Syvälliset Mitä jos mua ei ollakaan koskaan kiusattu

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
vaan olen vain pahoittanut mieleni kaikesta epämieluisasta mitä mulle on sanottu/tehty?
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Muistelen tässä järjen kanssa (epäjärkevästi) tilannetta, jossa minut potkittiin koulussa pihalle yhestä lumimajaleikistä, koska toin aina väärän kokoisia lumipalloja. Kaikki muut lapset nauroi ja huusi mulle vihaisena kun en osannut vain tuoda oikean kokoisia lumipalloja. Mulle muutenkin naurettiin ihan koko ajan kaikissa leikeissä.
Mulle tuli siitä paha mieli ja menin opettajalle itkemään ja opettaja kyllä ymmärsi tilanteen täysin kiusaamiseksi ja oli mun puolella siinä. Opettaja lupasi kertoa luokanvalvojalleni, mutta asia ei koskaan edennyt.

Niinkuin töissäkin, potkuille on aina ymmärrettävä syy (paitsi ei aina). Ja tässä tilanteessa syynä potkuille oli mun tyhmyys, vaikka se suurimmaksi osaksi johtui minun neurologisesta ominaisuudestani eli hahmotushäriöstä kun en osannut löytää oikean kokoisia lumipalloja, jonka ei kuitenkaan silti pitäisi missään olla oikeutettava syy porukasta ulos sulkemiselle saatika potkuille. Mutta kukaan ei kylläkään tiennyt minun tilannettani, en tosin tiedä, olisiko sillä ollut suurempaa merkitystä, vaikka olisivatkin tienneet. Kun olen ymmärtänyt että oletus on, että sen ikäisenä nuo asiat kuuluisi osata ja siksi oma taitamattomuuteni varmaan tuntui ikätovereistani oudolta. Mut en tiiä, tää on vain spekulointia.

Kuulostaa siltä, että olisin edelleen katkera ja tuntuu, että ois ihan helvetin typerää olla edelleen vihainen lapsena tapahtuneelle asialle.
 
Viimeksi muokattu:

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Toi on ehdottomasti ollut kiusaamista, ja sulla on täysi syy olla vihainen siitä. Ei se ole typerää.

Ei ole mitään sellaista kuin oikeankokoinen lumipallo. Se oli vain typerä syy, minkä muut lapset on ilkeyttään keksineet.

Oon tosi pahoillani että oot joutunut käymään läpi tuollaista. Ootko ollut missään terapiassa tms. jossa voisit käydä läpi näitä asioita?
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Toi on ehdottomasti ollut kiusaamista, ja sulla on täysi syy olla vihainen siitä. Ei se ole typerää.

Ei ole mitään sellaista kuin oikeankokoinen lumipallo. Se oli vain typerä syy, minkä muut lapset on ilkeyttään keksineet.

Oon tosi pahoillani että oot joutunut käymään läpi tuollaista. Ootko ollut missään terapiassa tms. jossa voisit käydä läpi näitä asioita?
Kiitos! Yläasteen mittaan ja amiksessakin olen jollain psykologilla käynyt. Mutta oon kyllä hakemassa terapiaan tässä lähitulevaisuudessa, aion pakottaa itseni sinne vaikka ois kuinka vaikeaa mennä terapiaan.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Sua on kiusattu.

Ja jep, katkeruus ei oo kiva tunne, mutta tuollaisesta on syytäkin olla vihainen. Pienenä koettu syrjintä yms väkivalta vaikuttaa valitettavan paljon elämään jatkossa. Syy ei ole ollut sussa tai sun osaamattomuuksissa. Opettajien oisi pitänyt ehdottomasti olla sun tukenasi tuossa.
Iso kiitos tuesta!
Hauskaahan tässä on se, että peruskoulu jossa kävin oli kiva koulu eli kiusaamista vastustava koulu. Jotenkin vituttaa kun nämä mun kiusaajat selitti aina opettajille ymmärtävänsä kiva koulun merkityksen, mutta silti kiusas kiva koulun ekana vuonna mua niinku sille ois ollut joku porukassa hyväksytty syy johon opettajatkin uskoi.
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Kiitos! Yläasteen mittaan ja amiksessakin olen jollain psykologilla käynyt. Mutta oon kyllä hakemassa terapiaan tässä lähitulevaisuudessa, aion pakottaa itseni sinne vaikka ois kuinka vaikeaa mennä terapiaan.
Suosittelen terapiaa ehdottomasti kaikille. Useamman terapiavuoden jälkeen oon oppinut ainakin sen, että sitä tekee vain itselleen, joten kannattaa olla rehellinen kaikesta. Se terapeutti on siellä vähän niin kuin työkaluna sulle, eikä tarvi miellyttää tai silleen.. hassua sanoa näin, mutta ei tarvi ajatella sitä ihmisenä. Se on kuullut kaikesta, se ei voi kertoa mitään eteenpäin ja se on siellä sua varten. Mua toi ajatus ainakin helpotti puhumasn joistain asioista.

Se on tosi vaikeaa, mutta kannattaa.
 

Tulisydän

Keittiömeteorologi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,692
Reaktioarvo
1,625
Iso kiitos tuesta!
Hauskaahan tässä on se, että peruskoulu jossa kävin oli kiva koulu eli kiusaamista vastustava koulu. Jotenkin vituttaa kun nämä mun kiusaajat selitti aina opettajille ymmärtävänsä kiva koulun merkityksen, mutta silti kiusas kiva koulun ekana vuonna mua niinku sille ois ollut joku porukassa hyväksytty syy johon opettajatkin uskoi.
Munkin yks vanha koulu oli Kiva-koulu - mutta samalla se oli myös se koulu, jossa mua eniten kiusattiin. .-. Hmm, mitenkäs se nyt silleen?
Toisessa koulussa mua taas ei kauheemmin kiusattu, vaikka se ei edes ollut Kiva-koulu.
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
Kyllä se on kiusaamista jos toiselle aiheutuu paha mieli muiden tekemisistä ja sanomisista. Se on varmaan kiusatuilla aika yleistä että vähätellään niitä omia kokemuksia jo jos vaikka joku sanoo sen olleen vain leikkiä. Itsellänikin on ollut tuollainen olo kun mua on kiusattu päiväkodissa ja peruskoulussa eikä kukaan välittänyt.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,596
Reaktioarvo
6,502
Se on aina kiusaamista, jos joku käyttäytyy negatiivisesti sua kohtaan. Sillä ei oo mitään merkitystä minkä takia sulle nauretaan, se ei oo sun vika et sulla on joku hahmotushäiriö eikä sulle kuulu nauraa sen takia tai kuulu potkia leikistä.
 
Ylös Pohja