Ammattikoulu millasta amiksessa opiskelu on?

Ammattikoulu, amis

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
meen todennäkösesti kympille nyt syksyllä (sain sieltä paikan), mutta mietin että pitäskö hakee varalta myös jollekin amislinjalle.. ja jos en hae, niin kympilläkin pystyy kuulemma tekemään ammattiopintoja, joten voisin kokeilla niitä siellä. pointti on se että seuraava vuos pitää ottaa todella rauhallisesti, kun mt-ongelmat on niin läsnä etten todellakaan uskalla nyt mennä mihinkään lukioon tai ylipäänsä pinnistellä paljoo yhtään, koska muuten palasin ihan loppuun D: aion ottaa niin rennosti kun vaan mahdollista, ihan sama vaikka ympärillä oleva maailma vaatis enemmän ja joku luulis että mie vaan lusmuilen. kuuntelen kerrankin ihan vaan itteeni ja miun omaa vointia. oon kuullu että amiksessa ois rentoa, ja ainakin mun veli on kertonut että hänen alallaan vähän liiankin.. hän on nyt jossain tettijaksolla ja muutenkin on tässä opiskellu aika paljon kotoa käsin viimesen vuoden (?) aikana, mutta sillon kun hän kävi vielä koululla niin kuulemma opettajat saatto olla puolet ajasta poissa, tehtävää oli ihan liian vähän ja oppilaatkin saatettiin päästää selvästi ennen aikojaan pois. koko systeemi ei siis oikein toiminu siellä. mutta kertokaas teidän kokemuksia D:
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
joo, amiksessa on aika rentoa. mä kävin sekä lukion että amiksen, tai no amiksesta saan osatutkintotodistuksen mut noh kuiteski!

mun kokemukset on varmaa suht samanlaisii ku esim sun veljellä. meillä oli silleen että tunnit on merkattu kestämään 3h 15min mut harvoin ne niin pitkiä oli. usein päästiin aiemmi tai sit pidettiin välillä taukoja, joskus neki vähä veny :D läksyjä ei ollu oikeen koskaan ja tunnil tehtii jonkin verran tehtävii, riippuu aineesta. joskus joo opettajat oli poissa mut vaan välillä, esim. kävi opehuonees tulostamas jotaki tms mut ei muuten oikeen. riippuu varmaan opesta, luulisin D:
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
joo, amiksessa on aika rentoa. mä kävin sekä lukion että amiksen, tai no amiksesta saan osatutkintotodistuksen mut noh kuiteski!

mun kokemukset on varmaa suht samanlaisii ku esim sun veljellä. meillä oli silleen että tunnit on merkattu kestämään 3h 15min mut harvoin ne niin pitkiä oli. usein päästiin aiemmi tai sit pidettiin välillä taukoja, joskus neki vähä veny :D läksyjä ei ollu oikeen koskaan ja tunnil tehtii jonkin verran tehtävii, riippuu aineesta. joskus joo opettajat oli poissa mut vaan välillä, esim. kävi opehuonees tulostamas jotaki tms mut ei muuten oikeen. riippuu varmaan opesta, luulisin D:
Oi, toivottavasti meillä ei oo pitkiä oppitunteja. D: En mä pysty keskittymään opetukseen niin pitkään ja sit viel, jos on just sillon runsaat menkat niin nehän voi tulla läpi, kun ei pääse ajoissa vaihtamaan siteitä.
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
Oi, toivottavasti meillä ei oo pitkiä oppitunteja. D: En mä pysty keskittymään opetukseen niin pitkään ja sit viel, jos on just sillon runsaat menkat niin nehän voi tulla läpi, kun ei pääse ajoissa vaihtamaan siteitä.
oli itellekin pienoinen järkytys ku ekaa kertaa luin että 3 tuntia kestää yks oppitunti D: mut kute sanoin ni yleens sillo on todellaki taukoja eli ei hätää! sit tietyst joskus opettaja meinaa unohtaa mut sit ku siit mainittee ni kyl se siitä
 
Ylös Pohja