Aihe vapaa Mitä luulitte lapsena ilman että tajusitte?

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Tämmösii keskustelui oli joskus aikoinaan Demissä, jossa sai nauraa muiden väärinkäsityksille. :D Itsestä Demissä oli parasta just nää keskustelut, joissa kerrottiin omista, aiheeseen liityvistä kokemuksista.

Itelle tuli mieleen nyt vaan se, kuinka luulin 7-vuotiaana, että jos oli allerginen jollekin, se tarkotti sitä, että pitää jostakin. :D Tykkäsin perunoista tuolloin, jolloin totesin opelleni olevani allerginen perunoille. Hän sitten vastasi: "Kuka sulle on sanonut, että oot allerginen perunoille?", johon en vastannut mitään. Aattelin kyl, että hän kysyi, et kuka sulle on kertonut pitäväsi perunoista, niin taisin ihmetellä hänen kysymystään.

Joskus myöhemmin ala-asteen aikana allergia-käsitteen merkitys sit mulle valkeni. :D
 
Viimeksi muokattu:

hemulinlada

hömelö
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
602
Reaktioarvo
655
luulin että serkku on sama asia, kuin sisarus :D olin siis tyyliin 1lk ja tehtiin yltin tunnilla jotain sukupuun tapasta juttua, ja sitten sinne serkkujen kohdalle laitoin mun veljen nimen, ja kyllä opettaja vähän ihmetteli :D mulla ei siis tuohon aikaan vielä ollut serkkuja, ja luonnollisesti en tienny mitä se tarkottaa, joten siitä sitten fiksuna tyttönä päättelin että serkku tarkottaa sisarusta :D hyvä logiikka ollu ja tällee
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Luulin, että uutisankkurit ja muut tv-/radiojuontajat puhuttelivat henkilökohtaisesti erikseen jokaista katsojaa/kuuntelijaa, eli toisin sanoen kaikille oli mukamas olemassa omat juonnot ja vastaavaa. Luulin myös, että pankeissa oli kaikille ihmisille omat henkilökohtaiset holvit, joissa rahoja säilytettiin fyysisesti setelipinoissa (niin kuin Harry Potterissa). Lisäksi luulin, että suomen kieli on maailman "pääkieli" ja että kaikki osaavat suomea. :D
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Luulin saunomisen olevan normijuttu kaikkialla. Kun selvisi sen olevan monissa muissa maissa erikoisuus ja jopa vaarallisena pidetty asia, olin syvästi järkyttynyt. Mieleeni jäi erään tsekkiläisen pariskunnan selostus siitä, miten heidän on ensin käytävä lääkärissä tutkimuksissa, jotta ns. "lupa" saunaan heltiää.
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
Tää nyt on aika tyhmä kuttu mutta luulin joskus ennen kouluikää että on pakko mennä naimisiin. Muistan jonkun lastensadun jossa prinsessa ei löytänyt prinssiä ja joutui naimisiin isänsä kanssa. Itkin monta kertaa kun pelkäsin että mulle käy samoi. Sitten ne perus että radion sisällä on orkesteri joka soittaa musiikkia. Luulin myös, että puhelimessa puhuja toisessa päässä on puhelimen sisällä.
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Luulin että kun laittaa kirjeen postilaatikkoon, ne kulkee maan alla putkia pitkin johonkin, mistä ne sitten kerätään postiautoon ja viedään oikeaan osotteeseen xD
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Tämä perus että maailma oli mustavalkoinen ennen. Mun mummulan seinällä oli ryijy joka oli musta taustalta ja siinä oli jotain punavihreää kirjailua. Kysyin mun mummulta että maalasiko ne sen sitten kun värit kehitettiin 🤦
Itse kyl tiesin, että vanhojen telkkariohjelmien ja leffojen mustavalkonen väri johtu siitä, ettei osattu tehdä värikuvii. Silti on pitkään ollut musta absurdii ajatella sitä, että mustavalkoisten kuvien aikaan olisi ollut värejä. :D
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Tää nyt on aika tyhmä kuttu mutta luulin joskus ennen kouluikää että on pakko mennä naimisiin. Muistan jonkun lastensadun jossa prinsessa ei löytänyt prinssiä ja joutui naimisiin isänsä kanssa. Itkin monta kertaa kun pelkäsin että mulle käy samoi. Sitten ne perus että radion sisällä on orkesteri joka soittaa musiikkia. Luulin myös, että puhelimessa puhuja toisessa päässä on puhelimen sisällä.
Joskus kun kuuntelin pienenä Simpsonien Do The Bartman -biisii meidän cd-soittimesta (jos sen nimi on ees toi :D), niin kuvittelin haamujen pitelevän orkesteria ja jammailevan kyseisen biisin tahtiin. :D
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Luulin saunomisen olevan normijuttu kaikkialla. Kun selvisi sen olevan monissa muissa maissa erikoisuus ja jopa vaarallisena pidetty asia, olin syvästi järkyttynyt. Mieleeni jäi erään tsekkiläisen pariskunnan selostus siitä, miten heidän on ensin käytävä lääkärissä tutkimuksissa, jotta ns. "lupa" saunaan heltiää.
Itsellekin oli yllätys, kun sain kuulla, ettei saunominen ole normaalia muualla maailmassa. :D Ope siis kertoi 3. luokalla saunomisen olevan nimen omaan ennemmin suomalaisten juttu ympäristö- ja luonnontiedon tunnilla.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Luulin että hunajaa ei ole olemassa. Olin aikamoinen Nalle Puh -fani, eli ei ihmekään etten voinut uskoa kaupasta ostettua hunajapurkkia todeksi kun sen ensimmäisen kerran näin.
Yks mun vanha tuttu sanoi olleensa lapsena järkyttynyt, kun hunaja ei ollutkaan niin hyvää kuin luuli. :D Siis kun monesti hunajasta tulee semmonen herkullinen mielikuva, kun karhut siitä stereotypian mukaan nauttivat. :D
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Ajattelin yllättävän pitkään, että ihmiset harrastaa seksiä vaan ja ainoastaan sillon kun ne saa lapsen. Tunsin muutaman lestadiolaisperheen ja muistan vaan miettineeni, että herrajestas miten joku jaksaa harrastaa seksiä 12 kertaa elämänsä aikana...hämmennyin syvästi kuin totuus valkeni :DD
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,889
Reaktioarvo
1,408
Luulin pienenä että sellaset isot punaset joulukukat on lihansyöjäkasveja ja en uskaltanu koskee niihin, sit luulin et jos syö linnunruokaa ni oppii lentämään :DDD sen takia maistoin pieneä talipalloa meijän pihalla olevasta linnunruoka automaatista.
 

