Peruskoulu Oispa koulupuvut

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,981
Reaktioarvo
8,476
Ei niihin koulupukuihin painettaisi mitään yksisarvisia..
 

Freya

Sensei
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
476
Reaktioarvo
505
Vaikka se helpottaisi tietyllä tapaa vaatekriisiä, niin kyllä se silti enemmän loisi sitä. Esimerkiksi jos et identifioidu kumpaankaan sukupuoleen ym., niin puetko hameen vai housut päällesi?
Pitäisi aina huolehtia että on juuri se kyseinen asu muutenkin puhtaana, liikaa stressiä. Ja kyllästyn helposti, joten masentuisin siihen ainaiseen samaan asuun, esimerkiksi töissä on kiva ettei tarvitse enää pukeutua sairaalavaatteisiin (olen ollut osastonsihteerinä).
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,511
Ite peruskoulus ihannoin samaa japanilaisten koulupukujen vuoksi. Yläasteella käytin sisäliikassa usein sählykenkiä, kun ne näytti japanilaisten koulujen sisäkengiltä. :D

Mut joo, itteä ei niin enää innoittaisi koulupuvut. Rajoittaisi vain omaa elämää. 😪
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Koska se olis helppoa ku ei tarvis miettiä vaatteita


Ja ne on monesti tosi hienoja😍😍
varmaan rumimpia mitä on olemassa :D ei ne oo samanlaisia kuin sarjoissa vaan yleensä kunnon mummovaatteet ja ne ei ihan hirveästi vaihtele sen mukaan millainen sää on. talvipuku jos on olemassa erikseen niin sitähän pidetään vaikka sattuis olemaan millainen keli ja siinä sitten hikoilet tai palelet.
 

Poistettukäyttäjänimi100

Eläinrakas heppahöpsö c:
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,465
Reaktioarvo
1,446
varmaan rumimpia mitä on olemassa :D ei ne oo samanlaisia kuin sarjoissa vaan yleensä kunnon mummovaatteet ja ne ei ihan hirveästi vaihtele sen mukaan millainen sää on. talvipuku jos on olemassa erikseen niin sitähän pidetään vaikka sattuis olemaan millainen keli ja siinä sitten hikoilet tai palelet.
No mutta semmonen hieno jos ois niin ois kiva
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
No mutta kaikki kattoo että miks mulla on aina samat rumat vaatteen
Siit ei tarvii välittää, mitä muut miettii. Sitä paitsi oikeesti tosi monet pojat yläasteellaki käytti oikeesti joka päivä samaa asua. Tuskimpa oikeesti kaikki kuitenkaan kiinnittää huomiota siihen, mitä pidät päälläs. Ja voit vaikka kokeilla kapselivaatekaappia niin kaikki vaatteet sopii aina yhteen ja voit vaan nopeesti valita seuraavan asun vaikka edellisenä iltana. Niin ja varmaan voi myös jostain ostaa jonkun koulupukutyylisen asun, jota voit käyttää.
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Itsekin yläasteella toivoin noita, koska mun pukeutumisesta kiusattiin ja stressasin hirveästi sitä mitä laittaisin kouluun päälle. Tosin jälkikäteen kun oon katsonut kuvia itsestäni, oon todennu, että useimmiten käytin aika samankaltaisia vaatteita kuin muutkin ja se kiusaaminen johtui ihan muusta. Että tuskin se puku olisi asiaa pelastanut, mutta olisi se toki stressiltä säästänyt. Ylipäänsä oon sitä mieltä, että kaikille pitäisi antaa mahdollisuus ilmaista omaa tyyliään ja olemustaan, joten nykyään en olis sen kannalla kuitenkaan. Varsinkin, kun monissa maissa koulupuvut on tosi sukupuolisidonnaisia eikä niissä huomioida sukupuolen moninaisuutta, joten sekin on yksi syy miksi toi ei aina toimi. Toki sitten olisi enemmän okei, jos puvut olisi samanlaiset kaikilla tai saisi vähintäänkin valita saako käyttä housuja tai hametta tms. mikä monissa maissa ei tällä hetkellä toteudu
 

Poistettukäyttäjänimi100

Eläinrakas heppahöpsö c:
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,465
Reaktioarvo
1,446
Itsekin yläasteella toivoin noita, koska mun pukeutumisesta kiusattiin ja stressasin hirveästi sitä mitä laittaisin kouluun päälle. Tosin jälkikäteen kun oon katsonut kuvia itsestäni, oon todennu, että useimmiten käytin aika samankaltaisia vaatteita kuin muutkin ja se kiusaaminen johtui ihan muusta. Että tuskin se puku olisi asiaa pelastanut, mutta olisi se toki stressiltä säästänyt. Ylipäänsä oon sitä mieltä, että kaikille pitäisi antaa mahdollisuus ilmaista omaa tyyliään ja olemustaan, joten nykyään en olis sen kannalla kuitenkaan. Varsinkin, kun monissa maissa koulupuvut on tosi sukupuolisidonnaisia eikä niissä huomioida sukupuolen moninaisuutta, joten sekin on yksi syy miksi toi ei aina toimi. Toki sitten olisi enemmän okei, jos puvut olisi samanlaiset kaikilla tai saisi vähintäänkin valita saako käyttä housuja tai hametta tms. mikä monissa maissa ei tällä hetkellä toteudu
Kiusaaminen on kyllä perseestä! Ja totta tuoki että aina ne jonku syyn kiusaamiselle keksii. Ja mun mielestä ois just hyvä jos sais valita onko housut vai hame..
 

Poistettukäyttäjänimi100

Eläinrakas heppahöpsö c:
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,465
Reaktioarvo
1,446
Siit ei tarvii välittää, mitä muut miettii. Sitä paitsi oikeesti tosi monet pojat yläasteellaki käytti oikeesti joka päivä samaa asua. Tuskimpa oikeesti kaikki kuitenkaan kiinnittää huomiota siihen, mitä pidät päälläs. Ja voit vaikka kokeilla kapselivaatekaappia niin kaikki vaatteet sopii aina yhteen ja voit vaan nopeesti valita seuraavan asun vaikka edellisenä iltana. Niin ja varmaan voi myös jostain ostaa jonkun koulupukutyylisen asun, jota voit käyttää.
No eihän siitä tarvis mutta vähän vaikee ku muilla on hienot vaatteet ja mulla ei :D toi kapselivaatekaappi kuulostaa kyllä hyvältä o: ja toi että ostaisin asun niin jotenki se ois eri asia ja taas kaikki kattois että hyi D":
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
Iuh, ite en tykkäis. Ensinnäkin niis on aina joku kaamee materiaali ja värit on aina tylsiä. Toiseks niitä varmaa alettais vahtii tarkemmin, mitä en myöskää haluis. Suosittelen et suunnittelet koko viikon asut aina sunnuntai-iltana. Helpottaa kummasti elämää
 
Ylös Pohja