Mielenterveys Nykyään mulla on hirveesti kaikkia keskittymisongelmia ja ollut aina

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Mulla on ollut aina vaikeaa jotenkin keskittyä ja mitä isommiksi aikuisuuden vastuu on kasvanut, sitä isommin keskittymisvaikeuksista on ollut haittaa. En tiiä pitäiskö tässä lähtee oikeesti lääkäriin tutkimaan sitä add mahdollisuutta. Musta tuntuu ettei musta oo kovin vastuulliseen tehtävään, jossa pitää pystyä kuuntelemaan pitkään, koska puolet asioista menee ohi, koska en yksinkertaisesti kykene keskittymään koko aikaa, koska ajatukset alkaa vaeltamaan muihin asioihin. Näin on ollut aina koulussa tunneillakin. Sit saatan kuunnella mutta asiat ei jää päähän. Musta tuntuu että mun kuuluu erota taas itse tästä eräästä tehtävästä (ei oo työtä vaan kouluun liittyvä), johon kuuluu istumista ja kuuntelemista ja mun tehtävä ois pystyä tiedottamaan asioista muille. En ainakaan halua joutua siihen tilanteeseen, jossa saan kritiikkiä sen vuoksi kun en kuuntele enkä varsinkaan siihen tilanteeseen, jossa saan kenkää sen vuoksi ku en kuuntele. Tuntuu nyt typerältä kun lähdin vain spontaanisti mukaan enkä miettinyt kunnolla ennen kuin teen.
Parin kaa mä tätä hoidan mutta en halua että sen joutuu olemaan ikäänkuin yksin siinä tehtävässä mun keskittymisvaikeuksien vuoksi.
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
715
Reaktioarvo
823
Aina kannattaa pyytää testejä tai edes ammattilaisen mielipidettä, siinä ei menetä mitään. Keskittymiskyky voi heikentyä muistaki syistä ku varsinaisesta keskittymishäiriöstä mutta se kannattaa joka tapauksessa selvittää, arki on hankalaa jos ajatus ei pysy kasassa.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Tää monesti aiheuttaa kiusallisia tilanteita myös sosiaalisessa kanssakäymisessä kun en pysy kärryillä, mistä porukassa puhutaan ja enää en edes kehtaa kysyä, että ”mitä?” koska ärsyyntymisen huomaa ihmisten kasvoista jos pyydän toistamaan koska en ole kuunnellut. Saatan myös joskus töksäyttää ajattelemattomasti jonkin jutun, jota sitten jälkeenpäin kadun. Olen aina ollut melko impulsiivinen sekä myöskin alisuoriutuja.
Ylikeskittyminen on ollut hyvin helppoa kiinnostavien asioiden parissa, mutta joskus sekin on melkein koitunut kohtaloksi. Oon esim saattanut meinata jäädä auton alle jos oon kävelyllä vaipunut liian intensiivisesti omiin ajatuksiini. Lapsena saatoin tehdä tarpeeni housuun, jos katsoin jotain kiinnostavaa lastenohjelmaa. Olin niin intensiivisesti syventynyt siihen, että oli vaikeaa irrotautua vessaan. Harmi kun muistan asioita vaan 7v asti ja siitä ylöspäin. Paitsi muistan vaan sen että olin jo alle 7-vuotiaana hyvin herkkä ja suhtauduin kritiikkiin tosi herkästi. Alkoi ahdistamaan, jos joku huusi minulle.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
37,019
Reaktioarvo
2,899
Jooh en mäkään jaksa kuunnella ja siis ku oon nyt yhes ryhmäs niin niiden ohjaajien jutut menee kyllä välillä ihan ohi. Tai sitten yritän keskittyä ja kuunnella mutta en tajua koska sanat ei jää mun päähän vaikka yritän ymmärtää. Unohan heti että mistö oli kyse. Et ole ainut ainakaan D: onhan tää hieman hankalaa mutta toisaalta oon tottunut. Keskittymishäiriöö ei oo diagnosoitu ainakaan.
 
Ylös Pohja