Minulle sattuneita "outoja" juttuja

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
Minulle on tapahtunut myös kaikenlaista, mutta on vaikea niistä puhua. Se kuitenkin helpottuu kun saa lukea muiden kirjoituksia.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Yksi päivä koulussa matematiikan kirjani vihreä robotti vilkuteli minulle kirjani sivulta. Tämä voi kyllä johtua siitä että olin vähän puoliunessa
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Ja tänään veneen katella olevat hiekat ja kengänjäljet jne alko liikkumaan silleen ihmeellisen aaltoilevan kieltävästi.
Oli outoa vaikka johtuikin ehkä sitten aalloista tai jotain
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Oon kuullut jonkun hymisevän itelle tuntemattoman melodian tahdissa, mutta yksiössäni ei ollut minun lisäkseni ketään muita. Kerran myös kuulin samankaltaisen äänen sanovan hei kun kävelin yksin kotiin, mutta jälleen kerran ei ketään missään. Kai nää on olleet jotain päänsisäisiä ääniä sitten
PelottavaaD:
Mulla sentään tuon iloisen vihreän robotin vilkuttelu oli ihan ystävällisen näköistä ja taisin itsekkin ehkä vilkuttaa takaisin,
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Näinkin on välillä käynyt että olen esim nukahtanut kuunnellessaani esim youtubea tai äänikirjaa ja se loppuu esim ajastimen takia niin kun herään niin kuulen vieläkin sen videon niinkuin se olisi pyörinyt kokoajan mutta sitten huomaa että video on ollut pois jo kauan.
Mä saatan kuulla tän vielä melko pitkään kuulokkeiden pois oton jälkeenkin. Ja se ei siis ole mikään korvamato vaan vaihtelevaa ja "juonellista" puhetta ja yleensä tunnistan "puhujan" äänestä ja jos esim "kuuntelen" jotain videota tai joskus ohjelmaakin niin saatan myös kuulla sen tausta musiikin siellä puheen taustalla ja sekin saattaa joskus vaihdella esim jos puhuja säikähtää jotain jne.
Ja tämä siis kuulostaa ihan sille kuin olisi kuulokkeet korvissa ja lakkaa jos kuuntelen jotain muuta tai keskustelen jonkun kanssa.
Tämä on outoa ja olen yhden kesunkin joskus tehnyt tästä
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Mulle ei oo ikinä tapahtunut mitään tollasta, tai ei ainakaan tule mieleen. D: Toi Mandalayn kertoma juttu oli kyl ihan sika pelottava, etenki ku katon usein kaikkii kauhutarinavidei. Ja kun kuulet sen videon vielä senkin jälkeen, kun se on mennyt pois päältä niin kuinka selkeästi sen puheen silloin kuulet? Ja jos jatkat sen videon katsomista niin kuuletko siinä videossa silloin ne samat jutut, mitä kuulit katsomatta videota?
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
PelottavaaD:
Mulla sentään tuon iloisen vihreän robotin vilkuttelu oli ihan ystävällisen näköistä ja taisin itsekkin ehkä vilkuttaa takaisin,
Joo pelästyin kyllä kans D: mutta tää mikälie ääni oli ihan ystävällisen oloinen mullakin, hymisi vaan ihan kivalla äänellä vaikka se silloin tuntuikin karmivalta, mutta lähinnä siksi etten tiedä mikä se oli
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Oon kuullut jonkun hymisevän itelle tuntemattoman melodian tahdissa, mutta yksiössäni ei ollut minun lisäkseni ketään muita. Kerran myös kuulin samankaltaisen äänen sanovan hei kun kävelin yksin kotiin, mutta jälleen kerran ei ketään missään. Kai nää on olleet jotain päänsisäisiä ääniä sitten
Ehkä sulla on kämppiksenä joku henki tms harmiton kaveri
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Joo pelästyin kyllä kans D: mutta tää mikälie ääni oli ihan ystävällisen oloinen mullakin, hymisi vaan ihan kivalla äänellä vaikka se silloin tuntuikin karmivalta, mutta lähinnä siksi etten tiedä mikä se oli
No kiva jos on ystävällinen.
Kokeilepa joskus jättää tälle päiväksi lista kotitöistä mitä olisi kiva jos hän hoitaisi nii katsotaan miten käy:D
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Mulle ei oo ikinä tapahtunut mitään tollasta, tai ei ainakaan tule mieleen. D: Toi Mandalayn kertoma juttu oli kyl ihan sika pelottava, etenki ku katon usein kaikkii kauhutarinavidei. Ja kun kuulet sen videon vielä senkin jälkeen, kun se on mennyt pois päältä niin kuinka selkeästi sen puheen silloin kuulet? Ja jos jatkat sen videon katsomista niin kuuletko siinä videossa silloin ne samat jutut, mitä kuulit katsomatta videota?
Se kuuluu ihan yhtä selkeästi kuin kuulokkeista ja en tiedä tuskin olisi samat asiat kun se on siis samanlaista kuin silloin kun en keskity videon katsomiseen ollenkaan vaan se esim just vaan pyörii taustalla aka en muista videosta juuri mitään muutenkaan ja koska en tietenkään näe videota en voi olla 100% varma koska yleensä kaikilla youtubettajilla on hieman saman kuuloisia videoita (esim mitä musiikkeja ja äänitehosteita käyttää ja millainen ääni on ja millaisia maneereja on puheessa (ja voin siis tosiaan tunnistaa puhujan näistä)
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
En tiedä kuuluuko tämä nyt tänne, mutta mun on välillä vaikea erottaa unimaailmaa ja todellisuutta toisistaan. Esim joskus juuri ennen nukahtamista saatan kuulla jonkun todella kovan pamauksen tai ovikellon soittoa mutta kun tarkistan asian niin mitään ei ole nähtävissä. Joskus "heräsin" yöllä siihen ja näin, että makuuhuoneen seinät oli täynnä jotain kirjoituksia, mutten osannut lukea niitä,

