Taide Millaisia luonnoslehtiöitä suositte?

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Käytättekö kovakantisia, kierrevihkoja tai lehtiöitä, joista paperit saa helposti irti? Entä onko paperin paksuudella väliä?

Itselläni on monenlaisia vihkoja, mutta suosikkini on Skitse blok-niminen kierrevihko, joita saa Tigerista. Sen paperi on hieman kellertävää, mikä tuo mukavaa luonnoslehtiömäistä tunnelmaa. Paperi ei ole hyperohutta, mutta ei paksuimmastakaan päästä.

Pidän paperin paksuudesta kyseisessä lehtiössä sen vuoksi, että se on riittävän paksua miellyttävään piirtämiseen, mutta toisaalta siitä saa kätevästi piirrettyä tarvittaessa läpi. Minulla on tapana usein luonnostella ensimmäinen luonnos eri paperille kuin mille varsinainen piirros tulee, joten läpipiirtämisen suhteen on kätevää, jos paperi ei ole liian paksua.
 

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
926
Reaktioarvo
701
Nyt menossa jo toinen Mont Marten kovakantinen luonnoskirja. Tykkään paperista ja siinä on sopivasti sivuja D: ajattelin ostaa seuraavaksi jonkun toisenlaisen testiin, kun lähin kirjakauppa on naapurikunnassa enkä jaksaisi sinne asti ajaa.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Mun lemppari oli luonnoslehtiö jonka mun entinen kämppis toi pankista jossa työskentelee. Se on semmonen vahvempi kartoni kansi, kierre vihko jonka sivut irtoaa helposti ja siististi. Siinä on siis semmonen rei'itetty viiva tyylillä "revi tästä". Se on kokoa A3 mikä on mun suosikki koko. Sivut on paksumpaa paperia ja sellasta luonnollisempaa tekstuuria ja ei juurikaan mikään kirkas valkoinen vaan aika luonnollinen. Ei kuitenkaan keltainen. Mutta se on täynnä ja nyt mulla on halpa A3 lehtiö ohuilla vitivalkoisilla sivuilla. Kivaa tässä on vain koko. Mutta oon nyt opislelijabudjetilla niin jostain pitää menoja karsia 😑
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,690
Reaktioarvo
1,624
En osaa sanoa. Piirrän yleensä ihan vaan siihen lehtiöön, jonka satun siinä tilanteessa saamaan käsiini. D: Sen kyllä osaan sanoa, että ruutupaperille en kauheemmin tykkää piirtää.
Tällä hetkellä piirrän eniten tommoseen kovakantiseen luonnoskirjaan (Siksikö sitä nimitetään?), jossa on kellertävät sivut. (En kyllä tiiä, mihin lie runojen rustailuun se kirjanen alun perin on tarkoitettu, mutta eipä haittaa - siinä on paperia, joten siihen voi piirtää. :D Ja itse asiassa, en olekaan käyttänyt sitä pelkkään piirtämiseen, vaan myöskin kaikenlaiseen muuhunkin raapusteluun - kuten muun muassa just siihen runojen rustailemiseen. Mutta eniten piirtämiseen.)
Joskus mulla oli kyllä joku "kunnollisempi" luonnosvihkokin, mutta sitten hävitin sen, joten eipä ole enää. :P No, eipä haittaa, onneks on näitä muitakin paperituotteita ajamaan saman asian.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
täl hetkellä käytän eniten jotain A3-lehtiösysteemiä ja sitten joskus pienempää jotain aika basic A4-luonnoslehtiötä. aiemmin piirsin aika lailla pelkästään ruutupaperille, mut nykyään oon päässyt luonnoslehtiöihin sisään D:

toi A4-lehtiön paperin paksuus on aika perus ja se on ihan vitivalkoista, mut toi A3 on ns luonnollisen väristä paperia ja aika paksua D: tietysti paksuus on vaan hyvä, kun harjottelen nykyään tussien käyttöä. lisäksi toi A3 on jotenkin mulle parempi, tykkään piirtää isolle alueelle D: sit ku saan noi kaikki A3-paprut käytettyy ni ostan jonku semmosen mis on enemmän arkkeja - en muista, oliko samalta valmistajalta sellanen ni sen näkee sitten minkä ostan
 
Ylös Pohja