Työ Mitä ammatteja teille on ehdotettu?

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Ja kuinka kiinnostaviksi tai sopiviksi teille olette ammattiehdotukset arvioineet?

Minulle on ehdotettu ainakin taideaineisiin suuntautunutta lastentarhanopettajaa (en tiedä mikä olisi tuon virallinen nimitys, tai onko sellaista). Omaan korvaani tuollainen kuulostaisi lähinnä painajaiselta, vaikken lapsia inhoakaan. Kasvatusala ei vain ole ikinä tuntunut omalta, liittyi siihen jotain taidepainotusta tai ei.

Monesti on ehdotettu myös taiteilijaa tai tatuointitaiteilijaa. Taidealalla on vaikea työllistää itseään, ja tatuointitaiteilijuudesta en ole ikinä haaveillut. En halua itse itselleni tatuointeja vaikka niitä muilla ihailenkin, ja pohdin, olisiko tatuointiton tatuointitaiteilija asiakkaiden näkökulmasta vähän sama kuin huonohampainen hammaslääkäri tai rumasti ja huolimattomasti kuontalonsa laittanut kampaaja. Niin, ja ääniyliherkkyys tietysti rajoittaa, koska tatskakoneesta kaiketi lähtee kohtuullisen paljon meteliä.

Lisäksi on ehdotettu terapeuttia, sairaanhoitajaa ja lääkäriä. Hoitoala olisi kiinnostava ala, enkä näistä suoralta kädeltä torppaa mitään. Tällä hetkellä opiskelu ei tosin olisi edes realistista, mutta kuka tietää, mitä joskus tapahtuu.

Ai niin, myös biologia on ehdotettu monesti, koska olen lapsesta saakka ollut hyvin kiinnostunut luonnosta ja etenkin eläimistä. En suoralta kädeltä torppaa sitäkään, joskin biologien työllisyystilanne taitaa olla melko kehno?
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
sulle on aika laajasti ehdotettu eri aloja, mielenkiintoista mielestäni - hyvällä tavalla tietenkin, en yritä olla kettuileva! D:

tuli varsinkin tosta tatuoinnittomasta tatuointitaiteilijasta mieleen, että joo ehkä se ois sinänsä "ihmeellistä", mut jos/kun tietäis että se tatuoitsija osaa hommansa niin mikäs siinä sitten. ei mielestäni sama asia kuin esimerkiks huonohampainen hammaslääkäri tms. mietin tätä yllättävän kauan :D

muistaakseni mulle on ehdotettu psykologia ja enimmäkseen opettajaa. psykologista en tiedä enkä honestly usko että kovin helposti pääsisin sitä opiskelemaankaan D: toisaalta oon pitäny psykologiaa kyllä aina tosi kiintoisana.
opettajuus saattais olla mun juttu, tykkään siitä ajatuksesta. oon jonkun aikaa miettiny, että haluisin opettaa lukiossa filosofiaa, uskontoa ja elämänkatsomustietoa. mut en oikeen tiedä, ehk vähän stressaa ajatella niin pitkälle vielä. D:
 

Cieli

Weteraani
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
318
Reaktioarvo
384
Poliisi, kieltenopettaja, asianajaja.

Ei oikeastaan mun juttuja mikään noista. Oon ollut töissä asianajotoimistossa muissa töissä ja se oli raskasta ja työlästä. Ala on kyllä mielenkiintoinen. Kokeilin opettaa kieliä hetken, eikä ole mun juttu yhtään. Poliisiksi en varmaan edes pääsisi kuntotestien takia, feilaisin varmasti.
 

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,137
Reaktioarvo
1,171
Kirjailija on ainut joka tulee nyt mieleen (vieläpä useamman kerran ehdotettu), ja siitä pitäisin itsekin. Lisäksi lukiossa kaverit sanoivat vain, että minun pitäisi tehdä "jotain luovaa".
 

salisbury

nettimuumio
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
462
Opettaja, näyttelijä, poliisi, psykologi... Noi tulee ekana mieleen. Opettajaksi joskus halusin kovastikin, kunnes tajusin, miten hirveitä lapset on :D
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Puheterapeutti, toimittaja, tulkki, opettaja

Itse asiassa harkitsen ihan vakavissani opettajankoulutukseen hakemista ja ei nuo muutkaan huonoilta vaikuta
 

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
927
Reaktioarvo
704
Mulle on sanottu, että päiväkotiin sopisin.

