Seksuaalisuus & sukupuoli Onko tämä nyt sukupuolidysforiaa vai ei

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,927
Reaktioarvo
2,892
Jos esimerkiksi (ainakin joskus) ahdistun menkoista siksi että ne todistaa mun olevan "nainen". Eikö toi nyt periaatteessa olis sit dysforiaa vai? Tosin se tunne ei oo super voimakas, sanoisin että paremminkin lievä epämukavuuden tunne. Samoin jos mua sanotaan naiseksi se tunne saattaa olla outo tai lievästi epämukava mutta yleensä en koe mitään tosi vahvoja pahan olon tunteita. Ehkä mulla on siis lievää dysforiaa.

Tosin mulla on edelleenkin se tunne että sekoittaisin tän asian johonkin mutta en sitten tiiä

Ja muutenki tuntuu vähän turhalta valittaa jostain mukamas dysforiasta kun ei tää nyt oikeasti ole mitenkään kamalaa. Sanoisin että ennemmin hämmentävää kuin kamalaa. Mutta joo joka tapauksessa. Kai tää on sit just jotain lievää dysforiaa, mutta dysforiaa kuitenkin, i guess.

En mä sitten varmaan ole cis. Ainakin tällä hetkellä must tuntuu etten oo tyttö. Ehkä ?

Jännä muisto siitä ajasta kun olin ehkä joku 11v?? Niin muistan kun ajattelin jostain tyypistä silleen että jos se tykkää naisista niin se ei voi tykätä musta?????? Niiku kirjaimellisesti unohdin mun syntymäsukupuoleni. Kunnes tajusin hetken päästä että: "täh, ainiin mähän oon kai nainen" 🤔 ja mulle on käyny monesti niin että en esim oo voinu uskoo et mun passis lukee f. Mut en siitäkään tiedä johtuuko se sukupuolesta (siis identiteetti) vai sukupuolen ilmasusta (siis se että en oo kuitenkaan naisellinen nii en siks koe itteeni naiseks). Kumpi se on? Johtuuko se, etten koe itteeni naiseks, iha vaa siitä etten oo cis vai sitten siitä että koen vaa olevani niin vahvasti erilainen että en pysty uskomaan että oon nainen ollenkaan

Hmm.

En kyllä tiedä tietääkö kukaan täällä vastausta, tuskin
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,927
Reaktioarvo
2,892
Tai emt jos kattoo tätä kuvaa:
Niin oon varmaa sit kuitenki fluidisti tos woman ja neutremme kohas. Tai siis fluidisti jompikumpi. I think.

Kun jokseenkin tuntuu että silloinkin kun koen olevani ei-nainen, niin oon silti varmaan melko lähellä sitä kuitenkin vaikka en kuitenkaan ihan. Niin neutremme olis siin mieles oikeen kuulone. Et en sit tiiä onks neutrois koskaan se mun actual sukupuoli, vaikka sitäkin sanaa oon joskus käyttänyt. Mut neutremme ehkä joo kosk se on lähempänä naista muttei kuitenkaan ihan nainen. Kosk en nyt sanois et mun sukupuoli on välttämät koskaan täysin neutraali (eli neutrois).

Mutta en kyllä siltikään koe olevani cis koska en tunne koko ajan itteeni naiseks, vaikka joskus tunnenkin. Ja neutremme ei oo sama ku nainen, vaikka se onkin lähempänä sitä kuin esim neutrois.

Emt, onneks on tommosii kuvii kosk must tuntuu et muuten oisin varmaan vielä enemmän hukassa sukupuoleni kanssa tai jotain.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,927
Reaktioarvo
2,892
Kieltämättä kyllä tavallaan tykkäsin siitä tavasta ajatella sukupuolta enemmän mikä ennen oli, mutta aiheutti sekin toisaalta hämmennystä mulle sillon nuorempana. Ei nyt ehkä kovin pahaa hämmennystä mutta kuitenkin. Vaikka hämmentää tämä nykyinenkin tapa ajatella, mutta se taas ehkä sitten vastaa joihinkin kysymyksiin esim siihen että miks mä en aina tunnekaan itseäni naiseks vaikka mulle on se sukupuoli annettu. Ainakin nyt sen tajuaa että se on ihan normaalia ettei tunnu siltä.
 
Ylös Pohja