Mielenterveys Myt mä sitten tosiaan kerroin psykologille viiltelystä

Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Mä en tiiä osaanko mä jutella tästä.
Ei mulla oo ees kunnollista selitystä...
Ei sun tarvitsekaan mitään selitellä. Jos äitisi haluaa jutella, se tuskin tarkoittaa mitään kuulustelua tai syyllistämistä. Hän saattaa vain haluta tietää miten voit ja osoittaa olevansa tukenasi.

Tärkeintä on että joku nyt tietää ja pystyt jatkossa ainakin psykologin kanssa keskustelemaan asiasta jos siltä tuntuu.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Ei sun tarvitsekaan mitään selitellä. Jos äitisi haluaa jutella, se tuskin tarkoittaa mitään kuulustelua tai syyllistämistä. Hän saattaa vain haluta tietää miten voit ja osoittaa olevansa tukenasi.

Tärkeintä on että joku nyt tietää ja pystyt jatkossa ainakin psykologin kanssa keskustelemaan asiasta jos siltä tuntuu.
Äh joo ei varmaan...ja joo kai se helpottaa että se tietää ei tarvi piilotella sitä ja helpompi et psyka selittää...
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Äh joo ei varmaan...ja joo kai se helpottaa että se tietää ei tarvi piilotella sitä ja helpompi et psyka selittää...
Juu, psykologi varmasti selittää kaiken tarpeellisen puhelimessa. Enkä tietenkään ole varma, kokeeko äitisi enää sitten tarpeelliseksi jutella kanssasi. Omani ei niin missään vaiheessa tehnyt. Ja hyvä että koet että voisi olla helpompi kun tietää.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Juu, psykologi varmasti selittää kaiken tarpeellisen puhelimessa. Enkä tietenkään ole varma, kokeeko äitisi enää sitten tarpeelliseksi jutella kanssasi. Omani ei niin missään vaiheessa tehnyt. Ja hyvä että koet että voisi olla helpompi kun tietää.
Joo hmm en tiedä kehtaanko silti olla esim tpaidassa vaikka tietäisikin.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Joo ei se varmaan heti siltä tunnukaan että viitsisi. Mutta ainakin sulla on se vaihtoehto nyt kun ei tarvii enää pelätä että näkee.
No joo niih.
Mä toivon et se saa selitettyä mun äidille tarpeeksi muttei kuitenkaan liikaa.
Nyt mä vaan vähän tärisen se soittaa sille kai alle tunnin päästä
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
No joo niih.
Mä toivon et se saa selitettyä mun äidille tarpeeksi muttei kuitenkaan liikaa.
Nyt mä vaan vähän tärisen se soittaa sille kai alle tunnin päästä
Hyvin se menee, ei hätää. Järkytys saattaa näkyä hetken aikaa olemuksesta mutta sitten elämä palautuu todennäköisesti aika normaaliksi, puhun kokemuksesta.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Hyvin se menee, ei hätää. Järkytys saattaa näkyä hetken aikaa olemuksesta mutta sitten elämä palautuu todennäköisesti aika normaaliksi, puhun kokemuksesta.
Ähhh ää.
Onneks se ei kerro kuitenkaan mun "itsemurha"(en halua kuolla mut sinnepäin) ajatuksista kun sanoin että ei tarvi sille mainita.
Ja kun noi on kaikki päällekkäin pienellä alueella niin ei näytä niin pahalle...niitä on siis helposti reilu sara muutaman sentin alueella (ja kaikki pituudeltaan 4-5cm) et näyttäis paljon hurjemmalle varmaan jos ne olis vierekkäin kaikkialla
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
No nyt kuulostaa tutulta :D:
Mut kiva jos sait valita että ei kerro.
Joo kai se kattoo et oon riittävän lähellä täysi-ikäisyyttä että kaikesta ei tartte kertoa. Varsinkin kun kuitenki annoin luvan kertoa viiltelystä ja sanoin ettö nuo ajatukset on kuitenkin sen verran kaukana että ei tarvitse kertoa
 
Ylös Pohja