Mikä muodin aikakausista on kiinnostavin?

  • Keskustelun aloittaja ted
  • Aloituspäivämäärä

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Koska oon ite tällanen historiafriikki, kysynpä teidän mielipiteitä siitä, milloin menneisyydessä ihmisten pukeutuminen oli upeimmillaan ja miksi? Aikajana on vaikkapa kivikaudelta ihan viime vuosikymmeniin.

Ja pidetään keskustelun teemana vaan muoti, eli ei syyllistetä toisia että "et sä voi tykätä tästä aikakaudesta, koska silloin oli kaikenlaisia ongelmia" (niinku Demissä tapahtui, kun tein jonkun aikamatkustuskesun)
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Koska oon ite tällanen historiafriikki, kysynpä teidän mielipiteitä siitä, milloin menneisyydessä ihmisten pukeutuminen oli upeimmillaan ja miksi? Aikajana on vaikkapa kivikaudelta ihan viime vuosikymmeniin.

Ja pidetään keskustelun teemana vaan muoti, eli ei syyllistetä toisia että "et sä voi tykätä tästä aikakaudesta, koska silloin oli kaikenlaisia ongelmia" (niinku Demissä tapahtui, kun tein jonkun aikamatkustuskesun)
Kerroppa sun oma mielipide. Omasta mielestä muoti on joka vuosi tullut parempaan suuntaan eli turhaa pröystäilyä ja koristeellisuutta on vähemmän kuin aikaisemmin. Tosin fleksauskulttuuri on mielestäni aivan typerä.
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Kerroppa sun oma mielipide. Omasta mielestä muoti on joka vuosi tullut parempaan suuntaan eli turhaa pröystäilyä ja koristeellisuutta on vähemmän kuin aikaisemmin. Tosin fleksauskulttuuri on mielestäni aivan typerä.

Mua kiinnostaa oikeestaan koko viime vuosituhat ja 1800-luvun loppu, mutta ihan ehdottomia suosikkeja on 30-50-luvut. Myös 1700-luku on kiinnostava, mutta siihen en oo vielä perehtynyt kunnolla. Sanoisin, että jokaisessa aikakaudessa on jotain hyvää ja jotain huonoa. Täytyy myöntää, että ite oon välillä aikamoinen pröystäilijä, ja näytän usein joltain 30-luvun aristokraatilta. En sentään pukeudu mihinkään viktoriaanisiin mekkoihin, eli kaikki hyvin I guess
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Musta 40-, 50-luvun muoti on aika kivan näköistä kun ei kuitenkaan liian koristeellista mutta ihania pieniä väripilkahduksia ja kuitenkin sellainen "juhlavahko" ja siisti
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Musta 40-, 50-luvun muoti on aika kivan näköistä kun ei kuitenkaan liian koristeellista mutta ihania pieniä väripilkahduksia ja kuitenkin sellainen "juhlavahko" ja siisti
Just samasta syystä muakin kiinnostaa just kyseiset vuosikymmenet
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Joo ja sit tietty mä tykkään kansallispuvuista ne on niin nättejä mulla on itelläni yksi jota joskus juhlissa käytän.
Kansallispuvut on kyl hienoja! Haluisin kans ite, ja jos kärsivällisyys riittäis, ois tosi hienoo tehä itse
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,882
Reaktioarvo
1,406
Ei varmaan tule yllätyksenä, mutta myöhäisen 1800-luvun sekä varhaisen 1900-luvun, erityisesti 20- ja 30-luvun muoti on kyllä mun mielestä sitä kaikkein tyylikkäintä aikaa.
 

Bones99

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
290
Reaktioarvo
230
Hienoinpia juhla-asuja sekä asusteita on mielestäni ollut 20-30-luvulla. Esim. kuva alla

Screenshot 2022-05-01 14.15.40.png
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Ehkä se olisi 50-luku. Tyylikästä mutta ei liian tyylikästä. :D Ihan hienoja vaatteita omaan makuun ollut 50-luvulla. Monia kun näkee nykyäänkin melko paljon.

Toiseksi voisin sanoa 60-luvun loppu ja 70-luvun alku. Kolmas 80-luku. En jaksa nyt perustella enempää näitä kahta.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Mua kiehtoo 1920 ja nimenomaan naisten housumuoti sekä jumpsuitit.
Myös ysärin skater punk tyyli on mun mieleen.
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,847
Reaktioarvo
2,380
Itse pidän eniten ehkä 1970-ja 1980-lukujen muodista. Mielestäni värimaailma ja leikkaukset olivat aika näyttäviä ja silloin käytettiin kunnolla värejä. Tykkään myös isoista hiuksista ja siitä jännästä tavasta laittaa poskipunaa.
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,446
Reaktioarvo
2,338
Pidän 1900-1910 muodista, jotenkin todella kauniita siluetteja.
Samoin 1940-1950-lukujen muoti on erittäin kaunista, varsinkin se "the new look." Minulla on muutama sen tyylinen mekkokin!
 
Ylös Pohja