Typerä On aika lopettaa alkoholin käyttö

Liittynyt
15.7.2022
Viestejä
522
Reaktioarvo
348
Mun keho ei vaan kestä sitä enää. Ihan sama juonko "kohtuudella" tai enemmän, jokasella viime kerralla oon päätynyt lopulta oksentamaan. Tänään join 3 annosta alkoholia (n. 7h sisällä) ja oksensin. Mä mieluummin oon sitten awkward ja ahdistunut opiskelijatapahtumissa, tuun kyseenalaistetuks sukulaisten yms seurassa kun kieltäydyn, en osallistu enää parhaiden kavereiden kanssa juomiseen koska en vaan pysty enää. Oksentaminen on aivan perseestä.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,977
Reaktioarvo
8,475
Siis olet mikä, jos et käytä alkoholia opiskelijatapahtumissa? Cringe:kö?
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,977
Reaktioarvo
8,475
Tässä se huomio mitä niin kovasti nyt kaipaat
Häh? Kerro nyt, mikä olet noissa opiskelijatapahtumissa jos et juo. Onko se niin vaikeaa vastata, kun kysytään? Ja sitten ulistaan, että toksinen ympäristö, kun vetämällä pitää kysyä asiaa.
 
Liittynyt
15.7.2022
Viestejä
522
Reaktioarvo
348
Häh? Kerro nyt, mikä olet noissa opiskelijatapahtumissa jos et juo. Onko se niin vaikeaa vastata, kun kysytään? Ja sitten ulistaan, että toksinen ympäristö, kun vetämällä pitää kysyä asiaa.
??
Miten voi aikusella ihmisellä mennä noin kovasti tunteisiin se että sääntöjä rikkova viesti poistetaan ja se että internetissä ei kirjoteta jatkuvasti täydellistä suomea
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,977
Reaktioarvo
8,475
??
Miten voi aikusella ihmisellä mennä noin kovasti tunteisiin se että sääntöjä rikkova viesti poistetaan ja se että internetissä ei kirjoteta jatkuvasti täydellistä suomea
Ei, kerro mitä tuo käyttämäsi sana tarkoittaa! Miten voi mennä aikuisella deekulla tunteisiin, että vaaditaan selittämään viestinsä, varsinkaan kun ei puhuta edes suomea.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,977
Reaktioarvo
8,475
Joo en jaksa enää katsella tätä jatkuvaa provosointia ja ylemmyydentuntoa 👋
Eli et osaa suomea tuon vertaa? Jos yksinkertainen kysymys on "provosointia" ja "ylemmyydentuntoa" niin millä helvetillä sinä pärjäät kaupassa? Siellähän saattaa kassa kysyä, että unohtuiko punnita kasvikset!
Sinuna en hakisi huomiota uhriutimisella, kun kysytään yksinkertaisesti mitä sinä ajattelet suomeksi.
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,448
Reaktioarvo
2,338
Ja nyt se oikea kommenttini.

Eihän kellään pitäisi olla mitään sananvaltaa siinä, juotko vai et. Jos itsestäsi tuntuu sille, ettei se sovi sinulle, ei kenelläkään pitäisi olla ongelmaa. Ylipäätään alkoholin käyttö on niin normalisoitunutta, että vaatii paljon kieltäytyä.
Tärkeintä kuitenkin on kuunnella omaa kehoaan.
 
Liittynyt
20.4.2022
Viestejä
2,183
Reaktioarvo
949
Ja nyt se oikea kommenttini.

Eihän kellään pitäisi olla mitään sananvaltaa siinä, juotko vai et. Jos itsestäsi tuntuu sille, ettei se sovi sinulle, ei kenelläkään pitäisi olla ongelmaa. Ylipäätään alkoholin käyttö on niin normalisoitunutta, että vaatii paljon kieltäytyä.
Tärkeintä kuitenkin on kuunnella omaa kehoaan.
Tämä! Ja muista että hauskaahan voi olla ilman alkoholiaki!
 
Liittynyt
15.7.2022
Viestejä
522
Reaktioarvo
348
On tästäkin taas soppa keitetty.
Awkward = kiusallinen, epämukava.
Olkaa hyvät.
joo tosiaan, ihan kun käyttäisin jotain sanaa jonka merkitystä en tiedä XDDD anteeksi vaan että kirjotustyyliini "rennolla" foorumilla sisältyy englanninkielisiä sanoja ja ilmauksia ja puhekieltä... jos suomen kielen rapistuminen on jollekin niin sydämen asia niin ehkä kannattaa ryhtyä äidinkielen opettajaksi tai kannustamaan lapsia lukemaan enemmän, ei kielipoliiseilemaan random nettifoorumilla (en kohdistanut tätä viestiä sinulle)
[oli trollausta/hassuttelua tms tai ei niin en todellakaan kehtaisi käyttäytyä tolla tavalla foorumilla... tai ylistää mitään omaa ylemmyyttäni tai älykkyyttä tollasen käytöksen jälkeen... tunneäly: 0]
 
Liittynyt
15.7.2022
Viestejä
522
Reaktioarvo
348
Ja nyt se oikea kommenttini.

