, en jaksa kuulla tuota paskaa enää.
kaikki tasan siks että olen nainen.
 
Viimeksi muokattu:

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
tätä vois muuten purkaa psykologille, kun nään hänet tiistaina D: kyllä tää on vaikuttanu minuun aika paljon, kun mietin asiaa.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
yks tuli vielä mieleen: äitini mielestä se oli kauheeta, kun peruskoulussa laitoin välillä liikkatunnille topin. en siis tarkota mitään rintsikkatoppia tai biletoppia, vaan ihan tavallista pitkää toppia (ja osassa niissä oli ohuet olkaimet, joka selvästi oli ongelma äidilleni). en vaan pysty käsittämään, että miten vitussa siitä saa ongelman, jos laitan normaalin topin LIIKUNTAtunnille. äiti vaan perusteli että se on AluSVaATe, niinku mitä aktuaalista vittua :DDD
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
minä, kun tuun kattomaan et jaahas mitäs varasijassa tapahtuu, näen tän keskustelun ja aattelen, et KAPPAS tänne pitääki tulla muistaa vastaamaan päivällä. suljen varasijan ja meinaan mennä nukkumaan. NO ENPÄS MENNYTKÄÄN, ku oli pakko tulla ranttaamaan kello puoli kuusi aamulla! 🤣

ensinnäkin: sisäistetty naisviha on paskaa. yhteiskunta ei tee tarpeeksi sen kitkemiseksi ja siksi meidän täytyy huutaa lujempaa. pistä vittu keski-ikäset miehet asialle ja mene itse perässä... smh. etukäteen jo kaikille tähän ketjuun vastaaville: teijän kokemukset on valid ja vika ei ole meissä, koska me ei olla luotu tätä paskaa systeemiä. niin on ollut ja niin on aina olevan! D:

toiseksi: ... mä oon pahoillani, et sul on noin raskas perhe. siis voi luojan tähden, mä rukoilen, et sun äiti ymmärtää joskus, miten problemaattinen se on ja muuttaa asenteitaan lopullisesti. veljestäsi en ois niin toiveikas honestly, hän on vissii aika syvällä incel-puolella... mut siihen asti, että edes äiti muuttaisi asenteitaan niin jep, molemmat saa haistaa pitkän vitun - ja hankkia harrastuksen,n ni ei tarvis KOKO AJAN puuttua sinun pukeutumiseen tai ylipäätää sinun elämään. huokaus.

also, aloin ihan miettimään tota, että miks sun veljelle toi ois ongelma, että oot _kotona_ niis vaatteis ku haluat. no minähän kräkkäsin koodin, vastaus on suoraan neniemme edessä! katos nyt, ku kaikki siellä konsertissaki oli huoria ni hän ei halua et sust tulee samanlainen! ku *GASP* olet herranjumala kotona mukavissa ja niis vaatteis ku haluat, jotka siis eivät ole luokkaa onepiece - joka sekään ei peitä tarpeeksi!!!!!1! vittu hohhoijaa taas :D mut iha legit, veljesi on typerä ja tuskin muuksi muuttuu - otan osaa. honestly.



omia kokemuksia sisäistetyn naisvihan kanssa on paljon, niinku varmaan monella muullakin. lisäksi se on niin normalisoitua meijän yhteiskunnassa, että ihan kaikkia ei edes ole tiedostanut olevan sitä itseään. mulle tulee päällimmäisenä mieleen mu twerkkivideoista koitunut reaktio, jolloin jopa tosiaan mu oma isä tuli sanomaan mulle, että noi videot on sama asia ku seksi basically... puhumattakaan siitä kaikesta, mitä sain osakseni niist videoist. onneks vaan tyyliin yks ihminen tuli niinku mulle sanoo typeriä juttuja, mut tiedän, et olin iso puheenaihe sillon. tiedän, että ihmiset aatteli, et MITEN TOI VITTU KEHTAA KETÄ SE YRITTÄÄ HOUKUTELLA ja varmasti mietti myös että YÖÖÖK TOIHAN ON LÄSKI MITÄ VITTUA ja vaikka mitä.

twerkki on tähän oiva esimerkki, koska se herättää niin paljon tunteita ihmisissä. twerkkaava nainen on halpa, tyrkky, typerä, ei ymmärrä että ihmisarvo laskee ku twerkkaa, tekee seksuaalisuutensa ja/tai itsensä näkyväksi ja EI VÄLTTÄMÄTTÄ TEE SITÄ ESITELLÄKSEEN ITSEÄÄN MIEHILLE!!!1 eli hyvin lyhyesti: pyhäinhäväistys! kill it with fire!