Joskus olen kanssa mennyt yöllä tuonne kerrostalon käytävälle kun on vaan ollut pakottava tarve tarkistaa onko ovella joku. Saatan myös nähdä ns doppelgängerin itsestäni makaamassa sohvalla, mutta jos yritän koskea sitä niin en vain jotenkin osaa. Tiedän että nämä ovat unihalvausta tai jotain sellaista mutta pointti nyt varmaan on että sitä unimaailmaa on vaikea tulkita ja erottaa onko hereillä vai ei.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
En tiedä kuuluuko tämä nyt tänne, mutta mun on välillä vaikea erottaa unimaailmaa ja todellisuutta toisistaan. Esim joskus juuri ennen nukahtamista saatan kuulla jonkun todella kovan pamauksen tai ovikellon soittoa mutta kun tarkistan asian niin mitään ei ole nähtävissä. Joskus "heräsin" yöllä siihen ja näin, että makuuhuoneen seinät oli täynnä jotain kirjoituksia, mutten osannut lukea niitä,

Joskus olen kanssa mennyt yöllä tuonne kerrostalon käytävälle kun on vaan ollut pakottava tarve tarkistaa onko ovella joku. Saatan myös nähdä ns doppelgängerin itsestäni makaamassa sohvalla, mutta jos yritän koskea sitä niin en vain jotenkin osaa. Tiedän että nämä ovat unihalvausta tai jotain sellaista mutta pointti nyt varmaan on että sitä unimaailmaa on vaikea tulkita ja erottaa onko hereillä vai ei.
Kuulostaa pelottavaltaD:
 

klovni

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
188
Reaktioarvo
129
Mullekin on sattunut outoja juttuja, mutta ne on niin outoja, että mä en mielelläni kerro niistä kenellekään. En oo muistaakseni kenenkään kanssa niistä keskustellut ikinä...jotenkin tää on vähän sellanen aihe, ettei oikein tiiä miten ja kenelle sitä "uskaltautuisi" niistä avautumaan D:
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Olin kerran yksin mökillä pimeässä makuuhuoneessa ja kello oli ehkä jotain vähän yli puolenyön tai korkeintaan yksi aamuyöstä. Laitoin puhelimen pois ja aloin tuijottaa seinää huoneen toisella puolella ja hetken siinä tuijotettuani siinä välähti kahdesti kirkas valo, ikään kuin joku olisi ottanut kuvan salama päällä. Sellainen pidempi valo ja sitten lyhyempi räpsähdys. Siinä osassa huonetta ei ollut ikkunoita eikä mitään muutakaan, mistä välähdys olisi voinut tulla.

