Tarinat Mitä kirjoja luette tällä hetkellä?

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Keskustellaan lukemistamme kirjoista tässä keskustelussa. :) Mä luen tällä hetkellä näitä kirjoja:

•Näkinkenkätyttö
•Näkymätön sukupuoli
•Elämäntaitoa yksisarvisilta
•Jali ja suklaatehdas
•Sydämen mekaniikka
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Luen punk 57, Sinä vain (tosi tylsä, niin tuskin saan loppuun) ja Hulluna sinuun.
 
Viimeksi muokattu:

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
En ookkaan vielä kuullot noista. Millasii ne on?
Kaikki noista on romantiikkaa :D Punk 57 ja Hulluna sinuun on mulla vasta aluillaan, niin en osaa vielä sanoa minkälaisia ne on. Sinä vain kertoo kahdesta englantilaisesta jotka muutti Roomaan oppimaan italiaa!
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,487
Voi hitsi ku näin tän keskustelun nii muistin et unohin tännää käydä kirjastossa ku on pari kirjaa siellä haettavissa
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
861
Reaktioarvo
1,564
Itse luen pelkästään kauhukirjoja. Stephen Kingiä luin ja nyt pitäisi käydä palauttamassa se ja lainata uutta tilalle :)
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,487
Okei no eilen hain ne kirjat kirjastosta (sain kyllä jo luettua ne) joten tässä:
Kaikki nää kolme kuuluu Taikuuden aika-nimiseen kirjasarjaan (ovat siis jatko-osia, ekan osan nimi oli Noitakuningas herää)

Pako Karminkarista
Torakidan kirous
Kadonneiden järvi
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,882
Reaktioarvo
1,406
Itsellä taitaa olla kaikki sen kirjat, yksi uffokirja puuttuu @Makkachin'in mielestä (J. Allen Hynekin kirja) mutta mielestäni en ole omistanut sitä..
Itse kyllä hankkisin von Dänikenin kirjoja enemmänkin, mutta en ole ikinä nähnyt niitä divareissa, niin pitäis tilata jostain, ja maksaa paljon enemmän, eikä mulla ole ihan hirveästi käyttörahaa, niin on tullut luettua nyt enemmän sellaisia ufokirjoja joita saa halvalla divareista. Ihan mielenkiintoisia ovat tosin.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,970
Reaktioarvo
8,474
Itse kyllä hankkisin von Dänikenin kirjoja enemmänkin, mutta en ole ikinä nähnyt niitä divareissa, niin pitäis tilata jostain, ja maksaa paljon enemmän, eikä mulla ole ihan hirveästi käyttörahaa, niin on tullut luettua nyt enemmän sellaisia ufokirjoja joita saa halvalla divareista. Ihan mielenkiintoisia ovat tosin.
Itse löytänyt kaikki omani divareista!
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,882
Reaktioarvo
1,406
Itse löytänyt kaikki omani divareista!
Ehkä pitäis kattoa jostain toisesta divarista jos satun jossain eri kaupungissa jossain vaiheessa käymään, täällä on kyllä aika huonot valikoimat, ja se divari josta noita kirjoja tuli osteltua lakkautettiin jonkin aikaa sitten.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,970
Reaktioarvo
8,474
Ehkä pitäis kattoa jostain toisesta divarista jos satun jossain eri kaupungissa jossain vaiheessa käymään, täällä on kyllä aika huonot valikoimat, ja se divari josta noita kirjoja tuli osteltua lakkautettiin jonkin aikaa sitten.
No joo, Helsingissä on kyllä antkivariaatit ja divarit omaa luokkaansa. Nykyään on kyllä niin kämäistä, niin kämäistä tämä tarjonta Oulussa että snif snif..
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,882
Reaktioarvo
1,406
No joo, Helsingissä on kyllä antkivariaatit ja divarit omaa luokkaansa. Nykyään on kyllä niin kämäistä, niin kämäistä tämä tarjonta Oulussa että snif snif..
No sama juttu täällä Jyväskylässä, etsi sitten mitä tahansa niin tarjonta on surkeeta, pitää yleensä lähteä Tampereelta etsimään levyjä ja kirjoja, kun ei tule koskaan Helsinkiin asti lähdettyä.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,970
Reaktioarvo
8,474
No sama juttu täällä Jyväskylässä, etsi sitten mitä tahansa niin tarjonta on surkeeta, pitää yleensä lähteä Tampereelta etsimään levyjä ja kirjoja, kun ei tule koskaan Helsinkiin asti lähdettyä.
Ongelma Jyväskylässäkin on, että itse kaupunki on pieni ja sitten on kaikki muu hajautettu pitkin poikin ja ihmisille syystä X riittää kerran viikkoon ostokset Prismassa tai Citymarketissa. Oulun keskustakin on pari, kolme korttelia ja eipä siinä muuta ole, keskustassa ei ole mitään kunnollista elektroniikka- tai rautakauppaliikettä kuten oikeissa kaupungeissa on. Yksi kirjakauppa, woo-hoo. Kantakaupungin reunoilla on sitten ne divarit.
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,882
Reaktioarvo
1,406
Ongelma Jyväskylässäkin on, että itse kaupunki on pieni ja sitten on kaikki muu hajautettu pitkin poikin ja ihmisille syystä X riittää kerran viikkoon ostokset Prismassa tai Citymarketissa. Oulun keskustakin on pari, kolme korttelia ja eipä siinä muuta ole, keskustassa ei ole mitään kunnollista elektroniikka- tai rautakauppaliikettä kuten oikeissa kaupungeissa on. Yksi kirjakauppa, woo-hoo. Kantakaupungin reunoilla on sitten ne divarit.
Joo, ja sitten jos joku hyvä liike sattuu olemaan keskustassa, niin tietenkin juuri se lakkautetaan aina jostain syystä.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,970
Reaktioarvo
8,474
Joo, ja sitten jos joku hyvä liike sattuu olemaan keskustassa, niin tietenkin juuri se lakkautetaan aina jostain syystä.
Asiakaspulan ja korkeiden vuokrien takia. Paradoksaalisesti on kannattavampaa pitää liiketilaa tyhjillään kuin alentaa vuokraa siedettävälle tasolle, koska alemmat vuokrat alentavat rakennuksen arvon alentumisen, ja tällä on vaikutuksia liiketoiminnan rahoittamiseen kun kiinteistöjä käytetään vakuuksina lainoja vastaan. Eli jos rakennuksen arvo tipahtaa miljoonan ja lainoja on kuitenkin tuon miljoonan verran (ja lisää tietty) niin rahoituslaitokset alkavat karhuamaan omiaan heti takaisin.
Asiakkaita sitten ei tule keskustaan, koska ei ole liikkeitä johtuen yllä mainitusta syystä.
 
Ylös Pohja