on se hauskaa, ku nainen ei saa toteuttaa itseään ja vielä painaa väärän verran ja näyttää väärältä ja vittu hohhoijaa saatana, mie sanon! aina naisia kontrolloidaan - ulkonäöllisissä asioissa varsinkin. vittu mitä skeidaa. huokaus. mut niin! eipä tosiaan varsinkaan enää kiinnosta mitä muut miettii, siinähä ajattelevat ja todistavat olevansa pikkumaisia ihmisiä. mun äiti sano joskus, et hän ei ymmärrä miks niinku julkasen niitä tai niinku et hän ei ymmärrä twerkkiä - joka on ok, koska ei sanonu sitä mitenkää vihamielisesti ja ei yrittäny moralisoida mua. otapa iskä ja koko mu kotikaupunki vähän oppia, hm?

omakohtaisesti en ole sillai kokenut tästä - muistaakseni? - mut myös onlyfansin pitäminen tai muu seksityö saa kyllä naisvihaajat liikkeelle. yksi mun tuttu sano, että hänen mielestä seksityö pitäs kieltää. hmm, mielenkiintosta, että seksityö halutaan kieltää, kun pääasiassa naiset tekee sitä... hmm, vaikuttaa siltä, että kun nainen saa päättää omasta kehostaan, niin se on ongelma! ohhoh, kukapa olisi uskonut!

mutta niin, muistan kyl yhden yksittäisen tapauksen tosi hyvin. mä pidin joskus paljon hameita ja mekkoja - ja viime aikoina oon ajatellu palata tähän - ja tykkäsin myös lyhyistä hameista. tai no, lyhyehköistä eli puoleen reiteen - vähän polven yläpuolelle ulottuvista ja käytin niit myös usein. olin vissii menos ehkä kaupungille tai jotain, ja olin sit laittanu kivan topin ja mu lempparihameen. äiti ja mu toine sisko sit sano, että mu hame on liian lyhyt ja jotain muutaki vissii et niinku joku ahdistelija kiinnostuu must sen takii - mut enpä mä enää kuullu ku vihastuin niin perkeleesti. siinä mie sit aloin itkemään ja huusin kurkku suorana, että "mitä se teil kuuluu miten mä pukeudun?" sitte juoksin mu huoneeseen, löin oven niin lujaa kiinni ku koskaan pystyin ja itkin sängyssä ku vitutti nii paljon.

joku varmaan miettii et olipa iso reaktio ja että ehkä vähän ylireagoin - olen eri mieltä, kerron miksi. kun kuulet koko elämäsi tollasta paskaa ja vaikka mitä muuta, joka kertoo vain sanojan naisvihasta, niin kyllä siinä alkaa keittää yli ja joskus ihan vitusti. vaikka se asia, mitä sanottais ois pieni, ni siin on takana monen vuoden edestä samanlaisia ellei pahempia kokemuksia. tämä pätee moneen muuhunkin asiaan, ku pelkästään naisvihan kokemiseen. mut anyway, siksi mä koen, että reagoin oikein ja mun ei tarvinnut keneltäkään pyytää anteeksi - sitä siis, kun tulin niin ns. pois omalta kaistaltani enkä ollut vaan hiljaa, kuten naisen "kuuluu". onneksi mun perhe ei ajattele tolla tavalla, mut ikävän moni ajattelee vieläkin.

hetken ku olin ollu mu huonees, ni mu vanhin sisko tuli mu luo ja oli minun kaa samaa mieltä. ja sano että hän tietää, et jos jostain syystä joku meinais hyökätä mu kimppuun ni minähän näyttäisin sille ihmiselle - ja hän on ihan oikeessa. sit ku olin aikani ihmetelly ja itkeny ni sit menin takas keittiöön, ja mu äiti ja sisko sano et he vaa on huolissaan et mul käy joskus jotaki. en muista enää iha mitä sanoin, mut luultavast sanoin, että jos mul jotai käy ni ei tasan johdu mun vaatteista ja minä pistän kyl kenelle vaan luun kurkkuun, jos/kun tarvitsee D: eli he sai sen ongelman puettua sanoiksi: he on huolissaan mun turvallisuudesta, joka oikeesti johtuu miehistä eikä mun vaatteista. mut meidät on opetettu ajattelemaan, että ongelma on vaatetus eikä turvattomat miehet.

ja tiättekö mitä? eipä oo enää kukaan sanonu mu vaatetuksesta mitään. eli tldr: jos vain mitenkään koette pystyvänne, SANOKAA epäkohdista. huutakaa epäkohdista, opettakaa epäkohdista, älkää antako periksi! ehkä joskus tää maailma pysähtyy kuuntelemaan, eikä vaan tyydy aattelee et "aha taas vaikea nainen..." - eli nainen, joka puhuu vääryydestä ääneen. sellaista naista tää maailma ikävä kyllä vieläkin pelkää - joka on oikeesti aika tragikoomista, jos multa kysytään.

