Aihe vapaa parhaan kaverin toksinen / erikoinen käytös

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
jennan (parhaan kaverini valenimi) käytös on ristiriitasta, kun tuntuu että hän puolustaa ja välittää, mutta silti välillä heittää jotain "piilo"toksista. jenna meni kerran totaalisesti omalle epämukavuusalueelleen miun takia, jos joku poika on kohdellu paskasti niin jenna on todellakin ollu miun puolella jne. mutta sitten taas, ei voi unohtaa niitä toksisia asioita...

jenna kysy miulta ite jo viime viikon lopussa (ja uudelleen vielä ke), haluanko tulla hänen luokse tän viikon la pitämään tyttöjen iltaa. alustavasti sanoin että käy. perjantaina menin näkemään sukulaisia ja sanoinkin jennalle, et saattaa tulla väsy ja epäilen siksi jaksanko mennä hänen luo. jenna ilmotti eilen vasta yhden aikoihin, että "ai niin, et muuten pääsekään meille tänään kun kutsuin kaapon" (hänen poikaystävän valenimi). heillä on alkuhuuma menossa, joten se varmaan selittää jotain :D mutta silti se oli miusta vähän ikävää ja epäreilua, että ite kyseli miulta parikin kertaa ja sit "omin nokkineen" sopi tapaamisen toisen kanssa.

jenna on n. 20€ velkaa miulle ja on ollu jo 2kk. ei oo iso summa mutta periaatteen vuoks vituttaa, koska jos rahaa lainataan niin se maksetaan mukisematta. hän vielä itse sano että tietenkin maksaa. ja tässä nyt ei ole kyse siitä ettei hän pystyis atm, kun näin muutama päivä sitten, että hällä oli käteistä ja ois itselleen jäänyt iso osa maksamisen jälkeen.

kysyin voisiko hän maksaa edes osan (ja oon siitä aiemminkin pari kertaa maininnu), niin hän kerto miettineensä josko ois maksanu nyt tällä viikolla, mutta kuulemma ei ollu käteistä siinä muodossa millä ois halunnu maksaa. kuulemma ois halunnu maksaa osan kolikoilla, muttei ollu tarpeeks kolikoita eikä halunnut antaa seteleitäkään, koska ne ois ollu viimesiä. ei tuo oo ainakaan omasta mielestä hyvä perustelu, vaikka kuinka oon sitä yrittänyt pähkätä, että oonko outo kun en ymmärrä vai onko hällä oikeesti joku pointtikin. jotenki tuntuu tosi absurdilta, mitä vittua :D

vähän samantyyppistä on aiemminkin ollu, kun hänelle on tosi vaivalloista maksaa oma osuutensa asioista. meinasin rueta nauramaan, kun meillä oli yhteinen reissu ja jennalle maksettiin melkein kaikki valmiiks (ainoo vaan että ruuat ja yhen aktiviteetin makso ite), niin sit kun hältä perittiin 19€ siitä aktiviteetista, niin hän kysy voisinko antaa euron takasin koska hän makso 20€ setelillä... girl, sinuna en edes kehtais valittaa jostain eurosta tässä tilanteessa :DD aiemmin kun tein jennalle selväks hänen osuutensa maksuista, se oli ok siinä vaiheessa.

(TW: toisten syömisen kommentointi) kokattiin yks päivä kun olin jennan luona ja hän sitten mainitsi, kun otin palan piirakkaa (ja oli muuten todella kova nälkä kun heillä ei tarpeeks usein saa ruokaa...), että "otitpas sie ison palan". ei siis paheksuen mutta mietin vaan mikä pointti. hän ite sano joskus siitä että häneen sattu kun sukulaisensa kommentoi syömistään, niin luulis ettei halua tehdä sitä muille. myös yks päivä tehtiin ruokaa miun luona ja jenna sano että "älä ota noin paljoa, kun mennään kohta bussiin, koska voi tulla huono olo". ihan normaali määrä se oli?