Köh, vihaan lapsia ja haluaisin heittää ne silppuriin joten ei ehkä kuitenkaan.... :s
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
Poliitikko, nuorempana haaveilinkin pääseväni eduskuntaan, mutta ei taitaisi pää kestää sellaista meininkiä. Myös laulajaa ja näyttelijää on ehdoteltu, mutta nekään eivät oikein enää ole mun juttu kunnolla.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,594
Reaktioarvo
6,502
Ehdotettu
•Musiikinopettaja
•Pianonsoitonopettaja
•Ammattipianisti
•Joku professori xD
•Kirjailija

En silleen torppaa näitä täysin mut vaikka tykkäänki pianonsoitosta ja oon hyvä siinä ja tykkään musiikista aineena muutenki ni en oikeen tiiä et oisko musta kuitenkaan musiikkialalle D:
"Joku professori" on kyllä hmm aika epäselvä kuvaus siitä et mikä ammatti, et ei sitä tiiä vaikka musta tulisiki joku professori xDD
Kirjailijan ammatti ois tosi kiva, mut siinä ohella mun pittäis luultavasti tehä jotain muutakin työtä, kirjojen kirjoitus kun ei oo niin rahakasta työtä ku mitä vois luulla ellei kynäile jotain Harry Potterien, Soturikissojen, Puoliksi pahan tms. kaltaisia menestystarinoita joita julkaistaan ja luetaan ympäri Maapalloa

Ite oon tällä hetkellä kiinnostunu kriminaalipsykologiasta. Jos en ihan sille alalle päädy (Suomessa ei oo varsinaista koulutusta siihen) ni joku psykologian ala kuitenki kiinnostas. Ja ihan pelkästään kriminologia ois kans kiva.
Mutta tiedä siitäkään et kuinka palijon se mua työllistäs D:
Ehkä musta tullee rekkakuski, eiköhän silläkin elä

Edit// Myös biologin tai jonkinlaisen arkeologin ammatti ois siisti
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,950
Reaktioarvo
5,745
Lasten hoitaja(siis lähihoitaja/sairaanhoitaja), koska oon "näin lyhyt niin sopisin niitten lasten kanssa hyvin"
T. Mummu
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
  • Kemisti koska vanhempani ovat. Kemia on ihan kiinnostavaa, mutta en lähtisi opiskelemaan.
  • "Oikikseen kannattaa mennä". Eli siis joku juristi tai jotain muuta lakialaa. Ei. Sori.
  • Ammattijääkiekkoilija. Ehdottaja vois painua johonkin, koska en ajatellut jatkaa aikuiseksi asti.
  • Eläinlääkäri. Olin joskus itse tätä mieltä, en enää nykyään.
  • "Lääkikseenkin kannattaa mennä." En pystyisi olemaan lääkäri tai mitään vastaavaa. Liian kovat pelot verta, kipua ja myös muiden satuttamista kohtaan.
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
176
Reaktioarvo
181
kirjailijaa ainakin on ehdoteltu. äitillä on myös tapana ehdotella kaikenlaisia ammatteja jos osoitan pienimpääkään osaamista siihen esim. jos vaikka sanon jonkun faktan muurahaisista nii musta vois heti tulla joku hyönteistutkija :D
 

aarre

Uusi
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
63
Reaktioarvo
48
kaverit ehdottivat mulle opoa ja nyt oikeasti ihmetyttää miksen lähtenyt opiskelemaan siihen. sitten on ehdotettu lääkäriä mutta ei ole koskaan kiinnostanut kyseinen ammatti. en muista että olisi hirveästi ehdotettu mitään muuta. :o
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
On ehdotettu ainakin kuvittajaa ja psykologia.
 

tikkuihminen

Blöt
Liittynyt
9.2.2021
Viestejä
105
Reaktioarvo
138
Äiti on ehdottanut jotain kieliin liittyvää, koska olen ihan hyvä enkussa. Sit se ei selkeästi usko kun yritän selittää etten ole sen parempi kuin iso osa tän ikäisistä ja ettei mua ylipäätänsä kiinnosta kielet enkä oppinut ruotsista tai saksasta mitään :D En muista että oikeastaan mitään muuta olisi ehdoteltu.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Mulle ala-asteella kaikki aina sano, et musta vois tulla kirjailija ja oon hyvä kirjottamaan tarinoita. Sit muistan kans, et äiti sano kerran jotain sen tapasta, että musta vois tulla leipuri. Leivoin siihen aikaan enemmän, mutta en mä leipomisesta varsinaisesti tykkää. Herkkujen syöminen vaan on kivaa. Sit viimesin oli kai, kun kaveri sano et voisin olla korsettimyyjä tai joku korsettirahastonhoitaja, koska oon hyvä matikassa. Oon kyl aivan surkea matikassa ja niin epäsosiaalinen etten sopis myyjäks, että että... :D Joo ja sit toi korsetti...