HUHHUH, oksensin tähän sitten ihan kaiken D::::: tekipä hyvää saada kaikki ulos! AAAAHHHH. suosittelen kaikille avautumaan, se auttaa! D: ja also ehheh, sori kaikille ku tuli niin pitkä viesti D:

// edit: OKKKKKKKEI julkasin tän just ja... siis voi tsiisus, sori ja iso hatunnosto niille, jotka tän lukee D::::::
 
Viimeksi muokattu:

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
minä, kun tuun kattomaan et jaahas mitäs varasijassa tapahtuu, näen tän keskustelun ja aattelen, et KAPPAS tänne pitääki tulla muistaa vastaamaan päivällä. suljen varasijan ja meinaan mennä nukkumaan. NO ENPÄS MENNYTKÄÄN, ku oli pakko tulla ranttaamaan kello puoli kuusi aamulla! 🤣

ensinnäkin: sisäistetty naisviha on paskaa. yhteiskunta ei tee tarpeeksi sen kitkemiseksi ja siksi meidän täytyy huutaa lujempaa. pistä vittu keski-ikäset miehet asialle ja mene itse perässä... smh. etukäteen jo kaikille tähän ketjuun vastaaville: teijän kokemukset on valid ja vika ei ole meissä, koska me ei olla luotu tätä paskaa systeemiä. niin on ollut ja niin on aina olevan! D:

toiseksi: ... mä oon pahoillani, et sul on noin raskas perhe. siis voi luojan tähden, mä rukoilen, et sun äiti ymmärtää joskus, miten problemaattinen se on ja muuttaa asenteitaan lopullisesti. veljestäsi en ois niin toiveikas honestly, hän on vissii aika syvällä incel-puolella... mut siihen asti, että edes äiti muuttaisi asenteitaan niin jep, molemmat saa haistaa pitkän vitun - ja hankkia harrastuksen,n ni ei tarvis KOKO AJAN puuttua sinun pukeutumiseen tai ylipäätää sinun elämään. huokaus.

also, aloin ihan miettimään tota, että miks sun veljelle toi ois ongelma, että oot _kotona_ niis vaatteis ku haluat. no minähän kräkkäsin koodin, vastaus on suoraan neniemme edessä! katos nyt, ku kaikki siellä konsertissaki oli huoria ni hän ei halua et sust tulee samanlainen! ku *GASP* olet herranjumala kotona mukavissa ja niis vaatteis ku haluat, jotka siis eivät ole luokkaa onepiece - joka sekään ei peitä tarpeeksi!!!!!1! vittu hohhoijaa taas :D mut iha legit, veljesi on typerä ja tuskin muuksi muuttuu - otan osaa. honestly.



omia kokemuksia sisäistetyn naisvihan kanssa on paljon, niinku varmaan monella muullakin. lisäksi se on niin normalisoitua meijän yhteiskunnassa, että ihan kaikkia ei edes ole tiedostanut olevan sitä itseään. mulle tulee päällimmäisenä mieleen mu twerkkivideoista koitunut reaktio, jolloin jopa tosiaan mu oma isä tuli sanomaan mulle, että noi videot on sama asia ku seksi basically... puhumattakaan siitä kaikesta, mitä sain osakseni niist videoist. onneks vaan tyyliin yks ihminen tuli niinku mulle sanoo typeriä juttuja, mut tiedän, et olin iso puheenaihe sillon. tiedän, että ihmiset aatteli, et MITEN TOI VITTU KEHTAA KETÄ SE YRITTÄÄ HOUKUTELLA ja varmasti mietti myös että YÖÖÖK TOIHAN ON LÄSKI MITÄ VITTUA ja vaikka mitä.

twerkki on tähän oiva esimerkki, koska se herättää niin paljon tunteita ihmisissä. twerkkaava nainen on halpa, tyrkky, typerä, ei ymmärrä että ihmisarvo laskee ku twerkkaa, tekee seksuaalisuutensa ja/tai itsensä näkyväksi ja EI VÄLTTÄMÄTTÄ TEE SITÄ ESITELLÄKSEEN ITSEÄÄN MIEHILLE!!!1 eli hyvin lyhyesti: pyhäinhäväistys! kill it with fire!

