Kuvailkaa omaa tyyliänne!

  • Keskustelun aloittaja ted
  • Aloituspäivämäärä

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Mua kiinnostaa erilaiset pukeutumistyylit, ja olis mielenkiintoista kuulla, millaisia tyylejä teillä on!

Mä voi aloittaa. Tykkään vanhoista vaatteista, ja mun oma tyyli on sekoitus eri vuosikymmenten tyylejä. Tällä hetkellä mua kiinnostaa erityisesti 30- ja 40-lukujen muoti. En kuitenkaan oo jämähtänyt tietylle aikakaudelle, vaan kehittelen omia juttuja niistä inspiroituneena. Sanotaan näin, että mun tyyli voi olla mitä vaan Marilyn Monroen ja 30-luvun merimiehen väliltä xD
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,467
Sellainen arkipäiväisempi gootti/alternative. Paljon bändipaitoja ja - huppareita, korokepohjallisia maihareita, nahkatakkeja, koristeellisia (solkia yms.) housuja. Koruina yleensä nahkainen choker ja sormuksia. Väriteemana on yleensä melkein kokonaan musta, jos korostusväriä käytän niin se on yleensä punainen. Pidän mustan ja punaisen yhdistelmästä niin paljon, että hiuksenikin ovat musta-punaiset... Ei ole kauheasti kunnollisia asukuvia, mutta muutaman löysin:
Screenshot_20230104_123145_edit_317136658594854.jpg Polish_20220730_155140698.png

Viime aikoina tyylini on tosin ollut lähempänä spurgua, koska en ole pelkkää työmatkaa varten jaksanut laittaa kivoja vaatteita.
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Vaihtuu varmaan joka toinen päivä että mitä haluan pukea. Mutta koska oon köyhä mun vaatteet on tosi tavallisia :D

Farkut tai trikoot ja huppari mulla yleensä on.

Ja mitä todennäköisimmin jos näkisitte mut kaupassa tai jossaki järkyttyisitte :D mustat topparatsastushousut, sinivalkonen toppatakki, pinkit tai mustat kinttaat ja valkonen pipo:D ja paskanhaju seuraa..
 

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,137
Reaktioarvo
1,171
Olen jostain syystä jämähtänyt sellaiseksi farkut ja huppari/neule/tylsä pitkähihainen -tyypiksi. Tykkään vaivattomuudesta. Väreinä mm. tummansininen ja -vihreä, harmaa, ruskea. Vaatteet yksivärisiä, ei tekstejä tai logoja. Näytän mielestäni parhaalta yksinkertaisissa vaatteissa ja vähän laitettuna (eli kunhan on hiukset harjattuna). Kesällä sitten saatan käyttää vähän enemmän värejä ja hameita tai mekkoja.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,981
Reaktioarvo
8,476
Iso, löysä kukkapaita ja valkoinen ns. helsinki-lätsä. Vaihtoehtoisesti siniset suorat housut ja valkoinen paita.
 

aviva

Asiantuntija
Liittynyt
17.12.2021
Viestejä
1,702
Reaktioarvo
839
Iso, löysä kukkapaita ja valkoinen ns. helsinki-lätsä. Vaihtoehtoisesti siniset suorat housut ja valkoinen paita.
iha ok, mut ootteko kattonu simpsonit sarjasta jakson himo läski homer :D siinä esiintyy koko simpsonit perhe eli myös bart simpsons homer poika fanit saavat nauraa ja naurattaahan se tietty myös vaikka homerin läski kuteet ja muut :D kannattaa kattoo nopee
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,981
Reaktioarvo
8,476
iha ok, mut ootteko kattonu simpsonit sarjasta jakson himo läski homer :D siinä esiintyy koko simpsonit perhe eli myös bart simpsons homer poika fanit saavat nauraa ja naurattaahan se tietty myös vaikka homerin läski kuteet ja muut :D kannattaa kattoo nopee
Huutista! Olen kuullut tuon livenä täysin vieraalta ihmiseltä!
 
Liittynyt
1.11.2022
Viestejä
19
Reaktioarvo
18
Mun tyyliä kuvaa ehkä parhaiten mukavuudenhalu. En jaksa hirveästi panostaa ja haluun että mulla on hyvä olla vaatteissani. Talvisin hautaudun villapaitoihin enkä jaksa mitään nilkkasärkyjä korkeista koroista muuta kuin juhlissa.
 

Desvelada

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
174
Reaktioarvo
154
Just vähän aikaa sitten ajattelin kuinka hauskaa olisi tehdä tälläinen keskustelu, mutta ehditkin ensin!

Mun tyyli on melko värikäs ja vintagevivahteinen. Aikalailla kaikki vaatteeni ovat joko kirppareilta tai sitten sukulaisteni vanhoja. Tällä hetkellä mulla on kovassa käytössä leveälahkeinen farkkuhaalari ja sen alla yleensä marimekon joku värikäs raitapaita.

Hameita ja mekkoja oon viimeaikoina oppinut käyttämään. Yleensä käytän vintagetyylisiä ja yhdistelen niiden kanssa esim t-paitoja, raitapaitoja, neuleita ja collegepaitoja.
Housuissa suosin eniten leveälahkeisia.

Koruja mulla ei oo kovin paljoo, välillä kaulassa yks ja ranteissa on välillä semmosia värikkäitä nauhoja ja hiusdonitseja.

