Keho Minusta on tullut laiska punkero

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Ajattelin tehdä asialle jotain. Ei ole energiaa tehdä mitään, kun ei ikinä tee mitään, ja se harmittaa.

Lähtötilanne: En tee käytännössä mitään muuta kuin pötköttele sohvalla ja selaa puhelinta. Pari kertaa viikossa käyn 20 minuutin kävelyllä ja työmatkat kävelen (7 min suuntaansa), mutta muuten en tee oikein mitään. Korvaan melkein kaikki ateriat leivällä ja sipsejä syön vähintään pussillisen viikossa, yleensä enemmän + muut herkut siihen päälle. En ole varsinaisesti lihava, mutta sellainen lihakseton, muodoton pötkylä. Ei oikein jaksa tehdä mitään ja nukunkin ihan liikaa.

Tavoite: Alkuun jos saisin tehtyä treenin kotona edes kahdesti viikossa. Aamuvuorojen jälkeen kävelen kiertotietä kotiin, jolloin työmatka pitenee tuosta 7 minuutista noin 20 minuuttiin ja saisin siitä sellaista arkiliikuntaa. Syön ainakin yhden lämpimän aterian päivässä ja jätän herkut kauppaan, koska niitä saan töissäkin. En varsinaisesti pyri laihtumaan, vaan enemmänkin parantamaan tapani, jotta saisin enemmän jaksamista arkeen.

TL;DR: ajattelin yrittää olla enemmän kuin tää kissa

21d12556fd6fb38480d7b6a07a5f5ea1.jpg
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Tein tänään tämän ja jouduin pitämään aika paljon taukoja, mutta selvisin loppuun saakka. Jalat petti alta kaksi kertaa tuossa HIIT-osiossa niin piti tehdä osa liikkeistä helpompana versiona, mutta sekin on jo hyvä suoritus minulta.

 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,978
Reaktioarvo
8,475
Ai olet paljas, pyöreä tunturi täynnä englantilaisia puujalkavitsejä?
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Tein tänään tämän ja jouduin pitämään aika paljon taukoja, mutta selvisin loppuun saakka. Jalat petti alta kaksi kertaa tuossa HIIT-osiossa niin piti tehdä osa liikkeistä helpompana versiona, mutta sekin on jo hyvä suoritus minulta.

Sattuu jalkoihin tänään, mutta hyvä fiilis kun tietää tehneensä jotain.
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
820
Suosittelen vahvasti pyöräilyä, kuljin kesällä hetken aikaa pyörällä töihin enkä oo vieläkään saanu haalittua menetettyä massaa takaisin. Lihas toki katosi lopulta kun aloin kulkea autolla enkä harrasta liikuntaa mutta kyllä se ajelu lihastakin lisäsi sen aikaa kun sitä harrasti.

Lihaksen lisäämiseen löytyy varmasti parempiaki keinoja mutta kestävyyttä ja jaksamista pyöräilystä saa ja tosiaan paino tippuu jos semmoselle on tarvetta (ja vaikkei olisikaan).
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,978
Reaktioarvo
8,475
Suosittelen vahvasti pyöräilyä, kuljin kesällä hetken aikaa pyörällä töihin enkä oo vieläkään saanu haalittua menetettyä massaa takaisin. Lihas toki katosi lopulta kun aloin kulkea autolla enkä harrasta liikuntaa mutta kyllä se ajelu lihastakin lisäsi sen aikaa kun sitä harrasti.

Lihaksen lisäämiseen löytyy varmasti parempiaki keinoja mutta kestävyyttä ja jaksamista pyöräilystä saa ja tosiaan paino tippuu jos semmoselle on tarvetta (ja vaikkei olisikaan).
Täähän se ois. Kesällä tippui kilot kuin röntgenhoitajalla spagetit taskusta harjoittelijan edessä.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
AIJAIIIIII SATTUU KÄSIIN (kasvaa isot hauikset)

 

aviva

Asiantuntija
Liittynyt
17.12.2021
Viestejä
1,702
Reaktioarvo
839
Mäkin oon tosi ryhdistäytynyt, olen käynyt salilla jo puolet siitä määrästä mitä viime vuonna sain aikaiseksi
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Tein tänään tämän. En tosiaan muista milloin olisin viimeksi treenannut KOLME KERTAA yhden viikon aikana, viimeiset pari vuotta on tainnut olla ihan maksimi kolme kertaa kuukaudessa..
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Teki mieli tänään vaan pötkötellä, mutta tein niin jo eilen, joten tein sittenkin jalkatreenin ja nyt on reipas olo.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Ei ole ollut selkä kipeä viime aikoina. Johtuiko se sittenkin liiasta pötköttelystä, enkä olekaan vaan tullut vanhaksi?!
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Käsitreeni: tehty

Missä vaiheessa voin alkaa kutsumaan itseäni ei-niin-laiskaksi punkeroksi?
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Tänään hermolomalla (/vitutusvapaalla) töistä, ylityötunnit hyötykäyttöön! Pienellä kävelylenkillä käyty ja jalkarääkki tehty. Jotain ruokaa pitäisi vielä tehdä.

