Aihe vapaa Mistä koiraroduista pidät eniten?

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Ulkonäkömielessä siis ja ilman, että tarvitsee piitata terveysongelmista, luonteesta tai siitä, sopisiko tietynlainen koira juuri itselle.

Itse olen aina pitänyt susimaisista koirista, mutta myös esimerkiksi shelttien, collieiden, bordercollieiden, dalmatialaisten ja harlekiininväristen tanskandoggien ulkonäkö viehättää minua suuresti. Jostain syystä pidän myös vinttikoirien hontelosta ulkonäöstä. :D

Niin, ja oma lukunsa ovat tietysti erilaiset rotujen sekoitukset, jotka näyttävät persoonallisilta. Näin kerran kuvan pomeranianin ja huskyn sekoituksesta eli pomskysta. Kuvan koiralla oli pomeraniamainen pörröinen turkki ja pieni koko, mutta turkki oli väreiltään "huskynharmaa". Värit eivät kuitenkaan olleet huskyn tapaan tasaiset, vaan sirosivat melkein raidallisina.
 
Viimeksi muokattu:

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Rakastan berninpaimenkoiria yli kaiken <3 Bordercolliet, samojedit ja kultaiset noutajat on myös suosikkejani
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Tunnen tosi huonosti koirarotuja.

Corgit ja sellaiset on todella söpöjä. Ja ne sellaiset pörröiset bichon friset ja pomeranianit, jotka näyttää ihan pehmoleluilta, mutta sellaista en kyllä itse haluaisi.

(Jos joskus itse tahtoisin koiran niin mieluiten sekarotuisen.)

Mut tykkään myös niistä viiksekkäistä, jotka näyttää siltä että sanoisivat aina "hrmpfhm" (tunnetaan myos skotlannin- ym.terriereinä)
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Lapinporokoira, siperianhusky, kultainennoutaja, suomenpystykorva ja suomenajokoira.
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
kaukasiankoirista tykkään niiden massiivisuuden takia, vaikka ne eivät ehkä luonteeltaan ole kovin helpostikäsiteltäviä ja omistajan pitää olla kokenut. Meillä on ollut joskus kultainennoutaja ja corgi ja ne olivat luonteeltaan todella lempeitä Myös leonberginkoirat ovat usein ihastuttavia.
 

pullasorsa

Typerä nainen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
84
Reaktioarvo
81
Kultanennoutaja, berninpaimenkoira, shiba, husky, dalmatialainen, samojedi, papillon ja tiibetinspanieli on mun lempparirotuja :)

oho niitä onki aika monta :D
 

kuljeskelija

Matkalla
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
888
Reaktioarvo
861
Suursnautseri ja snautseri ja kääpiösnautseri. Kaikki kolme. Myös sakemanni, bichon frise, ja sitten se rotu mitä en nimeltä muista mutta lassie on sellanen. Kaikki on söpöjä-
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
37,003
Reaktioarvo
2,899
Emmä tiä ku mun mielestä kaikki koirarodut on niin söpöjä. Mut ehkä pomeranian, corgi, chihuahua, chow chow 😭😭 mä kyllä vähän pelkään koiria mutta tollasia söpöjä on vaikee pelätä. Tänää lenkillä näin kans ihan supersöpön pikkusen koiran mutta en tiä yhtään mikä rotu se oli.
 

klovni

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
188
Reaktioarvo
129
Dobermannit, kääpiöpinserit, snautserit, saksanpaimenkoirat. Tykkään myös bischon friseistä (apua en varmana osannu kirjottaa oikein) sekä pomeranianeista ku ne on niin pörrösiä ja söpöjä!
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Collie ja husky. Okeiokei tykkään kaikista mutta noi on ehkä sellaset mitä ite haluisin jos en olis allerginen
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Oon lapsesta asti tykännyt Englannin buldogeista. En oikein tiedä miksi mutta musta ne on söpöjä. Ehkä vähän raasuja.

Mun veljen akita on myös super söpö! Pää on kuin iso pehmoinen pallo ja sieltä uniset silmät toljottaa. Näyttää sellaiselta pehmolelulta mutta on massiivinen!
 
Ylös Pohja