Opiskelu Opiskelu ja työ oli mun suosikki Demissä

Opiskelu ja itseopiskelu

Cieli

Weteraani
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
318
Reaktioarvo
384
Olen tosi wanha demittäjä ja Demi.fin lopettamisen myötä 16 vuotta vanha nikki menee harmittavasti bittiavaruuteen.

Opiskelu ja työ oli mun suosikkialue Demi.fissä ja tykkään tosi paljon opiskeluun liittyvistä kesuista. Olen ylioppilas ja olen opiskellut ulkomailla ja nyt opiskelen AMKissa. Olin myös vaihto-oppilaana YFU:n kautta.

Pointti oli se, että toivottavasti tänne tulee keskustelua ja vastaan mielelläni kaikkeen opiskeluaiheisiin pulmiin. Olen aika hyvä keksimään aiheita puheille, tutkielmielle, esseille jne. ja runoilemaan. Kannustan kaikkia opiskelemaan myös ulkomailla ja menemään vaihto-oppilaaksi.
 

kori

Kokenut
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
113
Reaktioarvo
166
Mun oli ennen uudistusta varmaan kokkaus, tv ja ajankohtaiset mutta uudistuksen jälkeen pörräilin enimmäkseen vaan omassa planeetassa 😩
 

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
927
Reaktioarvo
704
Itse vietin teinivuoteni pääosin omassa planeetassa ja syvällisissä D: nyt uudistuksen jälkeen kirjoitin kaikki viestini omaan planeettaan.
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Opiskelu ja työ oli munkin lempparialueita, siis ainakin niinä aikoina kun demissä oli enemmän porukkaa. Demistä ylipäänsä oli iso hyöty silloin, kun vielä mietin mitä hakisin opiskelemaan ja kun luin pääsykokeisiin jne. Voi näitä muistoja D:
 

swindle

piisamirotta
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
196
Reaktioarvo
232
uudistuksen jälkeen siirryin lähes täysin oman planeetan puolelle, sitä ennen pyörin vähän kaikkialla vaikka harvoin kommentoinkaan mitään (järkevää).
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,015
Reaktioarvo
8,488
Hyi jotain 16 vuotta Demissä ja olit pelkkä kynä niska nörö luku toukka...
 

Cieli

Weteraani
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
318
Reaktioarvo
384
Hyi jotain 16 vuotta Demissä ja olit pelkkä kynä niska nörö luku toukka...
Heh, joo. Ehkä en oo kynäniska. Mut oon kyllä tehnyt paljon muutakin, asunut ja opiskellut ulkomailla ja matkustellut ja ja tehnyt useita duuneja ja silti oon myös demittänyt...

Opiskelen nyt ihan suomalaisessa AMKissa.
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Opiskelu ja työ oli munkin lempparialueita, siis ainakin niinä aikoina kun demissä oli enemmän porukkaa. Demistä ylipäänsä oli iso hyöty silloin, kun vielä mietin mitä hakisin opiskelemaan ja kun luin pääsykokeisiin jne. Voi näitä muistoja D:
Toi sun käyttäjäkuvas lisää viestiis tunnelmaa loistavasti, kun Muumipeikko näyttää tossa kuvassa työukolta puukko kädessä. :D
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Mä välttelin opiskelualuetta kun pakenin demiin aina omaa opiskeluahdistusta ja leikin ettei koko deadlinen ylittänyttä koulutyökasaa ole olemassakaan :D vuodenvaihteessa oli kivaa kun sai alottaa taas tyhjältä pöydältä, mutta nyt näitä alkaa taas kertyä...osaispa opiskella ja aikatauluttaa heh
 
Liittynyt
15.2.2021
Viestejä
18
Reaktioarvo
16
Itse en kerennyt kauaa olemaan demissä (ehkä noin vuosi?), mutta sen ajan kun olin, niin itse vaan hengailin juurikin tuolla opiskelu ja työ osiossa :D
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Mun viimesin lemppari oli kans toi opiskelu ja työ. Etenkin tykkäsin lukee siitä amiskeskustelui, koska en osaa vieläkään päättää(vaikka lappu siitä pitäs palauttaa opolle jo ylihuomenna D:) et meenkö amikseen vai lukioon ja lukiot on kuitenkin aina tosi samallaisii ja niistä on niin paljon videoita ja kertojii. Sit tykkäsin lukee myös mua kiinnostavista ammateista. Oikeesti vaan luin koko ajan samoi keskusteluit, kun en meinannut löytää uusia, heh... Mut äh, molemmissa on puolensa ja oon aika varma, että sopisin molempiin. D:
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Nii ja sit joskus ennen uudistusta en kai ollut millään tietyllä alueella. Sitte uudistuksen jälkeen aloin olla aina vaan enemmän ja enemmän siinä jossain ihastusosiossa tai niinku siinä tunnejutussa. En enää muista nimee. Hengailin siellä kai ekan vuoden. Tykkäsin lukee kaikkee draamaa sieltä etenkin, kun mul ei mitään kokemusta ollut. :D(eikä toisaalta oo nytkään)
 