En muuten ole syönyt sipsejä kahteen viikkoon, uskomatonta!
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Päätin juuri, että sitten kun olen jatkanut kuukauden tätä menoa, en ole enää laiska punkero vaan kohtalaisen aktiivinen punkero.

Käsitreeni tehty tänään, eilen vähän yritin jotain aerobista. Tänäänkin meni kyllä treenistä lumessa tarpominen aamulla, oli hiki töihin tullessa...
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Kuluneen viikon aikana:
- neljä treeniä, joista kaksi vähän kökösti mennyttä jalkatreeniä, yksi sairaan hyvä käsitreeni ja yksi ihan jees aerobinen
- pidemmän työmatkan olen kävellyt vain kertaalleen, tuolla on niin liukasta ettei pysy edes nastakengillä pystyssä; tosin töissä tullut aika paljon askelia kun on ollut kaikkea extraa
- infernaalinen sipsihimo.. tänään käyn kavereiden luona niin saan vihdoin sibs, olen nyt ollut jo viikkoja ilman
- olen syönyt yhden tai kaksi lämmintä ateriaa päivässä
- olen flexannut pieniä hauiksiani paljon peilin edessä

Yöunen tarve vähentynyt huomattavasti ja olen päivisin pirteämpi. Ei ole enää tullut sellaista "heti päikkäreille" -fiilistä töiden jälkeenkään. Eikä selkä ole enää niin kipeä! Hip hei, tämähän toimii!
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Enää muutama päivä niin voin ylentää itseni kohtalaisen aktiiviseksi punkeroksi!

Kuluneella viikolla kaksi käsitreeni ja kaksi jalkatreeniä + muutama kävelylenkki. Herkkuja syöty ehkä vähän enemmän kuin pitäisi, koska olen nähnyt kavereita ja päädytään aina herkuttelemaan.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,978
Reaktioarvo
8,475
Enää muutama päivä niin voin ylentää itseni kohtalaisen aktiiviseksi punkeroksi!

Kuluneella viikolla kaksi käsitreeni ja kaksi jalkatreeniä + muutama kävelylenkki. Herkkuja syöty ehkä vähän enemmän kuin pitäisi, koska olen nähnyt kavereita ja päädytään aina herkuttelemaan.
Eikö aktiivinen punkero ole käytännössä aloitteleva fätsi? Jää-kaappi aktiivisuudella mitattuna..
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Aktiivisesti epä-punkeroituva punkero -status saavutettu!

Kuluneella viikolla: yksi raju potkunyrkkeilysetti, kaksi oikein hyvää jalkatreeniä ja yksi oikein hyvä käsitreeni, kävelylenkki melkein joka päivä. Syöty tasaisen terveellisesti.

INFERNAALINEN sipsihimo häiritsee olemassaoloa vähän. Jospa ensi viikolla pitäisin sibs-viikonlopun...
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,978
Reaktioarvo
8,475
Aktiivisesti epä-punkeroituva punkero -status saavutettu!

Tällä viikolla: yksi raju potkunyrkkeilysetti, kaksi oikein hyvää jalkatreeniä ja yksi oikein hyvä käsitreeni, kävelylenkki melkein joka päivä. Syöty tasaisen terveellisesti.

INFERNAALINEN sipsihimo häiritsee olemassaoloa vähän. Jospa ensi viikolla pitäisin sibs-viikonlopun...
Tein rikosilmoituksen, en siis nettivinkkiä vaan rikosilmoituksen. Menit paljastamaan suunnitelmasi hakata joku raukka pahasti..
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Oho, vyötärönympärys kaventunut 7 cm 1,5 kuukaudessa!

Kuluneella viikolla syöty yksi pussillinen sibs, nyt ei enää himota. Yleinen aktiivisuus ollut vähän huonompaa, ulkona satanut vettä sivu edellä käytännössä päivittäin niin olen vaan livistänyt lyhintä reittiä kotiin töistä... Treenaaminen kuitenkin sujunut, jalkatreeneihin olen saanut uutta intoa kun olen testaillut vanhoja inhokkiliikkeitäni (bulgarialaiset askelkyykyt eivät olekaan perseestä!), on ollut suorastaan hauskaa! Vaikkakin extra-kivuliasta. Vielä kun saisin kerättyä intoa aerobiseen treeniin... Kunhan kelit paranevat niin voisi alkaa pyöräilemään.

Ajateltiin parin kaverin kanssa käydä katsastamassa yksi paikallinen kuntosali/uimahalli, jos alettaisiin yhdessä käymään siellä silloin tällöin. Ja yhden työkaverin kanssa käydään tutkimassa työpaikan punttista tässä joku päivä. Omistan säädettävät käsipainot 2x15kg, riittää hyvin käsien treenaamiseen ja kevyempiin jalkaliikkeisiin mutta kaipaisin ainakin maveihin ja kyykkyihin enemmän painoa, joten voisi niitä tehdä sitten ihan salilla...
 

varasija

Ylläpito
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
364
Reaktioarvo
593
INFERNAALINEN sipsihimo häiritsee olemassaoloa vähän. Jospa ensi viikolla pitäisin sibs-viikonlopun...
Yritin itse päästä addiktiosta eroon ostamalla megapussien sijasta niitä pienempiä pusseja. Ne kyllä riitti tyydyttämään kaikki himot.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,978
Reaktioarvo
8,475
Oho, vyötärönympärys kaventunut 7 cm 1,5 kuukaudessa!

