Seksuaalisuus & sukupuoli nonbinary & nimen etsintää

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
en tiiä meneekö tää keskustelu minne osa alueeseen, muttei mikään tuntunu oikein...sopivalta, joten tää aihe vapaa on sit semmonen varma ja turvallinen D:!

eli mie oon siis nonbinary (en oo nainen, enkä mies) ja asiasta oon kertonu 6 lähimmälle ystävälle ja sit siskolle (tuntuu vaan, että ehkä oli liian aikasta kertoo asiasta siskolle, mutta hän otti asian hyvin).

oon miettiny nyt kolmen ystävän kanssa miun nimi asiaa, kun tosiaan haluun sukupuolineutraalin nimen D:! suomalaisista oikein mikään ei tunnu hyvältä, etten oo törmänny oikein muuhun hyvään, kun Myrsky, mutta...en nää itteni Myrskynä (+ kaverin nimi on kans Myrsky, niin...en sit ehkees haluu itelleni :D). mutten haluu kuitenkaan liian ulkomaalasta nimee, ettei tuu lausumisen ja kirjottamisen kanssa vaikeuksia ja nyt muutenkin. ainoo hyvä nimi, joka miulla on mielessä on Ray. se on näitten kolmen ystävien mielestä tosi kiva nimi ja sopis miulle, mutta...mietin vaan, että onko liian ulkomaalasen kuulonen D: oishan se toki helppo lausuu ja kirjottaa, sekä mukavan lyhyt nimi (+ miun syntymänimen loppu on "ra", niin sit "Ray" ois mukavan lähellä :D).

mietin kans sitten, että...no kunhan oon miettiny tätä nimi asiaa ja kunhan oon hyväksyny itteni ees jotenkuten, niin...noh, kaipa sitä pitäis ilmottaa luokan ryhmään asiasta ja se jännittää minuu :S tuun toimeen kaikkien luokkalaisten kaa, eikä kukaan oo ilkee, mutta...tottakai nyt tämmönen asia jännittää (helpottaa, että kaks miun ystävää jotka on miun luokalla... ainoot miun luokalta, jotka tietää asiasta, niin hyö lupas olla aina tukena). ehkä sit keväämmällä - vähän ennen kesälomaa. mutta sitä ennen kyllä kerron asiasta vielä kahelle muulle kaverille (miun luokalta) D:!

tuntupa kivalta jakaa tää asia tänne :)! tai sain nyt enemmän mieltä purettuu, kun...viime yönä pyörin sängyssä useemman tunnin, kun mietin tätä nimi asiaa ja se on kans tullu nyt pariin otteeseen miun uniin kummittelemaan :D että ehkä saan tästäkin asiasta joskus mielenrauhan.
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Tsempit asiasta kertomiseen luokkalaisille. 🙌🏻 Ray on kyllä kivan kuuloinen nimi. Voisko myös hieman enemmän "suomalaisittain" mennä Rei? Vilkaisin vaan tuossa nopeasti väestötietojärjestelmästä, että sellaistakin nimeä on vissiin annettu Suomessa jokuselle. Mulle tuli kanssa tosta ra-päätteestä mieleen Kuura, joka on mielestäni tosi nätti nimi, vaikka kyllä sanoitkin, ettei suomalaiset nimet ole niin napanneet.
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Jos itse haluaisin vaihtaa nimeni sukupuolineutraaliksi, ottaisin jonkin luontonimen, kuten vaikka tuo Kuura, tai Kuisma, Ruska, Honka, Leimu, Tuli, Saarni, Sumu, Puro tms.

Sulla tietty on ihan omat kriteerit. Jos tykkäät tuollaisista lyhyistä nimistä, niin niitähän voi keksiä vaikka kuinka!
Rei, Rai, Tai, Tee, Koi, Kuu, Sei, Suo jne.

Sitten jos haluat jonkun vähän "yleisemmän" nimen, niin se on jo hankalampaa, niihin on useimmiten niin selkeät mielikuvat sukupuolesta. Myrskyn lisäjsi tulee mieleen

Täältä esim löytyy lista väestörekisterin nimistä, joita on annettu sekä miehille, että naisille. Listassa on tosin tosi paljon ulkomaalaisia nimiä, ja esm. Matti, kosja on myös 5 Matti-nimistä naista. Mutta varmaan sieltä voi ideoita löytyä.
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Tsempit asiasta kertomiseen luokkalaisille. 🙌🏻 Ray on kyllä kivan kuuloinen nimi. Voisko myös hieman enemmän "suomalaisittain" mennä Rei? Vilkaisin vaan tuossa nopeasti väestötietojärjestelmästä, että sellaistakin nimeä on vissiin annettu Suomessa jokuselle. Mulle tuli kanssa tosta ra-päätteestä mieleen Kuura, joka on mielestäni tosi nätti nimi, vaikka kyllä sanoitkin, ettei suomalaiset nimet ole niin napanneet.
kiitos kovasti!
oho, en ees tienny että sitten Rei on nimi D:! mutta sekin kuulostaa kans tosi hyvältä ja...enemmän tosiaan sit suomalaisemmalta (josta tykkään) :)!
ja Kuura on kyllä nätti nimi, mutta...en sitä oikein itelläni nää D:!
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Jos itse haluaisin vaihtaa nimeni sukupuolineutraaliksi, ottaisin jonkin luontonimen, kuten vaikka tuo Kuura, tai Kuisma, Ruska, Honka, Leimu, Tuli, Saarni, Sumu, Puro tms.

Sulla tietty on ihan omat kriteerit. Jos tykkäät tuollaisista lyhyistä nimistä, niin niitähän voi keksiä vaikka kuinka!
Rei, Rai, Tai, Tee, Koi, Kuu, Sei, Suo jne.

Sitten jos haluat jonkun vähän "yleisemmän" nimen, niin se on jo hankalampaa, niihin on useimmiten niin selkeät mielikuvat sukupuolesta. Myrskyn lisäjsi tulee mieleen

Täältä esim löytyy lista väestörekisterin nimistä, joita on annettu sekä miehille, että naisille. Listassa on tosin tosi paljon ulkomaalaisia nimiä, ja esm. Matti, kosja on myös 5 Matti-nimistä naista. Mutta varmaan sieltä voi ideoita löytyä.
Onpa tässä ihania nimivaihtoehtoja! 😻 Jos en pitäisi ensimmäisestä etunimestäni, niin voisin vakavastikin harkita jotain näistä. 👍
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
kiitos kovasti!
oho, en ees tienny että sitten Rei on nimi D:! mutta sekin kuulostaa kans tosi hyvältä ja...enemmän tosiaan sit suomalaisemmalta (josta tykkään) :)!
ja Kuura on kyllä nätti nimi, mutta...en sitä oikein itelläni nää D:!
Rei kuulostaa ihanalta omaankin korvaani. <3

Ja tsempit kertomisesta luokkalaisille! ❤
 

azgeda

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
727
Reaktioarvo
744
Rei kuulostaa ihanalta omaankin korvaani. <3

Ja tsempit kertomisesta luokkalaisille! ❤
kiitos paljon D: <3!
sitä kyllä tarviin, kun...no nyt alkanu vähän jännittää, kun se hetki lähestyy entisestään (aattelin siis nopeuttaa asiaa ja todennäkösesti ilmottaa asiasta luokkalaisille tiistaina)!
 
Ylös Pohja