on se hauskaa, ku nainen ei saa toteuttaa itseään ja vielä painaa väärän verran ja näyttää väärältä ja vittu hohhoijaa saatana, mie sanon! aina naisia kontrolloidaan - ulkonäöllisissä asioissa varsinkin. vittu mitä skeidaa. huokaus. mut niin! eipä tosiaan varsinkaan enää kiinnosta mitä muut miettii, siinähä ajattelevat ja todistavat olevansa pikkumaisia ihmisiä. mun äiti sano joskus, et hän ei ymmärrä miks niinku julkasen niitä tai niinku et hän ei ymmärrä twerkkiä - joka on ok, koska ei sanonu sitä mitenkää vihamielisesti ja ei yrittäny moralisoida mua. otapa iskä ja koko mu kotikaupunki vähän oppia, hm?

omakohtaisesti en ole sillai kokenut tästä - muistaakseni? - mut myös onlyfansin pitäminen tai muu seksityö saa kyllä naisvihaajat liikkeelle. yksi mun tuttu sano, että hänen mielestä seksityö pitäs kieltää. hmm, mielenkiintosta, että seksityö halutaan kieltää, kun pääasiassa naiset tekee sitä... hmm, vaikuttaa siltä, että kun nainen saa päättää omasta kehostaan, niin se on ongelma! ohhoh, kukapa olisi uskonut!

mutta niin, muistan kyl yhden yksittäisen tapauksen tosi hyvin. mä pidin joskus paljon hameita ja mekkoja - ja viime aikoina oon ajatellu palata tähän - ja tykkäsin myös lyhyistä hameista. tai no, lyhyehköistä eli puoleen reiteen - vähän polven yläpuolelle ulottuvista ja käytin niit myös usein. olin vissii menos ehkä kaupungille tai jotain, ja olin sit laittanu kivan topin ja mu lempparihameen. äiti ja mu toine sisko sit sano, että mu hame on liian lyhyt ja jotain muutaki vissii et niinku joku ahdistelija kiinnostuu must sen takii - mut enpä mä enää kuullu ku vihastuin niin perkeleesti. siinä mie sit aloin itkemään ja huusin kurkku suorana, että "mitä se teil kuuluu miten mä pukeudun?" sitte juoksin mu huoneeseen, löin oven niin lujaa kiinni ku koskaan pystyin ja itkin sängyssä ku vitutti nii paljon.

joku varmaan miettii et olipa iso reaktio ja että ehkä vähän ylireagoin - olen eri mieltä, kerron miksi. kun kuulet koko elämäsi tollasta paskaa ja vaikka mitä muuta, joka kertoo vain sanojan naisvihasta, niin kyllä siinä alkaa keittää yli ja joskus ihan vitusti. vaikka se asia, mitä sanottais ois pieni, ni siin on takana monen vuoden edestä samanlaisia ellei pahempia kokemuksia. tämä pätee moneen muuhunkin asiaan, ku pelkästään naisvihan kokemiseen. mut anyway, siksi mä koen, että reagoin oikein ja mun ei tarvinnut keneltäkään pyytää anteeksi - sitä siis, kun tulin niin ns. pois omalta kaistaltani enkä ollut vaan hiljaa, kuten naisen "kuuluu". onneksi mun perhe ei ajattele tolla tavalla, mut ikävän moni ajattelee vieläkin.

hetken ku olin ollu mu huonees, ni mu vanhin sisko tuli mu luo ja oli minun kaa samaa mieltä. ja sano että hän tietää, et jos jostain syystä joku meinais hyökätä mu kimppuun ni minähän näyttäisin sille ihmiselle - ja hän on ihan oikeessa. sit ku olin aikani ihmetelly ja itkeny ni sit menin takas keittiöön, ja mu äiti ja sisko sano et he vaa on huolissaan et mul käy joskus jotaki. en muista enää iha mitä sanoin, mut luultavast sanoin, että jos mul jotai käy ni ei tasan johdu mun vaatteista ja minä pistän kyl kenelle vaan luun kurkkuun, jos/kun tarvitsee D: eli he sai sen ongelman puettua sanoiksi: he on huolissaan mun turvallisuudesta, joka oikeesti johtuu miehistä eikä mun vaatteista. mut meidät on opetettu ajattelemaan, että ongelma on vaatetus eikä turvattomat miehet.

ja tiättekö mitä? eipä oo enää kukaan sanonu mu vaatetuksesta mitään. eli tldr: jos vain mitenkään koette pystyvänne, SANOKAA epäkohdista. huutakaa epäkohdista, opettakaa epäkohdista, älkää antako periksi! ehkä joskus tää maailma pysähtyy kuuntelemaan, eikä vaan tyydy aattelee et "aha taas vaikea nainen..." - eli nainen, joka puhuu vääryydestä ääneen. sellaista naista tää maailma ikävä kyllä vieläkin pelkää - joka on oikeesti aika tragikoomista, jos multa kysytään.

