Peruskoulu Mitkä on/oli kivoimpii ja hirveimpii tuntei koulus?

Syksysydän

Löylykauha
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
797
Reaktioarvo
624
Itellä kivoimpii kuuluu varmaa äikkä, ne tunnit o yleens tosi rentoi eikä mitekää kauheets tehä mitää ryhmätöitkää :D
Ja hirveimpii on varmaa liikka D:
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Mä tykkään eniten psykologiasta, äidinkielestä(lukioäikkää ei oo vielä ollut mutta amis- ja yläasteäikät oli kivoja), ammattiopinnoista(jos nyt ne voi laskea :D) ja sit meillä alkaa tänään/huomenna(siis ku keskiyö meni jo mut en viel varsinaisesti pidä tätä sinä päivänä ku oon vielä hereillä ja on yö xD) taide ja luova ilmaisu, joka kuulostaa kans tosi kivalta. Myös yhteiskuntaoppi ja yrittäjyys ja yrittäjämäinen toiminta on aika kivoi ja yläasteella tykkäsin lisäksi kuviksesta ja hissasta. :)

Sit en tykkää kemiasta enkä fysiikasta. Ruotsista tai englannistakaan en varsinaisesti tykkää, mutta nykyään siedän niitä vaikka oonkin niissä ihan surkea. Haluaisin kyllä oppia niitä. Niin ja ei matikkakaan mikään mun lemppari ole...
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Tykkäsin yläasteella kans äikästä ja toinen oli ehkä kuvistunnit. Oon aina inhonnut englannin ja ruotsintunteja, koska niissä oli aina paljon paritehtäviä ja oon tosi huono kielissä.
 

fundeeraaja

Asiantuntija
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
442
Reaktioarvo
463
Kivoimpii oli historiantunnit ku oli vähän aikaa semmonen opettaja joka anto kattoo kaikkii leffoi aina ja kerto jotain hauskoi tarinoi mut tietty ku en lukenu kokeeseen paljoo eikä se kummemmin opettanukaa ni sain seiskan :D
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Pidin kemiasta, mutta en fysiikasta. Ruotsi ei koskaan napannut, koska en oikeen ikinä ymmärtänyt sitä kieltä.
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
861
Reaktioarvo
1,563
Itse tykkäsin niistä tunneista missä olin hyvä eli liikunta, kuvis, musiikki. Sit oli niitä missä en loistanut mutta tykkäsin esim biologia, terveystieto, käsityö, uskonto.

Vihasin matikan tuntia, olen ihan sysipaska siinä sekä sit fysiikka, kemia ei oikein kiinnostanut.
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Yläasteella kivoimpia oli ehkä englannin, valinnaiskuviksen ja yhteiskuntaopin tunnit. A-venäjään olin jo niin kypsä että lähinnä kyllästytti käydä niillä tunneilla, mutta jotenkin niitä kaseja aina irtosi ja päättötodistuksessa komeili 9. Liikunnastakaan en oikein välittänyt, mutta oli meillä sentään kiva ryhmä ja kasiluokalla aivan mahtava liikunnanopettaja.

Lukiossa tykkäsin eniten psykologiasta, äikästä ja kielistä, myös venäjästä (vaihdoin lyhyeen, pitkää ei ollut tarjolla). Yksittäisistä kursseista draaman teatterikurssi ja vanhojentanssikurssi oli mieleenpainuvimmat ja päivien kohokohtia. Jos joku hirvein pitää valita, niin ehkä se oli pitkä matikka, mutta oli niilläkin tunneilla välillä ihan mukavaa jos tuli joitain hyviä oivalluksia.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,953
Reaktioarvo
8,464
Maantiede, historia olivat kivoimmat ja surkein oli pakollinen liikunta typerine luisteluineen ja hiihtoineen, joista luisti 75 % kundeista koska ei napannut tulla paikallisten lätkäjunnujen hakkaamiseksi ja hiihdossa rassasi sitten suksien kantaminen koko päivän ajan. Valinnainen liikunta taas oli 5/5, koska ei ollut noita elämässä tarpeettomia paskalajeja vaan sisäliikuntaa, kuntosalia, jalkapalloa, suunnistusta ja jopa pilkkimistä.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Kivoimpii: Musiikki, bilsa, enkku, ruotsi
En tykännyt: Matikka, liikunta, fysiikka, kemia
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
mie rakastan psykologian ja enkun tunteja. molemmissa aineissa oon hyvä, molemmissa aivan ihanat opettajat sekä kaikki keskustelut! psykologiassa myö käydään läpi paljon eri kysymyksiä (esim. tänään, että...mitä tehtäis, jos kaveri tulis 30min myöhässä) ja kysymyksiin on aivan ihana vastailla. enkussa kaikki ryhmäkeskustelut on ihan parhaita (just semmosia Q&A tyyppisiä nekin).
filosofian tunnit on myös kivoja. noh, just sen pohtimisen takia :D kun mie oon hyvä pohtimaan ja edelleenkin kysymyksiin vastailu on parasta. ...ja niinä tunteina miulla tulee yllättävän järkevää asiaa suusta :D