snowflake

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
710
Reaktioarvo
925
Kun katsoin pienenä esimerkiksi tv:stä pikkukakkosta, luulin että ne juontajat näkee mut ja aina kun juonto kohta alkoi eli jonkun ohjelman jälkeen niin oli tapana piiloutua sohvapöydän taakse. :D Lisäksi luulin että rölli piilottelee meidän vaatehuoneessa ja pahinta siinä oli se että pelkäsin rölliä vaikka pidin rölli ohjelmista/leffoista. Luulin myös että synnytykset on sellaisia että vauva leikataan saksilla mahasta ja että se tehdään ilman nukutusta, tarhakaveri kertoi näin ja tietysti uskoin sen. Ai kamala, nyt hävettää! :D
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Ajattelin yllättävän pitkään, että ihmiset harrastaa seksiä vaan ja ainoastaan sillon kun ne saa lapsen. Tunsin muutaman lestadiolaisperheen ja muistan vaan miettineeni, että herrajestas miten joku jaksaa harrastaa seksiä 12 kertaa elämänsä aikana...hämmennyin syvästi kuin totuus valkeni :DD
Sama täällä. :'D
 

kuljeskelija

Matkalla
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
888
Reaktioarvo
861
Luulin joskus viiden vuoden iässä, että kiirastorstaina kaikki maailman Kiira-nimiset ihmiset hätistellään polttamalla D: järkytyin ja kysyin silloiselta bestikseltäni asiasta (hänen nimi oli Kiira) ja olimme molemmat järkyttyneitä D:
osasin siis tuolloin jo lukea ja olin jostain kirjasta lukenut kiirastorstaista..

