Aihe vapaa Koronapassi

Kertokaapliis

Asiantuntija
Liittynyt
13.3.2021
Viestejä
280
Reaktioarvo
153
Eli siis ketkä sen saa tai niinku et jos on saanu vasta yhden rokotuksen nii pääseekö sillä esim kylpylöihin ja ravintoloihin? Mulla oli omakannassa se passi mutta käykö se vaikka on vaan se yks rokotus
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
6,011
Reaktioarvo
4,757
Saat koronapassina käytettävän EU:n koronatodistuksen Omakannasta:

  1. Kirjaudu Omakantaan kanta.fi-sivulta omalla tunnistusvälineelläsi kuten verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
  2. Valitse vasemman reunan valikosta kohta ”Koronatodistus”. Löydät linkin todistusosioon myös Omakannan etusivulta.
  3. Hae todistusta painamalla linkkiä ”Avaa koronarokotustodistus (pdf)”. Jos sinulla on todistus, se avautuu uuteen välilehteen pdf-muodossa.
  4. Tallenna pdf-tiedosto omaan puhelimeesi. Näin todistus on sinulla valmiina, kun tarvitset sitä. Voit myös tulostaa todistuksen paperille.
Yleensä koronarokotustodistus on saatavilla viiden vuorokauden kuluessa rokotuksen antamisesta. Terveydenhuollon ammattilaisia on ohjeistettu kirjaamaan testitulos viiveettä tietojärjestelmään. Yleensä testitodistus on saatavilla vuorokauden kuluessa näytteen ottamisesta.

Lue lisää Omakannan käytöstä Omakannan verkkokoulusta (kanta.fi).

Sinulta voidaan edellyttää, että näytät koronapassia sisäänpääsyn yhteydessä esimerkiksi ravintoloissa ja yleisötilaisuuksissa. Koronapassia eli EU:n koronatodistusta voi käyttää esimerkiksi

  • ravintoloissa ja yökerhoissa
  • yleisötilaisuuksissa
  • kuntosaleilla ja muissa urheiluun tai liikuntaan käytettävissä sisäliikuntatiloissa
  • uimahalleissa ja kylpylöissä
  • tanssipaikoissa
  • ryhmäharrastustoimintaan käytettävissä tiloissa
  • huvi- ja teemapuistoissa, eläintarhojen sisätiloissa, sisäleikkipuistoissa ja sisäleikkipaikoissa
  • museoissa, näyttelytiloissa ja muissa vastaavissa kulttuuritiloissa.
Koronapassi on vaihtoehto esimerkiksi asiakasmäärään tai aukioloaikoihin liittyvien koronarajoitusten noudattamiselle. Sen käytöstä päättävät tilaisuuksien järjestäjät ja toiminnanharjoittajat. Jos rajoituksia ei ole, passiakaan ei tarvita. Jos tila on vakavan koronatilanteen vuoksi suljettu tai tilaisuus kokonaan kielletty, koronapassia ei voi käyttää.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
mitä nyt tos googlettelin, niin ekankin rokotteen jälkeen vissiin voi saada koronapassin? sit siin näkyy vaan se yksi rokotus. sitä en kyl oikeen saanu selville, et pääseekö yhellä rokotteella jonnekin vai ei D: toki sitä voi kysyy myös iha suoraa sielt kylpylästä tms., minne ikinä onkaan menossa

tulen samalla upittamaan, jos joku mua viisaampi osais googlettaa paremmin
 

Kertokaapliis

Asiantuntija
Liittynyt
13.3.2021
Viestejä
280
Reaktioarvo
153
mitä nyt tos googlettelin, niin ekankin rokotteen jälkeen vissiin voi saada koronapassin? sit siin näkyy vaan se yksi rokotus. sitä en kyl oikeen saanu selville, et pääseekö yhellä rokotteella jonnekin vai ei D: toki sitä voi kysyy myös iha suoraa sielt kylpylästä tms., minne ikinä onkaan menossa

tulen samalla upittamaan, jos joku mua viisaampi osais googlettaa paremmin
Joo tätä mä hain et onko varmaa tietoa et pääsis yhdellä ku ite en oikeen ymmärtäny miten se menee :D mutta joo täytyy tosiaan kysellä sitten paikasta suoraan mut en viitti vielä kysellä jos se vaikka muuttuu se tilanne ku en oo ku vasta ens kuussa menossa jos meen
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
Itse oon vähän hämmentynyt kun oon siis menossa joulukuussa keikalle ja siellä vaaditaan koronapassi. En kuitenkaan ladannut sitä puhelimen kautta omassa kannassa, vaan latasin sen spostiini ja sitä kautta sitten puhelimeen....nyt se on kuitenkin aika pienellä printillä mutta siinä on joku se qr-koodi niin voiko sen lukea vaan siitä. Sori sekavaa pohdintaa.
 

