Joo, no mulla ei ole edes sitä kaksoiskansalaisuutta, että en mä kyllä koe olevani yhtään ruotsalainen, mutta ehkä se on pikkuisen osa mun identiteettiä, kun mun etu- ja sukunimi sellaisia kuitenkin on ja meidän suvussa on niin paljon suomenruotsalaisia ja ruotsia puhuvia esim. Ahvenanmaalta. :D
Niin. Mä oon käynyt Ruotsissa muutaman kerran, onhan se kuitenkin niin lähellä. Kyllä mä sinne Suomen jälkeen eniten varmaan kokisin kuuluvani, mutta se johtuu varmaan aika suurelta osin siitä, että kulttuuri on niin samallainen ja siellä on se High Chapparall-teemapuisto, josta on hyviä muistoja. :D
Joo, juuret on aina juuret, et onhan se ruotsalaisuus pieni osa identiteettiä, mutta niin pieni ettei sitä tule koskaan edes ajatelleeksi. Suomalaisuus on kyllä aivan eri tasoa niinku sanoitkin. Eipä ne ruotsalaiset juuret näy muuta, ku nimen muodossa, kun eihän se ruotsalaisuus näy edes mun isoisällä käydessä. :D Luulen ettei mun isoisäkään koe olevansa niin paljoa suomalainen, kun tais muuttaa jo lapsena pois Ruotsista ja mun isäkin osaa ruotsia vaan sen takia, koska kävi jonkin koulun ruotsin kielellä. :D