Toinen juttu oli se, että luulin englannin kielen olevan afrikan kieli, Afrikan olevan iso valtio ja että öisin pihalla olisi kenguruita. Isoveljeni siis joskus väitti että pihalla pomppis öisin kengurulauma.
 

rätvänä

Asiantuntija
Liittynyt
10.2.2021
Viestejä
222
Reaktioarvo
317
Luulin, että limonadi on jotain hienoa taikajuomaa ja innostuin kauheasti kun kuulin että se on ihan oikea asia, jota myydään kaikille tavallisissa kaupoissa. Anelin vanhempia hankkimaan edes pienen pullon limonadia ostosreissulta ja sitten itkin katkerana, kun eivät uskoneet vaan toivatkin vaan jotakin tylsää limsaa.
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
867
Reaktioarvo
1,569
- kaikki mitä tuli telkkarista oli aina suoralähetys
- henkilöt telkkarissa näkevät sut ruudun läpi
- julisteessa olevat ihmiset vakoili sua
- jos syöt siemenen esim omenasta, sun sisälle kasvaa puu
- hammaskeiju oli olemassa
- meidän koulun viereisessä metsässä asui oikea noita
- eläimet osaavat puhua
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Niin ja pienenä luulin, ettei ihminen voi enää ikääntyä 100 ikävuoden jälkeen. :D Siis että se voi kyl elää viel sen jälkeen, mut ikää ei vaan enää kertyis. Tän ajatuksen sain Pokémon-peleistä, jossa Pokémonit voi päästä maksimissaan 100 levelille. Mä vieläpä sanoin äidille, ettei ihminen vanhene 100 ikävuoden jälkeen, ja tämä vaan yhtyi. xD

Luulin tyylii 10-vuotiaana, että palautusjuomasta ihminen muuttuu apinaksi. :D Tää johtu siitä, että kaikissa palautusjuomamainoksissa esiintyi aina apina, ja juoman nimi vihjaili apinaksi palautumiseen. Näin joskus ulkona maassa kyseisen juoman tyhjänä, ja oli aika karmiva olo, kun kunnassani riehuu vapaana apinaksi muuttunut ihminen. xD
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
- kaikki mitä tuli telkkarista oli aina suoralähetys
- henkilöt telkkarissa näkevät sut ruudun läpi
- julisteessa olevat ihmiset vakoili sua
- jos syöt siemenen esim omenasta, sun sisälle kasvaa puu
- hammaskeiju oli olemassa
- meidän koulun viereisessä metsässä asui oikea noita
- eläimet osaavat puhua
Mä ite luulin ainakin 12-vuotiaaksi asti, että lemmikkieläimet ymmärtää ihmisten kieltä. :D
Hammaskeijuun en puolestaan uskonut, vaikka joulupukki meni täydestä. :D Uskoin tunnollisena pukkiin 10-vuotiaaksi asti, kunnes mutsi kerto ennen kauppakeskusreissuu, että me ostetaan lahjat. :(
Tota siemenjuttuukin taisin lapsena epäillä. :(
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Kun katsoin pienenä esimerkiksi tv:stä pikkukakkosta, luulin että ne juontajat näkee mut ja aina kun juonto kohta alkoi eli jonkun ohjelman jälkeen niin oli tapana piiloutua sohvapöydän taakse. :D Lisäksi luulin että rölli piilottelee meidän vaatehuoneessa ja pahinta siinä oli se että pelkäsin rölliä vaikka pidin rölli ohjelmista/leffoista. Luulin myös että synnytykset on sellaisia että vauva leikataan saksilla mahasta ja että se tehdään ilman nukutusta, tarhakaveri kertoi näin ja tietysti uskoin sen. Ai kamala, nyt hävettää! :D
Ite luulin jossain vaihees, että synnytys tehdään aina keisarileikkauksella. :D Tää johtu siitä, että yhes telkkariohjelmas tehtiin keisarileikkaus.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Luulin, että limonadi on jotain hienoa taikajuomaa ja innostuin kauheasti kun kuulin että se on ihan oikea asia, jota myydään kaikille tavallisissa kaupoissa. Anelin vanhempia hankkimaan edes pienen pullon limonadia ostosreissulta ja sitten itkin katkerana, kun eivät uskoneet vaan toivatkin vaan jotakin tylsää limsaa.
Tästä tulee mieleen se, kun meillä ei lapsena usein ostettu tommosii erikoisempii ruokii tai juomii. Esim. muumilimpparii juotiin harvoin ja sen sijaan ryystettiin usein perus Jaffaa, Pepsiä tai Rainbow-limppareita. :D
 
Ylös Pohja