Jaloissa on yleensä aina lokakuusta huhtikuulle pitkät villasukat, muulloin jotkut pitkät värikkäät sukat. Inhoan nilkkasukkia ja shortsienkin kanssa käytän pidempiä sukkia (vaikka olisikin tyylimoka).

Kesällä käytän yleensä kalastajalakkia (bucket hat), haluaisin myös oppia käyttämään baskeria.

Kenkinä mulla on talvisin lähinnä maiharit ja kesällä pinkit converset tai jotkut lenkkarit. Kumppareita käytän säännöllisesti ympäri vuoden.

Ohoh, tulikin tarkkaan kuvailtua, toivottavasti kukaan ei tunnista (todella mahdollista on että tunnistaa D:)

Oli myös ihana miettiä omaa tyyliä ja huomata paljonko se on muuttunut parin vuoden takaisesta, milloin päivittäin pukeuduin huppariin ja verkkareihin. Edelleen kyllä välillä pukeudun niin, jos on sellainen fiilis. Ja ei, en tarkoita että ne olisivat jotenkin huonoa tyyliä. Olen vain itse iloinen siitä, että nyt olen alkanut rohkeammin pukeutumaan niinkuin itse haluan!
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,885
Reaktioarvo
1,407
Hyvin vaihteleva, jos oon menossa ihmisten ilmoille tai juhliin, laitan yleensä jotain vanhanaikaista päälle, yleensä 20-50 lukujen tyylisiä vaatteita. Koulussa ja vapaa-ajalla pidän enemmän rentoja ja käytännöllisiä, vaatteita esim. paljon erilaisia bändipaitoja, farkkuja, maastokuvioisia housuja, perus kollareita ja yleensä tummia ja enemmän goottityyliin vivahtavia huppareita. Hattuina toimii tilanteesta riippuen joko silinteri, fedora, karvalakki tai joku perus lippalakki. Mun kengät on yleensä tennareita tai armeija saappaita, mutta myös platform kengät löytyy.
Yleisesti kuitenkin melkein kaikki mun vaatteet on mustan, punaisen, valkosen ja violetin sävysiä ja tykkään vaatteista joita ei nää ihan jokaisen päällä.
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Pääasiassa vaan jotain perustylsiä pitkähihaisia, neuleita ja t-paitoja, tykkään käytännöllisesta ja yksinkertaisesta ja piristän asujani sitten koruilla, hatuilla, kynsilakalla sun muulla. Takkina toimii yleensä nahka- tai farkkutakki ja tälleen talvella vaan musta talvitakki. Pukeudun yleensä mustaan tai muihin tummiin sävyihin ja rakastan kaikkea pitsistä, joten pitsitoppeja yhdistelen paljon kaikkeen. Huivit on myös toinen joista tykkään ja mulla on monesti kaulassa tai laukun hihnassa joku kivan värinen huivi tuomassa jotain eloa asuihini. Vintagetyyliset isot printtipaidat on kans rakkaus, mutta niitä on vaikea löytää jos ei halua bändipaitoja tai vaatekauppojen useimmiten cringejä tekstejä, mutta muutaman omistan ja käytän usein
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,689
Reaktioarvo
1,624
Käytännöllinen, kotikutoinen, sukupuoleton, arkinen, kulahtanut, hiukan lapsellinen. Hupparit, verkkarit, Kuomat, toppahousut... Vaatteiden täytyy olla mukavia päällä, muuten ei tule kesää. Jaksan harvoin panostaa mun asuihin/ulkonäköön hirveesti, ja käytän aivan mieluusti samoja muutamaa vaatekappaletta päivästä toiseen. :D Ostan vaatteita lähinnä kirppiksiltä, silloin harvoin kun niitä ostan.
 

Oltermanni

𝓐𝓲𝓽𝓸 𝓳𝓪 𝓞𝓲𝓴𝓮𝓪
Liittynyt
13.2.2021
Viestejä
1,229
Reaktioarvo
828
Emt, kaikkea väliltä hupparifarkut, street ja metsästäjä look :D
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Rento, vähän ysäriin jymähtänyt. Ehkä sellainen ysärin skeittari. Välillä se on vähän "rock" kuten esim Avril Lavigne ekan levyn aikaan. Kesällä tai ulos mennessä mä yhdistän crop Topin mun lökäpöksyihin. Nyt oon uudelleen lämmennyt golf-pappa housuille, sellaisille ruudullisille. Ostan niitä charity shopista, ne on siis oikeasti golf-housuja ja yleensä muutaman koon liian isot.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Aika rento pukeutumistapa mulla on :D
Yks pikkusiskoista kerran kuvaili mun tyyliä "jätkämäiseksi" :D Suurimmaksi osaksi käytän isoja huppareita ja löysiä housuja (hyvin usein sellasia maastonvihreitä ulkkareita). Ja sit vielä kädet taskuun lol

Välissä saatan heittäytyä tyylikkäämäksi ja pittää jotaki ohutta vartalonmyötästä ja siistiä paitaa ja farkkuja (yleensä teen näin ku haluun näyttää kauniilta xD)
Ja pipo (kesällä lippis) päässä kuljen melkein kaikkialla muualla paitsi kotona harvemmin :D
 
Ylös Pohja