Kertokaapliis

Asiantuntija
Liittynyt
13.3.2021
Viestejä
280
Reaktioarvo
153
Itse oon vähän hämmentynyt kun oon siis menossa joulukuussa keikalle ja siellä vaaditaan koronapassi. En kuitenkaan ladannut sitä puhelimen kautta omassa kannassa, vaan latasin sen spostiini ja sitä kautta sitten puhelimeen....nyt se on kuitenkin aika pienellä printillä mutta siinä on joku se qr-koodi niin voiko sen lukea vaan siitä. Sori sekavaa pohdintaa.
No mut eks sitä pysty suurentaa? Mut eiköhän sen pysty ja meet sit sieltä omakannasta ottaa vaikka kuvan jos ei pysty siitä ottaa
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
No mut eks sitä pysty suurentaa? Mut eiköhän sen pysty ja meet sit sieltä omakannasta ottaa vaikka kuvan jos ei pysty siitä ottaa
Joo kai sen voi. Mulla ei ollut vaan sellaista sovellusta kun en käytä puhelinta jos kirjaudun omaan kantaan mutta kai se nyt kelpaa kun se mun puhelimeeni ihan normaalisti latautui...No toivottavasti matka ei tyssää sitten jo ovelle.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
39,789
Reaktioarvo
2,904
Joo kai sen voi. Mulla ei ollut vaan sellaista sovellusta kun en käytä puhelinta jos kirjaudun omaan kantaan mutta kai se nyt kelpaa kun se mun puhelimeeni ihan normaalisti latautui...No toivottavasti matka ei tyssää sitten jo ovelle.
Juuri tän takia on myös ihan perseestä että se on sähköinen. Miksei se vois olla vaikka ihan vaan paperi tai jotain, miks kaiken pitää AINA olla sähköistä.

Eipä se sinänsä muhun vaikuta ku en oo rokotuksia ottanutkaan edes mutta siis yleisesti niin miks vitussa pitää olla sähköstä ku sehän on vaan vaikeempaa
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,696
Reaktioarvo
1,626
Juuri tän takia on myös ihan perseestä että se on sähköinen. Miksei se vois olla vaikka ihan vaan paperi tai jotain, miks kaiken pitää AINA olla sähköistä.

Eipä se sinänsä muhun vaikuta ku en oo rokotuksia ottanutkaan edes mutta siis yleisesti niin miks vitussa pitää olla sähköstä ku sehän on vaan vaikeempaa
Tä, onks se vaan sähköinen? Mä sain sen kyllä printattua ihan normaalisti. ',:I Ja kelpasi aivan hyvin tämä printattu paperi siellä tapahtumassa, missä viikonloppuna olin.

//edit Ei kun ai niin, unohtui, ettei kaikilla ole printteriä kotona. :P No, hyvä, jos sen saa pyydettyä paperisenakin, niinkuin tuolla alempana sanottiin.
 
Viimeksi muokattu:

Freya

Sensei
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
476
Reaktioarvo
505
Saa sen pyydettyä paperisenakin. QR-koodi riittää myös esim screenshottina.
Mutta jos jonnekin vaaditaan passi, niin täytyy olla kaksi rokotetta, ellet ole sairastanut koronaa, jolloin yksi rokote riittää.

Kaverini kävi hakemassa synttäreitä varten negatiivisen koronatestituloksen, jonka pitäisi kelvata kolme päivää koronapassissa tuloksena. Sitä ei kuitenkaan oltu kirjattu koko palveluun kolmen päivän aikana, joten hyvin näyttää pelittävän, koko idea vesittyy tuossa.
 

Kertokaapliis

Asiantuntija
Liittynyt
13.3.2021
Viestejä
280
Reaktioarvo
153
Saa sen pyydettyä paperisenakin. QR-koodi riittää myös esim screenshottina.
Mutta jos jonnekin vaaditaan passi, niin täytyy olla kaksi rokotetta, ellet ole sairastanut koronaa, jolloin yksi rokote riittää.

Kaverini kävi hakemassa synttäreitä varten negatiivisen koronatestituloksen, jonka pitäisi kelvata kolme päivää koronapassissa tuloksena. Sitä ei kuitenkaan oltu kirjattu koko palveluun kolmen päivän aikana, joten hyvin näyttää pelittävän, koko idea vesittyy tuossa.
No voi vittu sit jos tosiaan vaaditaan kaks
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,952
Reaktioarvo
5,745
Juuri tän takia on myös ihan perseestä että se on sähköinen. Miksei se vois olla vaikka ihan vaan paperi tai jotain, miks kaiken pitää AINA olla sähköistä.

Eipä se sinänsä muhun vaikuta ku en oo rokotuksia ottanutkaan edes mutta siis yleisesti niin miks vitussa pitää olla sähköstä ku sehän on vaan vaikeempaa
Voi sen tulostaakkin ja esim matkustaessa kannattaakin
 
Ylös Pohja