Mutta haluisin siis vieläkin olla kirjailija ja etenkin sillon halusin. Ja no oikeestaan noista muista sanoinkin jo mitä oon mieltä. :D
 

Thatcher

Uusi
Liittynyt
11.2.2021
Viestejä
16
Reaktioarvo
9
Opettaja ja psykologi ehkä yleisimmät omalla kohdallani. Tässä sitä opiskellaan psykologiaa 3. vuotta joten here we are :D
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Btw. Susta tulisi aivan mahtava taideterapeutti!!! Sun kokemusasiantuntija roolista olisi sikana hyötyä plus olet taiteellinen yksilö ja mitä mä sua olen seuraillut niin musta tuntuu että sinä myös itse ilmaiset itseäsi taiteen keinoin! Plus olet aivan mahtavan mukava ja avulias tyyppi!
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Tosi moni on ehdottanut mulle taidealaa jo pienestä asti. Harkitsinkin sitä lukiossa, mutta päätin etten halua sekoittaa harrastuksia ja töitä. En tahdo että siitä menee se "vapaus" tai intohimo töiden kautta.
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Btw. Susta tulisi aivan mahtava taideterapeutti!!! Sun kokemusasiantuntija roolista olisi sikana hyötyä plus olet taiteellinen yksilö ja mitä mä sua olen seuraillut niin musta tuntuu että sinä myös itse ilmaiset itseäsi taiteen keinoin! Plus olet aivan mahtavan mukava ja avulias tyyppi!
Oi, kiitos paljon tästä kannustavasta viestistä! <3

Olen käynyt joskus taideterapiassa itsekin ja se oli todella positiivinen kokemus. ❤ Saa nähdä, mitä tulevaisuus vielä tuo tullessaan. :D
 

muumimuki

yliajattelija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
75
Reaktioarvo
39
Yks mun kaa samalla leirillä ollut tyttö sano joskus, että sille tulee musta mieleen asianajaja. Jännä juttu, koska siihen aikaan pohdin itekin oikeustieteen opintoja. Sitten taas mun mummo esimerkiks on sanonu, että musta tulis hyvä opettaja. Sitä oon harkinnu itekin, tai harkitsen oikeestaan edelleen. Mun äiti taas on sanonu mulle, että mulle ei missään nimessä sopis esimerkiks kauppatieteen opinnot. Ja siitäkin oon samaa mieltä.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Unohdin muuten sanoo, et kerran kun oltiin sukulaisilla pääsiäisenä niin otin jonkun kuvan sen pöydän semmosesta yksityiskohdasta ja siin oli salamavalo jäänyt päälle niin mun sukulaiset näki, että otin kuvan ja ne sano, et se on tosi hieno eikä ne ees huomanneet et siinä pöydällä oli tommonen kohta. Sit ne sano, et musta vois tulla valokuvaaja. :D Sillon se ei kiinnostanut niin paljoo, mut nykyään se on aika kärjessä mun unelma-ammateissa.
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Mulle on ehdotettu kääntäjää ja päiväkotitätiä. Ensimmäinen kuulostaa lähinnä tylsältä ja päiväkotiin en kuuna päivänä haluaisi vaikka lapsista ihan tykkäänkin
 
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
92
Reaktioarvo
106
Mie oon aina ollu todella empaattinen, kiltti ja huomaavainen, joten moni sanoo että oisin loistava psykologi tms. Ja joo, oon itekin samaa mieltä, mutta psykologin täytyy hallita matematiikkaa ja siinähän miulla ei osaamista ole D:
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Päiväkotitöitä. Alalle kouluttauduin ja tein vähän aikaa töitä päiväkodissa, mutta ala ei jossain vaiheessa enää tuntunutkaan omalta jutulta. Vaikka lapsista tykkäänkin.
Ei mulle kauheesti muuta ole ehdotettukaan D:
 
Ylös Pohja