luullaanko sinua usein nuoremmaksi / vanhemmaksi kuin olet?

jokuvaan

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
4.4.2021
Viestejä
956
Reaktioarvo
993
En voisi sanoa, että itseäni enää ainakaan kovin usein luultaisi, ja jos luullaan, ehkä kuitenkin enemmän nuoremmaksi kuin vanhemmaksi.

tämä asia oli mulle nuorempana ja varsinkin teininä tosi arka paikka. Kehityin fyysisesti aika myöhään ja olin pienikokoinen, siihen kun ihmiset kiinnittävät huomiota niin luultiin yleensä tosi paljon nuoremmaksi. Muistan että se tuntui aika pahalta, kun oli kamppaillut just sen itsensä hyväksymisen kanssa pitkään ja sit tuli sellasia kommentteja että "en ois ikinä uskonut että oot x ikäinen" ja "näytät paljon nuoremmalta". kerran joku kysy että "ootkos sä vielä koulussa?", kun olin nelosluokalla :D

Ehkä aiheeseen liittyen voisin kysyä myös, että minkä ikäiseksi te miellätte mut? En (tietääkseni) ole sitä ainakaan tarkkaan kertonut, joten mielenkiintoista kuulla!

heitelkää omia kokemuksia ja tarinoita!
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Monesti miehet luulee mua nuoremmaksi ja naiset vanhemmaksi :,D
Esim. Yksi myyjämies luuli mua pari päivää sitten vasta ysiluokalta päässeeksi.
Töissä kerran mua vuoden vanhempi nainen luuli mua 25-vuotiaaksi ja olin silloin 19 :DDD
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Oon pitkään saanut kuulla olevani ikäistäni nuoremman näköinen. Aloin 21-vuotiaana seurustella ja mun kumppanini sai paljon kauhisteluja ja pahoja katseita, koska mua luultiin alaikäiseksi. Hänen eksänsä oletti, että olin nipin napin 18. Oon nyt 26 ja kun menin kesätöihin niin multa kysyttiin että asunko vielä kotona, oonko lukiolainen, milloin täytän 20 ja niin edelleen. Myös opiskelukaverit ovat luulleet mua jonkin verran nuoremmaksi.

En tiedä mistä johtuu.
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
821
Luullaan yleensä joko nuoremmaksi tai vanhemmaksi. Kaupassa tulee aina rupsahtanu olo ku toiselta kysytään vieläki henkkareita ja mun paperit ei kiinnosta ketään :'D
Kerran huvitti suuresti kun joskus parikymppisenä käytin (14-kiloista) koiraa yöllä lenkillä ja joku ukko huumepäissään oli vakaasti sitä mieltä että siinä menee 16-vuotias tyttö tanskandogin kanssa. Eniten nauratti tuo tanskandoggi.

En kyllä itsekään osaa arvioida kenenkään ikää.
 

tuhatsanaa

astronautti
Liittynyt
20.6.2022
Viestejä
132
Reaktioarvo
115
Useimmiten mua luullaan vanhemmaksi. Nekin ihmiset jotka ei ole koskaan nähnyt mua (kaverin kaverit yms.) on yllättyneitä kun saa tietää mun iän. Varmaankin pahin tapaus oli kun yläasteella mua luultiin opettajaksi. Ollessani 14 multa kysyttiin että "ootko sä vielä kahta kymmentäkään". No en ihan ollut. Yleensä mua luullaan pari kolme vuotta vanhemmaksi. Johtuu kenties siitä että vietän aikaa paljon vanhempien kanssa, jolloin ehkä oletetaan.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,586
Reaktioarvo
6,495
Mua ollaan aina luultu vanhemmaksi ja mietin edelleen että miten :'D
Muistan ku olin vitosluokalla (11v) ja yhet yläasteellaiset tytöt jotka oli mun sillosen kaverin siskon kavereita eli mun kaveri siis tunsi ne myös ihan säikähtivät ku tajusivat et mää oon niitten pitunen ja kyselivät et "herranjumala millä luokalla sää oot" ja olivat ihan ihmeissään ku sanoin et oon viidennellä eli samanikänen ku se mun kaveri :DD
Ja viime vuonna riparilla ollessani yhet mun riparin pojat luuli mua isoseksi lol
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Oon 20, ja yleensä on luultu nuoremmaksi siitä lähtien kun menin yläasteelle. Muistan, kun kävin kuukautta oman riparini jälkeen sukulaisen rippijuhlissa ja menin ehtoolliselle muiden vieraiden mukana. Pappi ei ensin meinannut uskoa, että olin konfirmoitu.