HUHHUH, oksensin tähän sitten ihan kaiken D::::: tekipä hyvää saada kaikki ulos! AAAAHHHH. suosittelen kaikille avautumaan, se auttaa! D: ja also ehheh, sori kaikille ku tuli niin pitkä viesti D:

// edit: OKKKKKKKEI julkasin tän just ja... siis voi tsiisus, sori ja iso hatunnosto niille, jotka tän lukee D::::::
pääsin itekin purkamaan vitutustani tän viestin kautta, joten kiitos D: ihan kamalaa tuo kaikki mitä oot kokenu :( mutta mahtavaa, että oot sinnikkäästi vaan toteuttanu ittees ja oikeeati tuonu esiin ne epäkohdat D: oon vaan niin samaa mieltä kaikesta, etten tiiä mitä tähän vastaukseen vois kirjottaa. kiitos siulle jälleen kerran💗
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
sairaita esineellistäjiä
kyllä D: en vaan kykene tajuumaan, vaikka oonkin sellanen ihminen, joka ottaa muut huomioon ja yrittää ymmärtää myös muiden mielipiteitä. tää menee kuitenki niin yli hilseen, että ei tämmöstä vaan aivot sisäistä millään.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
muuten, kaikista huvittavinta tuossa etten sais olla omassa kotonani alushousuissa ja topissa on se, että veljeni on ite usein aika vähissä vaatteissa täällä :D joten siinäkin taas esimerkki, kuinka naisen keho nähdään aina seksuaalisempana ku miehen.
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
714
Reaktioarvo
822
muuten, kaikista huvittavinta tuossa etten sais olla omassa kotonani alushousuissa ja topissa on se, että veljeni on ite usein aika vähissä vaatteissa täällä :D joten siinäkin taas esimerkki, kuinka naisen keho nähdään aina seksuaalisempana ku miehen.
Mun kumppani ei voi olla ilman paitaa esimerkiks uimarannalla vaikka sillä ei edes ole tissejä ja yläkroppa näyttää samalta ku miehillä. Koska äänestä joku voi päätellä naiseksi ja sitten häiriintyä siitä. Monesti jankataan siitä että tissit on tissit ja naisten täytyy ne peittää koska ovat seksuaalinen osa kehossa, näyttää eriltä ku miehillä jnejne. Kuitenki ihmisiä häiritsee se paljaan ihon näkeminen ihan yhtä paljon vaikkei sitä kroppaa erota miehen kehosta jos joku muu asia saa mieltämään kyseisen henkilön naiseksi. Eli sanotaan että rinnat täytyy peittää koska ne nyt näyttää siltä mutta oikeasti ajatellaan että tuon täytyy peittää itsensä koska se on minun mielestä nainen.

Ehkä vähän ohi aiheen mutta kertoo mun mielestä paljon siitä ettei kaikille merkkaa se ulkoinen eroavuus, riittää että mieltää henkilön naiseksi niin alkaa ne tissit ahdistaa vaikka ne näyttäis samalta ku naapurin pekalla joka saa kyllä grillata kesät pihalla pelkissä speedoissa.
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
miulla ei oo onneks noin kauheita kokemuksia ollu, mutta muistan yhen äitin ärsyttävän kommentin, josta näkyy se vanhanaikanen ajattelutapa, että "miten naisoletettujen kuuluu olla karvaton muualta, kuin päästä".

olin siis ostanu semmosen farkkuhamehaalari homman ja koska oli alkusyksy, niin ei miun tarvinnu pitää sukkahousuja. noh, pidin sitä päällä ja äiti tulee siihen mäkättää, että miun PITÄÄ sheivata jalkakarvat, vaikkei minuu kiinnostanu/kiinnosta paskaakaan. sanoin sit sille, että enkä sheivaa, johon hän jotain "no kyllä pitää" ja sit sanoin suoraan, että jos en halua, niin sit en halua - minun jalat saatana :D
 
Ylös Pohja