Olin toki ollut puhelimella pimeässä, voi johtua ihan siitäkin. Mutta minusta on itse asiassa mukava ajatella, että se oli jotain muuta. 🤔
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Nyt tämänpäiväinen tarina:
Minulla on lipasto "yöpöytänä" ja sen sängyn viereisessä reunassa lamppu ja hiusharja jne. Ja sit toisessa päässä oli Herätyskello ja kirja sellaisella etäisyydellä että en kurottamatta sinne yllä.
Nyt sitten nuo heräsin niin jotenkin nuo kaksi oli sängyssä vieressäni(?):D
 

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
782
Reaktioarvo
752
Nämä ovat todella kiehtovia, sillä tuskin kovin monille tapahtuu tuollaista ainakaan kovin usein. Vau. :o Toisaalta nuo kuulostavat myös pelottavilta. D:
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Olin kerran yksin mökillä pimeässä makuuhuoneessa ja kello oli ehkä jotain vähän yli puolenyön tai korkeintaan yksi aamuyöstä. Laitoin puhelimen pois ja aloin tuijottaa seinää huoneen toisella puolella ja hetken siinä tuijotettuani siinä välähti kahdesti kirkas valo, ikään kuin joku olisi ottanut kuvan salama päällä. Sellainen pidempi valo ja sitten lyhyempi räpsähdys. Siinä osassa huonetta ei ollut ikkunoita eikä mitään muutakaan, mistä välähdys olisi voinut tulla.

Olin toki ollut puhelimella pimeässä, voi johtua ihan siitäkin. Mutta minusta on itse asiassa mukava ajatella, että se oli jotain muuta. 🤔
Hmm joo yämmöisitä kummia valoja vaan ilmestyy välilläD:
Mustakin on välillä hauska aatellq että on jotainbmuuta:D
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
En tiedä kuuluuko tämä nyt tänne, mutta mun on välillä vaikea erottaa unimaailmaa ja todellisuutta toisistaan. Esim joskus juuri ennen nukahtamista saatan kuulla jonkun todella kovan pamauksen tai ovikellon soittoa mutta kun tarkistan asian niin mitään ei ole nähtävissä. Joskus "heräsin" yöllä siihen ja näin, että makuuhuoneen seinät oli täynnä jotain kirjoituksia, mutten osannut lukea niitä,

Joskus olen kanssa mennyt yöllä tuonne kerrostalon käytävälle kun on vaan ollut pakottava tarve tarkistaa onko ovella joku. Saatan myös nähdä ns doppelgängerin itsestäni makaamassa sohvalla, mutta jos yritän koskea sitä niin en vain jotenkin osaa. Tiedän että nämä ovat unihalvausta tai jotain sellaista mutta pointti nyt varmaan on että sitä unimaailmaa on vaikea tulkita ja erottaa onko hereillä vai ei.
Hui kuulostaa ihan tosi pelottavalleD:
En tiedä olenko jo siitä täällä kertonut mutta olen tässä syksyllä unensekaisesti nähnyt että yksi kaveri toi sänkyyni arsenikkia ja tavallaan tiesin että se ei ole siinä mutta samaan aikaan pelkään kaikkea myrkyllistä rutosti joten en uskaltanut kumartua yli että voisin laittaa valot päälle. Tunnustella en myöskään uskaltanut kun sitä oon tainnu joskus käyttää mutta nyt en kyllä muista:D
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Nämä ovat todella kiehtovia, sillä tuskin kovin monille tapahtuu tuollaista ainakaan kovin usein. Vau. :o Toisaalta nuo kuulostavat myös pelottavilta. D:
Joo en tiiä nää on mielenkiintosia ni siks laitan tänne ylös näitä:D
Mielenkiintoinen myös lukea muiden kokemuksia ja tarinoita. Ja vielä kun ei mulle yleensä ole ollut mitään järkyttävän pelottavia vaan lähinnä vaan kummallisia niin niistä pystyn täällä puhumaan. Joku taisi todeta että ei itse voi mutta helpottaa lukea muiden juttuja.

Eilen muuten oli taas hasuja juttuja kun katsoin peiliin ja se näytti hieman sille että peili olisi liikkunut (siis heijastus oli huojuva ja kumma) Mutta en sittentiedä mikä sen peilin olisi saanut liikkumaan...?
 