Korkeakoulussa se opiskelijan nuorin mahdollinen ikä on yleensä 18-19, eli siinä maailmassa kukaan ei oikein voi luulla ainakaan alaikäiseksi. Mutta voi olla, että näytän suoraan lukiosta tulleelta fuksilta vielä useamman vuoden ajan :D
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Mua ei oo enää luultu ainakaan paljoa nuoremmaks, tai ainakaan sitä ei oo ilmaistu mitenkään. Kun olin vähän nuorempi, mua luultiin monta vuotta nuoremmaksi. Olin tosi lyhyt ja kehityin fyysisesti tavallista myöhemmin, ja mun kasvonpiirteet oli (ja on edelleen) aika lapselliset. Eniten mua hävetti se, että mua luultiin nuoremmaksi ku mun 2 vuotta nuorempi sisko. Ja se, että vielä 17-18-vuotiaana esim. kaupassa mulle puhuttiin sillai "lässyttämällä", niinku lapsille puhutaan
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
En tiiä, ku ei kukaan oo ainakaan ikinä ilmaissut minkä ikäseks mua ajatteli, mutta ei olla kyllä ainakaan nuoremmaksi luultu, koska oon aina ollut niin paljon ikäisiäni pidempi. En kyl osaa itekkään hirveen hyvin arvioida kenenkään ikiä, hehe. :D Sun iästä en osaa kyl sanoa, ku en muista hirveesti sun viestejä.
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Nuoremmaksi aina. Oon lapsesta asti ollut aika pienikokoinen ikäisekseni ja mun naamakin näyttää kai jotenkin lapsekkaalta. Kävelin joskus samaa tietä kuin koululaisryhmä yläasteikäisiä, ja joku niistä kysyi oonko uusi vai millä luokalla olen kun ei oo ennen näkynyt :D oli tosin aamu eikä muita kauheasti näkyvillä, mutta silti vähän hymähdin, kun oon kuitenkin 20
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,692
Reaktioarvo
1,625
Nuoremmaksi mua yleensä luullaan. Ihmiset tuppaavat yllättymään, kun kerron mun iän. En edes viitsi loukkaantua siitä, koska oon niin tottunut siihen. :-D
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Oon 20, ja yleensä on luultu nuoremmaksi siitä lähtien kun menin yläasteelle. Muistan, kun kävin kuukautta oman riparini jälkeen sukulaisen rippijuhlissa ja menin ehtoolliselle muiden vieraiden mukana. Pappi ei ensin meinannut uskoa, että olin konfirmoitu.

Korkeakoulussa se opiskelijan nuorin mahdollinen ikä on yleensä 18-19, eli siinä maailmassa kukaan ei oikein voi luulla ainakaan alaikäiseksi. Mutta voi olla, että näytän suoraan lukiosta tulleelta fuksilta vielä useamman vuoden ajan :D
Tänään on taas yhdet rippijuhlat näin viiden vuoden jälkeen. Leivän sain mutta viiniä en
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
Jos puhutaan pelkästä ulkonäöstä niin luullaan useimmiten nuoremmaksi, koska minulla on se kuuluisa "babyface".

Luonteen perusteella luullaan vanhemmaksi. Esimerkiksi työkaverit tuntuvat usein kummastuvan, kun kerron olevani 24-vuotias.
 

rätvänä

Asiantuntija
Liittynyt
10.2.2021
Viestejä
222
Reaktioarvo
317
Vanhemmaksi. Muistaakseni ala-asteella tiedusteltiin oonko lukiossa ja teininä luultiin kerran kouluikäisten sukulaislasten äidiksi. Aikuisiällä on ollut aika tyypillistä että samanikäiseltä tai vanhemmalta tutulta kysytään paperit jossain, mutta mun kohdallani huitaistaan sallivasti jos yritän alkaa niitä kaivelemaan :D
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Mua luullaan vanhemmaksi. Rehellisesti sanoen tuosta koituu hieman ulkonäköpaineita. Se on hassu juttu kun nuorena tahtoo näyttää vanhemmalta ja vanhempana nuoremmalta. Näyttäisin mielelläni ikäiseltäni. Luulen että pituus vaikuttaa ihmisten ikäarvioihin.
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Mua luullaan silloin tällöin ravintolassa täysi-ikäiseksi, muutaman kerran meinattu tarjota alkoholia. Viimeksi näin kävi heinäkuussa. Yleensä muuten elämässä veikataan ikä oikein tai yleensä vähän alakanttiin, useimmiten kuitenkin kahden ikävuoden sisällä.

(Hui hui nyt tajusin että se täysi-ikäinen alkaa olla myös kahden ikävuoden sisällä D:)
 
Ylös Pohja