mie vihaan matikkaa. minuu muutenkin ahistaa, etten oo ollu hereillä viimeseen...no en tiiä monenteenko tuntiin, mutta joo :D ruotsi on kans semmonen, mikä ei nappaa... en oo hyvä siinä, niin motivaatio aika alhanen ja sit vaikee keskittyy tunneilla. historian tunnit on kans semmosia, että loppuispa jo :D riippuu aiheesta, kun välillä on mielenkiintosta.

ala- ja yläkoulussa vihasin käsityötä :D 6-luokalla muistan, kun tuijotin vaan kelloo ja toivoin tunnin menevän ohi. ohjeitten ymmärtäminen oli siinä se ongelma, kun ne sanottiin kerran ja taululle kirjotettiin jotain epämäärästä ja sitten ne pitäis olevinaan muistaa.
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
yläasteella tykkäsin terveystiedosta ja bilsasta, inhosin englantia. lukiossa tykkäsin bilsasta ja saksasta, inhosin englantia.

omistan siis yleisen asennevamman englantia kohtaan. muuten tykkäsin kyllä aikalailla kaikesta.
 

jokuvaan

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
4.4.2021
Viestejä
956
Reaktioarvo
993
peruskoulussa rakastin maantietoa, äidinkieltä, musiikkia ja oppilaanohjausta. arkkiviholliseni oli fysiikka.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,583
Reaktioarvo
6,487
No siis
Äikän, yhteiskuntaopin, terveystiedon ja fyken tunnit on varmaan kaikista mukavempia ku opettajat on hyviä ja tunnit ei oo vaa opiskelua et välissä on muutaki, ihan vaa juttelua ja vitsailua yms ja opettajien opetustavat on sellasia et säilyy mielenkiinto ja ajatukset pysyy aiheessa.

Kamalimpia on varmaan sit hmmm matikka, koska ei vaan jaksais keskittyä millään ja vaikka opettaja ei ookkaa huono se selittää asiat liian usein monimutkasesti tai sit sillee et se ei kunnolla ees kerro mitä pittää tehä. Toki ite en ihan hirveesti apua tarvi mut kuiteski, sen puhetyyliki on aika unettava xD

Loppujen lopuksi kaikki tunnit kuiteski on ihan omalla tavallaan kaikki mukavia, ei oo ollu mitenkää erityisen karmeaa kovin usein
 

Lukutoukka_05_

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,066
Reaktioarvo
997
Ite tykkään psykan, hissan, välillä filosofian, nyt enkun kertauskurssin ja kuviksen tunneista. Kaikki on sellasia rentoja mutta samalla tehdään kuitenkin asiaa.

En tykkää yhtään matikan, fysiikan (ja varmaan myös kemian), enkun ja varmaan saksan (ruotsi on ihan ok) tunneista koska en osaa niitä aineita yhtään D:
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,143
Reaktioarvo
5,464
Peruskoulussa pidin kuvataiteesta ja matematiikasta. Lukiossa suosikkejani olivat matematiikka, kemia ja biologia.

Liikunnan, uskonnon, historian ja yhteiskuntaopin tunnit olivat aina inhokkejani.
 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Peruskoulussa tykkäsin kaikista aineista ja olin aika hikke. Lukiossa yritin olla kaikessa hyvä ja otin liikaa kursseja jatko-opintoja varten, mikä sit aiheutti kauheeta stressiä ja joistakin entisistä suosikeista tuli inhokkeja, esim. matikka ja fysiikka, ja tykkäsin lähinnä vaan taideaineista. Nyt amk:ssa mun suosikkeja on av-tuotantoon ja graafiseen suunnitteluun liittyvät kurssit, ja ärsyttävimpiä on talousjutut yms.
 
Ylös Pohja