Eihän kellään pitäisi olla mitään sananvaltaa siinä, juotko vai et. Jos itsestäsi tuntuu sille, ettei se sovi sinulle, ei kenelläkään pitäisi olla ongelmaa. Ylipäätään alkoholin käyttö on niin normalisoitunutta, että vaatii paljon kieltäytyä.
Tärkeintä kuitenkin on kuunnella omaa kehoaan.
Tottahan tuo mutta onhan se vähän ärsyttävää että esim. sukulaiset tuputtaa jossain sukutapahtumissa jne, ja on se vähän mälsää katsella muiden juomista selvänä sivusta.
mua ei itseä kiinnosta olla mikään absolutisti ja mielelläni joskus joisinkin sen rennon olon vuoksi jossain tapahtumissa jne, mutta keho tosiaan kieltäytyy jo pienistä määristä (ja pitkällä aikavälillä) niin pakko se on varmaan jättää pois kokonaan :|
 

annimetall

Epävirallinen Viisuselostaja
Liittynyt
9.7.2021
Viestejä
2,448
Reaktioarvo
2,338
joo tosiaan, ihan kun käyttäisin jotain sanaa jonka merkitystä en tiedä XDDD anteeksi vaan että kirjotustyyliini "rennolla" foorumilla sisältyy englanninkielisiä sanoja ja ilmauksia ja puhekieltä... jos suomen kielen rapistuminen on jollekin niin sydämen asia niin ehkä kannattaa ryhtyä äidinkielen opettajaksi tai kannustamaan lapsia lukemaan enemmän, ei kielipoliiseilemaan random nettifoorumilla (en kohdistanut tätä viestiä sinulle)
[oli trollausta/hassuttelua tms tai ei niin en todellakaan kehtaisi käyttäytyä tolla tavalla foorumilla... tai ylistää mitään omaa ylemmyyttäni tai älykkyyttä tollasen käytöksen jälkeen... tunneäly: 0]
Tämä vastaukseni siis oli osoitettu Skeletorille, kun viimeaikoina hänellä on ollut ongelmia täällä kirjoitettua tekstiä koskien.
 
Liittynyt
15.7.2022
Viestejä
522
Reaktioarvo
348
Voithan sitten kokeilla iiiiihan pienillä annoksilla ja silleen testata että kuin vähän kestää juua..?
Sori tiiän et oon vaikea ja en hyväksy mitään vastauksia mutta pienet annokset ei tee sitä oloa ja jos oksennan jo kolmesta seitsemän tunnin sisään niin emt D:
ehkä vaan pitää opetella tosiaan pitämään hauskaa ilman viinaa
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
864
Reaktioarvo
1,565
Itse en ole juonut enään kahteen vuoteen enkä aio. Lopetin alkoholin käytön kun muutimme nykyiselle paikkakunnalle mieheni kanssa ja rupesimme suunnittelemaan perhe-elämää. Vaikka en raskaaksi heti tullutkaan, minua ei kiinnostanut juominen. Sitten 8kk päästä tulin raskaaksi ja päätin etten juo edes raskauden jälkeen. Monelle kaverille se oli silloin aluksi todella outoa ja kyselivät miksi en juo. En vain halunnut.
Teini-ikäisenä tuli sekoiltua kännipäissään vaikka ja mitä ja se elämä ei kiinnosta enään. Olen nähnyt mitä alkoholi tekee ihmisille jos siitä koituu riippuvuus. Vaarini oli alkoholisti sekä myös eksäni. Kummatkin olivat pahoinpitelijöitä sen takia. Kummatkin eksäni olivat naistenhakkaajia sen jälkeen kun alkoholia vedettiin liikaa.
Alkoholi ei myöskään minulle sopinut. Mielenterveysongelmaiselle se on vain tuplasti pahempi, ainakin minulle. Kuinka monesti itseäni satutin ja yritin tappaa itseni koska alkoholi sai masennukseni tuplasti pahemmaksi. Alkuillat (jos oltiin jossain juomassa) menivät hyvin, mutta loppu illat/yöt menivät aina siihen että sammuilin tai satutin itseäni. Outoa kyllä, mutta tätä tapahtui vain eksieni kanssa, ei nykyisen mieheni. Aikaisemmat parisuhteet olivat sen verran henkisesti kuin fyysisesti raskaita mikä johti tuohon itsetuhoisuuteen. Nykyisen mieheni kanssa kun join, oloni oli vain hauska ja hyvä ja illat/yöt menivät hyvin.

Nyt kun olen äiti, ei ole tullut edes ajateltua että joisin, lasta hoidetaan aina selvinpäin. Enkä muutenkaan ajattelle että jättäisin tytön hoitoon vain sen takia että lähtisin baareihin yms. En myöskään ole ajatellut että joisin edes ruoan kanssa mitään. Minulle kelpaa ihan vesi tai limppari.
Kaikille alkoholin käyttö on oma asia, juoko vai ei. Kenenkään ei tarvitse sitä kysellä miksi juo tai ei.
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Meikä ei enää juo ku saan krapulan jo muutaman tunnin jälkeen. Eikä mun ees tarvii juoda suuri määrä.

Sillo ku join nii join helposti enemmän mitä suunnittelin. Muistan miltä tuntuu olla yöllä vessas oksentamas. Ihan disgusting 🤢
 
Ylös Pohja