Viimeksi muokattu:

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
Hui kuulostaa ihan tosi pelottavalleD:
En tiedä olenko jo siitä täällä kertonut mutta olen tässä syksyllä unensekaisesti nähnyt että yksi kaveri toi sänkyyni arsenikkia ja tavallaan tiesin että se ei ole siinä mutta samaan aikaan pelkään kaikkea myrkyllistä rutosti joten en uskaltanut kumartua yli että voisin laittaa valot päälle. Tunnustella en myöskään uskaltanut kun sitä oon tainnu joskus käyttää mutta nyt en kyllä muista:D
Kuulostaa tuollainen mun korvaan ihan selkounelta tai unihalvaukselta. Siis itsellekin on aika epäselvää miten ne luokitellaan, mutta mä en ole muistaakseni kokenut vielä mitään myrkyttämistä tai vaarallisia nesteitä unessa. Kuulostaa kyllä hurjalta. D: Tässä muutama viikko sitten mulla oli taas ns. unihalvaus tai jokin unen häiriintyminen, kun kuulin unessa keskellä yötä ovikellon soivan ja menin tietysti katsomaan. Kun avasin oven niin sen takana olin minä itse...tai se oli siis mun kaksoisolento, mutta kuitenkaan ei ollut...en ihan tarkkaan muista, mutta se tuli sisälle ja en muista miten ohjasin sen sitten ulos.....o_O

Muistaakseni jossain youtube videossa mainittiin kerran räjähtävän pään oireyhtymä ja uskon, että mulla voisi olla se kun ne oireet on aika samantyylisiä mitä mulla usein nukahtaessa on.
 

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
782
Reaktioarvo
752
Joo en tiiä nää on mielenkiintosia ni siks laitan tänne ylös näitä:D
Mielenkiintoinen myös lukea muiden kokemuksia ja tarinoita. Ja vielä kun ei mulle yleensä ole ollut mitään järkyttävän pelottavia vaan lähinnä vaan kummallisia niin niistä pystyn täällä puhumaan. Joku taisi todeta että ei itse voi mutta helpottaa lukea muiden juttuja.

Eilen muuten oli taas hasuja juttuja kun katsoin peiliin ja se näytti hieman sille että peili olisi liikkunut (siis heijastus oli huojuva ja kumma) Mutta en sittentiedä mikä sen peilin olisi saanut liikkumaan...?
Mun mielestä on kiva, kun kirjoitat näitä ylös! :D
Tämä keskustelu on tosi mielenkiintoinen. Pääsen jotenkin pakoon omaakin elämääni, kun luen uusia ja epätavallisempia juttuja. :D
Vou! :o Karmiva tuo peilijuttu. D:
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Kuulostaa tuollainen mun korvaan ihan selkounelta tai unihalvaukselta. Siis itsellekin on aika epäselvää miten ne luokitellaan, mutta mä en ole muistaakseni kokenut vielä mitään myrkyttämistä tai vaarallisia nesteitä unessa. Kuulostaa kyllä hurjalta. D: Tässä muutama viikko sitten mulla oli taas ns. unihalvaus tai jokin unen häiriintyminen, kun kuulin unessa keskellä yötä ovikellon soivan ja menin tietysti katsomaan. Kun avasin oven niin sen takana olin minä itse...tai se oli siis mun kaksoisolento, mutta kuitenkaan ei ollut...en ihan tarkkaan muista, mutta se tuli sisälle ja en muista miten ohjasin sen sitten ulos.....o_O

Muistaakseni jossain youtube videossa mainittiin kerran räjähtävän pään oireyhtymä ja uskon, että mulla voisi olla se kun ne oireet on aika samantyylisiä mitä mulla usein nukahtaessa on.
Oho hui aika erikoiselta ja pelottavalta kuulostaa:0
En tiiä ku mulla ei tietääkseni oo ollu mitään unihalvauksia kai ikinä kun tuossakin pystyin liikkumaan normaalisti ja se että laittaa valot päälle tai uskaltautuu koskemaan "harhaa" yleensä riittää siihen että se ei enää ole niin paha

Pitääkin lukea tuosta räjähtävänpään jutusta kuulostaa mielenkiintoiselta
 
Ylös Pohja