jennalla on myös tarve päsmäröidä. kun meen hänen luo viettämään tyttöjen iltaa ja oon vaikka yötä, en sais herkutella enää yöllä koska se ei tee elimistölle hyvää (jos siis vaikka ottaa energiajuoman ennen kun menee nukkumaan). joo ymmärrän pointin, mutta se miten hän ei pelkästään kehota vaan oikeesti tuntuu että PAKOTTAA olemaan syömättä herkkuja. oon 18 ja saan tehä mitä haluan, joten miks ihmeessä? jennan vanhemmat tosin on aika hemmetin tiukkia, kun mitään ei sais ikinä tehdä, ei saa maistaa alkoholia ja energiajuomatkin hän juo salaa... että sinänsä ymmärtää mistä se on tullu, mut silti outoa. muutaman kerran miun ollessa yötä oon aamulla meinannu vaihtaa alushousut, niin hän on sanonu jotenkin pistävästi että "voit sie ne myöhemminkin vaihtaa". ikään kun en sais vaihtaa koska hän ei anna lupaa :DDD??

kerran jenna puhu kovaa / huus miulle, kun en osannu pelata kunnolla itselleni vierasta peliä. me oltiin väsyneitä, mutta et sie korota ääntäs pelkästään sen takia jos toinen ei osaa? yleensä oon vaan ollu hiljaa / jättäny puolustautumatta näissä tilanteissa, mut tässä tilanteessa sanoin samalla äänenpainolla "joo joo". se tuntu hyvältä.

tässä ainakin sellaset jutut mitä nyt tulee mieleen. saatan lisätä myöhemmin jotain. kiitos jos luit tänne asti D: <3 tää on vaan tosi outo tilanne, kun toksisuutta on, mutta myös paljon hyvää mitä jenna on tehny / mikä viittais välittämiseen. näistä asioista pitäs varmasti jutella, mut en vaan osaa tai uskalla. mitään näistä jenna ei oo ikinä pahotellu, mikä on kans jännä.
 
Viimeksi muokattu:

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
meni näköjään väärään aihealueeseen, mutta en jaksa vaihtaakaan enää :D
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Ompa erikoista käytöstä D: en hyväksyis!

Kannattaa varmaan sanoa sille että ei oo ok kommentoida sun syömisiä tai muutenkaan?
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
Käsitän kyllä ton että on hankala sanoa kaverille että käytös ei oo enää ok D:
todellakin D: varsinkin kun ite oon herkkä yliajattelija ja sen takia (+ eräs trauma lapsuudesta vaikuttaa tähän) kritiikki tuntuu pahalta - koen siitä syyllisyyden tunnetta / otan sen tosi henkilökohtasesti, vaikka tiedostan ettei asia oo niin iso kuin millaseks se muodostuu miun päässä. jotenkin aattelen että jenna ottais sen kritiikin pahasti, vaikka tiiänkin ettei hän oo läheskään niin herkkä kun ite oon.
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
todellakin D: varsinkin kun ite oon herkkä yliajattelija ja sen takia (+ eräs trauma lapsuudesta vaikuttaa tähän) kritiikki tuntuu pahalta - koen siitä syyllisyyden tunnetta / otan sen tosi henkilökohtasesti, vaikka tiedostan ettei asia oo niin iso kuin millaseks se muodostuu miun päässä. jotenkin aattelen että jenna ottais sen kritiikin pahasti, vaikka tiiänkin ettei hän oo läheskään niin herkkä kun ite oon.
Jos ottaa pahasti niin miettisin entistä tarkemmin että mitäs sen päässä liikkuu ko käytös on tuota luokkaa🤔🤔
 

auringon_lasku

tyhjäntoimittaja
Liittynyt
2.7.2021
Viestejä
512
Reaktioarvo
308
se vois maksaa sen velkansa samassa muodossa kun olet sen antanut ja jep periaate täs on tärkein.

sano vaan siitä että syömistö ei tarvi kommentoida. ei oo kivaa tuollainenn.
 
Ylös Pohja