Kuluneella viikolla syöty yksi pussillinen sibs, nyt ei enää himota. Yleinen aktiivisuus ollut vähän huonompaa, ulkona satanut vettä sivu edellä käytännössä päivittäin niin olen vaan livistänyt lyhintä reittiä kotiin töistä... Treenaaminen kuitenkin sujunut, jalkatreeneihin olen saanut uutta intoa kun olen testaillut vanhoja inhokkiliikkeitäni (bulgarialaiset askelkyykyt eivät olekaan perseestä!), on ollut suorastaan hauskaa! Vaikkakin extra-kivuliasta. Vielä kun saisin kerättyä intoa aerobiseen treeniin... Kunhan kelit paranevat niin voisi alkaa pyöräilemään.

Ajateltiin parin kaverin kanssa käydä katsastamassa yksi paikallinen kuntosali/uimahalli, jos alettaisiin yhdessä käymään siellä silloin tällöin. Ja yhden työkaverin kanssa käydään tutkimassa työpaikan punttista tässä joku päivä. Omistan säädettävät käsipainot 2x15kg, riittää hyvin käsien treenaamiseen ja kevyempiin jalkaliikkeisiin mutta kaipaisin ainakin maveihin ja kyykkyihin enemmän painoa, joten voisi niitä tehdä sitten ihan salilla...
Aika paljon lähtenyt! Ja itselläkin hidastunut aerobinen, kun on ollut vuodenvaihteen jälkeen niin kovat pakkaset että päässyt ehkä seitsemän, kahdeksan kertaa kulkemaan pyörällä salille.
Eilen sitten aloin tekemään kyykkyjä ensimmäisen kerran aloitettuani syksyllä salitreenit, mutta vasemman jalan polvitaipeen jänteissä tuntui hassulta niin enpä tiedä kyykkyjen jatkosta. Ei siis sattunut tai vihlonut, tuntui ylimääräiseltä liikkeeltä siellä se, tai ei normaalilta.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Fitness-immortalemin ensimmäinen vastoinkäyminen: loukkasin kyynärniveleni aikas mojovasti käsitreeniä tehdessäni maanantaina. Myönnän lämmitelleeni sinä päivänä huonosti, ja sitten ojentajaliikkeen aikana oikein räsähti ja se treeni jäikin sitten siihen. Ilmeisesti jonkinlainen revähdys, koska jänteitä ajatellen kaikki liikeradat toimii kädessä edelleen; tosin ole nyt koko viikkoon suoristunut tai taittunut kunnolla tuo käsivarsi ja mitään painoa ei siihen pysty varaamaan. On siis tullut lähinnä jalkoja treenattua vastusnauhoilla. Snif snif. Menee kuitenkin parempaan suuntaan koko ajan, tänään saan käden jo melkein täysin suoraksi. Harmittaa niin maan pirusti, mutta kyllä tästä taas noustaan.

Muistakaa lämmitellä KUNNOLLA ennen treenejä.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Kuluneella viikolla kolme treeniä, alkuviikosta sellainen höntsätreeni vaan vastusnauhoilla kun oli niin käyttökelvoton tuo vasen käsi edelleen. Loppuviikosta sain jalkatreenin tehtyä ihan painoilla, mutta liikkeet piti valkata niin, että käsi ei joudu kannattelemaan isoa painoa kauhean pitkää aikaa. Tänään käsitreeni ihan pikkupainoilla (tuntui naurettavalta tehdä penkkipunnerrusta 5kg käsipainoilla, mutta sellaista se elämä on).

Nakertaa motivaatiota TODELLA pahasti tämä käden loukkaaminen. Ei tekisi mieli liikkua yhtään, kun tietää että täytyy koko ajan varoa tai muuten sattuu. Huoh hoih
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,147
Reaktioarvo
5,467
Kuluneella viikolla syöty vähän liikaa herkkuja kiitos työkavereideni, mutta säännöllisistä ruokailuajoista pidetty yhä kiinni. Liikunnan puolesta turvauduttu lenkkeilyyn, koska ulkona on ollut niin kauniit kelit.

Kävin lääkärissä eilen tuon kyynärpääni kanssa ja kuten osasin arvella, kyseessä on todennäköisesti jänteen osittainen repeäminen. Ensi viikolla siis fyssarille ja poissulkututkimuksena röntgenkuvat. Olisi kuulemma pitänyt käydä heti ekoina päivinä näyttämässä sitä niin olisi paiskattu saikkulapulla, paraneminen olisi lähtenyt paremmin käyntiin ilman ylimääräistä rasitusta töissä. Tietääpähän ensi kerralla...
 
Ylös Pohja