Aihe vapaa Oisko teil ehottaa hyvii ruotsinkielisii sarjoi, leffoi, biisei, tai tubettajii?

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Haluisin opetella ruotsia, kun oon siinä niin huono, mutta ei ihan hirveesti oo mitään ruotsinkielistä tullut vastaan niin silleen vähän hankala alottaa. Ja siis jos esim. joku tubettaja tai muu somettaja nii plussaa siitä, jos sil ois myös suomeks videoit tai suomeks sais laitettua tekstitykset tms. mut ainakin pitäis laittaa ruotsinkieliset tekstitykset videoihin. Ja esim. jotkut sketsit vois olla hyvii, ku niitä on aika helppo ymmärtää vaikkei kieltä tajuiskaan. Kiitos jo etukäteen :)
 

Desvelada

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
174
Reaktioarvo
154
Klassen yle areenasta ja svt:ltä
Muutenkin Ylellä on tosi hyvä tarjonta ruotsinkielisistä sarjoista, suosittelen :)
 

varasija

Ylläpito
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
364
Reaktioarvo
593
Haluisin opetella ruotsia, kun oon siinä niin huono, mutta ei ihan hirveesti oo mitään ruotsinkielistä tullut vastaan niin silleen vähän hankala alottaa. Ja siis jos esim. joku tubettaja tai muu somettaja nii plussaa siitä, jos sil ois myös suomeks videoit tai suomeks sais laitettua tekstitykset tms. mut ainakin pitäis laittaa ruotsinkieliset tekstitykset videoihin. Ja esim. jotkut sketsit vois olla hyvii, ku niitä on aika helppo ymmärtää vaikkei kieltä tajuiskaan. Kiitos jo etukäteen :)
Kuuntelen itse ruotsinkielistä musiikkia. Kyllä siinä jotain oppii, vaikka ei tunne kaikkia sanoja eikä ole tekstityksiä. Ainakin kieli kuulostaa tutummalta.
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Kuuntelen muutamia ruotsalaisia laulajia, ainaki Miss Li ja Olivia Lobato! Niiin ja Viktor Leksell
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Kiitos kaikille ehdotuksista! Alan kattelee millasii noi on
 

Yukiyafani95

🐾 Joka-aamuinen keittiöön tassuttelija 🐾
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
349
Reaktioarvo
517

Kaikki varmaan tietää kuka ton biisin on suomeks levyttänyt
 
Viimeksi muokattu:

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Olin vissiin kommentoinukki, mutta eagles on tosi hyvä sarja! Löytyy yle areenasta.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Oon kommentoinu jo aiemmin, mutta Instassa on semmone tili ku @slowswedish_ ja tän tilin pitäjä siis on ruotsalainen joka puhhuu ruotsiksi ihan arkiasioista sellasella todella selkeällä ja semi hitaalla puhetyylillä ja siinä on ruotsiksi ja enkuksi tekstitykset. Mun mielestä todella hyvä
 

Barefootbandit

Kokenut
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
107
Reaktioarvo
133
Elokuvia on ainakin Fucking Åmal, en tiedä, mistä sitä näkisi, mutta ainakin jotain ruotsinkielistä kuunneltavaa ja katseltavaa löytyy ilmaiseksi Areenasta.
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Kuuntelen ite ruotsinkielistä musiikkia aina sillon tällön, ja voisin listata tähän jotain biisejä, joista ite tykkään

Harpo - Du brukade kalla mig för baby
Carola Häggkvist - Främling (tästähän on suomenkielinenkin versio, tais olla nimeltään Muukalainen ja olisko Meiju Suvas laulanu sen)
Nordman - Vandraren
Heartbreak - Vill ha dej (Hanoi Rocks teki tästä englanninkielisen version I want you)
Schytts - Här kommer Mårtensson (tää on vaan jotenkin hauska xD)
Wizex - Är det inte så (ruotsalaiset on harrastanu samaa kun suomalaiset, että tehny englanninkielisistä hiteistä ruotsinkielisiä)
Gyllene Tider - Dagar att dansa
 
Ylös Pohja