AMK Oon kahden vaiheilla otanko opiskelupaikan vastaan

AMK, ammattikorkeakoulu.

Tvruutujalämminsyli

Asiantuntija
Liittynyt
15.2.2021
Viestejä
330
Reaktioarvo
137
Siis pääsin Vaasaan ainaki opiskelemaan mut taas mitä oon lukenut niin ei ole siis mikään kauhean hyvä amk ja jos menee työharkkaan niin ruotsia pitäis osata puhua.

Siis mul on aina ollu intohimona ruotsin kieli, oli mun lempiaine yläasteel sekä lukios. Joskus oli mielessä ruotsin kielen ope mut en sit tiiä ku siin sivus pitäis ottaa tietääkseni joku toine aine myös.
Haluisin ruotsii osata kunnol puhuu, ymmärtää ja kirjottaa mikä tarkottais et Vaasa ois just oikee paikka mulle : D
Mut taas toisaalta en tiiä, vähän kyl jännittää et miten nää työharkat ruotsinkielel menee jos siel keskussairaalas ainaki suurinosa puhuu ruotsii.

mut täs ois oiva tilaisuus ku haluisin joskus muuttaa ruotsii nii täs olis niin täydelline tilaisuus sopeutuu ja oppii tätä kieltä.
Mitä mä teen : D
Mul jäi 4 pisteen päähän et oisin päässy amk kokeel ykköspaikkaa mut ei se Vaasakaa paha oo. Oon yrittäny miettii pääni puhki mitä mun pitäis tehä et lähenkö Vaasaa vai en.
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Menit mihin tahansa korkeakouluun niin virkamiesruotsi on saatava läpi ja kyllä, siinä on myös suullinen osio. Itellä kanssa Ruotsiin muutto haaveissa niin oon lukenut mm. tenttikirjallisuutta ruotsiksi ja tein kandini osittain sitä käyttäen. Nyt alkaa ruotsi olla pikkuhiljaa samalla tasolla englannin kanssa.

Et ite en jättäis paikkaa vastaanottamatta ton takia ja oon aika varma, ettet tuu olemaan ainoa joka ei täydellisesti sitä ruotsia handlaa vielä tässä vaiheessa.
 

Tvruutujalämminsyli

Asiantuntija
Liittynyt
15.2.2021
Viestejä
330
Reaktioarvo
137

Tvruutujalämminsyli

Asiantuntija
Liittynyt
15.2.2021
Viestejä
330
Reaktioarvo
137
Päivitys: taidan jättää opiskelupaikan vaastaanottamatta, oisin kyllä halunnut päästä opiskelemaan mut pitäis sitä ruotsin kieltä osata niin hyvin, uus ala mulle ja ruotsin kieli ei taivu niin hyvin et pystyisin hoitaa ihmisii sillä kielellä.

Tiiän et mun sukulaiset ja perheenjäsenet pettyy muhun ku en ota paikkaa vastaan.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Päivitys: taidan jättää opiskelupaikan vaastaanottamatta, oisin kyllä halunnut päästä opiskelemaan mut pitäis sitä ruotsin kieltä osata niin hyvin, uus ala mulle ja ruotsin kieli ei taivu niin hyvin et pystyisin hoitaa ihmisii sillä kielellä.

Tiiän et mun sukulaiset ja perheenjäsenet pettyy muhun ku en ota paikkaa vastaan.
Ota vaan kyllä se ruotsi muuttuu ja vetäistyy ja se tekee sen vaan käyttämällä:)
Ja voihan sieltä vielä vaihtaa pois jos ei pysty?
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Ota vaan kyllä se ruotsi muuttuu ja vetäistyy ja se tekee sen vaan käyttämällä:)
Ja voihan sieltä vielä vaihtaa pois jos ei pysty?
Itekin sanosin että ota paikka vastaan. Siirtohaku on käsittääkseni paljon helpompi saada kuin sitten taas uusi paikka. Eka harkka ei ainakaan meillä tullut heti, vaan vasta 7 kk kuluttua, eli ruotsia ehtis hyvin kerrata kaiken muun ohella. Lisäks anatomia opetellaan latinaks niin ei tuu kielimuuria sen osalta, ainakaan toivottavasti :D
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Itekin sanosin että ota paikka vastaan. Siirtohaku on käsittääkseni paljon helpompi saada kuin sitten taas uusi paikka. Eka harkka ei ainakaan meillä tullut heti, vaan vasta 7 kk kuluttua, eli ruotsia ehtis hyvin kerrata kaiken muun ohella. Lisäks anatomia opetellaan latinaks niin ei tuu kielimuuria sen osalta, ainakaan toivottavasti :D
Näinpä!
 
Ylös Pohja