Mulla ei valitettavasti ole nyt energiaa tulla keskustelemaan tän tarkemmin, mut hei
@qualitymonkey ja muut jotka koette ettette itse oikein seuraa politiikkaa, älkää pliis silti perustako näkemyksiänne yhden ihmisen tai perheenjäsenen ajatusten varaan (vaikka kuulostaisikin vakuuttavalta). Kaikilla puolueilla kuitenkin on pitkä perustelu näkemyksilleen ja vastaväite toisen puolueen jutuille, tai kokemus siitä että omassa porukassa ajatellaan asioita moniulotteisesti mutta muissa kapeasti. Eikä kukaan halua tehdä asioita muuten vaan ilman mitään syytä (tai myöskään siksi että se "kuulostaa kivalta" ilman kummempia perusteita), jokaisessa poliittisessa ryhmässä on sekä itsekkäitä että aidosti parempaan pyrkiviä tausta-ajatuksia omille linjauksille (vaikka keinot eroaisivatkin dramaattisesti toisistaan).
Katsokaa vaikka yks vaalitentti, jossa erilaiset puolueet itse vähän perustelevat sitä miten ajattelevat, ja tehkää sit monien näkemysten kuulemisen jälkeen enemmän päätelmiä siitä mitä mieltä olette. Ja/tai jos seuraatte poliittisia vaikuttajia somessa niin katsokaa (ainakin aluksi) useamman puolueen edustajia, älkää vaan yhden. Sillä tavoin pääsette parhaiten näkemään että kenen kanssa ootte samaa mieltä, eikä tule sitä efektiä et kuulette vaan yksipuolisia perusteluja ilman vasta-aiheiden esille nostamista.