AMK Oon vähän miettiny et pitäiskö sittenki

AMK, ammattikorkeakoulu.

Tvruutujalämminsyli

Asiantuntija
Liittynyt
15.2.2021
Viestejä
330
Reaktioarvo
137
Hakee myös sairaanhoitajaks AMK nyt yhteishaussaku oon hakenu kerran ensihoitajaks, en päässy sisää (sin on aika vaikee päästä) nii jos opiskelisin ensin sairaanhoitajaks ja siitä kouluttaudun myös ensihoitajaksi.

Oon miettiny tätä liikaa. Haluisin päästä jo opiskelemaa ja sairaanhoitajaks helpompi päästä ku enskariks nii pitäiskö tehä näin?
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Miksipäs ei, eikö ensihoitajaopintoihin kuulu joka tapauksessa se sairaanhoitajan pätevyyden hankkiminen?
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
jos haluat jotain sairaanhoitajaksi opiskelusta kysyä niin voin vastailla vankan kuukauden mittaisella kokemuksellani xD meillä on kyllä paljon sellaisia jotka on yrittäneet alunperin johonkin muualle, kätilöks, poliisiks, psykalle ja röntgenhoitajaks esimerkiksi.
 

Tvruutujalämminsyli

Asiantuntija
Liittynyt
15.2.2021
Viestejä
330
Reaktioarvo
137
jos haluat jotain sairaanhoitajaksi opiskelusta kysyä niin voin vastailla vankan kuukauden mittaisella kokemuksellani xD meillä on kyllä paljon sellaisia jotka on yrittäneet alunperin johonkin muualle, kätilöks, poliisiks, psykalle ja röntgenhoitajaks esimerkiksi.
Eniten itteeni huolettaa englannin kielen taito, eikai siellä oo mitää englannin kielisiä suullisia esitelmiä? Onko suullisia ryhmätöitä?
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Eniten itteeni huolettaa englannin kielen taito, eikai siellä oo mitää englannin kielisiä suullisia esitelmiä? Onko suullisia ryhmätöitä?
oman alan englanti kuuluu suorittaa ja meillä on pakollisena myös cultural nursing -opintojakso, jossa sekä opetus että suoritus ovat kokonaan englanninkielellä. meillä on myös esimerkiksi anatomian oppikirja englanniksi, että kyllä sitä englantia tarvitsee semipaljon. puhua ei ehkä tarvitse niin usein, mutta lukemiselta on tosi vaikea välttyä. tarkoitatko noilla suullisilla ryhmätöillä englanninkielisiä vai ihan yleisesti? ryhmäkeskusteluja on lähes joka tunnilla ja kielten tunneilla niitä tulee todennäköisesti olemaan vain entistä enemmän, koska myös suullinen osaaminen kuuluu virkamieskielten vaatimuksiin.

nuo esitelmät riippuu varmaan ihan opettajasta, haluaako laittaa tekemään esseen vai esitelmän.
 

Tvruutujalämminsyli

Asiantuntija
Liittynyt
15.2.2021
Viestejä
330
Reaktioarvo
137
oman alan englanti kuuluu suorittaa ja meillä on pakollisena myös cultural nursing -opintojakso, jossa sekä opetus että suoritus ovat kokonaan englanninkielellä. meillä on myös esimerkiksi anatomian oppikirja englanniksi, että kyllä sitä englantia tarvitsee semipaljon. puhua ei ehkä tarvitse niin usein, mutta lukemiselta on tosi vaikea välttyä. tarkoitatko noilla suullisilla ryhmätöillä englanninkielisiä vai ihan yleisesti? ryhmäkeskusteluja on lähes joka tunnilla ja kielten tunneilla niitä tulee todennäköisesti olemaan vain entistä enemmän, koska myös suullinen osaaminen kuuluu virkamieskielten vaatimuksiin.

nuo esitelmät riippuu varmaan ihan opettajasta, haluaako laittaa tekemään esseen vai esitelmän.
Mä en vaa tiiä tuunko koskaa pärjäämäl englannin kielel, ongelma on siinä et ymmärrän sitä mut en osaa puhuu, en lausuu. Oon aina vihannu englannin kieltä, lukiossaki en uskaltanu puhuu sitä ku kaikki muut osas lausuu ja ite en. Ja oon oikeesti nii huono siinä etten päässy ylppäreistä enkusta läpi, kompensaatiopisteillä valmistuin. Mulla ei oo ees motii siihen kieleen yhtään panostaa. Osaan ruotsiaki paremmi ku englantii. Mun keskivaikee lukihäiriö viel vaikeuttaa oppimista.
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
Mä en vaa tiiä tuunko koskaa pärjäämäl englannin kielel, ongelma on siinä et ymmärrän sitä mut en osaa puhuu, en lausuu. Oon aina vihannu englannin kieltä, lukiossaki en uskaltanu puhuu sitä ku kaikki muut osas lausuu ja ite en. Ja oon oikeesti nii huono siinä etten päässy ylppäreistä enkusta läpi, kompensaatiopisteillä valmistuin. Mulla ei oo ees motii siihen kieleen yhtään panostaa. Osaan ruotsiaki paremmi ku englantii. Mun keskivaikee lukihäiriö viel vaikeuttaa oppimista.
aika moni kyllä puhuu ihan rallienglantia ja sillä pääsee läpi koska aksentti ei ole mikään varsinainen vika. korkeakouluissa ei kyllä taida olla alan alaa, jossa ei englantia tarvitse suorittaa valmistuakseen. ammattikoulussa sitä ei kai tarvitse käydä enää jos on lukio alla?

onko sulla ikinä selvitetty että voitko saada jotain helpotuksia tuon lukihäiriön takia?
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Mä en vaa tiiä tuunko koskaa pärjäämäl englannin kielel, ongelma on siinä et ymmärrän sitä mut en osaa puhuu, en lausuu. Oon aina vihannu englannin kieltä, lukiossaki en uskaltanu puhuu sitä ku kaikki muut osas lausuu ja ite en. Ja oon oikeesti nii huono siinä etten päässy ylppäreistä enkusta läpi, kompensaatiopisteillä valmistuin. Mulla ei oo ees motii siihen kieleen yhtään panostaa. Osaan ruotsiaki paremmi ku englantii. Mun keskivaikee lukihäiriö viel vaikeuttaa oppimista.
Et kyllä oo ainoa tyyppi. Yliopistossa ihan fiksutki ihmiset ujostelee englanniks puhumista. Et ihan hyvin se menee. Kunhan vaan osaatte nauraa asialle.

Ja loppujen lopuks oppiminen on kai mahdotonta ilman virheitä. Mitä enemmän virheitä huomaat itessäs ja mitä enemmän pystyt kritisoimaan omaa tekstiä tai puhetta, sitä paremmin osaat. Vaikka ei ehkä tunnu siltä. Mutta kyky kritisoida omia virheitä on omasta mielestä oppineisuuden merkki.
 
Ylös Pohja