Aihe vapaa Kuinka alottaisin somettamisen ja kannattako edes

  • Keskustelun aloittaja teus
  • Aloituspäivämäärä

teus

wompwomp
Liittynyt
3.6.2021
Viestejä
75
Reaktioarvo
124
Mä oon nyt jo pidemmän aikaa haaveillut siitä, että mä tekisin sisältöö somen puolelle omasta elämästä silleen "anonyymisti". Vaikka just instan puolelle kuvaisin kaikkee sillain, etten mun naamaa näyttäs ja olisin ehkä puhumattakin ettei äänestä tunnistais. Ja sit jos oikeasti hommaan tykästyisin niin voishan sitä siirtyä youtubenkin puolelle. Inspiksen ja koko idean oon repässy sellaselta youtubettajalta kun annika's leaf. Hän siis tekee tosi rentouttavia ja rauhallisia videoita elämästään ja pääosin selittää asiat tekstein ruudulla rennon musiikin säestäessä taustalla. Jotenkin on tullut ihan järkky sellanen halu ja tarve itsekkin tehä tollasta sisältöä. Musta se ois jotenki vaan sairaan siistii, vaikken välttämättä itsekkään tajua mikä siinä niin kiehtoo.

Pointtina on se et mä en tiedä miten mä alottasin koko homman ja miten saisin kerättyä rohkeutta. Vähän mietityttää että onko idea totaalisen paska ja miten tollasta hommaa pyöritetään. Seuraajiahan ei varmaan sais tälläses miettii eikä mua oikeastaan ne kiinnostakaan pidemmän päälle, mut oishan se kiva jos niitä mun juttuja sit kattos joku muukin kun vaan mun poikaystävä :D

Joten, jos jollakulla on vinkkejä, ajatuksia, mietteitä tai ihan mitä tahansa niin otan mieluusti vastaan
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Suosittelen, että harjoittelet vaan menemään. Kuvaat harjoitusvideoita ja pohdit, mikä meni hyvin ja mitä voisi vielä parantaa. Monesti itse on sokea omille tuotoksilleen, joten kannattaa näyttää video toisille ihmisille ja kysyä palautetta joltain toiselta ihmiseltä. Ystävältä, perheenjäseneltä, sukulaiselta, naapurilta, ihan keltä vain. Tärkeää on myös omistaa jonkun videoeditointiin soveltuvat ohjelman, jossa pystyy muokkaamaan ääntä ja trimmaamaan ja leikkaamaan videota tarvittaessa. Moni maksaa mutta olemassa on myös maksuttomiakin ohjelmia. Jos sinulla on Applen laitteita, siitä löytyy ilmaisena IMovie, jolla pääsee jo pitkälle.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Suosittelen, että harjoittelet vaan menemään. Kuvaat harjoitusvideoita ja pohdit, mikä meni hyvin ja mitä voisi vielä parantaa. Monesti itse on sokea omille tuotoksilleen, joten kannattaa näyttää video toisille ihmisille ja kysyä palautetta joltain toiselta ihmiseltä. Ystävältä, perheenjäseneltä, sukulaiselta, naapurilta, ihan keltä vain. Tärkeää on myös omistaa jonkun videoeditointiin soveltuvat ohjelman, jossa pystyy muokkaamaan ääntä ja trimmaamaan ja leikkaamaan videota tarvittaessa. Moni maksaa mutta olemassa on myös maksuttomiakin ohjelmia. Jos sinulla on Applen laitteita, siitä löytyy ilmaisena IMovie, jolla pääsee jo pitkälle.
Ideoita kannattaa myös kirjoittaa ylös esim vihkoon. Kannattaa hankkia joku videonteolle oma vihko, johon sitten ideoit. Yksikertaisesti voi aloittaa sillä, että kirjoittaa itseään inspiroivia sanoja ylös. Poimii niitä vaikka lehdistä ja nettiartikkeleista. Sanoja voi käyttää esim. aiheen luomisessa. Se on luovaa puuhaa.
 
Ylös Pohja