Liittynyt
15.2.2021
Viestejä
18
Reaktioarvo
16
Mun viimesin lemppari oli kans toi opiskelu ja työ. Etenkin tykkäsin lukee siitä amiskeskustelui, koska en osaa vieläkään päättää(vaikka lappu siitä pitäs palauttaa opolle jo ylihuomenna D:) et meenkö amikseen vai lukioon ja lukiot on kuitenkin aina tosi samallaisii ja niistä on niin paljon videoita ja kertojii. Sit tykkäsin lukee myös mua kiinnostavista ammateista. Oikeesti vaan luin koko ajan samoi keskusteluit, kun en meinannut löytää uusia, heh... Mut äh, molemmissa on puolensa ja oon aika varma, että sopisin molempiin. D:
Mites ois sit kaksoistutkinto?
 
Liittynyt
15.2.2021
Viestejä
18
Reaktioarvo
16
Demissä sanoinkin jo useempaan kertaan niin nyt vastaan vaan lyhyesti, et se on kuulemma aika rankka.
Hmmm.. Onko sulla siis ammattikoulussa joku ala mitä haluisit tosi paljon opiskella? Tai onko joku mielenkiintoinen ala korkeakoulussa johon haluisit päästä opiskelemaan? Koska jos sulla on yliopistossa tai amkis joku ala mikä kiinnostelee paljon niin sitten lukio voisi olla hyvä vaihtoehto. Mut jos taas korkeakoulussa ei ole mitään kiinnostavaa alaa niin ammattikoulu sit.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Hmmm.. Onko sulla siis ammattikoulussa joku ala mitä haluisit tosi paljon opiskella? Tai onko joku mielenkiintoinen ala korkeakoulussa johon haluisit päästä opiskelemaan? Koska jos sulla on yliopistossa tai amkis joku ala mikä kiinnostelee paljon niin sitten lukio voisi olla hyvä vaihtoehto. Mut jos taas korkeakoulussa ei ole mitään kiinnostavaa alaa niin ammattikoulu sit.
Ammattikoulussa, ammattikorkeessa ja yliopistossa. Mut yliopistossa ne alat on enimmäkseen niitä mihin pääsee ammattikorkeestakin. Mutta siis kun ne kuuluu taide- ja kulttuurialaan niin niihin on joka tapauksessa pääsykokeet eli lukiolla ei hirveesti tee mitään. Päätin sit hakee amikseen media-alaa opiskelemaan, koska jos haen ammattikorkeeseen media-alalle niin pärjään varmaan paremmin pääsykokeissa, kun oon jo asioita opetellut amiksessa. Ja sit ku pelottaa työelämä ja yleensä tarviin enemmän ohjausta käytännön tekniikan löytämisessä niin amis varmaan auttais siinä. Toisaalta ristiriitaista mennä opiskelemaan alaa, joka on tosi epävarma työllisyyden suhteen, kun kuitenkin tykkään siitä, että asiat on turvallisia ja aika samallaisia. :D Tai no en oo kyl viel hakenut mut siis täytin sen siihen lappuseen ekaks vaihtoehdoks. Toivottavasti en tuu katumaan. D: No, toisaalta ala on kiinnostanut jo varmaan 12-vuotiaasta lähtien niin tuskimpa ainakaan alavalinta tulee kaduttamaan.
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Toivottavasti en tuu katumaan. D: No, toisaalta ala on kiinnostanut jo varmaan 12-vuotiaasta lähtien niin tuskimpa ainakaan alavalinta tulee kaduttamaan.
Tsemppiä tuleviin opiskeluihin! Hurjaa, että itse kymmenen vuotta sitten painiskelin samojen asioiden parissa. Sen jälkeen on ehtinyt tapahtua paljon.
 
Ylös Pohja